Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Nowy silnik

Lutek - 2018-02-14, 15:40
Temat postu: Nowy silnik
Witam szanownych kolegów . Mam pytanie ? czy może ktoś próbował wymienić silnik ten z ducato I 2,5D na coś mocniejszego np: 2,8D lub TD z nowszego ducato coraz częściej o tym myślę a każda sugestia może sie bardzo przydać. pozdrawiam serdecznie Piotr
fiba56 - 2018-02-14, 15:48

Mnie 3 lata temu po awarii starego 2,5l mechanik założył 2,8 ale nie wiem co jeszcze musiał wymienić.Teraz na autostradzie rozbuja się nawet do 140 km/h.
Lutek - 2018-02-14, 16:06

A co ze skrzynią pasowała ta od 2,5D ?
MisioKRAK - 2018-02-14, 16:11

Jeździ kilka takich przekładek...
Suburban - 2018-03-05, 22:04

Był gość co to miał taki wynalazek, Jak byś to robił to odezwij się do mnie. Też bym chętnie wymienił tego żółwia pijaka. Może wymienić 2 silniki będzie taniej i sprawniej niż jeden ;) z 2 giej strony ( oczywiście odpukać ) w tym starym nic się jeszcze nigdy nie popsuło bo nie ma co się popsuć.
martini44 - 2018-03-06, 09:21

https://www.camperteam.pl...ht=swap&start=0
Suburban - 2018-03-06, 16:09

Podpinam się do tematu:

Cześć,
Chciał bym zmienić silnik z 2,5 na coś mocniejszego.
Pacjent to ducato 1.

- Czy ktoś by mi mógł polecić kogoś kto się tego podejmie?

Na ogół wszystko w aucie robię sam ale na wymianę silnika nie mam warunków.

- Jaki silnik polecacie?

Jeżeli chodzi o skrzynie to ja jestem otwarty na propozycje :D może być wymiana silnika i skrzyni chodź jeżdżę na większych oponach więc mam jakiś zapas (prędkość)


roldis - 2018-03-06, 17:33

jak sie bawić w przekładkę to najlepiej cały zespól napędowy , to ma zdecydowanie sens. Pytanie odwieczne - jak sie mają pólosie z II do budy I .Ich długość oraz czy wejdą w starą piastę.Podwieszenie zespołu raczej do ogarniecia. Co do kól to wiadomo najlepiej jeżdzić na 16 ach....
Suburban - 2018-03-07, 01:43

Z tego co wiem był jakiś tu gość co miał wsadzone cały zespół i przerabiał półosie, kto w dzisiejszych czasach się tego podejmie. Jaki warsztat ?
eler1 - 2018-03-07, 08:46

też widziałem 2.8 ale ze skrzynią z 2.5 TD
roldis - 2018-03-07, 09:09

problem z półosiami zakładam ,że można rozwiązać następująco : oryginalny przegub w piastę koła , nowszy z II do skrzyni wraz z pólosią - na jej bazie ewentualne przeróbki w polączeniu ze starym przegubem zewn. A kto zrobi ? samemu sie robi projekt a powazniejsze przeróbki zleca slusażowi lub warsztatowi np. zajmującemu sie wałami napedowymi i przegubami. Myslę ze max koszt robocizny (nie licząc wkłądu własnego) to 1500zł
martini44 - 2018-03-07, 09:28

a ja wiem że skrzynia z Ducato II jest za duża :?
roldis - 2018-03-08, 16:22

byłem w warsztacie zajmującym sie przegubami napedowymi, sprawdzili mi w serwisówkach ducato I i II . wychodzi ze przeguby zewnetrzne są takie same - 28 zębów , prawa póloś tej samej długości ale w II jest na podporze ( skoro idzie nowy zespół to jest i podpora ) czyli z prawą stroną powinno być spoko - wchodzi póloś z II. Z lewą jest gorzej , w II było (wdg katalogu pare długości ) tu moze się pojawić konieczność dorabiania półośki - są zaklady co to robią (jeden ponoć w Radomiu - koszt 200 do 300zł )
Lutek - 2018-03-16, 18:18
Temat postu: przekładka
serdeczne dzięki za rozwinięcie tematu ,sporo mi się rozjaśniło .Zaskoczony jestem że te silniki z ducatoII pasują do skrzyni w DI, a co chodzi z tym kołem zamachowym ?
pawel-m - 2018-03-17, 06:55

koledzy tylko nie rozpędzajcie sie do dużych predkosci no bo przeciez kiedys trzeba zahamowac ,a hamulce z 1.9 lub 2,5 w wozach bez turbiny to takie slabawetarcze małe i bez wentylacji takze o tym tez trzebaby pomysleć
martini44 - 2018-03-17, 13:29

Lutek napisał/a:
a co chodzi z tym kołem zamachowym ?


jeśli trafisz na silnik 2,5 TDI który w kodzie silnika będzie na końcu literka R lub 2,8 idTD z większą średnicą wału trzeba wytoczyć osadzenie koła na wale ponieważ założony rozrusznik ze zwykłego 2,5 D nie dosięgnie wieńca koła zamachowego....to tak w skrócie

Mutek - 2018-03-17, 19:49

Kolego wymieniłem silnik 2.5 d na 2,8 hdi i radzę Ci kupić busa z silnikiem jaki chcesz mieć i pożenić silniki oraz wszystkie dodatkowe elementy (a będzie ich dużo ) . Po wszystkim opchnąć busa z Twoim silnikiem . W innym przypadku nawet nie próbowałbym. :spoko :spoko

Chcesz porozmawiać o szczegółach to zadzwoń.

Qcyk - 2018-03-20, 10:37

:mrgreen: .
Suburban - 2018-03-27, 21:24

pawel-m napisał/a:
koledzy tylko nie rozpędzajcie sie do dużych predkosci no bo przeciez kiedys trzeba zahamowac ,a hamulce z 1.9 lub 2,5 w wozach bez turbiny to takie slabawetarcze małe i bez wentylacji także o tym tez trzebaby pomysleć


Tu nie chodzi o rozpędzanie tylko żeby przy 90 palić tyle co przy 70 obecnie i żeby pod górkę nie redukować na 3jke przy 45 ;)

remi - 2018-03-29, 07:24

Przekładałem w ducato 2 z roku 1996 gdzie był silnik 1.9 TD fiatowski motor 2.8 JTD z 2004 rok. W zasadzie sprawa jest prosta . Trzeba kupić całego busa i przewalić wszystko . Pod maską oraz w kabinie wywalić do zera i wstawić od dawcy . Zbiornik paliwa także . Momenty newralgiczne to zawieszenie jednej poduszki chyba od strony skrzyni troszkę trza przerobić,płyn do siłownika sprzęgła w dawcy jest podawany z pompy hamulcowej więc zmiana pompy ale to też mały kłopot bo biorca ma na przednie koła podwójne rurki a dawca pojedyncze, ja zrobiłem dodatkowy zbiorniczek płynu do siłownika sprzęgła ,wymiana silniczka od wycieraczek,trochę kombinacji przy pedałach,półosie takie same,macphersony mogą zostać,wydechy zostały,magiel od dawcy oraz kolumna kierownicza od dawcy. Zakup samego silnika a potem szukanie reszty to katastrofa finansowa . Polecan tylko całego busa ,przebieg tak do 250 tyś ,ivecowskie silniki to perełka do 500 tyś potem luzy na sworzniach i wymiana jak auto pracuje ciężko,w kampku do końca auta lub właściciela . Po zmianie jazda jak osobówką.
MisioKRAK - 2018-03-29, 12:09

A jak np sprawa z abs?
mrsulki - 2018-03-29, 16:02

MisioKRAK napisał/a:
A jak np sprawa z abs?

W Ducato I ??? :shock:

Suburban - 2018-03-30, 00:04

ABS jest półautomatyczny inaczej zwany nożnym.
MisioKRAK - 2018-03-30, 18:53

Chyba mowa o ducato II
Komputer z JTD nie ma z tym problemu?

Gewehr - 2018-03-30, 19:53

MisioKRAK napisał/a:
Chyba mowa o ducato II
Komputer z JTD nie ma z tym problemu?


Te sterowniki jeszcze nie wymagały osiowania PROXY, więc sterownikowi silnika bimba czy jest ABS :wyszczerzony:

remi - 2018-03-31, 17:18

Aby wstawić ABS to większa robota. Zmiana tylnej osi , ale tak jak już pisano poszedł bez ABSu,jedynie elektryk co pomagał mi spinać resztki wiązki stwierdził że w moim aucie niema oryginalnego miejsca na powieszenie sterownika poduszki i radzi odpuścić bo nie daje gwarancji że poducha wywali nie wtedy jak będzie miała przystałem na wiedzę praktyka . Bez ABSu jak wyląduję w pomidorach to moja wola a nie pompy.
MisioKRAK - 2018-03-31, 21:20

Nie nie...nie chcę ABSu...
Wiem że czasem były problemy w różnych starszych autach gdy robiło się swapa nowszym silnikiem...
To bardzo dobra dla mnie informacja :)
Czy ważyłeś auto przed i po swapie?

remi - 2018-04-01, 12:50

Auta nie ważyłem ale silnik 2.8 JTD jest sporo cięższy od 1.9TD . Ten mniejszy był w fiatach Tempra . Gdybym chciał dociec różnicy wagi spróbował bym porównać wagę katalogową busów z tymi silnikami. Mc phersony były takie same ,i grubości sprężyn także.Silnik 2.5 jest również ciężki a był montowany w ducatach 1 i 2. Co do połosi to poradził bym się firmy z torunia która specjalizuje się w połosiach . Jeśli jest różnica może złożą coś ekstra na wymiar.
MisioKRAK - 2018-04-02, 22:57

Szkoda że nie zważyłeś przed i po...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group