Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Pneumatyka w Ducato

Bajaga - 2018-03-05, 18:46
Temat postu: Pneumatyka w Ducato
Mam dosyć chyba banalne pytania. Ale kto pyta nie błądzi.
1. Jeżeli aktualnie kamper gdy stoi załadowany na poziomym parkingu ma przeswitu zaraz za tylnymi kołami powiedzmy 18cm to czy to się zmieni po montażu pneumatyki? Tzn domyślam się że da się go podnieść (o ile?) ale czy i opuścić?
2. Nie mam większych uwag co do prowadzenia chałupy. Co zmieni montaż pneumatyki z tyłu ?
3. Podpompowanie ciśnienia na postoju działa trochę jak podpory? Czy auto się Dużo utwardza i Znacznie mniej buja?

Jakie są ewidentne korzyści? Bo sporo się o tym czyta ale jakoś ciut mało konkretnie.

MAWI - 2018-03-05, 19:02

Tak ma to sens. Na bank podniesiesz go o kilka do kikunastu centymetrów. Poprawi zdecydowanie komfort prowadzenia. Oni Ci wstawiają to w miejsce oryginalnych zderzaków gumowych( bałwanków) .
Możesz go podnieść lub potem po otwarciu podpór , opuścić .Lub tak zostawić " usztywnionego". Ja podnoszę na max. Potem otwieram podpory w/g potrzeb .I opuszczam.
Nasze auta zazwyczaj są obciążone na max . A często przeciążone .Resor nie jest przewidziany do takich obciążeń NA STAŁE. Więc pneumatyka pomoże. WARTO.

jb - 2018-03-05, 19:26

Warto. Ja najbardziej chwalę nie utwardzenie a odwrotnie "zmiękczenie" to znaczy jazdę na minimum ciśnienia na wyboistych drogach. Bardzo pomaga.
Bajaga - 2018-03-05, 19:52

jb napisał/a:
Warto. Ja najbardziej chwalę nie utwardzenie a odwrotnie "zmiękczenie" to znaczy jazdę na minimum ciśnienia na wyboistych drogach. Bardzo pomaga.

Ja nie mówię "nie". Oczywistym jest możliwość podniesienia tyłu ale opuszczenia to już chyba nie?
Czy na postoju jest to sztywniejsze niż standart?
W czasie jazdy nie mam uwag co do prowadzenia, naprawdę..

tolo61 - 2018-03-05, 20:01

Hej
Mam u siebie oryginalne zawieszenie pneumatyczne./ na wahaczu /
W którymś tam miałem dołożone do resora
Obecne to niebo w porównaniu z poprzednim które było super
Niestety tylko w tym na wahaczu masz możliwość opuszczenia do zera / tzn do momentu zgniecionej poduszki /
W resorowcu już niestety nie . Resor jest ogranicznikiem zejścia
I tu w tym przypadku im słabszy resor tym niżej opuścisz.
U mnie gdyby nie możliwość opuszczenia do zera, nie maił bym mozliwości wjazdu do garażu bo przeszkadzała by markiza . A tak spoko.
Komfort jazdy , mozliwość położenia się pod auto itp itd.
:spoko

bmalu - 2018-03-05, 20:01

Polecam niezależne pompowanie każdej strony - dwa manometry - będzie można kompensować różne obciążenie lewej lub prawej strony. Dobrze mieć podłączony swój kompresor, aby nie trzeba było korzystać ze stacjonarnego. Ja jestem zadowolony ze swoich poduszek. Trzeba trzymać pewne minimalne ciśnienie (wykaże doświadczenie) aby poszczególne bałwanki poduszki nie tarły o siebie. Powodzenia
krzlac - 2018-03-05, 20:02

MAWI napisał/a:
Na bank podniesiesz go o kilka do kikunastu centymetrów.


U mnie to na bank 6 cm do góry. W dół to oczywiście nic niżej w porównaniu do stanu "przed pneumatyką" nie opuścisz.

bmalu - 2018-03-05, 20:05

Czy się opuści niżej od stanu poprzedniego to będzie zależało czy stare odboje są wyższe, a czy niższe od nowej poduszki pneumatycznej.
Agostini - 2018-03-05, 20:16

Bajaga napisał/a:
Oczywistym jest możliwość podniesienia tyłu ale opuszczenia to już chyba nie?

Wypuszczając powietrze z układu opuścisz do poziomu ugięcia rasora, czyli do takiego, jakbyś ich nie miał.

Poduszki powinny poprawić Ci komfort jazdy właśnie zmiękczając zawieszenie. Resor jest sztywniejszy przystosowany do przenoszenia większego obciążenia ale nie komfortowy. Sprężyna za to, miękka i wrażliwsza na pęknięcie.

Samochód nieobciążony podniesiesz 4-6 cm. Ale na załadowanym, który wyraźnie „siedzi” może wyjść już to kilkanaście cm.
Wizualnie będzie sprawiał wrażenie wagi piórkowej. :)

Ja w nowym zakładam poduchy.

krzlac - 2018-03-05, 20:23

Agostini napisał/a:
może wyjść już to kilkanaście cm.


A jak ta "guma" ma się tyle rozciągnąć?

Agostini - 2018-03-05, 20:32

Noo, rozciągnąć się nie rozciągnie, ale od pozycji „zgniecenia” do pełnego rozprostowania cm będzie więcej.
Przy samochodzie z dobrze obciążonym garażem.

krzlac - 2018-03-05, 20:40

Za mało gumy w gumie na kilkanaście cm.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group