|
Klub mi³o¶ników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Pad³o ³adowanie (elektroblok '89)
KASART - 2008-09-15, 21:28 Temat postu: Pad³o ³adowanie (elektroblok '89) Pomocy, przeczyta³em ca³y dzia³ lecz pomocy nie znalaz³em.
Jestem kompletnym laikiem w temacie elektryki.
Wiêc jest tak, jak pod³±czê 220 to nic nie ³adujem urz±dzenia na 220 chodz±, jak w³±czê silnik to elektroblok za³±cza ³adowanie akumulatorów i jest ok, wska¼niki pokazuj± ³adowanie na akumulatory powy¿ej 14 v. Jak wy³±czê silnik i pod³±czê 220 ponownie to nie ¶wieci siê dioda ³adowania.
Pr±d 220 na 100% dochodzi do elektrobloku sprawdza³em próbnikiem na kablu wtykowym. Wczoraj jeszcze wszystko by³o ok, chocia¿ dioda zapali³a siê tylko na chwilkê i zaraz zgas³a. Dzisiaj ju¿ nic siê nie ¶wieci, nawet na sekundeczkê siê nie zapali.
Co robiæ
KASART
prezesuu - 2008-09-15, 21:40
Najprawdopodobniej pad³ uk³ad prostowniczy w energobloku. Dlatego brak ³adowania przy pod³±czeniu 230V. Je¿eli podrzucisz jakie¶ fotki p³ytki z obu stron to spróbujemy co¶ zaradziæ.
KASART - 2008-09-16, 05:01
tzn mam rozkrêciæ to to pud³o czerwone? Przez kratki widze w ¶rodku du¿± p³ytkê i na ka¿dym boku jakie¶ mniejsze. Zrobiê zdjêcia ca³o¶ci i zobaczymy. Dzisiaj jestem w Wawie na delegacji wiêc fotek nie pstryknê, mo¿e jutro.
Mirekmat - 2008-09-16, 16:49
wi8tam.
Panie Kolego mo¿e nie tak szturmem.Proponujê przed rozkrêcaniem posprawdzaæ po kolei wszystkie bezpieczniki oraz ewentualne przeka¿niki."Padniête" platyny siê zdarzaj± ale jak nie by³o jakiego¶ ekstra zwarcia to mo¿e jedznak bezpieczniki.Proponujê przyjazd na zlot tam bêdzie du¿o ludzi którzy pomog± Mirek
KASART - 2008-09-16, 20:07
Chêtnie na zlot bym zalecia³, lecz drogi kolego domek jest w powa¿nym remoncie i ruszaæ go nie mogê jak na razie. St±d o pomoc z daleka proszê. Oczywi¶cie posprawdzam bezpieczniki, tylko gdzie s± i jak sprawdziæ styczniki czy sa ok lub nie ?
Mirekmat - 2008-09-16, 22:44