|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Kosmiczny Ducato stealth L2H2 bardziej turystyk niż kamper
rex - 2018-03-24, 01:09 Temat postu: Kosmiczny Ducato stealth L2H2 bardziej turystyk niż kamper Witam ponownie wszystkie Panie i Panów. Nadeszła pora na założenie swojego wątku budowy "stealth" kamapera czy nie kampera jak kto tam sobie uważa.
W założeniu auto ma służyć bardziej do turystyki niż stacjonarnego kamperowania, postoje 1-2 dni. Z tyłu łóżko piętrowe wąskie na 120cm. Auto będzie 5-cio osobowe (zostaje przednia ławka z możliwością łatwej wymiany na pojedynczy fotel). Łóżka mają być demontowalne i na co dzień to miejsce ma służyć jako np. garaż na 4 rowery. Okno dachowe jedno z przodu. Szyby w drzwiach tylnych i przedziale pasażerskim zwykłe przyciemniane samochodowe zostają.
Wyposażenie ma być proste i niezawodne jak na rosyjskim statku kosmicznym ;-). więc kuchenka będzie na kartusze, kibel na razie przenośny, zbiornik wody aby nie ciągnąć rur i komplikować instalacji będzie w szafce kuchennej (niski zbiornik o pojemności 70l) przy okazji poprawi się wyważenie samochodu.
Ciepła woda grzana elektrycznie (6L 12V200W/230V660W) bojler obok zbiornika wody. Instalacja bezciśnieniowa jedno rurowa z centralnie regulowaną temperaturą wody w całej instalacji zaworem termostatycznym (pociągnę obok drugą rurę jak by jednak to się nie sprawdziło). Podłączenia do zewnętrznej instalacji 230V nie będzie. Natomiast lodówka będzie miała swoją przetwornicę 12/230V i z niej będzie wyciągnięte zasilanie do jednego gniazda oraz szybkiego grzania wody podczas pracy silnika i ewentualnej innej potrzeby.
Solarów nie będzie bynajmniej na razie (ale instalacja będzie na to przygotowana). Będzie sieciowa pokładowa ładowarka do akumulatorów w razie potrzeby. Akumulatory pod podłogą pasażerów obok głównego aku (podłoga będzie troszkę wyżej niż standardowo bo baterie mają 19cm wysokości) blisko i bez komplikacji spadków napięcia na przewodach itp. Generalnie jak trochę się ociepli zaczynam działać. Autko będzie bardzo mocno wzorowane na tym: https://www.furgovw.org/i...1022#msg3261022
To tyle tytułem wstępu. Pozdrawiam.
silny - 2018-03-24, 06:26
Solary weź pod uwagę od razu , dobra rzecz
voice - 2018-03-24, 08:46
Zbudowałem podobny tez na L2 H2 dla 4 osób, 2 dorosłych i dwoje dzieci.
Wcale aż tak mało miejsca nie było, z uwagi, że w nim tylko jechalismy i spaliśmy - a nie mieszkaliśmy. Jakbys chciał słowa doradczego to pytaj. POWODZENIA.
CORONAVIRUS - 2018-03-24, 08:48
5 osób w takim kurduplu ??? chyba malutkich Jak chcesz to legalnie zarejestrować ?
rex - 2018-03-24, 10:26
Biorca - auto jest już na 7 osób tylną ławkę wymienię z czwórki na dwójkę z Twoją pomocą jak pozwolisz ;-) Dużej nadwagi nie mamy dzieci 6 i 11 w normie
voice - właśnie tak zamierzamy korzystać z auta początkowo myślałem o multivanie ale po wycieczce kamperem do Norwegi padło na coś większego. Generalnie w aucie jedziemy i śpimy a czas spędzamy poza nim.
silny - waham się ale skoro ma być stealth to niestety dach widać wbrew pozorom (może będzie solar w bagażniku).
mrsulki - 2018-03-24, 20:59
rex napisał/a: | może będzie solar w bagażniku | w sumie dobry pomysł da tyle co zamontowany na podwoziu a też go nie będzie widać. A na poważnie, elastyczne naklejone płasko widoczne będą tylko z góry.
papamila - 2018-03-24, 21:26
rex napisał/a: | Podłączenia do zewnętrznej instalacji 230V nie będzie. |
rex napisał/a: | Solarów nie będzie |
rex napisał/a: | lodówka będzie miała swoją przetwornicę 12/230V |
rex napisał/a: | Ciepła woda grzana elektrycznie (6L 12V200W/230V660W) |
TO JAK TY CHCESZ TO OGARNĄĆ TYLKO Z AKUMULATORA
frólik - 2018-03-24, 21:36
Jarku podejrzewam dynamo
KASZUB - 2018-03-24, 21:50
Hej Rex. Plan brzmi spoko ale z tym prądem bym przemyslal... Solar przy budowie to nie duży wydatek. 265W lub zbliżone są po 600zl na alledrogo. Owszem widać je ale nie ukryjesz się nie mając go. Ladowanie podczas jazdy chyba nie wystarczy. Tak strzelam bo jeszcze nie kamperowalem...
Tak czy inaczej wdepnales już w to i pozostaje ci ttlko nie dać a to wymaga konsekwencji.
Życzę Ci dużo samozaparcia i do dzieła! Powodzenia!
CORONAVIRUS - 2018-03-24, 21:59
Panowie ...HONDA , agregacik
tom-cio - 2018-03-24, 22:13
Panowie, Rex pewnie bedzie prowadzil taka turystyke jak ja.Solarow nie mam,aku 170ah z ciezarowki.duzo jezdze ,malo stoje,najdluzej za cale 4 lata kamperowania to 5 dni na cro w jednym miejscu.A tak to najczesciej jezdze,zwiedzam ,jakas nocka,filmik telewizor,na drugi dzien dalej wtrase,czasem 1 dzien max 2 dni nad morzem i dalej .I jeszcze nigdy nie czulem potrzeby posiadania solarow,altek da rade a wrazie co i tak szukam miejscowek w gluszy to odpalam impaxa(do nagrzania wody do kapieli i tak musze na 10 minut) i tyle...
rex - 2018-03-25, 01:25
mrsulki - kabel do solara i instalacja będzie i mejsce też jak będzie potrzeba podtrzymania pracy lodówki to panel na dach (rozważam możliwość przyklejenia śrub do dachu i przygotowania panela elastycznego na podkładzie z pcv lub 1mm nierdzewki do przykręcenia do dachu w razie pozostawienia auta na dłuższy postój)
papamila, frólik - przetwornica taka o niskim prądzie jałowym próbkująca obciążenie i załączająca się po jego wykryciu lub ewentualnie start zwykłej sterowany z termostatu lodówki. Agregat bierze kilkadziesiąt watów i pracuje w założeniu 15min/1h
Grzanie wody w czasie jazdy (alternator Ducato III 2.3 ma chyba 150A lub 180A)
Aku dam około 200-300Ah więc może przy nowych aku nawet 660W wydoli na postoju przez te 0,5h (obawiam się tu dużego spadku napięcia przy takim obciążeniu ale znowu teoretycznie na pełnych akumulatorach mogę zagrzać więcej wody niż mam na pokładzie ;-) ). Generalnie na postoju wodę grzeję powolutku 200W a jak chcę szybko to robię sobie rundkę do sklepiku po zimne ;-)
BIORCA - agregacik i solarek pewnie też z czasem się pojawi jak się rozleniwimy i ruszać się nie będziemy
tom-cio - ja teoretyzuję jeszcze ale widzę iż założenia sprawdzają się w praktyce, podobnie jak u voica
KASZUB - na stacji diagnistycznej to byłem właśnie ja :-) Obserwuję od pewnego czasu Dukaciaki i kampery na ulicach i często dach jest widoczny niestety. No jak się mówi A to i B trzeba powiedzieć.
A teraz pytanko do doświadczonych budowniczych czy "łazienkę" budować w oparciu o własną sztywną ramę aby nie pracowała na nierównosciach wraz z całym autem czy można spokojnie jej ściany mocować bezpośrednio do konstrukcji samochodu? Obawiam się iż wtedy może ona pracować i będzie skrzypieć wyginać się pękać itp. Tym bardziej iż lubię często zbaczać na drogi gruntowe.
KASZUB - 2018-03-25, 04:58
Domyśliłem się Rex,ze to ty. Ściany mojej łazienki są powyżej sklejki sufitowej i poniżej sklejki na podłodze. Jakieś 2.5cm. Nie dotykają dachu ani podłogi auta. I są opiankowane dookoła. Potem jest sklejka. Pomiędzy sklejka sufit/podloga a ścianka jest klej montażowy. Jest mega sztywno i nic nie skrzypi. Jeździłem po polnych drogach jak sprawdzałem zawiechę dosyć szybko i po dziurach. Jednak to za mało żeby brać to pod uwagę. Wyjdzie za parę miesięcy może lat czy to był dobry pomysł.
Darecki_77 - 2018-03-25, 17:29 Temat postu: Re: Kosmiczny Ducato stealth L2H2 bardziej turystyk niż kam
może i to Ciebie za inspiruje, podobne
http://izadivan.com/wp/eq...ndar-2/l3h2b-2/
_________________
Darecki_77
Warszawa
CORONAVIRUS - 2018-03-25, 19:35
intryguje mnie temat , dlaczego KOSMICZNY ???
z linku powyżej byle by sie nie inspirował tym kiblem przenośnym bo to obciach takie coś z takim czymś
KASZUB - 2018-03-25, 20:50
BIORCA napisał/a: | intryguje mnie temat , dlaczego KOSMICZNY ???
z linku powyżej byle by sie nie inspirował tym kiblem przenośnym bo to obciach takie coś z takim czymś |
Jestem tego samego zdania. Dobra fura, kupa siana i taboret do sra..a...
krzlac - 2018-03-25, 21:13
rex napisał/a: | Grzanie wody w czasie jazdy |
W czasie jazdy to pięknie się grzeje wodę płynem chłodniczym z silnika. Mam taki bojler, 20 litrów naprawdę gorącej wody (parzy) po ok. 30 minutach jazdy.
toscaner - 2018-03-26, 00:10 Temat postu: Re: Kosmiczny Ducato stealth L2H2 bardziej turystyk niż kam
krzlac napisał/a: | rex napisał/a: | Grzanie wody w czasie jazdy |
W czasie jazdy to pięknie się grzeje wodę płynem chłodniczym z silnika. Mam taki bojler, 20 litrów naprawdę gorącej wody (parzy) po ok. 30 minutach jazdy. |
Właśnie obmyślam mały upgrade grzania bojlera u mnie. Coraz częściej chodzi mi po głowie jednak połączyć układy i mieć tą ciepłą po przyjechaniu na miejsce zawsze. Grzanie webastem bojlera to ledwie ok. 5 euro/mies, ale trzeba pamiętać, żeby zagrzać i po co gwizdanie gdy gorąco
Chyba też wepnę bojler do układu silnika.
rex napisał/a: | Nadeszła pora na założenie swojego wątku budowy "stealth" kamapera czy nie kampera jak kto tam sobie uważa. |
Jedyny sensowny stealth to van przegrodą i z kanapą na pace. Oczywiście bez okien. I wchodzenie na pakę/części mieszkalnej, gdy nikt nie patrzy. Innego sensu idei stealth nie widzę. Kamper, auto jak każde inne i jak jest zakaz to nie stanie ani tym, ani tym. A jak nie ma to co za różnica czym?
Klej panele na dach i miej w dupie stealty. To się nie sprawdza. No chyba, że nikt z załogi nie chrapie.
rex - 2018-03-26, 01:28
No ta jak już pisałem Cytat: | "Wyposażenie ma być proste i niezawodne jak na rosyjskim statku kosmicznym ;-)." | czyli zamiast długopisu z NASA do pisania w nieważkosci za milion dolców ołówek do pisania, zamiast kibla co na promach kosmicznych ciągle się psuł zwykła rura do sikania itd... Generalnie: szybka budowa, prosta wymiana, bez kombinacji z elektryką hydrauliką itp. Grzanie płynem jest fajne i darmowe ale ma być jak w Mirze czy Sojuzie prosto niezawodnie bez komplikacji w budowie i obsłudze. Trzeba szybko zrobić papiery pojechać w świat i po sezonie ewentualnie zmiany.
Darecki_77 - fajne te mebelki kombinuję teoretycznie jak tu estetycznie wykończyć od środka okna i jeszcze dać do nich kamperowe roletki. Ściany wewnętrzne widzę są kręcone do sklejek.
toscaner - przegodę może imitować zasłona z nadrukiem ;-) no i nawet rozważam naklejenie na tylne blachy szyb aby bardziej busowato wyglądał i uwagi nie zwracał. Generalnie funkcja stealth to ma być awaryjnie bo co to za wypoczynek w strachu, ale czasem trzeba auto gdzieś zoatawić na nockę lub dwie "samotnie" i busik nie będzie tak drażnił. Generalnie to i tak poźniej, na razie skupiam się na tym co potrzeba do zrobienia aby auto przerejestrować czyli ławka ze ścianą, jedno łóżko, szafka kuchenna i stolik oraz dodatkowo zbiorniki.
KASZUB - 2018-03-26, 02:49
Rex pamiętaj o kuchence i kiblu. Rzeczoznawca będzie o to pytał i wymagał. Łóżko, stolik i fotele wiadomo. Musi zrobić zdjęcia. Ze zmianą miejsc w dół z 7 czy tam 8 na 4 nie będzie żadnych problemów. Zresztą że zwiększeniem też nie ma jak przerabia się na kempingowy specjalny. Narazie... Znów ploty są o nadchodzących problemach
wlodo - 2018-03-26, 16:52
Kibelek zbędny do pierwszego podejścia
Miejsce do spania, gotowania , jedzenia.
rex - 2018-03-26, 17:42
wlodo napisał/a: | Kibelek zbędny do pierwszego podejścia
Miejsce do spania, gotowania , jedzenia. |
No właśnie też tak wynikało z rozmowy z rzeczoznawcami (200m dalej mają siedzibę :-D)
Znalazłem takie coś na vadimpacajev.com ale nie mogę znaleźć pierwotnego źródła przepisu. Mówili iż palnik luzem może być Cytat: | "Auto aby spełniało wymagania polskiego prawa pozwalające zakwalifikować je jako pojazd specjalny – kempingowy musi spełniać następujące wymogi: “Samochód kempingowy” oznacza pojazd specjalnego przeznaczenia kategorii M zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie:
— siedzenia i stolik,
— miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń,
— urządzenia kuchenne, oraz
— szafki
Wyposażenie to jest umocowane trwale w przedziale mieszkalnym; stolik może być jednak zbudowany tak, aby łatwo można go było zdemontować. (DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.)" |
KASZUB - Te ploty są od lat ale i tak chyba przez nie wrzodów dostanę
KASZUB - 2018-03-26, 17:51
Możliwe, że kibla nie trzeba jednak u mnie zrobił do protokołu i zdjęcia wychodka...
Bajaga - 2018-03-26, 18:52 Temat postu: Re: Kosmiczny Ducato stealth L2H2 bardziej turystyk niż kam 1. Gdzie te 5 osób ma tam spać? Ta sypialnia piętrowa nie ma sensu, klaustrofobia jak w trumnie. Sugestia: szersze tylne łóżko tak minimum 130-140cm (w nogach może być spokojnie z 10cm mniej) dla dwójki dorosłych położone ok 70cm (lepiej z 75cm) od dachu. Pod nim wypadnie spory garaż na wszystko. Bez żadnego składania łóżka. Z przodu łóżko zrobione z podwójnego siedzenia, materaca na stoliku opuszczonym i odwróconym fotelu kierowcy + pojedyncze łóżko opuszczane z sufitu, ew rodzaj hamaka (zależnie od zdolności wykonawcy). Mamy wtedy wygodną sypialnię dorosłych (może być nawet zamykana, jest sporo patentów) i z przodu sypialnię dzieci. W obu mogą być telewizorki czy u dzieci jakaś konsola itp.
2. WC jest naprawdę koniecznością, po prostu must have. Czasem można się jakoś mniej umyć ale nie można nie sikać Przykład : noc, dzikie miejsce, +8°C, lekka mrzawka, w kamperze ciepło, dzieci oglądają Hanna Montana i nagle któreś ma potrzebę... To musi być własna sensownie pomyślana i zaprojektowana łazienka.
3. Jeżeli to ma być krótkie Ducato (na 599cm albo lepiej 636cm można bardziej poszaleć ) to maksymalnie oszczędzałbym miejsce dla łazienki kosztem kuchni. Przykład: nieduża lodówka szufladowa (tiry to mają) pod siedzenie pasażerów z przodu lub tyłu i np jeśli potrzeba to druga lodówka samochodowa w bagażniku (z zapasami, nie otwierana non stop). Kuchenka na kartusze to dobra opcja i prawie nie zajmuje miejsca.
4. Jak ma się tam miło żyć potrzebne są co najmniej 3 okna dachowe. Z przodu w "livingroomie", w łazience i w tylnej sypialni.
5. Jeździłem blaszakiem parę lat więc nie jestem teoretykiem.
krzlac - 2018-03-26, 20:00 Temat postu: Re: Kosmiczny Ducato stealth L2H2 bardziej turystyk niż kam
Bajaga napisał/a: | Jeżeli to ma być krótkie Ducato (na 599cm albo lepiej 636cm można bardziej poszaleć ) |
W tytule jest L2H2, więc tylko 543 cm.
Bajaga - 2018-03-26, 20:08 Temat postu: Re: Kosmiczny Ducato stealth L2H2 bardziej turystyk niż kam
krzlac napisał/a: | Bajaga napisał/a: | Jeżeli to ma być krótkie Ducato (na 599cm albo lepiej 636cm można bardziej poszaleć ) |
W tytule jest L2H2, więc tylko 543 cm. |
No widzę właśnie i nieco mnie to dziwi bo jednak taki chyba najpopularniejszy rozmiar to L3H2. Chociaż ja i tak bym brał L4 (miałem L4H3)
rex - 2018-03-27, 00:19
Dzięki za cenne rady. Generalnie załoga do niewygód przyzwyczajona. 5-te miejsce jest tak awaryjnie bo brat ma drużynę 2+3, więc za karę będzie spał na podłodze. Na 120 się normalnie wysypiamy, często mieszkamy przez 3tygodnie w namiocie 2/2m i 1,2wys. i śpimy na zwykłych karimatach. Jak człowiek porządnie się tlenem zatruje to mu obojętne na co pada i nie chce mu się jeszcze rozkładać wyrka itp. Ale WC będzie na początek zwykły przenośny. Generalnie dziur żadnych nie robię w karoserii więc wszystko mogę poźniej przerobić aż będzie optymalnie.
Auto jest krótkie mieści się na zwykłym miejscu dla osobówek a generalnie więcej czasu w wakacje będzie jechało niż stało. Sprawę okien jeszcze pozostawiam otwartą rozważałem zwykły szyberdach z przodu i z tyłu kamperowy 40/40 ale obecnie skłaniam się ku Heki 70/50 tylko z przodu.
Łazienkę na sztywno mocować do karoserii czy jak ma KASZUB pośrednio aby nie "pracowała" z karoserią?
RadekNet - 2018-03-27, 11:04
BIORCA napisał/a: | 5 osób w takim kurduplu ??? chyba malutkich Jak chcesz to legalnie zarejestrować ? |
Mój Vivaro jest jeszcze mniejszy a zarejestrowany na 6 osób. Czemu miałby tego legalnie nie móc zrobić? Oczywiście PODRÓŻY z taką ilością osób sobie nie wyobrażam - chociaż przecież nie wszyscy wtedy muszą spać w aucie (namiot), a do przemieszczania się małe auto jest wygodniejsze.
Mavv - 2018-03-27, 23:37
rex napisał/a: | wlodo napisał/a: | Kibelek zbędny do pierwszego podejścia
Miejsce do spania, gotowania , jedzenia. |
No właśnie też tak wynikało z rozmowy z rzeczoznawcami (200m dalej mają siedzibę :-D)
Znalazłem takie coś na vadimpacajev.com ale nie mogę znaleźć pierwotnego źródła przepisu. Mówili iż palnik luzem może być Cytat: | "Auto aby spełniało wymagania polskiego prawa pozwalające zakwalifikować je jako pojazd specjalny – kempingowy musi spełniać następujące wymogi: “Samochód kempingowy” oznacza pojazd specjalnego przeznaczenia kategorii M zbudowany w taki sposób, aby służył jako miejsce mieszkalne, zawierający co najmniej następujące wyposażenie:
— siedzenia i stolik,
— miejsca do spania, które mogą powstawać z siedzeń,
— urządzenia kuchenne, oraz
— szafki
Wyposażenie to jest umocowane trwale w przedziale mieszkalnym; stolik może być jednak zbudowany tak, aby łatwo można go było zdemontować. (DYREKTYWA 2007/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 5 września 2007 r. ustanawiająca ramy dla homologacji pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, części i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów.)" |
KASZUB - Te ploty są od lat ale i tak chyba przez nie wrzodów dostanę |
Musi to być prawda. Dokładnie takie same wymagania są w Irlandii. Jedynie nie znalazłem numeru dyrektywy.
Jedyna różnica jest taka (ale to już w Irlandii), że doszło jeszcze wymagane min. 1,8 m wysokości w środku. Inaczej auto nie dostanie kategorii kamper (motorhome caravan), ale day van. W Irlandii ta różnica dotyczy wysokości naleznego podatku drogowego. Za kampera jest 102 euro rocznie, a za day van chyba 333 euro (jeśli auto jest do 3,5 tony). Nie dotyczy kamperów z rozkładanym dachem
rex - 2018-03-29, 21:10
Okno dachowe 700x500 nie do końca pasuje w przetłoczenie w dachu Ducato (na długości wychodzi poza przetłoczenie) Są takie idealnie pasujące 700x400 ale otwieranie wtedy wychodzi na bok, tylko nie wiem czy tak zamontowane się sprawdzi. Chciałbym aby montaż był kosmicznie prosty :-) ale jak się to komuś nie sprawdziło to będę rzeźbił z "normalnym".
edyta: 24.04.2018
Melduję iż zacząłem a właściwie zaczęliśmy. Auto zawiozłem w piątek BIORCY na konserwację podwozia, montaż zbiornika szarej i stelaża do pasów OKB1. W piątek konserwacja już zrobiona, od dzisiaj lecimy dalej
|
|