Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FORD - poduszki pneumatyczne transit 2.5D 96r na bliźniaku

adomag - 2018-04-01, 17:15
Temat postu: poduszki pneumatyczne transit 2.5D 96r na bliźniaku
Witam! Zakupiłem transita 2.5 diesel, wolny ssak, auto jest na bliźniaku i ma też poduszki na powietrze miedzy kastą a dyfrem (tylnym mostem) Całość w papierach ma bite 2550 kg.wagi.
Moje pytanie a raczej dwa są następujące. ile atmosfer należy pompować w opony skoro na bliźniaku i ile pompować w poduszki od pneumatycznego zawieszenia? Mam nad drzwiami w części mieszkalnej kompresorek i dwa manomerty na których widzę ile jest w poduszkach powietrza, nie wiem tylko ile powinno być :-(. Dziękuję za poświęcony czas i wszelkie podpowiedzi. :-)

CORONAVIRUS - 2018-04-01, 18:33

każdy kamper czy inne towarowe wozidło inaczej reaguje na ciśnienie w poduszkach .

minimum to 1 atm w trakcie jazdy by nie uszkodzić poduszek , na niektórych manometrach ta wartosć jest określona na czerwono jak i powyżej 6 atm , też na czerwono.

zrób doświadczenie , miarka do ręki i pompuj po jednej atm , sprawdzaj o ile się podnosi , jak bedziesz dalej nabijał a on już nie będzie się podnosił to dla Ciebie informacja ,że powyżej takowego nabicia dalsze pompowanie nie ma sensu , wręcz jest szkodliwe bo guma już się bez sensu naciąga co skraca jej żywot .

Kogo byś nie spytał to inaczej odpowie , jedni jeżdzą na 1 atm a inni na 2, 3 , 4 i 5 .... zależy od wagi auta i rodzaju i wielkości poduszek . Zależy też od preferencji kierowcy , ja normalnie jeżdżę na 2 ale jak chcę jechać szybciej po krętej , górskiej drodze to nabijam do 5 by auto sie nie przechylało .

tyle od praktyka :)

adomag - 2018-04-01, 19:27

Dzięki, już mam jakieś wskazówki na początek :-) a ciśnienie w oponach na bliźniaku?
CORONAVIRUS - 2018-04-01, 20:36

poszukaj wklejki , przeważnie w ramach drzwi , tam powinny być wskazówki .
wojtekjanus - 2018-04-02, 12:09

adomag napisał/a:
Dzięki, już mam jakieś wskazówki na początek :-) a ciśnienie w oponach na bliźniaku?

Najczęściej podawane jest dla modeli na bliźniakach ciśnienie przód 3,8 bara, tył 3,2 bara przy oponach 185R15C.
Ale to odnosi się to do mocno ładowanych modeli o DMC co najmniej 3.000 kg. W przypadku kampera trochę bym odpuścił i przód i tył, aby jazda była bardziej komfortowa.

adomag - 2018-04-02, 14:05

Najczęściej podawane jest dla modeli na bliźniakach ciśnienie przód 3,8 bara, tył 3,2 bara przy oponach 185R15C.
Ale to odnosi się to do mocno ładowanych modeli o DMC co najmniej 3.000 kg.......

Moja masa własna to 2550, tak mam wbite w papierach a dmc 3500, wiec radzisz odpuszczać z tych wartości które podałeś? Jutro sprawdzę dokładnie jakie mam opony z przodu i na bliźniaku, napiszę i dzięki Wam coś razem ustalimy bo na majówkę śmigam do Krakowa na 4 dni :-) ahoj przygodo :-)

wojtekjanus - 2018-04-03, 16:02

adomag napisał/a:
wiec radzisz odpuszczać z tych wartości które podałeś?
Myślę, że możesz odpuścić nieco, ok. 0,3 - 0,5 bara.
Jeżdżę Transitami codziennie od 30 lat, ale ostatnio (tzn. kilka lat) tylko prywatnie - czyli w zasadzie na pusto, ja i pies. 8-)
I uważam, że jazda stale na pusto na nominalnym ciśnieniu nie ma sensu...
Moje DMC wynosi 2.800, a ładowność 1.000 kg. Jeżdżąc na pusto zmniejszam ciśnienie z tyłu o 0,5 - 0,7 bara, przód ok. 0,3 - 0,5 bara. Mimo tego opony zużywają równo na całej szerokości, natomiast wyraźnie czuć większy komfort jazdy, zwłaszcza mniejsze podskakiwanie tyłu na nierównościach (ja mam FWD, cała masa układu napędowego jest z przodu).
Więcej daję zimą na oponach 195, mniej latem na oponach 215.

Nominalne ciśnienie ma sens przy pełnym obciążeniu, a i to tylko podczas dłuższej podróży.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group