|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Blaszak - "ciężaroBUS" - nibykamper. Przepisy
jaczek - 2018-04-02, 21:13 Temat postu: Blaszak - "ciężaroBUS" - nibykamper. Przepisy Witajcie.
Dawno mnie tu nie było.
Zacząłem wertować posty, ale na razie nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Mam pytanie do Was w związku z moim pomysłem na samochód do przewozu ładunków, który mógłby robić w wakacje za kampera po wrzuceniu lekkiej modułowej zabudowy w przestrzeń ładunkową.
Moje założenia, to kupno blaszaka zarejestrowanego na 6 lub więcej osób i fizyczne przerobienie go na samochód dla 4-5 osób.
Z racji hybrydowego charakteru takiego samochodu musiałby mieć przesuwną, bądź demontowalną ściankę grodziową (jeśli to możliwe to z drzwiami) stąd moje pytanie czy to możliwe w świetle obowiązujących przepisów.
Pozdrówka jeszcze świąteczne
orys - 2018-04-02, 23:28
Ten koleś tak jeździ na co dzień ze zdemontowanymi siedzeniami, wiec chyba się da?
https://40ton.net/sprinter-prawdopodobnie-najlepsza-kabina-sypialna-europie-czyli-nowy-sprzet-wlasciciela-ptp-trans/
Może warto się z nim skontaktować i podpytac jak to prawnie wygląda?
KASZUB - 2018-04-03, 19:14
Imponujące nie powiem... Koleś wrzucił tam parę złoty..
jaczek - 2018-04-04, 00:50
Ciekawe, ale brzydkie... no i mnie najbardziej przepisy, albo ich konkretne interpretacje interesują
wirefree - 2018-04-04, 06:02
Ten sprinter w srodku wyglada jak burdelik na kolkach.
Gregor887 - 2018-04-04, 12:03
Bardziej karawan pogrzebowy.
Komentarze pod artykułem...
Gregor887 - 2018-04-04, 12:06
Bardziej karawan pogrzebowy.
Komentarze pod artykułem...
jaczek napisał/a: | samochód do przewozu ładunków, który mógłby robić w wakacje za kampera po wrzuceniu lekkiej modułowej zabudowy w przestrzeń ładunkową |
Jeżdżę w ten sposób od 1993roku. Jakoś mocno przepisy mnie nie bolą.
jaczek - 2018-04-04, 22:46
Gregor887 napisał/a: |
Jeżdżę w ten sposób od 1993roku. Jakoś mocno przepisy mnie nie bolą. |
A jakieś konkrety można prosić? :-)
Ela i Andrzej - 2018-04-05, 00:00
WIREFREE jaki ty prostacki człek jesteś .Pozdrawiam kolarz .
Gregor887 - 2018-04-05, 07:28
Samochód ma być sprawny i bezpieczny. Atestowany fotel i pasy, atestowane śruby. Do przewozu ładunku paka ma być trwale oddzielona od kabiny. A to, co ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym, to już kwestia księgowo - podatkowa. i ten element układanki warunkuje wyposażenie auta.
wirefree - 2018-04-05, 07:40
Ela i Andrzej napisał/a: | WIREFREE jaki ty prostacki człek jesteś .Pozdrawiam kolarz . |
Moze i jestem dla mnie to to wnetrze wyglada jak sala sado maso w burdelu i tyle. Brakuje tylko rury albo moze schowana.
jaczek - 2018-04-05, 10:20
Gregor887 napisał/a: | Samochód ma być sprawny i bezpieczny. Atestowany fotel i pasy, atestowane śruby. Do przewozu ładunku paka ma być trwale oddzielona od kabiny. A to, co ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym, to już kwestia księgowo - podatkowa. i ten element układanki warunkuje wyposażenie auta. |
Ok... sytuacja jest taka, że kupuję blaszak "brygadówkę" rejestrowaną jako ciężarowy na 6 osób... wywalam jedno siedzenie od strony drzwi przesuwnych... ścianka grodziowa pełna jest za drugim rzędem siedzeń a ja potrzebuję ją za przednimi siedzeniami i z drzwiami - najlepiej przesuwnymi.
Pozbywam się jednego siedzenia z tyłu a z przodu zamiast podwójnej kanapy pasażerów instaluję pojedyncze siedzenie.
Do codziennej roboty przy przewozach wyjmuję tylne siedzenia (zabudowa kamperowa stała, to tylko jakaś klima, ocieplenie i miejsca montażowe demontowalnej lekkiej zabudowy, pewnie też jakieś zbiorniki pod podłogą na wodę i nieczystości).
I tu rodzą się pytania.
1. Jak zgodnie z przepisami przestawić ściankę i czy mogą być w niej drzwi?
2. Czy to musi być ścianka fabryczna, czy może być przerabiana? bo drzwi w ściankach są raczej tylko w samochodach strażackich i ambulansach.
3. Czy jeśli wiozę graty kamperowe (to ciężarowy, więc graty byłyby traktowane jak ładunek)to muszę też mieć ściankę za drugim rzędem siedzeń? I tu wchodzi w grę przesuwanie ścianki lub dostawianie drugiej, też z drzwiami (może to byłoby nawet lepsze rozwiązanie, bo dwie ścianki dodatkowo usztywniłyby budę i poprawiły bezpieczeństwo wypadkowe). Czy to możliwe w świetle przepisów?
I naprawdę nie interesuje mnie to, że ktoś tak jeździ, ale konkrety z przepisów i praktyki diagnostycznej
Z góry dziękuję za konkretne odpowiedzi
decumanus - 2018-04-05, 14:26
nie wiem jak praktyka diagnostyczna, ale trudno ci moze byc usunąć jedno miejsce z kanapy czteroosobowej, bo (mówię na przykładzie ducato) ławka ma jednorodna konstrukcje. Ogólnie jak kupisz np tzw KOMBI (tez przyklad z ducato) to tamta ściana jest za dodatkowymi fotelami i w dziurę po wyrwanym fotelu trudno będzie wzenic drzwi. Ewentualna homologacje pomijam.
Nie wydaje mi sie zeby ktos mial problem jak wytargać zarówno tylne fotele i ścianką a zamiast niej wstawisz ściankę za fotelem kierowcy, ale jak pisze - wciąż nie powiem nic o drzwiach. Można poszukać w warunkach technicznych obowiązujących czy ścianka ma wymagania techniczne odnośnie wytrzymałości. Mocowanie ładunku ma więc ścianka tez moze miec.
Inna sprawa jest czy policja w razie kontroli zwraca uwagę. Pewnie nie. Do przeglądu sobie pozmieniasz. I nie rozbijaj się, bo samochód po przeróbkach nie zatwierdzonych traci homologację. nie mówcie ubezpieczycielom.
Ale jak ci diagnosta podbija to hulaj dusza piekła nie ma
Mvh
Rafl
edit
szybko zerknąłem
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą
przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego
zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;
8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie
całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:
a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do
wysokości odpowiadającej 80% wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,
b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między
elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie
prostopadłych kierunkach,
c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie
powinna przekraczać 50 mm,
d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi
podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku
przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.
Gregor887 - 2018-04-05, 15:13
decumanus napisał/a: | jak ci diagnosta podbija to hulaj dusza piekła nie ma |
No nie tak do końca. Pomińmy sytuacje
1. diagnosta podbił, bo nie zauważył,
2. podbił, bo dokładnie obejrzał, ale kierownik później zmienił.
Liczy się stan faktyczny. Policmajster zatrzymuje auto, stwierdza że np. drzwi w przegrodzie są otwarte (patrz punkt 8), wlepia mandat, zatrzymuje dowód rejestracyjny. I nie ma uproś. usuwasz kwestię sporną, jedziesz na badanie techniczne, odzyskujesz kwity.
Odnośnie punktu 8.d. Nie znałem tego, choć przegrodami (kratkami) zajmuję się prawie 20 lat. Żaden paździoch tego nie wytrzyma.
|
|