Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Wymiana rozrządu i pompy wody.

pasza - 2018-04-29, 08:00
Temat postu: Wymiana rozrządu i pompy wody.
Cały czas walczę aby wyjechać na komunię kamperem zostało mi 2 tygodnie, prosiłbym o jakieś rady na co uważać przy wymianie co zostawić na później.


Pasek rozrządu był wymieniany przy 145tys w czerwcu 2014 , czyli ma 5tys przebiegu i niecałe 4 lata, ale został wymieniony sam pasek bez łożysk co można wywnioskować po skrótach napisanych na obudowie.
Kupiłem taki komplet wraz z amortyzatorem drgań https://www.autodoc.pl/gates/787239 ,ten amortyzator drgań gdzie idzie?
(w Włoszech kupiłem ten komplet prawie 2x taniej?)

Czy to można doinstalować później:
Cytat:

https://w.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=188220&sid=4c52fc271e40d96d73780697c71682d4#188220
Proponuje przy wymianie rozrz.w 2,5 d wymieniać również starą podstawę rolki napinacza na nową (nową konstrukcyjnie jak w 2,8) która nie ma tendencji do pękania przy śrubie.Koszt niewielki a ryzyko uszkodzenia podstawy zminimalizowane do zera.Należy dokupić również tulejkę i śrubę .
podstawa nr. 500326852 - 38,26 zł
śruba nr. 16592225 - 5,05 zł
tulejka nr. 500326919 - 18,70 zł



Pompa wody https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/1874732 ,wraz z nią dostałem uszczelki, śruby i papierek ale do czego jest ten papierek to pojęcia nie mam czy ja mam z niego coś wyciąć?
(załączam fotkę papierka)

Wymiana oleju doradzili mi zalać jakimś najtańszym przepłukać i zalać docelowy.


Co może zostać a co niezbędne do wymiany na już:
czy wymiana samych łożysk bez paska będzie dużo szybsza i prostsza
Piszą aby przy wymianie pompy dolać czegoś do przeczyszczenia układu chłodzenia ,następnie po wymianie nowy płyn i pasek wieloklinowy.

MirekKliny - 2018-04-29, 18:48

Jak juz wymieniasz rozrząd z pompa wody to wymień wszystko za jednym zamachem ta sama robota, a nie raz pasek, później rolki i wolnym czasie pompa.
Nie wiem do czego ta uszczelka :(

Gewehr - 2018-04-29, 20:01

Napinacz paska wkładasz w pompe. Papierek do kosza. W Twoim komplecie brakuje oringu pompy.
Rozrząd masz na znakach i jest kołek pompy. Nawet małpa go wymieni. Do wymiany pompy trzeba ruszyć pasek, więc rób wszystko na raz.

Masz ma to max 3.5 roboczo godziny. Czas start :haha:

pasza - 2018-04-29, 22:38

MirekKliny napisał/a:
Jak juz wymieniasz rozrząd z pompa wody to wymień wszystko za jednym zamachem ta sama robota(


To jest porządny motor Sofim a nie 1,9TD tu pompa pracuje na innym pasku :)

pasza - 2018-04-29, 22:46

Gewehr napisał/a:

Masz ma to max 3.5 roboczo godziny. Czas start :haha:


3,5h to bardzo rozsądny czas :)
Obawiam się tylko aby śrub za bardzo nie dokręcić , pasek jaką zostawić mu elastyczność, kiedyś o tym nie myślałem skręcałem i chodziło a teraz te klucze dynamometryczne specjalne urządzenia sprawdzające napięcie paska itd.

Papierek tak śmietnik ale po co go dali? oring jest.

Gewehr - 2018-04-29, 23:02

Papierek ciągnie wilgoć w opakowaniu.
Pasek napina napinacz, nie Ty :chytry
Pompa chodzi na innym pasku, ale jej nie wymienisz bez rozpięcia paska rozrządu ze względu na umiejscowienie napinacza. W bardzo starych 2.5 była zaślepka z blachy pod rolką napinacza. Trzeba ją brać na silikon. Sprawdź czy są dokręcone trzy śruby podstawy rolki prowadzącej. Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm.
Jedyne śruby które mogą się urwać, to poduszka pompa :chytry

pasza - 2018-04-29, 23:22

Gewehr napisał/a:
Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm.


No to jednak nie jest tak prosto ?
Kleju mi w zestawie nie dali a klucza dynamometrycznego nie posiadam, mogę załatwić taki do 40 Nm

Rolki na jaki klej .

Gewehr - 2018-04-29, 23:30

Ja stosuje ten https://www.melkib.com/lo...Z0aAt5uEALw_wcB
Dobra chemia to podstawa. Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma :bigok

pasza - 2018-04-29, 23:52

Gewehr napisał/a:
Ja stosuje ten https://www.melkib.com/lo...Z0aAt5uEALw_wcB
Dobra chemia to podstawa. Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma :bigok


Czy to klejenie rolek to tylko taki dobry zwyczaj czy jest wymagane bo czytam instrukcję gates i tego kleju nie widać wiem wiem że oni nie napiszą a ty masz doświadczenie, taki klej gdzieś widziałem.

Najwyżej odpuszczę skompletuje materiały i wymienię później , te 2,5 tys km ślizgi wytrzymają ( silnik pracuje cicho nic nie skrzeczy ,piszczy ,stuka)

Zresztą rozbiorę oglądnę i podejmę decyzję bo im więcej pytam tym dalej jestem.
Kiedyś w 3,5h w prawie identycznym silniku tylko że vw 1,6d wymieniłem pierścienie i panewki a to z 5x więcej roboty bo i głowica itd.

pasza - 2018-04-30, 23:54

Czy to jest prawda że ten silnik po zerwaniu paska ma się dobrze, czyli jest bezkonfliktowy z zaworami?

Takie dziś mądrości dowiedziałem się od Maura który obok mego też kampera remontuje ale ma bardzo dziwne pomysły więc to co on mówi biorę z przymrużeniem oka.
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi co dla mnie jest dziwnym pomysłem ale on szczęśliwy i podkreśla 4kg lżejszy kamper tyle że jego boazeria już z 200kg dodała a to nie koniec.

pasza - 2018-05-01, 00:18

Gewehr napisał/a:
Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma :bigok


Szkoda że wawa a mi tam nie po drodze ale oddał bym go w dobre ręce jak twe na przegląd i wymianę rozrządu bo już zwyczajnie zmęczony jestem.

Gewehr - 2018-05-01, 08:06

Rolki dajesz na klej, bo potrafią się wyluzować.
Każdy diesel jest kolizyjny. No 2T nie są, ale taki diesel jest rzadkością.

MILUŚ - 2018-05-01, 21:10

pasza napisał/a:
...................
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi...........


I liczy ,że kamper przejdzie przegląd ? :chytry

pasza - 2018-05-02, 22:33

MILUŚ napisał/a:
pasza napisał/a:
...................
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi...........

I liczy ,że kamper przejdzie przegląd ? :chytry


To jeszcze jest nic, on wyrzucił ławki zrobił mniejsze a stolik obciął, a na te siedzenia/ławki oryginalne jest homologacja dla sześciu osób podróżujących przecież.

Ale w sumie i tak się tego nikt nie dopatrzy a jemu tak wygodniej i więcej miejsca jest.

pasza - 2018-05-02, 22:49

Czy wlanie płukanki przed zmianą oleju w takim silniku do dobry pomysł?

Miałem wlać jakiś tani olej przejechać się zlać i wlać docelowy ale to za dużo zachodu bo nie mam kolejnego baniaka aby olej zlać.
Inna możliwość wlewam teraz w miarę ok jadę do Polski z 1000km i tam znów wymieniam.


ps.
Człowiek mnie prosi o radę stoi już ponad miesiąc, kamper Iveco 2,8Jtd 2003 ,chłop już wydał ponad 1000Eu i dalej jest w miejscu, kamper stanął nagle i odmówił posłuszeństwa, sprawdzili mu pompę i są opiłki ja mu aby nowej nie kupował bo od tego nie staje ot tak nagle ten kupił był pewien że wymieni i ruszy cieszył się jak dziecko i dupa stoi dalej.
Motor niby tylko 100tys przebiegu kamper piękny/zadbany a bagnet przymocowany na trytkę bo takie ma przedmuchy że go wywala ?

pasza - 2018-05-06, 07:00

Gewehr napisał/a:
Rolki dajesz na klej, bo potrafią się wyluzować....
... Ja stosuje ten https://www.melkib.com/lo...Z0aAt5uEALw_wcB

A jakiś tańszy mniejszy klej?

Gewehr napisał/a:
Sprawdź czy są dokręcone trzy śruby podstawy rolki prowadzącej. Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm.
Jedyne śruby które mogą się urwać, to poduszka pompa :chytry .

Znalazłem takie klucze mogą być i który lepszy?

13.6-203.5 Nm, certyfikat kalibracji
-> https://www.amazon.it/Din...7966034-5371541
10-210 Nm, certyfikat TÜV
-> https://www.amazon.it/gp/...7966034-5371541

ps.
od kiedy pourywałem z 3 śruby/szpilki dokręcając głowicę w golfie zawsze mi się taki klucz marzył ;)

pasza - 2018-05-08, 08:26

Kupiłem ten klucz dziś do mnie przyjedzie

13.6-203.5 Nm, certyfikat kalibracji
-> https://www.amazon.it/Din...7966034-5371541

Gewehr napisał/a:

Sprawdź czy są dokręcone trzy śruby podstawy rolki prowadzącej.

Jeśli się nie zdążę wyrobić z wymianą a to sprawdzę czy te 2tys km mógł bym pojechać a rozrząd zrobić póżniej?

Co tam jeszcze tym kluczem można sprawdzić , z jaką siłą Nm koła się dokręca np?

pasza - 2018-05-10, 08:59

pasza napisał/a:
Gewehr napisał/a:
Rolki dajesz na klej, bo potrafią się wyluzować....
... Ja stosuje ten https://www.melkib.com/lo...Z0aAt5uEALw_wcB

A jakiś tańszy mniejszy klej?

Dobra klej już mam z 1,5Eu czy 2 dałem https://motor-x.pl/mannol-fix-gewinde-mittelfest-klej-do-gwintow-niebieski-redni-50ml-9925-2,p.html średnio demontowalny i anaerobowy czyli taki jak z linku LOCTITE.

Jakie momenty na pompie wody?
Pasek napisami w stronę silnika czy jak to szło bo zapomniałem a z paskiem zero instrukcji dostałem?
Każde info się przyda wymiana paska i pompy.

wirefree - 2018-05-10, 09:04

No fajnie tylko że to nie jest klej, fachowo to sie nazywa szczeliwo
pasza - 2018-05-10, 09:10

wirefree napisał/a:
No fajnie tylko że to nie jest klej, fachowo to sie nazywa szczeliwo

https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczeliwo

i zakończmy dyskusję na tym OK , bo mnie naprawdę nie interesuje jak to nazywają ,dla mnie to klej MANNOL i LOCTITE też nazywają to klejem a mi to wszystko jedno ma działać a nie jak się się to określa.

dudusie34 - 2018-07-07, 09:05
Temat postu: pompa wody
witam. mam silnik 2,5 d 87r. ponoć są dwa rodzaje pomp . chodzi o wysokość pompy {100 i 110 mm.) jeśli tak to która pasuje.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group