|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Wymiana rozrządu i pompy wody.
pasza - 2018-04-29, 08:00 Temat postu: Wymiana rozrządu i pompy wody. Cały czas walczę aby wyjechać na komunię kamperem zostało mi 2 tygodnie, prosiłbym o jakieś rady na co uważać przy wymianie co zostawić na później.
Pasek rozrządu był wymieniany przy 145tys w czerwcu 2014 , czyli ma 5tys przebiegu i niecałe 4 lata, ale został wymieniony sam pasek bez łożysk co można wywnioskować po skrótach napisanych na obudowie.
Kupiłem taki komplet wraz z amortyzatorem drgań https://www.autodoc.pl/gates/787239 ,ten amortyzator drgań gdzie idzie?
(w Włoszech kupiłem ten komplet prawie 2x taniej?)
Czy to można doinstalować później:
Cytat: |
https://w.camperteam.pl/forum/viewtopic.php?p=188220&sid=4c52fc271e40d96d73780697c71682d4#188220
Proponuje przy wymianie rozrz.w 2,5 d wymieniać również starą podstawę rolki napinacza na nową (nową konstrukcyjnie jak w 2,8) która nie ma tendencji do pękania przy śrubie.Koszt niewielki a ryzyko uszkodzenia podstawy zminimalizowane do zera.Należy dokupić również tulejkę i śrubę .
podstawa nr. 500326852 - 38,26 zł
śruba nr. 16592225 - 5,05 zł
tulejka nr. 500326919 - 18,70 zł |
Pompa wody https://www.czesciauto24.pl/febi-bilstein/1874732 ,wraz z nią dostałem uszczelki, śruby i papierek ale do czego jest ten papierek to pojęcia nie mam czy ja mam z niego coś wyciąć?
(załączam fotkę papierka)
Wymiana oleju doradzili mi zalać jakimś najtańszym przepłukać i zalać docelowy.
Co może zostać a co niezbędne do wymiany na już:
czy wymiana samych łożysk bez paska będzie dużo szybsza i prostsza
Piszą aby przy wymianie pompy dolać czegoś do przeczyszczenia układu chłodzenia ,następnie po wymianie nowy płyn i pasek wieloklinowy.
MirekKliny - 2018-04-29, 18:48
Jak juz wymieniasz rozrząd z pompa wody to wymień wszystko za jednym zamachem ta sama robota, a nie raz pasek, później rolki i wolnym czasie pompa.
Nie wiem do czego ta uszczelka
Gewehr - 2018-04-29, 20:01
Napinacz paska wkładasz w pompe. Papierek do kosza. W Twoim komplecie brakuje oringu pompy.
Rozrząd masz na znakach i jest kołek pompy. Nawet małpa go wymieni. Do wymiany pompy trzeba ruszyć pasek, więc rób wszystko na raz.
Masz ma to max 3.5 roboczo godziny. Czas start
pasza - 2018-04-29, 22:38
MirekKliny napisał/a: | Jak juz wymieniasz rozrząd z pompa wody to wymień wszystko za jednym zamachem ta sama robota( |
To jest porządny motor Sofim a nie 1,9TD tu pompa pracuje na innym pasku
pasza - 2018-04-29, 22:46
Gewehr napisał/a: |
Masz ma to max 3.5 roboczo godziny. Czas start |
3,5h to bardzo rozsądny czas
Obawiam się tylko aby śrub za bardzo nie dokręcić , pasek jaką zostawić mu elastyczność, kiedyś o tym nie myślałem skręcałem i chodziło a teraz te klucze dynamometryczne specjalne urządzenia sprawdzające napięcie paska itd.
Papierek tak śmietnik ale po co go dali? oring jest.
Gewehr - 2018-04-29, 23:02
Papierek ciągnie wilgoć w opakowaniu.
Pasek napina napinacz, nie Ty
Pompa chodzi na innym pasku, ale jej nie wymienisz bez rozpięcia paska rozrządu ze względu na umiejscowienie napinacza. W bardzo starych 2.5 była zaślepka z blachy pod rolką napinacza. Trzeba ją brać na silikon. Sprawdź czy są dokręcone trzy śruby podstawy rolki prowadzącej. Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm.
Jedyne śruby które mogą się urwać, to poduszka pompa
pasza - 2018-04-29, 23:22
Gewehr napisał/a: | Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm. |
No to jednak nie jest tak prosto ?
Kleju mi w zestawie nie dali a klucza dynamometrycznego nie posiadam, mogę załatwić taki do 40 Nm
Rolki na jaki klej .
Gewehr - 2018-04-29, 23:30
Ja stosuje ten https://www.melkib.com/lo...Z0aAt5uEALw_wcB
Dobra chemia to podstawa. Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma
pasza - 2018-04-29, 23:52
Czy to klejenie rolek to tylko taki dobry zwyczaj czy jest wymagane bo czytam instrukcję gates i tego kleju nie widać wiem wiem że oni nie napiszą a ty masz doświadczenie, taki klej gdzieś widziałem.
Najwyżej odpuszczę skompletuje materiały i wymienię później , te 2,5 tys km ślizgi wytrzymają ( silnik pracuje cicho nic nie skrzeczy ,piszczy ,stuka)
Zresztą rozbiorę oglądnę i podejmę decyzję bo im więcej pytam tym dalej jestem.
Kiedyś w 3,5h w prawie identycznym silniku tylko że vw 1,6d wymieniłem pierścienie i panewki a to z 5x więcej roboty bo i głowica itd.
pasza - 2018-04-30, 23:54
Czy to jest prawda że ten silnik po zerwaniu paska ma się dobrze, czyli jest bezkonfliktowy z zaworami?
Takie dziś mądrości dowiedziałem się od Maura który obok mego też kampera remontuje ale ma bardzo dziwne pomysły więc to co on mówi biorę z przymrużeniem oka.
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi co dla mnie jest dziwnym pomysłem ale on szczęśliwy i podkreśla 4kg lżejszy kamper tyle że jego boazeria już z 200kg dodała a to nie koniec.
pasza - 2018-05-01, 00:18
Gewehr napisał/a: | Jak sam nie masz narzędzi, to daj zarobić temu co je ma |
Szkoda że wawa a mi tam nie po drodze ale oddał bym go w dobre ręce jak twe na przegląd i wymianę rozrządu bo już zwyczajnie zmęczony jestem.
Gewehr - 2018-05-01, 08:06
Rolki dajesz na klej, bo potrafią się wyluzować.
Każdy diesel jest kolizyjny. No 2T nie są, ale taki diesel jest rzadkością.
MILUŚ - 2018-05-01, 21:10
pasza napisał/a: | ...................
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi........... |
I liczy ,że kamper przejdzie przegląd ?
pasza - 2018-05-02, 22:33
MILUŚ napisał/a: | pasza napisał/a: | ...................
Wczoraj np. zdemontował cały tłumik tylko po to aby go obciąć z 1m i dać po drugiej stronie kampera ,teraz ma wylot pod schodkami wejściowymi........... |
I liczy ,że kamper przejdzie przegląd ? |
To jeszcze jest nic, on wyrzucił ławki zrobił mniejsze a stolik obciął, a na te siedzenia/ławki oryginalne jest homologacja dla sześciu osób podróżujących przecież.
Ale w sumie i tak się tego nikt nie dopatrzy a jemu tak wygodniej i więcej miejsca jest.
pasza - 2018-05-02, 22:49
Czy wlanie płukanki przed zmianą oleju w takim silniku do dobry pomysł?
Miałem wlać jakiś tani olej przejechać się zlać i wlać docelowy ale to za dużo zachodu bo nie mam kolejnego baniaka aby olej zlać.
Inna możliwość wlewam teraz w miarę ok jadę do Polski z 1000km i tam znów wymieniam.
ps.
Człowiek mnie prosi o radę stoi już ponad miesiąc, kamper Iveco 2,8Jtd 2003 ,chłop już wydał ponad 1000Eu i dalej jest w miejscu, kamper stanął nagle i odmówił posłuszeństwa, sprawdzili mu pompę i są opiłki ja mu aby nowej nie kupował bo od tego nie staje ot tak nagle ten kupił był pewien że wymieni i ruszy cieszył się jak dziecko i dupa stoi dalej.
Motor niby tylko 100tys przebiegu kamper piękny/zadbany a bagnet przymocowany na trytkę bo takie ma przedmuchy że go wywala ?
pasza - 2018-05-06, 07:00
A jakiś tańszy mniejszy klej?
Gewehr napisał/a: | Sprawdź czy są dokręcone trzy śruby podstawy rolki prowadzącej. Na klej i 25Nm. Rolki na klej i 55Nm.
Jedyne śruby które mogą się urwać, to poduszka pompa . |
Znalazłem takie klucze mogą być i który lepszy?
13.6-203.5 Nm, certyfikat kalibracji
-> https://www.amazon.it/Din...7966034-5371541
10-210 Nm, certyfikat TÜV
-> https://www.amazon.it/gp/...7966034-5371541
ps.
od kiedy pourywałem z 3 śruby/szpilki dokręcając głowicę w golfie zawsze mi się taki klucz marzył
pasza - 2018-05-08, 08:26
Kupiłem ten klucz dziś do mnie przyjedzie
13.6-203.5 Nm, certyfikat kalibracji
-> https://www.amazon.it/Din...7966034-5371541
Gewehr napisał/a: |
Sprawdź czy są dokręcone trzy śruby podstawy rolki prowadzącej. |
Jeśli się nie zdążę wyrobić z wymianą a to sprawdzę czy te 2tys km mógł bym pojechać a rozrząd zrobić póżniej?
Co tam jeszcze tym kluczem można sprawdzić , z jaką siłą Nm koła się dokręca np?
pasza - 2018-05-10, 08:59
pasza napisał/a: |
A jakiś tańszy mniejszy klej? |
Dobra klej już mam z 1,5Eu czy 2 dałem https://motor-x.pl/mannol-fix-gewinde-mittelfest-klej-do-gwintow-niebieski-redni-50ml-9925-2,p.html średnio demontowalny i anaerobowy czyli taki jak z linku LOCTITE.
Jakie momenty na pompie wody?
Pasek napisami w stronę silnika czy jak to szło bo zapomniałem a z paskiem zero instrukcji dostałem?
Każde info się przyda wymiana paska i pompy.
wirefree - 2018-05-10, 09:04
No fajnie tylko że to nie jest klej, fachowo to sie nazywa szczeliwo
pasza - 2018-05-10, 09:10
wirefree napisał/a: | No fajnie tylko że to nie jest klej, fachowo to sie nazywa szczeliwo |
https://pl.wikipedia.org/wiki/Szczeliwo
i zakończmy dyskusję na tym OK , bo mnie naprawdę nie interesuje jak to nazywają ,dla mnie to klej MANNOL i LOCTITE też nazywają to klejem a mi to wszystko jedno ma działać a nie jak się się to określa.
dudusie34 - 2018-07-07, 09:05 Temat postu: pompa wody witam. mam silnik 2,5 d 87r. ponoć są dwa rodzaje pomp . chodzi o wysokość pompy {100 i 110 mm.) jeśli tak to która pasuje.
|
|