|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Ściąganie przy ruszaniu Ducato I
maciejmr46 - 2018-05-30, 12:50 Temat postu: Ściąganie przy ruszaniu Ducato I Dzień dobry,
Mam pytanie do was, bo męczy mnie już temat od dłuższego czasu i nie mogę znaleźć rozwiązania. Mam Hymera 1986 r na Ducato I 2,5D . Stan samochodu jest generalnie bardzo dobry ,ale męczy mnie kwestia ,że samochód ściąga mi przy ruszaniu , wciśnięciu gazu , przy puszczeniu wraca do normalnego toru jazdy. Wymieniłem wcześniej przeguby ( objaw był taki ,że trzęsło mi samochodem) i ustąpiło, co prawda jeden przegub był nowy , jeden używany ale dobry. Wymienione zostały wahacze. Na pewno nie jest to kwestia opon. Zmieniałem już 2 razy. Zbieżność niby ustawiona poprawnie. A nadal jest to samo. Już nie wiem co to może być. Prośba do was , może ktoś miał podobnie. Jak cofał gwałtowniej to tak jakby było odwrotnie , tzn że ciągnie w lewo.
McGali - 2018-05-30, 13:02 Temat postu: Re: Ściąganie przy ruszaniu Ducato I
maciejmr46 napisał/a: | Dzień dobry,
Mam pytanie do was, bo męczy mnie już temat od dłuższego czasu i nie mogę znaleźć rozwiązania. Mam Hymera 1986 r na Ducato I 2,5D . Stan samochodu jest generalnie bardzo dobry ,ale męczy mnie kwestia ,że samochód ściąga mi przy ruszaniu , wciśnięciu gazu , przy puszczeniu wraca do normalnego toru jazdy. Wymieniłem wcześniej przeguby ( objaw był taki ,że trzęsło mi samochodem) i ustąpiło, co prawda jeden przegub był nowy , jeden używany ale dobry. Wymienione zostały wahacze. Na pewno nie jest to kwestia opon. Zmieniałem już 2 razy. Zbieżność niby ustawiona poprawnie. A nadal jest to samo. Już nie wiem co to może być. Prośba do was , może ktoś miał podobnie. Jak cofał gwałtowniej to tak jakby było odwrotnie , tzn że ciągnie w lewo. |
Obstawiam że jest coś nie tak ze sztywnością wahaczy,
Gewehr - 2018-05-30, 13:32
Do wymiany gumy na drążkach reakcyjnych. Te z przodu pod zderzakiem. Odrazu zmień gumy na wahaczach.
maciejmr46 - 2018-05-30, 13:37 Temat postu: Re: Ściąganie przy ruszaniu Ducato I
Gewehr napisał/a: | Do wymiany gumy na drążkach reakcyjnych. Te z przodu pod zderzakiem. Odrazu zmień gumy na wahaczach. |
Wymienione. I dalej to samo. Może jednak pojadę do innego warsztatu na zbieżność. Sam już nie wiem.
Gewehr - 2018-05-30, 13:59
Musieli coś spaprać przy wymianie. Nie ma cudów.
Victus - 2018-05-30, 21:59
Z czy zrobiłeś Pełna geometria to wyregulowanie:
1. Zbieżności kół
2. Pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
3. Pochylenia koła
Sprawdź ciśnienie w kołach .
zapytaj na forum o dobry warsztat w okolicy i do niego pojedz.
amples - 2018-05-31, 00:09
McGali napisał/a: | Obstawiam że jest coś nie tak ze sztywnością wahaczy, |
Inaczej :
któreś koło przemieszcza się więcej od drugiego , względem karoserii ,
To na szarpakach powinno się dać wyłapać ,
albo amatorsko:
zaciągnąć ręczny , 1 i na pól sprzęgła , druga osoba obserwuje koła , wprawne oko wychwyci różnicę.
|
|