|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - Ford transit - Burstner
miloszsuro - 2018-05-31, 14:23 Temat postu: Ford transit - Burstner Szukałem na forum i nie znalazłem.
Czy ktoś może widział tego kampera?
http://allegro.pl/ford-tr...7368281836.html
Znajomy mnie bardzo zniechęcił bo to Ford transit i są duże problemy z silnikiem.
Za to układ idealny dla mnie.
Pomocy!!!
slawwoj - 2018-05-31, 14:29
Zdjęcia mokrego - stary patent handlarzy
miloszsuro - 2018-05-31, 14:34
slawwoj napisał/a: | Zdjęcia mokrego - stary patent handlarzy |
Niby ze umyty?
Jak sprzedawałem swój samochód to przed zdjęciami tez go umyłem
A handlarzem nie jestem
Chodziło mi o sam samochód
Dzieki
janusz - 2018-05-31, 15:23
miloszsuro napisał/a: | Znajomy mnie bardzo zniechęcił bo to Ford transit i są duże problemy z silnikiem. |
Tak konkretnie to nie są problemy konkretnie Forda z tym silnikiem tylko silnika 2,2.
Ten silnik po przejechaniu 100 tyś ulega uszkodzeniu bez względu na to w jakim jest samochodzie a montowany jest w wielu. Naprawa, remont kosztuje około 5000 złotych i później już podobno jest OK. Można zapobiec awarii przez naprawę przed uszkodzeniem. Polega to na wymianie tłoków na trwalsze zanim ulegną uszkodzeniu.
79pawlo - 2018-05-31, 15:30
Witam a ile kosztuje wymiana tłoków przed uszkodzeniem.?
janusz - 2018-05-31, 15:41
Nie wiem, ja przerabiałem wersję z naprawą uszkodzonego silnika. Tłoki z pierścieniami kosztują około 500-600 złotych za sztukę w detalu.
LukF - 2018-05-31, 16:21
Mój pierwszy kamper to był taki Transit z 2007r. Silnik 2.2 130KM, przy przebiegu około 110 000km musiałem wymienić wszystkie 4 wtryskiwacze bo "lały" i pojawiła się kontrolka "check". Kupiłem regenerowane bo są dostepne. Krótko potem sprzedałem tego kampera i kupiłem na bazie nowego Ducato. Awari silnika nie doczekałem
Z drugiej strony jak auto Ci pasuje, i od razu przyjmujesz, że zainwestujesz w nowe tłoki to potem masz na lata spokój. Więc warto kupić. A może sprzedasz i wymienisz na coś innego przed przebiegiem 100000km. Wtedy też warto kupić i nie inwestować w naprawę. Sam zadecyduj co zrobić w tej sytuacji. I ile będziesz trzymał to auto.
miloszsuro - 2018-05-31, 16:54
LukF napisał/a: | Mój pierwszy kamper to był taki Transit z 2007r. Silnik 2.2 130KM, przy przebiegu około 110 000km musiałem wymienić wszystkie 4 wtryskiwacze bo "lały" i pojawiła się kontrolka "check". Kupiłem regenerowane bo są dostepne. Krótko potem sprzedałem tego kampera i kupiłem na bazie nowego Ducato. Awari silnika nie doczekałem
Z drugiej strony jak auto Ci pasuje, i od razu przyjmujesz, że zainwestujesz w nowe tłoki to potem masz na lata spokój. Więc warto kupić. A może sprzedasz i wymienisz na coś innego przed przebiegiem 100000km. Wtedy też warto kupić i nie inwestować w naprawę. Sam zadecyduj co zrobić w tej sytuacji. I ile będziesz trzymał to auto. |
Dzięki. To zawsze jakiś argument do negocjacji.
DC - 2018-05-31, 18:45
Jeśli jesteś na etapie szukania to omijaj silniki 2.2 ,montowany tak samo w fordzie jak i ducato. Awaryjny silnik, są leprze w fordzie 2.4 tddi ale to początek lat 2000, a fiat to 2,3 ;2.8 i jego nowsza wersja 3.0
janusz - 2018-05-31, 19:22
DC napisał/a: | to omijaj silniki 2.2 |
Nie demonizowałbym, to jest bardzo fajny silnik, oszczędny, cichy. Z dosyć dużym momentem obrotowym i mocą. Auto z tym silnikiem fajnie jeździ. W kamperze i to szczególnie prywatnym, od naprawy głównej do naprawy pojeździ z 10 lat. Mój padł po 10 latach i 119 tysiącach kilometrów. Przy średnim zużyciu paliwa poniżej 10l/100 km. Bez żadnej potrzeby dolewania oleju przez cały czas jego życia. Myślę, że zaoszczędził na naprawę.
79pawlo - 2018-05-31, 19:36
Dzięki za odpowiedz trzeba będzie sie głęboko zastanowić. Pozdrawiam.
79pawlo - 2018-06-01, 07:25
To rozumiem ze silniki2.4 to dużo lepsza opcja bo znalazłem taką ofertę z tym silnikiem ale ma już trochę km przejechane
79pawlo - 2018-06-01, 07:26
Zapomniałem dodać
https://www.otomoto.pl/of...r-ID6zZDHz.html
Roberto - 2018-06-01, 07:31
79pawlo napisał/a: | To rozumiem ze silniki2.4 to dużo lepsza opcja bo znalazłem taką ofertę z tym silnikiem ale ma już trochę km przejechane |
Nie dość, że zdecydowanie lepszy silnik, to jeszcze bardzo dobra marka zabudowy.
Jeśli tylko jest suchy i zadbany, to dobra propozycja za rozsądne pieniążki
Ten tekst "...ale ma już trochę km przejechane" - to chyba żart
79pawlo - 2018-06-01, 09:43
Dzięki bo myślałem że też są problemy z tym silnikiem jak w 2.2.
79pawlo - 2018-06-01, 13:38
Oriętujecie się czy w citroenie też występowały awaryjne silniki 2.2 link citroena poniżej.
http://allegro.pl/kamper-...85.html#thumb/1
DC napisał/a: | Jeśli jesteś na etapie szukania to omijaj silniki 2.2 ,montowany tak samo w fordzie jak i ducato. Awaryjny silnik, są leprze w fordzie 2.4 tddi ale to początek lat 2000, a fiat to 2,3 ;2.8 i jego nowsza wersja 3.0 |
Roberto - 2018-06-01, 13:43
Te silniki były w fordach, fiatach, citroenach i peugeotach...
Hymer 33 - 2018-06-01, 14:23
Znam przypadek - wytrzymał 39000
79pawlo - 2018-06-01, 14:45
Podsumowując wszystkie posty oczywiście jeśli się mylę to proszę mnie poprawić kupując kampera zwracać uwagę na silnik:
-silnik 2.2 awaryjny montowany Fiat,Ford, Citroen, Peugeot
-silnik 2.3 ok montowany we Fiacie
-silnik 2.4 ok montowany we Fordzie
-silnik 2.8 ok montowany we Fiacie
79pawlo - 2018-06-01, 16:50
Jeszcze jedno pytanko co do awaryjności silników doradźcie czy w modelu poniżej z 2008r tez był ten problem
http://allegro.pl/kamper-...7371513185.html
DC - 2018-06-01, 22:14
Jeśli jest to 2.2 to chodzi o ten sam awaryjny silnik co w fordzie i Fiacie .
79pawlo - 2018-06-01, 22:45
Ok dzięki bo myślałem że w tym roczniku będzie wszystko już Ok ale się myliłem.
LukF - 2018-06-02, 20:00
Ludzie, ale to nie znaczy że nie warto wcale kupić takiego kampera.
Przecież demonizujecie.
Za chwilę wyjdzie, że jedyny słuszny silnik to w starych prykach albo 2.3.
Auto z ostatniego ogłoszenia ma tylko 56tyś. przebiegu....
DC - 2018-06-03, 23:21
Oczywiście zawsze pozostaje kwestia ceny. Jeśli mamy w podobnej kwocie auto z silnikiem awaryjnym i tym bardziej niezawodnym to wybór jest oczywisty. Natomiast jeśli oferta z takim 2.2 będzie o 15-20 tyś. niższa to warto rozważyć, mamy zapas na ewentualne naprawy i remonty
Pozostaje jeszcze tylko pytanie, czy wydając ponad stówkę ciężko zarobionych tysięcy złotówek będziemy chcieli wyjechać w podróż z rodziną bardziej niezawodnym sprzętem, czy takim którym zwiedzimy kilka serwisów po drodze ?
qdlaty_78 - 2018-06-04, 07:14
Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie
MirekKliny - 2018-06-04, 10:02
Panowie to ze silnik 2,2 puma (montowany w citrone, peugot, ford i czasem tez w fiacie) jest mniej zywotny niz 2,3 z iveco nie znaczy ze jest do DU..Y.
W transporcie miedzynarodowym wymienialem te silniki euro 5 przy przebiegu ok 430tys
takze nie demonizujcie.
I jak pisal przedmówca jesli mamy roznice w cenie ponad 10tys to tylko patrzec na stan zabudowy i czy wszysko ok i czy sie podoba.
Powodzenia
MirekKliny - 2018-06-04, 10:08
Wada 2,2 byly wtryski ktore lały co w konsekwencji powodowalo wyjscie korby bokiem (najczestrza usterka) w euro 4 mozna podpiac komputer i sprawdzic dawki na poszczególnych wtryskiwaczach co nam powie o ich stanie, po drugiej polowie 2011 kiedy weszlo ero5 ni ema takiej opcji i widzimy ogolna dake paliwa i wtryski juz piezo elektryczne( na chwile obecna nieregenerowalne).
Kupujesz auto z 2,2 inwestujesz na poczatek 500zł w oryginalna pompe oleju i jesli dawki paliwa sa ok jezdzisz i jezdzisz, jesli odel euro 4 kupujesz wtryski lub te regenerujesz ok 500zł/sztuka i masz spokój na lata.
W woli wyjasnienia, jest to moja ocena wynikajaca z eksploatacji pojazdow z tym silnikiem od 2007r.
Mam tez 2,3 i oile tutaj co rok kwestia rozrzadu i co 3 lata egr to tyle w temacie ale mowie o outach ktore robia 120-150tys km rocznie.
Bazyli - 2018-06-04, 10:12
qdlaty_78 napisał/a: | Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie |
A to przypadkiem nie pokrowce. Mnie zastanawia inna sprawa - na foto
Ktoś wie co to ?
79pawlo - 2018-06-04, 10:22
O dochodzi z wymiana rozrządu co 120-150 tys nie za często
MirekKliny napisał/a: | Wada
W woli wyjasnienia, jest to moja ocena wynikajaca z eksploatacji pojazd
Mam tez 2,3 i oile tutaj co rok kwestia rozrzadu i co 3 lata egr to tyle w temacie ale mowie o outach ktore robia 120-150tys km rocznie. |
wlodo - 2018-06-04, 10:42
Odbicie szyby
79pawlo - 2018-06-04, 10:47
chyba odbicie szyby bo na innym zdjęciu tego nie ma
79pawlo - 2018-06-04, 11:00
Rozmawiałem ze sprzedawcą i pokrowce były zdjęte do umycia, co gorsza auto nie ma kabiny prysznicowej.
qdlaty_78 napisał/a: | Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie |
Janusszr - 2018-06-04, 11:14
79pawlo napisał/a: | Rozmawiałem ze sprzedawcą i pokrowce były zdjęte do umycia, co gorsza auto nie ma kabiny prysznicowej.
qdlaty_78 napisał/a: | Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie |
|
Nie ma również garażu.
janusz - 2018-06-04, 11:45
Cytat: | Nie ma również garażu. |
I ciekawe jak z DMC i masą rzeczywistą?
Co do wychodzenia korbowodu bokiem to tylko skutek uboczny nie zapanowania nad "rozbieganiem" się silnika. Można nad tym zapanować i do tego nie dopuścić.
Ale oczywiście macie rację, jeżdżenie "nie pewnym samochodem" jest mało komfortowe, ale z drugiej strony, który z produkowanych teraz samochodów jest w 100% niezawodny?
MirekKliny - 2018-06-04, 11:48
79pawlo napisał/a: | O dochodzi z wymiana rozrządu co 120-150 tys nie za często
MirekKliny napisał/a: | Wada
W woli wyjasnienia, jest to moja ocena wynikajaca z eksploatacji pojazd
Mam tez 2,3 i oile tutaj co rok kwestia rozrzadu i co 3 lata egr to tyle w temacie ale mowie o outach ktore robia 120-150tys km rocznie. |
|
ja tak zmienialem bo mi pasowalo ze raz w roku i wedlug mnie optymalnie, wiem ze niektorzy pisza ze nawet 240tys to jast tak jak w tym powiedzeniu:
kiedys na płocie piz..a pisało chciałem pogłaskać drzazga mi weszła.
poza tym rozrzad zmieniasz w zaleznosci od przebiegu lub co piec lat, zrobisz kamperem 150tys w 5 lat ? (koszt wymiany rozrzadu z pompa niecale 1000zł)
|
|