Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Ford transit - Burstner

miloszsuro - 2018-05-31, 14:23
Temat postu: Ford transit - Burstner
Szukałem na forum i nie znalazłem.

Czy ktoś może widział tego kampera?

http://allegro.pl/ford-tr...7368281836.html

Znajomy mnie bardzo zniechęcił bo to Ford transit i są duże problemy z silnikiem.
Za to układ idealny dla mnie.

Pomocy!!! :)

slawwoj - 2018-05-31, 14:29

Zdjęcia mokrego - stary patent handlarzy
miloszsuro - 2018-05-31, 14:34

slawwoj napisał/a:
Zdjęcia mokrego - stary patent handlarzy


Niby ze umyty? :)
Jak sprzedawałem swój samochód to przed zdjęciami tez go umyłem :)
A handlarzem nie jestem :)

Chodziło mi o sam samochód :)

Dzieki

janusz - 2018-05-31, 15:23

miloszsuro napisał/a:
Znajomy mnie bardzo zniechęcił bo to Ford transit i są duże problemy z silnikiem.

Tak konkretnie to nie są problemy konkretnie Forda z tym silnikiem tylko silnika 2,2.
Ten silnik po przejechaniu 100 tyś ulega uszkodzeniu bez względu na to w jakim jest samochodzie a montowany jest w wielu. Naprawa, remont kosztuje około 5000 złotych i później już podobno jest OK. Można zapobiec awarii przez naprawę przed uszkodzeniem. Polega to na wymianie tłoków na trwalsze zanim ulegną uszkodzeniu.

79pawlo - 2018-05-31, 15:30

Witam a ile kosztuje wymiana tłoków przed uszkodzeniem.?
janusz - 2018-05-31, 15:41

Nie wiem, ja przerabiałem wersję z naprawą uszkodzonego silnika. Tłoki z pierścieniami kosztują około 500-600 złotych za sztukę w detalu.
LukF - 2018-05-31, 16:21

Mój pierwszy kamper to był taki Transit z 2007r. Silnik 2.2 130KM, przy przebiegu około 110 000km musiałem wymienić wszystkie 4 wtryskiwacze bo "lały" i pojawiła się kontrolka "check". Kupiłem regenerowane bo są dostepne. Krótko potem sprzedałem tego kampera i kupiłem na bazie nowego Ducato. Awari silnika nie doczekałem :haha:
Z drugiej strony jak auto Ci pasuje, i od razu przyjmujesz, że zainwestujesz w nowe tłoki to potem masz na lata spokój. Więc warto kupić. A może sprzedasz i wymienisz na coś innego przed przebiegiem 100000km. Wtedy też warto kupić i nie inwestować w naprawę. Sam zadecyduj co zrobić w tej sytuacji. I ile będziesz trzymał to auto.

miloszsuro - 2018-05-31, 16:54

LukF napisał/a:
Mój pierwszy kamper to był taki Transit z 2007r. Silnik 2.2 130KM, przy przebiegu około 110 000km musiałem wymienić wszystkie 4 wtryskiwacze bo "lały" i pojawiła się kontrolka "check". Kupiłem regenerowane bo są dostepne. Krótko potem sprzedałem tego kampera i kupiłem na bazie nowego Ducato. Awari silnika nie doczekałem :haha:
Z drugiej strony jak auto Ci pasuje, i od razu przyjmujesz, że zainwestujesz w nowe tłoki to potem masz na lata spokój. Więc warto kupić. A może sprzedasz i wymienisz na coś innego przed przebiegiem 100000km. Wtedy też warto kupić i nie inwestować w naprawę. Sam zadecyduj co zrobić w tej sytuacji. I ile będziesz trzymał to auto.


Dzięki. To zawsze jakiś argument do negocjacji.

DC - 2018-05-31, 18:45

Jeśli jesteś na etapie szukania to omijaj silniki 2.2 ,montowany tak samo w fordzie jak i ducato. Awaryjny silnik, są leprze w fordzie 2.4 tddi ale to początek lat 2000, a fiat to 2,3 ;2.8 i jego nowsza wersja 3.0 :ok
janusz - 2018-05-31, 19:22

DC napisał/a:
to omijaj silniki 2.2

Nie demonizowałbym, to jest bardzo fajny silnik, oszczędny, cichy. Z dosyć dużym momentem obrotowym i mocą. Auto z tym silnikiem fajnie jeździ. W kamperze i to szczególnie prywatnym, od naprawy głównej do naprawy pojeździ z 10 lat. Mój padł po 10 latach i 119 tysiącach kilometrów. Przy średnim zużyciu paliwa poniżej 10l/100 km. Bez żadnej potrzeby dolewania oleju przez cały czas jego życia. Myślę, że zaoszczędził na naprawę.

79pawlo - 2018-05-31, 19:36

Dzięki za odpowiedz trzeba będzie sie głęboko zastanowić. Pozdrawiam.
79pawlo - 2018-06-01, 07:25

To rozumiem ze silniki2.4 to dużo lepsza opcja bo znalazłem taką ofertę z tym silnikiem ale ma już trochę km przejechane
DC napisał/a:

79pawlo - 2018-06-01, 07:26

Zapomniałem dodać
https://www.otomoto.pl/of...r-ID6zZDHz.html

Roberto - 2018-06-01, 07:31

79pawlo napisał/a:
To rozumiem ze silniki2.4 to dużo lepsza opcja bo znalazłem taką ofertę z tym silnikiem ale ma już trochę km przejechane
DC napisał/a:

Nie dość, że zdecydowanie lepszy silnik, to jeszcze bardzo dobra marka zabudowy.
Jeśli tylko jest suchy i zadbany, to dobra propozycja za rozsądne pieniążki :!:

Ten tekst "...ale ma już trochę km przejechane" - to chyba żart :-P

79pawlo - 2018-06-01, 09:43

Dzięki bo myślałem że też są problemy z tym silnikiem jak w 2.2.
79pawlo - 2018-06-01, 13:38

Oriętujecie się czy w citroenie też występowały awaryjne silniki 2.2 link citroena poniżej.
http://allegro.pl/kamper-...85.html#thumb/1

DC napisał/a:
Jeśli jesteś na etapie szukania to omijaj silniki 2.2 ,montowany tak samo w fordzie jak i ducato. Awaryjny silnik, są leprze w fordzie 2.4 tddi ale to początek lat 2000, a fiat to 2,3 ;2.8 i jego nowsza wersja 3.0 :ok

Roberto - 2018-06-01, 13:43

Te silniki były w fordach, fiatach, citroenach i peugeotach...
Hymer 33 - 2018-06-01, 14:23

Znam przypadek - wytrzymał 39000
79pawlo - 2018-06-01, 14:45

Podsumowując wszystkie posty oczywiście jeśli się mylę to proszę mnie poprawić kupując kampera zwracać uwagę na silnik:
-silnik 2.2 awaryjny montowany Fiat,Ford, Citroen, Peugeot
-silnik 2.3 ok montowany we Fiacie
-silnik 2.4 ok montowany we Fordzie
-silnik 2.8 ok montowany we Fiacie

79pawlo - 2018-06-01, 16:50

Jeszcze jedno pytanko co do awaryjności silników doradźcie czy w modelu poniżej z 2008r tez był ten problem
http://allegro.pl/kamper-...7371513185.html

DC - 2018-06-01, 22:14

Jeśli jest to 2.2 to chodzi o ten sam awaryjny silnik co w fordzie i Fiacie .
79pawlo - 2018-06-01, 22:45

Ok dzięki bo myślałem że w tym roczniku będzie wszystko już Ok ale się myliłem.
LukF - 2018-06-02, 20:00

Ludzie, ale to nie znaczy że nie warto wcale kupić takiego kampera.
Przecież demonizujecie. :gwm
Za chwilę wyjdzie, że jedyny słuszny silnik to w starych prykach albo 2.3.
Auto z ostatniego ogłoszenia ma tylko 56tyś. przebiegu....

DC - 2018-06-03, 23:21

Oczywiście zawsze pozostaje kwestia ceny. Jeśli mamy w podobnej kwocie auto z silnikiem awaryjnym i tym bardziej niezawodnym to wybór jest oczywisty. Natomiast jeśli oferta z takim 2.2 będzie o 15-20 tyś. niższa to warto rozważyć, mamy zapas na ewentualne naprawy i remonty :lol:
Pozostaje jeszcze tylko pytanie, czy wydając ponad stówkę ciężko zarobionych tysięcy złotówek będziemy chcieli wyjechać w podróż z rodziną bardziej niezawodnym sprzętem, czy takim którym zwiedzimy kilka serwisów po drodze ? :spoko

qdlaty_78 - 2018-06-04, 07:14

Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie :shock:
MirekKliny - 2018-06-04, 10:02

Panowie to ze silnik 2,2 puma (montowany w citrone, peugot, ford i czasem tez w fiacie) jest mniej zywotny niz 2,3 z iveco nie znaczy ze jest do DU..Y.

W transporcie miedzynarodowym wymienialem te silniki euro 5 przy przebiegu ok 430tys
takze nie demonizujcie.

I jak pisal przedmówca jesli mamy roznice w cenie ponad 10tys to tylko patrzec na stan zabudowy i czy wszysko ok i czy sie podoba.

Powodzenia

MirekKliny - 2018-06-04, 10:08

Wada 2,2 byly wtryski ktore lały co w konsekwencji powodowalo wyjscie korby bokiem (najczestrza usterka) w euro 4 mozna podpiac komputer i sprawdzic dawki na poszczególnych wtryskiwaczach co nam powie o ich stanie, po drugiej polowie 2011 kiedy weszlo ero5 ni ema takiej opcji i widzimy ogolna dake paliwa i wtryski juz piezo elektryczne( na chwile obecna nieregenerowalne).

Kupujesz auto z 2,2 inwestujesz na poczatek 500zł w oryginalna pompe oleju i jesli dawki paliwa sa ok jezdzisz i jezdzisz, jesli odel euro 4 kupujesz wtryski lub te regenerujesz ok 500zł/sztuka i masz spokój na lata.

W woli wyjasnienia, jest to moja ocena wynikajaca z eksploatacji pojazdow z tym silnikiem od 2007r.
Mam tez 2,3 i oile tutaj co rok kwestia rozrzadu i co 3 lata egr to tyle w temacie ale mowie o outach ktore robia 120-150tys km rocznie.

Bazyli - 2018-06-04, 10:12

qdlaty_78 napisał/a:
Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie :shock:

A to przypadkiem nie pokrowce. Mnie zastanawia inna sprawa - na foto :?:
Ktoś wie co to ?

79pawlo - 2018-06-04, 10:22

O dochodzi z wymiana rozrządu co 120-150 tys nie za często
MirekKliny napisał/a:
Wada
W woli wyjasnienia, jest to moja ocena wynikajaca z eksploatacji pojazd
Mam tez 2,3 i oile tutaj co rok kwestia rozrzadu i co 3 lata egr to tyle w temacie ale mowie o outach ktore robia 120-150tys km rocznie.

wlodo - 2018-06-04, 10:42

Cytat:
co to ?

Odbicie szyby :lol:

79pawlo - 2018-06-04, 10:47

chyba odbicie szyby bo na innym zdjęciu tego nie ma
79pawlo - 2018-06-04, 11:00

Rozmawiałem ze sprzedawcą i pokrowce były zdjęte do umycia, co gorsza auto nie ma kabiny prysznicowej.
qdlaty_78 napisał/a:
Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie :shock:

Janusszr - 2018-06-04, 11:14

79pawlo napisał/a:
Rozmawiałem ze sprzedawcą i pokrowce były zdjęte do umycia, co gorsza auto nie ma kabiny prysznicowej.
qdlaty_78 napisał/a:
Ta Laika na tych fotkach ma różne fotele. Tzn raz ma kapitańskie , a raz standardowe fordowskie :shock:

Nie ma również garażu.

janusz - 2018-06-04, 11:45

Cytat:
Nie ma również garażu.

I ciekawe jak z DMC i masą rzeczywistą?
Co do wychodzenia korbowodu bokiem to tylko skutek uboczny nie zapanowania nad "rozbieganiem" się silnika. Można nad tym zapanować i do tego nie dopuścić. :spoko
Ale oczywiście macie rację, jeżdżenie "nie pewnym samochodem" jest mało komfortowe, ale z drugiej strony, który z produkowanych teraz samochodów jest w 100% niezawodny? :haha:

MirekKliny - 2018-06-04, 11:48

79pawlo napisał/a:
O dochodzi z wymiana rozrządu co 120-150 tys nie za często
MirekKliny napisał/a:
Wada
W woli wyjasnienia, jest to moja ocena wynikajaca z eksploatacji pojazd
Mam tez 2,3 i oile tutaj co rok kwestia rozrzadu i co 3 lata egr to tyle w temacie ale mowie o outach ktore robia 120-150tys km rocznie.



ja tak zmienialem bo mi pasowalo ze raz w roku i wedlug mnie optymalnie, wiem ze niektorzy pisza ze nawet 240tys to jast tak jak w tym powiedzeniu:

kiedys na płocie piz..a pisało chciałem pogłaskać drzazga mi weszła.

poza tym rozrzad zmieniasz w zaleznosci od przebiegu lub co piec lat, zrobisz kamperem 150tys w 5 lat ? (koszt wymiany rozrzadu z pompa niecale 1000zł)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group