Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Odpalanie na 2 razy

silny - 2018-06-03, 09:22
Temat postu: Odpalanie na 2 razy
Dzień dobry, chciałbym spytać czy ktoś z was miał może "przyjemność" borykać się z tym co ja i podzieli się rozwiązaniem.

Po dłuższym postoju, min kilka dni, kamper odpala za 2 razem, silnik to 3 literowe Ducato 160 KM, zmieniłem wszystkie filtry ale nie pomogło, w sterowniku silnika błędów brak, jeździ wzorowo odpala jak należy tylko po kilku dniach odpala za drugim razem.

Paliwo nie schodzi bo to hdi i ma pompę w baku .mogę podać paliwo dwa razy i to samo.

Może jakieś pomysły :?: :spoko

Rav - 2018-06-03, 12:04

Najczęściej przyczyną jest zapowietrzanie się na wtryskach. Musi wtedy trochę dłużej podpompować już za pompą wysokiego ciśnienia (dlatego to czy pompujesz dwa razy pompą paliwa w zbiorniku jest bez znaczenia).
martini44 - 2018-06-03, 14:23

kurde kiedyś gdzieś było na forum.... ze 4 lata temu... poszukaj dobrze
silny - 2018-06-03, 21:51

Ale czy wtedy nie było by śladów ropy na wtryskach :?: Bo nie ma, nie robię nic chaotycznie, sprawdzam detale sukcesywnie eliminując ryzyko pomyłki, brak na razie pomysłu co skrobnąć .

Szukajka forumowa to słaby punkt więc już dawno temu przestałem jej używać , lepiej działa Google z dopiskiem Camper team :bukiet:

Rav - 2018-06-03, 22:26

Nie, nie musi być śladów ropy, ale skoro suchutko to jeszcze do weryfikacji zawór zwrotny na pompie wysokiego ciśnienia (choć głowy nie dam jak to jest rozwiązane w tym silniku - może Gewehr się wypowie). Nie trzyma ciśnienia na listwie i dopóki znów nie napompujesz to nie odpali. Na listwie na pewno jest czujnik ciśnienia. Dopóki na niej nie będzie ciśnienia roboczego to wtryski nie zaczną pracować.
silny - 2018-06-04, 05:36

Mam uniwersalny skaner OBD i może być tak że nie pokazuje wszystkiego co jest w programie silnika do pokazania.
Dzisiaj mam trochę czasu to popatrze w parametry techniczne bo to że nie ma błędów nie znaczy że któryś z parametrów nie jest poza zakresem

Rav - 2018-06-04, 21:46

Uniwersalne interfejsy rzadko się sprawdzają. Przetestowałem ze 2 "podróbki" typu "Polski VAG" itp. i niestety to nie było to. Albo gubił połączenia, albo nie wchodził w moduł. Dopiero porządny interfejs + VCDS sprawił, że "mogłem wszystko" ... niestety tylko w grupie VAG. Teraz jak na złość Fiat i 2xVolvo.

A wracając do wątku, to właśnie kiedyś miałem podobny przypadek w aucie znajomego. U niego "na szczęście" padł czujnik ciśnienia na listwie i można to było właśnie zauważyć na podglądzie "on line". Po wymianie jak ręką odjął. Miał ciśnienie, ale komp nie puszczał wtrysków sądząc, że jest za mało.

amples - 2018-06-04, 22:43

Rav napisał/a:
Uniwersalne interfejsy rzadko się sprawdzają

Do fiata toTO i KKL albo elm327 ,
na stronie opisane co z czym.

MirekKliny - 2018-06-05, 19:43

U mienia w 3,0 jumper trzeba było długo kręcić lub kilka razy jak postał, okazała się listwa wysokiego ciśnienia a konkretnie wżery na zaworze na listwie,

Zobacz czy z Plaka pali od razu i czy później chodzi, jak zapalasz chwile po zgaszeniu to zapewne odpala bez problemu.

Zacznij od listwy bo to najprostsze i mam nadzieje ze wtryski ci się nie kończą

powodzenia

wirefree - 2018-06-05, 20:16

Swiece zarowe?
leszekk - 2018-06-05, 21:19

Witam, ja miałem podobny problem u mnie był zatkany syfem filtr paliwa w baku był tak zawalony że któregoś dnia staniłem na drodze. Szukanie itd jak by nie było paliwa widocznie wlałem gdzieś jakieś ścieki :shock:
silny - 2018-06-05, 21:59

A więc tak, filtry nowe , smok w baku w sumie nie wiem ale jeździ na długich trasach idealnie więc nie ma raczej problemu z tym ale.......

Co to za zawór na listwie który może mieć wżery??????

Altanka47 - 2018-06-05, 23:36

Sprawdź szczelność wtryskiwaczy jest takim przyzad do tej czynności montuje się w miejsce przelewów jest to częstą przyczyną
Dr No - 2018-06-06, 01:23

Nie szukaj błędów na sterowniku silnika tylko czytaj parametry. Podjedź do kogoś kto dysponuje jakimśkolwiek sensownym urządzeniem diagnostycznym (KTS, Texa itp.) i wie w jaki sposób z niego korzystać poza czytaniem i kasowaniem błędów. Sprawdź czy podczas pracy rozrusznika pompa prawidłowo buduje ciśnienie na listwie, jego wartość, czas narastania, czas spadku po zaprzestaniu pracy rozrusznika. Sprawdź inne parametry decydujące o zezwoleniu na otwarcie wtryskiwaczy, np. synchronizacja czujników obrotów wału korbowego i wałka, prędkość obrotowa wału. Na podstawie zebranych informacji możesz dopiero wnioskować gdzie leży problem.
Rodzinka Cztery Plus - 2018-06-06, 12:56

Chyba ja taki temat zakładałem ze 2 lata temu...
U mnie zawsze odpala za drugim, trzecim razem. Za pierwszym, choćbym kręcił minutę - nie odpali. (No, czasem odpala, nie więcej niż kilkanaście minut od zatrzymania silnika).
Za drugim - 90% przypadków. Bywa, że dopiero za trzecim (to te 8...9%).
Co ciekawe, wystarczy pierwszy raz obrócić sekundę rozrusznikiem, potem zatrzymać i za drugim odpala od strzału. Nie ma znaczenia, czy zima, czy lato. Minus 15, za drugim od strzału...
Wątek zamknął się w taki sposób, że uznano - skoro zawsze odpala, to jeździć i się przyzwyczaić ;)
Dziś akurat Ducat jest na wymianie przegubu i przy okazji mają go przetrzepać na komputerze w poszukiwaniu przyczyny tego dziwnego rozruchu. Jak coś wyjdzie, dam znać.

silny - 2018-06-06, 17:13

no u mnie trochę inaczej , jak kręcę za pierwszym razem -czuje że łapie i gaśnie - i w tym momencie nie puszcze rozrusznika to po 0,5 sekundowym zawachaniu odpali i pracuje jak nalezy. czyli to zawachanie ma znaczenie.

pali mało, nie dymi w żadnym odcieniu , przebieg 82 tysie z pierwszych rąk.
rzadko jeżdził i to może cuś się zastało :(

czasu nie mam na nic nawet na wycieczki więc nie mam okazji go pognać , aż wstyd - od lutego stoi :bajer :haha: :pifko

Dr No - 2018-06-08, 02:54

To tak, jakby za pierwszym kręceniem nie startowała (jeśli jest) wstępna pompa elektryczna.
silny - 2018-06-09, 19:33

No i jest winowajca, Akumulator :zastrzelic

Trochę kampera olewałem i baterie siadły, nowy Bosch 100A 1000 uderzenia i po naprawie :kwiatki:

Nie wiązałem tego z Aku a jednak :ok

Rav - 2018-06-09, 20:38

Cóż, tak samo jak ciśnienie, tak i prędkość obrotowa przy rozruchu jest czynnikiem decydującym o rozpoczęciu wtrysku. Dopóki nie osiągnie wartości zadanej możesz kręcić do upadłego, a nie zaskoczy. Ale wierzyć mi się nie chce, że nie słyszałeś, że wolniej kręci.
silny - 2018-06-09, 20:43

No pewnie że słyszałem ale ja benzyniak jestem i myślałem że jak kręci to odpali :haha:
Dr No - 2018-06-10, 02:46

Niestety. Jeżeli jakiś parametr nie wpisuje się w warunki do rozruchu silnika nie dojdzie.
Tylko cieszyć się, że to wina akumulatora.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group