|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Remontujemy kampera - Prośba o polecenie przekaźnika.
Flag - 2018-06-18, 21:56 Temat postu: Prośba o polecenie przekaźnika. Szukam przekaźnika 50-70A sterowanego 12V z wyjsciami na linkę 10mm, najlepiej śruby do przykręcenia oczka. Chodzi o to aby głowne zasilanie całej budy zostało przełączone na inny akumulator po odpaleniu auta.
DK-Tadeusz - 2018-06-18, 22:12
A prosze;
https://www.ebay.com/itm/...872.m2749.l2649
Roberto - 2018-06-18, 22:30
Może taki będzie lepszy
http://allegro.pl/przekaz...6937295612.html
Ja takie właśnie stosuję...
Gewehr - 2018-06-18, 23:28
Podmień schemat. Takiego szukasz.
dziwaczek - 2018-06-19, 08:01
A nie lepiej dać zamiast przekaźnika separator akumulatora?
Świstak - 2018-06-19, 08:33
Napisał wyraźnie że chce przełączać, nie dołączać.... Potrzebuje więc przekaźnika przełączającego.
Flag - 2018-06-19, 21:37
Świstak napisał/a: | Napisał wyraźnie że chce przełączać, nie dołączać.... Potrzebuje więc przekaźnika przełączającego. |
o dokładnie
ogolnie jest jakas lipa z takimi przekaźnikami, np ten z ebaya to jak podłaczyc linke 10mm do tego wtyk malutki.
Potrzebny taki z zaciskami śrubowymi.
silny - 2018-06-19, 22:09
Allegrowy lepszy, ale weź jedź na szrot, wydłub z pierwszej lepszej Audi 70cio-100 Watowy przekażnik , przy tych mocach mają szerokie złącza,nawierć dziurki fi 5 i masz za 10 zł coś co przeżyje kampera a nie chiński szajs
lepciak - 2018-06-20, 08:17
Posiadam na stanie prawie nowe przekaźniki na 12 V dużej mocy które swego czasu zdemontowałem z Audi Quattro. Samochód podczas jazdy próbnej zawinął się na słupie dając tym samym mojemu szefowi komplet chyba nieużywanych części zamiennych do tego pojazdu.
Bardzo trudno będzie Ci znaleźć przekaźnik przełączalny o tak wysokim prądzie gdyż przekaźniki nie mają systemu gaszenia łuku elektrycznego co przy prądzie stałym ma szczególne znaczenie. Zamiast tego stosuje się dwa przekaźniki działające na przemian: jeden załącza obwód a drugi w tym samym czasie rozłącza obwód współpracujący. Dla orientacji podaję układ styków przekaźnika (tego po prawej) które są podwójnie zwierne a więc o dużo większym prądzie manewrowym niż styki pojedyncze.
Producent nie podaje na obudowie danych dotyczących pracy tych przekaźników więc musisz przyjąć na wiarę napisom na obudowach przekaźników mniejszych na zdjęciach z których ten z szarą obudową jest na 40 A a czarny (dodany dla przykładu) wyglądający tak samo na 70 A z tym, że szary to produkt firmowany przez VW, AUDI a czarny przez Forda.
Załączam zdjęcie przekaźnika dużej mocy i być może po danych katalogowych dojdziesz do danych znamionowych urządzenia. Gniazda tych przekaźników posiadają tak mocne styki, że spokojnie dadzą sobie radę z przeniesieniem prądu obciążenia. Wiercenie otworów w stykach przekaźników dowodzi małej wiedzy konsultanta proponującego ten sposób połączenia. Dopuszcza się dolutowywanie przewodów (szary przekaźnik po lewej) ale to też musi zrobić fachowiec aby nie przegrzać wnętrza przekaźnika. Spotyka się coraz częściej przekaźniki elektroniczne ale ja ich nie stosowałem i głosu na ten temat nie zabieram.
W awatarze nie podajesz miejsca zamieszkania co utrudnia kontakt i wymianę porad.
DK-Tadeusz - 2018-06-20, 21:22
Tu jest inny ; https://www.ebay.com/itm/...5.c100005.m1851
Ale praktycznie to jest katowanie accu takim pradem. No chyba ze masz 800Ah. Auto terz bierze 10-20 amper w czasie jazdy, wiec zostaje 60A.
Flag - 2018-06-21, 17:32
Widzę że tylko Świstak z Gewhrem przezytali posta ze zrozumieniem ale nic nie szkodzi bedę szukał dalej.
Świstak - 2018-06-21, 19:35
Będzie Ci ciężko taki przekaźnik znaleźć tym bardziej z cewką 12V. Tak duże prądy można stosunkowo bezpiecznie puszczać przez styki NO które są w czasie zadziałania przekaźnika dociskane z dość dużą siłą zależną od mocy cewki zastosowanej w konkretnym przekaźniku. Gorsza sprawa jest ze stykami NC których siła docisku zależy tylko i wyłącznie od sprężyny zapewniającej powrót. Słaby docisk to rezystancja w miejscu styku, to z kolei generuje ciepło, a przy dużych prądach jest to już spora ilość energii cieplnej. Ciepłe styki to wzrost rezystancji i zwiększenie ilości wytwarzanego ciepła. W dalszej kolejności to już swąd i dym.... Aby było to bezpieczne powinieneś zastosować dwa przekaźniki sterowane naprzemiennie, ale to oznacza że jeden z nich będzie zawsze załączony, a to kosztuje sporo energii. Przekaźniki elektroniczne SSR steruje się łatwo, tanio i przyjemnie, niestety sterowanie może być prądem stałym lub przemiennym ale obciążenie tylko i wyłącznie przemienne - są to układy działające podobnie do tyrystorów - da się je włączyć w dowolnym momencie, ale wyłączają się same tylko i wyłącznie gdy po stronie obciążenia choć na ułamek sekundy zniknie napięcie (przejście przez zero), a w układach samochodowych taka sytuacja występuje tylko po odłączeniu akumulatora.
Może więc warto zrewidować plan przełączania wszystkich odbiorników i zrobić to tylko dla części???
janusz - 2018-06-21, 21:12
Flag napisał/a: | Chodzi o to aby głowne zasilanie całej budy zostało przełączone na inny akumulator po odpaleniu auta. |
A co Ty masz zamontowane w samochodzie, że trzeba przełączać prawie 1KW mocy? Jest do kupienia taki przekaźnik w TME za około 130 zł NETTO. V23132-E2001-A200
Flag - 2018-06-22, 10:12
janusz napisał/a: | Flag napisał/a: | Chodzi o to aby głowne zasilanie całej budy zostało przełączone na inny akumulator po odpaleniu auta. |
A co Ty masz zamontowane w samochodzie, że trzeba przełączać prawie 1KW mocy? Jest do kupienia taki przekaźnik w TME za około 130 zł NETTO. V23132-E2001-A200 |
Dziękuje! Idelanie o to chodziło
Część odbiorników jest zasilana z obowodu ktory zmienia zasilanie w zaleznosci czy stoje czy jade. Np Wentylator, klima, nagrzewnica - to działa teraz na zwykłym samochodowym 40A i wystarcza ( obwod jest zabezpieczony bezpiecznikiem 30A)
Problem są przeowdy z gniazda przekżnika, bardz cienkie. Ja tam mam 10mm i chiałem to dobrze podłaczyć do tego przekaźnika bo jaki sens dawac 10mm jak trzeba zredukować do 2mm przy przekaźniku. Te rzeczy zadko są razem właczone razem ( chyba nigdy) ale musze miec pewność ze jak je włącze razem to nie spale przekaźnika.
Sposób na 2 przekaźnikach nie jest dobry bo w razie awarii jednego z nich mogą wystapic dwie sytuacje : 1) brak zasilania na obu 2) połaczenie dwóch różnych akumulartorów w przekaźniku.
|
|