|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Ducato 2.8 JTD - kto użytkuje auto po "chiptuningu"
drzevo - 2018-07-05, 21:46 Temat postu: Ducato 2.8 JTD - kto użytkuje auto po "chiptuningu" Cześć,
Jestem świeżo po przekładce silnika z 1.9 TD na 2.8 JTD 127 KM. Oczywiście różnica potężna.
Silnik ma jednak potencjał na wzmocnienie, szkoda go nie wykorzystać...
No właśnie... szkoda nie wzmocnić, czy nie ma sensu?
Użytkowałem różne auta osobowe po "chiptuningu". Fajnie się takimi autami latało w trasie. Z drugiej strony, przy normalnej jeździe, korzyści z przyrostu mocy i momentu były umiarkowane, wręcz nieodczuwalne.
Szukam osób, które mogą podzielić się opinią z użytkowania Ducato 2.8 JTD "z czipem". Własnych opinii, nie zasłyszanych.
Uprzedzając pytania o trwałość - jednostka jest po dużym remoncie, o to się nie martwię.
Z góry dziękuję.
Roberto - 2018-07-05, 22:07
Mam podobny silnik - 2,8HDI w Jumperze.
Dwa lata temu przemapowałem do 145KM i jestem zadowolony
Ma "dłuższe" przełożenia. Teraz nie muszę tyle mieszać w biegach, bo np. na "piątce" normalnie przyspieszam już od 70 km/h.
Górki też mi nie straszne
Wartością dodaną jest oszczędność paliwa - około litr na 100 km
Ja dodatkowo odblokowałem w komputerze fabryczny tempomat. Teraz jest bajecznie
Fiacior75 - 2018-07-05, 22:58
Ciekawe ....też mam taki motor 2.8jtd , kumpel mi powiedział, że ten silnik ma spory zapas.
drzevo - 2018-07-06, 06:54
Fiacior75 napisał/a: | Ciekawe ....też mam taki motor 2.8jtd , kumpel mi powiedział, że ten silnik ma spory zapas. |
Potencjał jest na około 145-155 koni mechanicznych i 350-370 niutonometrów.
Wiele zależy od stanu danego egzemplarza.
Biorąc pod uwagę, że w serii auto powinno mieć ponad 120 koni mechanicznych i około 300 niutonometrów, przyrost powinien być wyraźnie odczuwalny - szczególnie przy załadowanym aucie i w górach.
wojtekd - 2018-07-06, 09:00
Mam 2,8 jtd 2004 rok. Przyjechał gościu z komputerem , trwało to może 30 minut. Okazało sie , że bez problemu zrobił 152 KM. Różnica kolosalna.
Bazyli - 2018-07-06, 09:05
drzevo napisał/a: | Szukam osób, które mogą podzielić się opinią z użytkowania Ducato 2.8 JTD "z czipem". Własnych opinii, nie zasłyszanych.
|
Mam silnik 2.8 146KM 107kW (oryginał) - poprzednikowi nie starczyło mocy więc dał do do majstra-magika od tuningu (nazwiska nie pamiętam ale to jakiś były rajdowiec z Krakowa). Papierów nie widziałem ale podobno ma teraz 190KM.
Plusy: teoretycznie 3,5 tonowa buda (podkreślam teoretycznie), 7 metrów długa, alkowa, 2,4m szeroka z rodziną i gratami przyśpiesza bez problemu pod górę; ciągnie jak zły, idzie i idzie, 110km/h jedzie się komfortowo i jest zapas mocy; nie ma problemu z wyprzedzaniem.
Minusy: pali jak smok; szczypta szaleństwa i wskazówka poziomu paliwa zmienia położenie. Jeszcze nie mierzyłem bo się trochę boję Jak będzie 14 będę happy.
Odniesienie do osiągów mam słabe bo wcześniej użytkowałem Ducato 1,9 TD 1998r. na mniejszej budzie; do setki miał z 200 sekund a duża góra kończyła się na 2. biegu ale odwdzięczał się niskim spalaniem 10,5 i kompletną bezawaryjnością. Grzesiek który na co dzień użytkuje kampera o niemal identycznych gabarytach też 2,8 z podobnego rocznika prowadząc mojego mówi że czuje się różnicę ale przy jeździe 60km/h wzwyż.
Roberto - 2018-07-06, 10:03
Moim skromnym zdaniem nie ma co szaleć z dodawaniem tej mocy. Zwiększenie o 15-20% jest odczuwalne i wystarczające.
Przy odpowiedniej technice jazdy (wykorzystanie większego momentu) spalanie też będzie mniejsze.
Takie są moje obserwacje po dwóch latach testów
Andrzej 73 - 2018-07-06, 10:37
Miałem w poprzednim kampie zwiększoną moc ze 128 na 148.
Silnik Fiata 2.8 JTD - alkowa. Po zmianie mapy najbardziej odczuwalny moment , podczas podjazdu pod górę.
Nie trzeba tak szybko dokonywać redukcji. Jak to mówią mocy nigdy za wiele. Jak masz taka możliwość zmień mapę silnika tylko w dobrej firmie.
A spalanie może ciut wyższe ale lepsza dynamika jazdy.
Bajaga - 2018-07-06, 14:17
Mam 2.8 JTD 128km i trochę się jeszcze waham w temacie czipa ze względu na spory przebieg auta. Tak prawdę mówiąc mocy rzadko mi brakuje już bardziej brakuje 6 biegu na autostradzie.
ps. Osobówki czipowałem wszytkie (te z turbinami).
remi - 2018-07-10, 16:07
Kupiłem silnik 2.8JTD z busa 2004 , przebieg 220 tyś miał niemieckiego boxa. Pierwszy wyjazd pokazał że trochę za dużo dodane bo między 4 a 5 spadał z obrotów i alkowa go trzymała wchodził w czeka.Na innych biegach bajka . Zmieniłem na inny box jednokanałowy polski i było super ustawiając na 7 pozycję , na 9 pozycji kopcił trochę za dużo zupy. Jazda na boksie tylko dla mądrych .No i musi być zdrowe sprzęgło najlepiej sachs z silnika 2.8 jtd POWER . Boxa kupiłem na allegro z łodzi cena coś około 650 zł .Różnica z jazdy ogromna ,krótkie biegi ,z dołu jak osobówka ,przy 115km/h zszedł z 12 l na 10.5.
drzevo - 2018-07-11, 22:50
Dziękuję za Wasze opinie, były zdecydowanie pomocne przy podjęciu decyzji...
Dzisiaj mój kamperek dostał nowy program i... szczerze brakuje mi słów, żeby opisać, jak teraz jeździ... Jeszcze 5 tygodni temu miałem pod maską 1.9 TD, więc trudno w jakikolwiek sposób porównać tamte wrażenia, z "czipowanym" 2.8... to są dwa różne auta. Niedawno trzeba było planować każdy manewr, teraz trzeba uważnie obchodzić się z pedałem gazu, bo auto katapultuje, rwie do przodu jak szalone...
Pozostaje trzymać kciuki za bezawaryjną eksploatację
Gdyby ktoś się wahał, to szczerze polecam wykorzystać potencjał takiego silnika...
To po prostu rewelacja
antwad - 2018-07-12, 09:01
A gdzie robiłeś?
Rav - 2018-07-12, 11:03
wojtekd napisał/a: | Mam 2,8 jtd 2004 rok. Przyjechał gościu z komputerem , trwało to może 30 minut. Okazało sie , że bez problemu zrobił 152 KM. Różnica kolosalna. |
A jak zmierzył te 152 KM? Miał przenośną hamownię?
drzevo - 2018-07-12, 12:18
antwad napisał/a: | A gdzie robiłeś? |
Robiłem w Warszawie w miejscu dość nietypowym...
Ogarnięty człowiek, w branży od 1999 roku, przewinął się przez krakowski V-tech, warszawski Kreator Mocy, Chojnackiego, aktualnie na etacie w dużej korporacji (tam też zajmuje się elektroniką i to... lokomotyw ), a wieczorami od czasu do czasu dorabia przy wzmacnianiu aut. Chwilowo w warsztacie znajomego, za 2-3 kwartały z własną hamownią.
Nie wiem, czy trafię z określeniem... takie trochę podziemie tuningowe, ale wielu znajomych eksploatuje auta po jego modach i nikt złego słowa nie powiedział.
Auta nie hamowałem.
Robota przez "kabel", bez otwierania kompa (jak niektórzy twierdzili, że inaczej się nie da...), od podłączenia się do komputera do wyjazdu auta godzina z kawałkiem.
Rwie asfalt
Ewentualny kontakt na priv, dla osób naprawdę, naprawdę zdecydowanych na tę usługę - człowiek na razie mocno zabiegany i prosi, żeby kontaktu nie rozpowszechniać hurtowo, bo nie da rady gadać ze wszystkimi godzinami przez telefon.
Zainteresowany poważnie - dzwonisz, dostajesz termin, kasa w kieszeń (bardzo atrakcyjna cena) i jedziesz.
Bajaga - 2018-07-12, 12:36
drzevo napisał/a: |
Zainteresowany poważnie - dzwonisz, dostajesz termin, kasa w kieszeń (bardzo atrakcyjna cena) i jedziesz. |
Z całym szacunkiem ale to jest kabaret a nie tuning. Gość wgrywa tzw. gotowce ściągnięte z internetu. To żadne czipowanie. Od programowania silnika to jest hamownia, komputer poważny i Wiedza. Nie należy takich "usług" polecać bo to jak PowerBox z allegro.... Naprawdę ten temat nieźle znam i wiem co mówię.
A 152km "ma" bo tak było napisane w internecie obok tego programu do pobrania. Bzdury niestety.
amples - 2018-07-12, 13:20
Bajaga napisał/a: | Gość wgrywa tzw. gotowce ściągnięte z internetu |
Możliwe ,
w fabryce te same silniki są o różnych mocach , zależy jaki wsad jest w ECU ,
Bajaga napisał/a: | Od programowania silnika to jest hamownia, komputer poważny i Wiedza. |
Zgoda , ale wtedy
gdy chcemy wycisnąć max poty z używanego-po przebiegu .(poprawić fabrykę)
Większości wystarczy wsad z mocniejszej wersji.
drzevo - 2018-07-12, 13:23
Bajaga napisał/a: | drzevo napisał/a: |
Zainteresowany poważnie - dzwonisz, dostajesz termin, kasa w kieszeń (bardzo atrakcyjna cena) i jedziesz. |
Z całym szacunkiem ale to jest kabaret a nie tuning. Gość wgrywa tzw. gotowce ściągnięte z internetu. To żadne czipowanie. Od programowania silnika to jest hamownia, komputer poważny i Wiedza. Nie należy takich "usług" polecać bo to jak PowerBox z allegro.... Naprawdę ten temat nieźle znam i wiem co mówię.
A 152km "ma" bo tak było napisane w internecie obok tego programu do pobrania. Bzdury niestety. |
Mój cyrk, moje małpy.
Chciałem to, co mam i nikogo nie namawiam.
Utwierdziłeś mnie w przekonaniu, że o pewnych tematach lepiej tu nie pisać, tylko robić po swojemu i nie patrzeć na innych.
P.S.
Bzdurą jest pisanie o braku wiedzy człowieka z 20 letnim doświadczeniem w branży.
Żeby było jasne - pomyliłem się i nie polecam tej usługi.
pawel-m - 2018-07-12, 13:26
koledzy a nikt z was nie pomyslal ze jak tak bardzo sie rozpedzicie szybko i jak petarda to moze sie zdarzyć że kiedys trzeba będzie ostro zahamowac z tym moze byc już problem
mischka - 2018-07-12, 13:38
pawel-m napisał/a: | koledzy a nikt z was nie pomyslal ze jak tak bardzo sie rozpedzicie szybko i jak petarda to moze sie zdarzyć że kiedys trzeba będzie ostro zahamowac z tym moze byc już problem |
ważne żeby siły pod górę starczyło, prędkość akurat dla mnie jest nieistotnym parametrem no chyba że taka usługa wycisza wnętrze
Andrzej R. - 2018-07-12, 13:42
[/quote] Mój cyrk, moje małpy.
Chciałem to, co mam i nikogo nie namawiam.
Żeby było jasne - pomyliłem się i nie polecam tej usługi.[/quote]
No właśnie Twój wybór, mnie osobiście takie podejście nie rajcuje, to pierwszy krok do sytuacji ze ktoś proponuje mi kradzione auto takie samo jak mam i ja to kupuje bo mam papiery. To jest podziemie i szara strefa, pole dla cwaniaków, których wspieramy. Sytuacja podobna do "kupiłem 5 litrów Płynu Toy-Toy od gościa który je rozstawia i czysci", on okradł pracodawcę, i ja mu pomagam. W/g prawa jestem "paserem" . Nie chcę by mnie moi pracownicy okradali.
Proszę nie traktować mojej wypowiedzi jako wzorca do zachowań, ale mnie takie podejście "dziwi"
drzevo - 2018-07-12, 13:50
Widzę, że wielu kolegom upał szkodzi...
Czekam na wpis, że jestem złodziejem...
Bazyli - 2018-07-12, 14:00
Andrzej R., o czym Ty piszesz ? Skąd pewność że wgrany program nie pochodził z legalnych źródeł a drzevo nie dostał faktury ?
Andrzej R. napisał/a: | to pierwszy krok do sytuacji ze ktoś proponuje mi kradzione auto |
Andrzej R. napisał/a: | Nie chcę by mnie moi pracownicy okradali. |
Andrzej R. - 2018-07-12, 14:06
drzevo napisał/a: | antwad napisał/a: | A gdzie robiłeś? |
Nie wiem, czy trafię z określeniem... takie trochę podziemie tuningowe, ale |
Nie słyszałem o legalnym podziemiu, ale .............. jeśli jest takie, to sory.
Pozdrawiam
Bronek - 2018-07-12, 14:07
W związku z powyższymi opisanymi zdarzeniami, czyli robocie po robocie lub przed robotą, albo zamiast roboty .
Co jest ewidentnie, co najmniej wykroczeniem, bo przecież wiadomo, że pracujemy do piętnastej a wypłata dziesiątego dla roboli, a pierwszego dla administracji, no i wódka jest po 13tej.
To ponieważ powracamy do tych czasów gdzie nastaną talony, deputaty i pozwolenia.......
" Uważam Że" Każde dziecko oprócz 500 +, powinno otrzymać Kasę Fiskalną.
Andrzej R. - 2018-07-12, 14:08
drzevo napisał/a: | Widzę, że wielu kolegom upał szkodzi...
Czekam na wpis, że jestem złodziejem... |
Ja Ci tego nie napiszę, sam odpowiedz sobie czy to jest ok. ?
amples - 2018-07-12, 14:14
Andrzej R. napisał/a: | Nie słyszałem o legalnym podziemiu, |
Dla ciebie legalne jest wtedy gdy zapłacisz haracz pierdzi-stołkom .
Jeśli ich ominiesz to jesteś złodziejem?
Bajaga - 2018-07-12, 19:06
drzevo napisał/a: |
Bzdurą jest pisanie o braku wiedzy człowieka z 20 letnim doświadczeniem w branży.
|
Jeżeli ktoś nie pisze sam map sterowania parametrami silnika (wszystkimi) tylko wgrywa programy z netu to choćby to robił 100 lat to ma g. a nie doświadczenie. Tyle umie każdy człowiek posiadający dostęp do internetu.
Wystarczy odwiedzić fachowca, który pisze sam programy. Szczęka opada patrząc na ekran jego komputera. Paliwo, ciśnienie doładowania przy konkretnych obrotach, czas otwarcia wtryskiwaczy i moment wtrysku, kontrola temperatury na wejściu i wyjściu a nawet reakcja na pedał gazu. No i kilka badań na hamowni by obejrzeć przebieg wykresów.
Posiadam jako 3 auto najmocniejszego w Polsce (i jednego z mocniejszych w Europie) Fiata 500 Abarth więc troszkę pracy było ...
remi - 2018-07-12, 20:09
Kolego drzevo najważniejsze że jesteś szczęśliwy. Jazda będzie bezpieczniejsza. na pewno parę kropel ropy zostanie więcej w zbiorniku a gość co ci zrobił robotę dorobił na lepsze życie swoich dzieci . Prawdziwy tuning to wyścig zbrojeń -tylko po co. Mi wystarczył zwykły Box z fakturą ,warunki w mojej okolicy takie że na hamulec byłem za wysoki. Wiadomo że Boxy to zwykłe oszukiwacze ale jak dają szczęście to najprostszy sposób na dodanie powera no i mogę go zabrać do następnego auta z takim motorem.Drzevo pal opony i sprzęgło i ciesz się życiem.
Comsio - 2018-07-12, 23:28
Po sąsiedzku warsztat się tym zajmuje, profesjonalnie.
Hamownia itd. o wyciu motorów już nie wspomnę.
silny - 2018-07-15, 07:49
Ja robiłem program w swoim kamperku , fachowcy wyśmienici a i tak nie zchamowali bo za wysoki
Nie ma co płakać , przyjemność z jazdy się liczy
|
|