Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Brak ładowania aku pokładowego podczas jazdy

jacik - 2018-07-06, 19:09
Temat postu: Brak ładowania aku pokładowego podczas jazdy
Napięcie z aku kabiny dochodzi do energobloku.
Tylko nie ma sygnału że silnik pracuje przez co nie dziala lodówka podczas jazdy i nie ładuje się aku zabudowy.
Sygnał powinien iść z alternatora ?
Auto Peugeot J5 91r.

dziwaczek - 2018-07-06, 19:16

owszem napięcie ma być podane z alternatora. było wielokrotnie na forum szukaj złaczki zaciskowej.

U mnie też nie działo tu masz opisaną przyczynę
https://www.camperteam.pl...rak+%B3adowania

mrsulki - 2018-07-06, 22:18

jacik, z regóły w większości elektrobloków przewód na D+ (kontrolka ładowania) ma kolor zółty i jest podpinany w pobliżu alternatora do cienkiego przewodu (są dwa gruby do + aku i cienki do kontrolki ładowania) na szybkozłączki które po pewnym czasie tracą styk. Wywal ją polutuj przewody i ciesz się że działa :bigok
kaimar - 2018-07-06, 22:58

Nie zawsze sygnał D+ przychodzi z alternatora. Często spotykam rozwiązanie, szczególnie z energoblokami firmy Schaudt , gdzie sygnał D+ generowany jest w emulatorze sygnału D+. Jest to urządzenie ktore wystawia sygnał D+ po wykryciu wzrostu napięcia akumulatora powyżej pewnego progu co ma miejsce przy ładowaniu akumulatora przez alternator.
silny - 2018-07-06, 23:09

W 91 roczniku :shock:
jacik - 2018-07-12, 12:41

kaimar napisał/a:
Nie zawsze sygnał D+ przychodzi z alternatora. Często spotykam rozwiązanie, szczególnie z energoblokami firmy Schaudt , gdzie sygnał D+ generowany jest w emulatorze sygnału D+. Jest to urządzenie ktore wystawia sygnał D+ po wykryciu wzrostu napięcia akumulatora powyżej pewnego progu co ma miejsce przy ładowaniu akumulatora przez alternator.

Podejżewqm że to się popsuło bo nie załacza napięcia. Z tego idzie gryby plus i cienki chyba do energobloku schaudt.
Tylko do sterowania jest troche kabli.
To się stało zaraz po podmianie akumulatorow.
100Ah poszło do zabudowy a do auta mniejszy 75Ah
Zaraz zrobie zwarcie przez większą żarówkę to powinno być wiadomo.

dziwaczek - 2018-07-12, 12:51

Nie rób zwarcia to nie jest czasem przekaźnik czasowy od świec zapłonowych. Przekręć zapłon i sprawdzi czy po kilku sekundach nie cyknie przekaźnik.

Sprawdz tę złączkę co Ci opisałem, masz podany link wyżej, na tej fotce to po prawej od akumulatora.

jacik - 2018-07-12, 12:58

Zwarcie na niby przez żarówke. Powinno wystarczyc do wysterowania energobloku. Ale to nie to.
Faktycznie to do świec.

dziwaczek - 2018-07-12, 13:06

jacik napisał/a:
Zwarcie na niby przez żarówke. Powinno wystarczyc do wysterowania energobloku. Ale to nie to.
Faktycznie to do świec.


Piszę po raz kolejny że to złączka będzie opisałem Ci sprawdz po prawej od akumulatora przewody!!!!

jacik - 2018-07-12, 13:49

Dzięki za telefon i miłą pogawędkę.
Rozpadało się to później pogrzebie.
Stoje nad samym morzem i tak sie do tego zabieram bez pośpiechu ;)
Prad mam jedynie chodzi o lodówke podczas przeprowadzek :)
Ale przy małych skokach to nie przeszkadza.

jacik - 2018-07-12, 14:50

Złączka zlokalizowana przy alternatorze a z niej idzie kabel do bezpiecznika który był zaśniedziały.
Dalej idzie do kabiny i wchodzi w grodź koło zbiornika wody.
Dzięki wielkie dziwaczek za trop :pifko

dziwaczek - 2018-07-12, 15:31

Cieszę się że mogłem pomóc :pifko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group