|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Waga Kampera
adomag - 2018-07-06, 21:08 Temat postu: Waga Kampera Dziś zważyłem mojego kamperka......
Troszkę posmutniałem jak zobaczyłem wynik na wadze cyfrowej.....:-(
postanowiłem odchudzić go tylko nie wiem co wyrzucić skoro wszystko jest potrzebne :-)
Z pełnym 110 L zbiornikiem czystej wody i 1/4 zbiornika ropy, ja i synek i waga wskazała 3190 kg. doliczyć trzeba żonę i córkę i psa i robi się 3300 kg. A jeszcze ciuchy, jedzenie, sprzęt wędkarski....... DMC mam 3500...będzie mało.....
A wasze kampery ile ważą?
Pozdrawiam :-)
Bronek - 2018-07-06, 21:39
Nie ważymy, bo to robią za nas np. Austrii. I co raz częściej już u nas.
Szkoda zachodu.
o tym wielokrotnie
adomag - 2018-07-06, 21:41
I co wtedy? jak zważą i jest dajmy na to 200kg na górkę?
Bronek - 2018-07-06, 21:46
W dalszym ciągu... .
Ale niech tam..
Wysadzasz teściową, wyrzekasz się dzieci, dajesz żonie stówę na taksówkę. i tysiaka na hotel
Płacisz mandat i odjeżdzasz z prawidłową wagą.
Jak jednak niewykorzystasz tej szansy na nowe życie. Może Cię czekać laweta.
Fordek - 2018-07-06, 22:57
Masz lekki samochód nie narzekaj .
Wody mniej 1/2 zbiornika
Koło zapasowe za burtę .
Szmat zawsze zabieramy za dużo.
I już masz 100 kg mniej
adomag - 2018-07-06, 23:02
bez zapasówki, ale jak tak można? a w razie kapcia?
Fordek - 2018-07-06, 23:11
zestaw ratunkowy + dobre opony .
Jeżdżę już tak wiele lat i nie myślę . W przypadku podwójnej awarii ogumienia zadzwonię na assistance - tylko trzeba je wykupić - lub jak widzę masz forda - dostaniesz je darmowo po przeglądzie autoryzowanym - ja tak robiłem gdy miałem Fordzika . Przeglądy są tanie gdy policzysz je z pomocą drogową w całej Europie.
LukF - 2018-07-07, 15:25
Pakowalem się do Grecji teraz. Moje auto puste ma ważyć 3060kg. Jak załadowałem i nalałem wszystko to waga pokazała...........
3990kg
Na tę wagę skada się:
kamper, 3 osoby, 3 rowery, woda 120l, ropa 120l, Klima, jedzenie i picie na miesiąc, ubrania, gaz 2 butle duże plus turystyczna 2kg, grill gazowy, krzesła 3 i stół turystyczny, koło zapasowe. Dużo tego a wszystko potrzebne. Waga za duża...
M@rio - 2018-07-07, 16:18
Zawsze można zaczepić przyczepkę do 450 DMC i problem rozwiązany.
gino - 2018-07-07, 16:33
piszcie o wadze swoich przeciążonych kamperków więcej....
''sygnaliści'' czytają ...
eler1 - 2018-07-07, 18:02
LukF napisał/a: | Pakowalem się do Grecji teraz. Moje auto puste ma ważyć 3060kg. Jak załadowałem i nalałem wszystko to waga pokazała...........
3990kg
Na tę wagę skada się:
kamper, 3 osoby, 3 rowery, woda 120l, ropa 120l, Klima, jedzenie i picie na miesiąc, ubrania, gaz 2 butle duże plus turystyczna 2kg, grill gazowy, krzesła 3 i stół turystyczny, koło zapasowe. Dużo tego a wszystko potrzebne. Waga za duża... |
Spokojnie , rowery do grecji moim zdaniem zbędne za gorąco (3x25kg= 75kg ), wody zamiast 120L to tylko na drogę 20l to już 100kg , wywal jedną butlę 11kg to 23kg i grila cadaka 10kg, kup kuchęnkę na kartridze na miesiąc 8szt. , paliwa tankuj na 300km to jakieś 40l = 80kg (w Macedonii 75centów to zalejesz przed wjazdem do Grecji do pełna) , picie kupisz na miejscu lub po drodze w Macedonii to 30kg
czyli 75+100+33+80+30=318kg -3990 =3672kg czyli niecałe 5%
Wiecej luzu a koło zapasowe to 30kG
lwojtek - 2018-07-07, 18:16 Temat postu: Re: Waga Kampera
adomag napisał/a: | Dziś zważyłem mojego kamperka......
Troszkę posmutniałem jak zobaczyłem wynik na wadze cyfrowej.....:-(
|
Napompuj opony helem to trochę podniesie kamper do góry.
moskit - 2018-07-07, 20:35
Administrator niech przeniesie do już istniejących tematów bo za parę chwil będzie tylko
Waga , nadwaga , niedowaga , ile waży i nie wiadomo jaki jeszcze ,
Jak komuś przeszkadza nadwaga to zastosować patent Bronka jak ma niedowagę dorzucić kawał szyny i będzie pełne DMC
Jak ktoś napieprzy klamotów do środka , to jakiej odpowiedzi lub rady oczekuje !!!!!!!!!!!!!!!!
Jak ktoś lubi wozić klamoty bez opamiętania to najodpowiedniejszy dla niego będzie Morello lub podobny
darek 61 - 2018-07-09, 16:38
Auto na bliźniakach,podejrzewam tylny napęd to wszystko waży.Mój lekko załadowany 2800.
oli - 2018-07-12, 22:24
Pare dni temu pisali o tym ze policja zarekwirowała we Wrocławiu pogotowie ratunkowe bo jest za ciezkie powyzej 3,5 tony i bedą je badali dlaczego jest za ciezkie .Następna paranoja ,i pewno znowu chodzi o 100 góra 200 kg nadwagi .Ciekawe były opinie na temat tego artykułu ,mozna sobie znalesc w internecie .Wg mnie to chyba konkurencja stoji za tym bo co jak co ale aby pogotowia sie czepiac to jak mawiał mój znajomy koniec świata
Suliki - 2018-07-14, 22:55
eler1 napisał/a: | LukF napisał/a: | Pakowalem się do Grecji teraz. Moje auto puste ma ważyć 3060kg. Jak załadowałem i nalałem wszystko to waga pokazała...........
3990kg
Na tę wagę skada się:
kamper, 3 osoby, 3 rowery, woda 120l, ropa 120l, Klima, jedzenie i picie na miesiąc, ubrania, gaz 2 butle duże plus turystyczna 2kg, grill gazowy, krzesła 3 i stół turystyczny, koło zapasowe. Dużo tego a wszystko potrzebne. Waga za duża... |
Spokojnie , rowery do grecji moim zdaniem zbędne za gorąco (3x25kg= 75kg ), wody zamiast 120L to tylko na drogę 20l to już 100kg , wywal jedną butlę 11kg to 23kg i grila cadaka 10kg, kup kuchęnkę na kartridze na miesiąc 8szt. , paliwa tankuj na 300km to jakieś 40l = 80kg (w Macedonii 75centów to zalejesz przed wjazdem do Grecji do pełna) , picie kupisz na miejscu lub po drodze w Macedonii to 30kg
czyli 75+100+33+80+30=318kg -3990 =3672kg czyli niecałe 5%
Wiecej luzu a koło zapasowe to 30kG |
Temat był już wałkowany ale przypominam, że mała ilość paliwa i płynów ustrojowych może nie mieć znaczenia przy ważeniu. Może w niektórych krajach tylko zważą i po kłopocie ale w tych gdzie nas to może boleć finansowo to wiedzą jak to zrobić poprawnie . Paliwo w Macedonii stała cena na wszystkich stacjach 62 lub 62,5 MKD = 1,01 Euro ( czerwiec 2018 )
rakro1 - 2018-07-15, 00:00
Z całym szacunkiem - nie tylko Gino przesyła sygnał,że inspekcja drogowa śledzi nasze wypowiedzi.Czemu ma służyć taki temat?Pomijając,że pisaliśmy o tym wielokrotnie.I dlaczego nikt nie pisze,że jeździ bez prawa jazdy,kradzionym autem lub po pijaku? Przepisy są wyraźne.Łagodne ich naginanie,jak w kwestii kota,szarej wody czy stania na zakazie kamperowania to już indywidualna sprawa każdego na forum.Ja ze swojej strony chciałbym zapewnić Cię,że nic Ci nie grozi.Ładuj do auta na maxa i nie ograniczaj prędkości na zakazach bo na pewno Tobie się uda.Na autostradach nie kupuj winietek,bo tylko frajerzy to robią.A na poważnie,bo czuję,że napisałeś w naiwności swojej(jeśli nie jesteś podpuszczaczem z inspekcji) - życzę udanego wyjazdu i powrotu.I zrób wszystko aby odciążyć auto aby nie mieć kłopotów.Potwierdzam cenę paliwa w Macedonii - na wiosnę rosła do 65 na początku czerwca aby później opaść do 63 denarów/dinarów(???) przy cenie 60 denarów za euro.Niestety cena pln/euro nie spada
Suliki - 2018-07-15, 09:28
Mój konwerter walutowy pisze Denarów.
Całkowicie się z Tobą zgadzam, poza wypadkami gdzie koledzy zamówili większość opcji, a sprzedający nie poinformował ich o wpływie na ładowność i teraz jest problem ....bardzo często jest to kwestia zabrania na pokład tego co potrzebne, a nie tego co może się przydać. Jazda bez paliwa, wody, gazu z generalnie przeładowanym autem nie jest dla mnie rozwiązaniem.
dziwaczek - 2018-07-15, 09:31
O DMC kamperów było wielokrotnie pisane i będzie pewno jeszcze nieraz ale...
Pisać o tym trzeba by NOWI uczestnicy braci karawaningowej mieli świadomość zagrożeń i konsekwencji przeładowania pojazdów. Posiadaczy pojazdów względem DMC można podzielić na kilka kategorii:
- ci co w ogóle nie wiedza co to DMC
- tych co maja to całe DMC i przeładowanie w du...
- tych co wiedzą co to DMC i starają się aby być w jego pobliżu np. magiczne go 3500kg
Problemem są kampery w których sprzedawca zaniża DMC aby było magiczne 3500kg szczególnie przy ich sprowadzaniu z zagranicy - w dokumentach niemieckich miały DMC 3700,3900 czy 4250 a w Polsce pojawiało się w dowodzie rej DMC 3500 i masa własna jest 3200 a nawet 3400 przy DMC 3500, pozostaje jedynie współczuć "szczęśliwemu nabywcy".
O DMC w Polsce zaczęło się głośno mówić niedawno - głownie z powodu wymogów UE i nagminnego przeładowania TIR-ów i dostawczaków. Świadomość przestrzegania masy DMC nie jest za duża w naszym kraju i krajach byłego bloku socjalistycznego.
Nie pozostaje nam nic innego aby się do przestrzegania DMC dostosować szczególnie w świecie karawaningowym bo jest to obszar trochę zapomniany przez służby kontrolne.
Jak dla mnie kończy się epoka kamperów "wszystko mających" zabierających na pokład zapasy na miesięczny wyjazd i tyle osób na pokład co jest w dowodzie itp. i to wszystko w granicach DMC 3500kg.
Albo pozostaje stosowanie niemieckiej zasady "każdy kamper jest tylko dla dwóch osób" albo robimy prawo jady "C" i mamy kampera z DMC np. 4250kg
moskit - 2018-07-15, 09:34
A może najwyższy czas żeby poważniej zastanowić się na odpowiedzialnością prawną jazdy z przekroczoną DMC . Kolejny raz piszecie o 5 % i kolejny raz napiszę
NIE MA TOLERANCJI 5% W PRZEKROCZENIU DMC - ŻADNEJ TOLERANCJI NIE MA
Piszecie że ITD czyta te forum , to jest pikuś dostaniesz najwyżej mandat i koniec , gorzej jak będzie kolizja i traficie na kogoś dobrze i prawidłowo ubezpieczonego , najpierw zedrze z was kasę prawnik , później likwidator szkody a na końcu ubezpieczyciel i oby to nie była renta dożywotnia , bo ktoś akurat taki będzie miał pomysł na życie .
Ale co tam każdy myśli że jest bezkarny , niezniszczalny a później jest rozpacz i błaganie o pomoc , jaką q...wa pomoc co najwyżej dobić żeby nie zarażał debilizmem
Moskit
Rawic - 2018-07-15, 11:47
Cytat: | - ŻADNEJ TOLERANCJI NIE MA | Tak jest, dlatego w tym roku, odchudziłem kamera - wymontowałem klimę (monoblok), moja " Klima prawie jak prawdziwa" musi wystarczać, staram się o miejscówki w pierwszej linii brzegowej lub wysoko w górach, więc jest wystarczająco chłodno. Zabrałem tylko jeden tradycyjny rower do celów zaopatrzeniowych, piesze spacery wystarczają nam.
Nie zabrałem żadnych zapasów do picia i jedzenia, w Hiszpanii wino dużo tańsze niż u nas, a na kempingu, gdzie będę najdłużej jest własne ekologiczne gospodarstwo ogrodnicze, można samemu zrywać większość warzyw, niektóre owoce a nawet kwiaty za prawie symboliczną opłatę.
rakro1 - 2018-07-15, 12:34
Kupiłem kampera ze zrobioną zabudową z płyty meblowej 18mm.Udało się to zamienić u Duni-ego na płytę lekką.Nawet pod sufitem była płyta 3x1metr - trudno ją było unieść a była tylko ozdobą dla ledów.Po kolei wyrzuciłem na pewno 200-300kg.Mam jeszcze fronty szuflad i szafek z ciężkiej ale ładnej płyty i to kiedyś,ze szkodą dla estetyki wymienię.Wydaje mi się,że wszystkie starsze kampery mają piękne fronty szafek,które można zastąpić jakąś lekką płytą.Zlikwidowałem nawet hak bo nie planowałem używać - prawie 20 kg zaoszczędzone.Myślałem o felgach aluminiowych ale okazało się,że nie lżejsze .Panele solarne elastyczne itd,itd. no i najważniejsze sam też straciłem 8kg i pójdę dalej Warto próbować i zawsze coś się znajdzie.
jacek stec - 2018-07-15, 12:40
Trzeba też wymontować nawigację,zabrać papierową mapę,a po dojechaniu na miejsce mapę wyrzucić.Powrót tą samą trasą na pamięć.
amples - 2018-07-15, 13:14
jacek stec napisał/a: | wymontować nawigację,zabrać papierową mapę, |
Papierowy atlas jest cięższy od elektronicznego .
Suliki - 2018-07-15, 13:49
2 szklanki do whiskey, a nie 6 ! Chyba nie będę popularny
oli - 2018-07-15, 21:22
Fakt że zabieramy za wiele niepotrzebnych rzeczy na wszelki wypadek ,a to wszystko waży .Kilka lat temu miało to sens ,ale dzis przy cenach praktycznie porównywalnych w całej europie jak juz kiedys pisałem nailepiej zabrac karty płatnicze ,nailepiej dwie .Kamperowanie nie jest tanie jak kiedys napisał słusznie Koko ,ale jest praktyczne i żadne przepisy nie pozbawią nas tej przyjemnosci .Po prostu musimy zmienić podejscie do zabierania rzeczy zbędnych .Chore jest natomiast to że auto o porównalych gabarytach jest zarejestrowane na dmc 3500 ,a inne takie samo np na dmc 4,5 lub 6,5 tony .Gdzie jest sens itak robią aby autko zmiesciło sie wraz z zabudową dmc do 3,5 ,bo po prostu takie sie sprzedają .200 ,300 kg nadwagi w takich autkach staje sie problemem -bo co? ma gorsze hamulce itp? .nie bo takie samo autko ma dmc 6,5 tony i jest okey .Pisze majac na mysli forda transita którego miłaem na blizniakach dmc 3,5 tony ,ładownosc ledwie 500kg ,a takie samo autko skrzyniowe chodzi bodajże z dmc 6500kg .Nie lubię przeginania ,ale nie lubię tez obłudy ;W zwiazku z tym pytanie .
dlaczego np w niemczech można zwiększyc dmc a u nas jes to nie tykalne .Może w tym kierunku nalezało by cos zrobic ,w koncu jestesmy w Eu i tam nie ma z tym problemu .prawko kat c tez u nas nie problem zrobić.Moze warto by zmienic przepisy zgodne z eu ,a nie tylko martwic sie ze mamy przeładowanego kamperka o 200 kg ,bo tak naprawde to przepisy są bez sensu a nie my
ale to jest moje zdanie i nie musicie sie z tym zgodzic pozdrawiamm wszystkich zakreconych i przciązonych w obec skostniałego praw a Oli
moskit - 2018-07-15, 22:24
Oli nie przepisy są do bani tylko ich właściciele że za wszelką cenę chcą mieć DMC do 3500 bo
1 bo Prawko C
2 Bo Viatol w kraju i za granicą
3 Bo wjazdy do ścisłego centrum jest ograniczony
4 bo zwiedzamy z okien kamperka a musimy pod same drzwi "najlepiej na pierwsze piętro"
5 bo droższe ubezpieczenie
Generalnie bo chcą wozić gratów jak DMC 4500 a płacić za osobówkę . Nikt nikomu nie zagląda do portfela ale trzeba zastanowić się czy czasem nie zmienić DMC na wyższe z zasady pojazdy wyprodukowane chyba po 2003 roku miały dwie homologacje na Włochy 3500, 3850 i na DE 4250 zaś dealerzy i wypożyczalnie w PL każdy rejestrowali na 3500 bo powyżej jest trudno zbywalne i ograniczone zainteresowanie wypożyczeniem i tak w kolo Macieju .
Obecne przepisy utrudniają zmianę DMC ale jest to do wykonania wystarczy zacząć od producenta aby wydał odpowiedni kwit , już koledzy takie zmiany robili to opiszą precyzyjnie
oli - 2018-07-15, 23:17
Moskit masz racje kazdy chce dażyc do 3,5 tony ,wiadomo dlaczgo ,prawko wiatole itp .Ale ni jak moge sobie wytłumaczyc cos takiego . kamper joint półintegra z francji rok 2006 dmc 3000kg.Burstner 2000rok z niemiec dmc 3400 kg .Jak bys spojrzał na nie to bys powiedział że joint ma wieksze dmc niz Bursten ,a jest odwrotnie żadnej logiki .Na koniec kamper chalenger mageo 100 którego ze względu na dmc tak szybko sie nie pozbede łdmc 3500 kg ,masa własna 2760 kg ,Prawie 800kg tzw ładownosci ,a optycznie naimniejszy ze wsystkich porównywalnych .Jak to wytłumaczyc ?
moskit - 2018-07-16, 10:28
Takie założenia mieli projektanci pod mocnym wpływem marketingu aby czymś wyróżnić swój produkt , a kupujący jak to kupujący wierzy w obrazki i cyferki zwłaszcza te za słowem "cena"
Według mnie jeżeli ktoś chce jeździć w 4 osoby nawet z dwójką dzieci to powinien celować w DMC powyżej 3500
Na wielu targach rozmawiając z przedstawicielem zadaję pytanie jaka jest masa własna prezentowanego pojazdu zawsze odpowiedź była jedna "tyle ile w papierach" ale jak mówiłem o ważeniu kontrolnym to jakoś widziałem w oczach rozmówcy że przestawałem być potencjalnym klientem
Ale muszę też zaznaczyć że dwie firmy były przygotowane do tematu wagi, do prezentowanego modelu przedstawili tabelę wyposażenia z wagą każdego elementu oraz sumą i różnicą jaka została , na pewno jest ich więcej ale ja tylko na te dwie trafiłem
eler1 - 2018-07-16, 12:38
moskit napisał/a: | Nikt nikomu nie zagląda do portfela ale trzeba zastanowić się czy czasem nie zmienić DMC na wyższe z zasady pojazdy wyprodukowane chyba po 2003 roku miały dwie homologacje na Włochy 3500, 3850 | Nie jest tak łatwo z tym DMC powyżej 3500kg, cześć producentów kamperów nie ma w swojej ofercie takich pojazdów z niższej i średniej półki bo nie mówię tu o klasie premium .
A w kamperze kupujemy układ wnętrza a nie markę więc jak szukałem w klasie średniej nie występują rozwiązania dla 5-6os .
moskit - 2018-07-16, 14:25
Zastanów się nad łóżkiem tzw. niemieckim po rozłożeniu wstawki robi się potężne łoże gdzie trzy dorosłe osoby śpią wygodnie , dwie osoby śpią na opuszczanym z przodu i masz 5 osób . Jest parę modeli z możliwością zarejestrowania do jazdy i spania na 5 osób.
mischka - 2018-07-16, 15:59
Cytat: | Nie jest tak łatwo z tym DMC powyżej 3500kg, cześć producentów kamperów nie ma w swojej ofercie takich pojazdów z niższej i średniej półki bo nie mówię tu o klasie premium .
A w kamperze kupujemy układ wnętrza a nie markę więc jak szukałem w klasie średniej nie występują rozwiązania dla 5-6os . |
Co dla ciebie jest klasą średnią? Dethleffs ma w ofercie 6 osobowe wozidła (oczywiście nie trzy i pół tonowe)
eler1 - 2018-07-16, 19:06
mischka napisał/a: | Co dla ciebie jest klasą średnią? Dethleffs ma w ofercie 6 osobowe wozidła (oczywiście nie trzy i pół tonowe) | W 2010r. roku to co by mnie interesowało Dethleffs zostało wycofane z oferty bo też o nim myślałem ewentualnie XXL.
Jak ktoś kupuje pierwszego lub drugiego kampera ma inne wymagania a przy trzecim to już całkiem inna bajka . (był pomysł aby zbudować konkretny model projekt już był na papierze )
eler1 - 2018-07-16, 19:08
moskit napisał/a: | Zastanów się nad łóżkiem tzw. niemieckim po rozłożeniu wstawki robi się potężne łoże gdzie trzy dorosłe osoby śpią wygodnie , dwie osoby śpią na opuszczanym z przodu i masz 5 osób . Jest parę modeli z możliwością zarejestrowania do jazdy i spania na 5 osób. | Przy dzieciakach muszą być oddzielne spania 1 podwójne i trzy pojedyńcze (czyli tylko piętrowe wchodziło w grę )
|
|