Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Zrób to sam - Renault Master - wymiana obudowy kluczyka

Mavv - 2018-08-17, 18:09
Temat postu: Renault Master - wymiana obudowy kluczyka
Nie wiem, czy jest nas dużo na forum - osoby jeżdżące Renault Masterami / Oplami Movano / Nissanami Interstarami. Podejrzewam, że dotyczy to też mniejszych kuzynów tych trojaczków, czyli renault Trafic, Opel Vivaro i Nissan Primastar.

Chodzi o obudowę pilota z kluczykiem. Po czasie guziczki wycierają się i wypadają odsłaniając mikroswitch na płytce elektroniki. W ekstremalnych przypadkach, czyli gdy już jest dziura w pilocie, następny leci mikrowyłącznik, bo trzeba mocniej naciskać. Ja do tego etapu nie dopuściłem.

Na wakacjach u mnie zrobiła się dziura w pilocie, a w drugim już zaczynało pękać. Niestety nie ma dostępnych tych pilotów dla roczników od 2004 do 2010 i na pierwszy rzut oka płytka elektroniki nie pasuje. Pewnie ASO ma :) I sobie słono za to liczy. Ale Po porównaniu zdjęć z moim pilotem stwierdziłem, że da się lekko płytkę elektroniki przerobić, żeby ją dopasować do nowej obudowy. Zamówiłem więc z ebaya za kilka euro (niecała dycha z wysyłką) dwie obudowy wraz z kluczykiem, który można sobie dorobić. Mnie interesowała tylko obudowa.

Wyjąłem płytkę z mojego, dopasowałem kołeczek z nowej obudowy do starej płytki i oznaczyłem, gdzie mam nawiercić. Drugi kołeczek wychodzi na małym rezystorku na płytce i trzeba go wyciąć (kołeczek, nie rezytorek!!! :) ). Następnie lekko podpiłować krawędź płytki i ściąć jej róg. Przełożenie samego kluczyka też jest proste.

Kluczyk jest zatrzaskiwany w obudowie i trzyma go plastikowy zatrzask. Podważamy go lekko i wysuwamy klucz. Wsadzamy do nowej obudowy i gotowe. Płytkę po wywierceniu otworka, ścięciu rogu i podpiłowaniu krawędzi wkładamy pasownie do nowej obudowy i zamykamy ją. I gotowe. Mnie cała operacja na dwóch kluczykach zajęła 20 minut.

Niestety nie robiłem zdjęć z prac. Jedno moje, jedno z netu.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group