Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Przekładka 2,5D na 2,8 ITDI

maciejmr46 - 2018-08-20, 10:52
Temat postu: Przekładka 2,5D na 2,8 ITDI
Witam,

Mam pytanie, czy jest możliwe przełożenie silnika jak wyżej , z tym że :biorca to camper Hymerb544 na Ducato I z silnikiem obecnie 2,5D ( swoją drogą silnik w bardzo dobrym stanie) na 2,8itdi , mając "dawcę" w całości. No i drugie pytanie , czy to ma sens i jaki może być koszt pomijając koszt "dawcy" . Czy ma ktoś może takie doświadczenie?

Z góry dziękuję za odpowiedz
Pozdrawiam
Maciejmr

Wieluniak_1 - 2018-08-20, 13:33

Ale 2,5 d w tak malym kamperku to daje rade. Jesli masz silnik w dobrym stanie to sensu przekladki nie ma. 2.5 d pozwala na jazde ok 100 km/h , tak? Jesli myslisz, że po zmianie na 2.8 pognasz 130 to się mylisz. Nie tą budką.
Osobiście przekładałem motor ale stary umierał i kupiłem całe auto jako dawcę za 3 tysie. Wymieniałem 2.4 d na 2.3 - stare silniki merca. Wszysko mi wiec pasowalo bez przerobek. To bylo w poprzednim kamperze tez hymer 540 na mesiu. Teraz mam dużą integrę /ok 7m/ i silnik cytryna 2.5td. Daje radę wystarczająco, alpy nie alpy jedzie spoko.

JaroW - 2018-08-29, 10:32
Temat postu: Re: Przekładka 2,5D na 2,8 ITDI
maciejmr46 napisał/a:
Witam,

Mam pytanie, czy jest możliwe przełożenie silnika jak wyżej , z tym że :biorca to camper Hymerb544 na Ducato I z silnikiem obecnie 2,5D ( swoją drogą silnik w bardzo dobrym stanie) na 2,8itdi , mając "dawcę" w całości. No i drugie pytanie , czy to ma sens i jaki może być koszt pomijając koszt "dawcy" . Czy ma ktoś może takie doświadczenie?

Z góry dziękuję za odpowiedz
Pozdrawiam
Maciejmr


Witam
nie wiem czy jest możliwe bezproblemowe przełożenie silnika z wersji DUCATO II późniejsze auta miały więcej miejsca na silnik
Jeżeli miałbyś nowszy HYMEREK to bez problemu wszystko pasuje a tak musisz robić rzeźbę
tzn są na naszym forum tacy co po spawaniu toczeniu przerabianiu jakoś wsadzili większe silniki
do DUCATO1

Przekładka SWAP Citroen C25 2.5D na Ducato II 2.5TDi

frankzappa - 2018-08-30, 12:25

Mój "nowy" sprzęt to bliźniaczy Hymer B534 z 96roku, kupiłem go już po Swapie na 2,8 więc technicznie jest to możliwe ale szczegółów nie znam, 130 poleci ale wiadomo 100-110 to optymalna prędkość. Dla mnie największą zaletą jest klimatyzacja, którą mam. Podjazd pod Górę św. Anny, z prędkości 110 zmniejszyła się do 90 bez redukcji 5-tego biegu więc nawet w "górkach" da radę. Porównując z 2.5 TD które mam w mniejszej i lżejszej o jakieś 300kg. Arce różnicy przyśpieszenia/prędkości nie odczuwam zbytnio, natomiast jest ciszej, tylko może być to kwestia zabudowy.
JaroW - 2018-08-30, 14:52

frankzappa napisał/a:
Mój "nowy" sprzęt to bliźniaczy Hymer B534 z 96roku, kupiłem go już po Swapie na 2,8 więc technicznie jest to możliwe ale szczegółów nie znam


Witam
a ty swoje ... ale szczegółów nie znasz
miedzy 94-95 wyszło nowe Ducato 2
a jeszcze w 1994 były sprzedawane Ducato 1
więc Hymer B534 z 96roku może Swapować silniki od 1994 do 2004 roku 2.8D 2.5tdi 2.8 idtd i 2.8 jtd

HYMER z1996 roku baza DUCATO 2


W środku widać deskę Z DUCATO 2



HYMER Z 1991 ROKU Baza DUCATO 1




W środku widać deskę Z DUCATO 1



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group