Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - stopień wejsciowy Thule

OMEGA - 2018-08-23, 16:43
Temat postu: stopień wejsciowy Thule
Czy ktoś z kolegów może mi powiedzieć jak jest sterowany wyłącznik krańcowy w stopniu wejściowym Thule ,

czegoś mi tu brakuje , jakiegoś elementu który dociska do wyłącznika krańcowego i następuje wyłączenie piszczałki alarmowej że stopień jest wysunięty ,po naciśnięciu palcem piszczałki milkną.
Może ktoś ma podobny stopień wejściowy i może mi zrobić zdjęcie albo jakiś link podesłać .
Może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał.

Na załączonym zdjęciu brakuje osłon ale są zdemontowane

Flag - 2018-08-23, 19:45

po złożeniu calkowitym ten czarny płaskownik naciska na przycisk, nieczego nie brakuje.
Comsio - 2018-08-23, 19:48

:ok o
OMEGA - 2018-08-23, 20:23

Też tak myślałem ale nic z tego.

To czarne jest metal , stopień jest całkowicie schowany a ten metal nie dochodzi do przycisku nawet ręcznie próbowałem , dalej nie idzie go wsunąć brakuje ok 5 cm.

StasioiJola - 2018-08-23, 20:58

A może przez to zabezpieczenie opaską metal nie dochodzi wyżej .???? :spoko
Flag - 2018-08-23, 21:18

StasioiJola napisał/a:
A może przez to zabezpieczenie opaską metal nie dochodzi wyżej .???? :spoko


Nie, zabezpieczenie wyciagasz jak silnik nawali i potrzebujesz recznie zlozyc. Jezeli nie dochodzi to schodek jest albo źle złożony albo dostał strzała.

koko - 2018-08-23, 21:21

Marian ta tyrtytka została zaciśnięta po to żeby płaskownik trzymał się na kwadracie bolca może przeskoczyło o 90 st na napędzie kwadratowym.
zdejm tyrtytkę i pokombinuj z płaskownikiem i napędem możę przełóż napęd tak żeby płaskownik doszedł do wyłącznika (stopień bardziej się schował)

Flag - 2018-08-23, 21:31

koko napisał/a:
Marian ta tyrtytka została zaciśnięta po to żeby płaskownik trzymał się na kwadracie bolca może przeskoczyło o 90 st na napędzie kwadratowym.
zdejm tyrtytkę i pokombinuj z płaskownikiem i napędem możę przełóż napęd tak żeby płaskownik doszedł do wyłącznika (stopień bardziej się schował)


tam brakuje klika stopni, jak by obrocic o 90 to plaskownik wbija sie w podłoge

Flag - 2018-08-23, 21:34

Napisz prosze jak teraz zatrzymujesz ten schodek, skad wiesz kiedy jest zamkniety? Normalnie to ten przysck przerywa obwod i cykl zamykania sie automatycznie konczy, jak to działą teraz u ciebie?
duende - 2018-08-24, 07:49

Schemat pozycji stopnia prawidłowo złożonego, ze zdjęcia wynika jak sugeruje Flag, że stopień nie jest prawidłowo schowany i niczego nie brakuje, wydaje mi się :?: że trzeba obrócić sworzeń o 1 ząbek, sworzeń ma 8 ząbków czyli 1 to 45 stopni, chyba że coś innego blokuje, schematy znajdziesz w G wpisując najlepiej po angielsku "Thule single step (model) scheme" w zakładce "grafika".
koko - 2018-08-24, 11:23

Flag napisał/a:
koko napisał/a:
Marian ta tyrtytka została zaciśnięta po to żeby płaskownik trzymał się na kwadracie bolca może przeskoczyło o 90 st na napędzie kwadratowym.
zdejm tyrtytkę i pokombinuj z płaskownikiem i napędem możę przełóż napęd tak żeby płaskownik doszedł do wyłącznika (stopień bardziej się schował)


tam brakuje klika stopni, jak by obrocic o 90 to plaskownik wbija sie w podłoge

generalnie błąd jest w napędzie jest to przekładnia ślimakowa a więc stopien nie może obrócić silnika pokombinuj z tym bolcem przenoszącym nap

OMEGA - 2018-08-24, 11:23

koko napisał/a:
Marian ta tyrtytka została zaciśnięta po to żeby płaskownik trzymał się na kwadracie bolca może przeskoczyło o 90 st na napędzie kwadratowym.
zdejm tyrtytkę i pokombinuj z płaskownikiem i napędem możę przełóż napęd tak żeby płaskownik doszedł do wyłącznika (stopień bardziej się schował)


Konrad o 90 stopni nie można obrócić na kwadracie , tak jak pisze Flag płaskownik wbije się w podłogę.
Jedno jest pewne że nastąpiło gdzieś przestawienie podejrzewam że w przekładni , przeskok o kilka ząbków.

OMEGA - 2018-08-24, 11:31

Flag napisał/a:
Napisz prosze jak teraz zatrzymujesz ten schodek, skad wiesz kiedy jest zamkniety? Normalnie to ten przysck przerywa obwod i cykl zamykania sie automatycznie konczy, jak to działą teraz u ciebie?


Ten przycisk krańcowy służy tylko i wyłącznie do wyłączania piszczka kiedy się wsuną schody po odpaleniu silnika.

Schody zamykają się normalnie przez wyłącznik przy drzwiach lub kierownicy, tu się nic nie zmieniło , natomiast odłączyłem jeden przewód krańcówce jak na zdjęciu i piszczek przestał przeraźliwie nadawać.
Sterowanie schodkiem następuje w zespole silnik przekładnia i tam są krańcówki sterujące.

OMEGA - 2018-08-24, 11:34

koko napisał/a:
Flag napisał/a:
koko napisał/a:
Marian ta tyrtytka została zaciśnięta po to żeby płaskownik trzymał się na kwadracie bolca może przeskoczyło o 90 st na napędzie kwadratowym.
zdejm tyrtytkę i pokombinuj z płaskownikiem i napędem możę przełóż napęd tak żeby płaskownik doszedł do wyłącznika (stopień bardziej się schował)


tam brakuje klika stopni, jak by obrocic o 90 to plaskownik wbija sie w podłoge

generalnie błąd jest w napędzie jest to przekładnia ślimakowa a więc stopien nie może obrócić silnika pokombinuj z tym bolcem przenoszącym nap



tu się z Tobą zgadzam że błąd jest w napędzie na trybach coś gdzieś przeskoczyło i się do końca nie zamyka.

SlawekEwa - 2018-08-24, 11:35

Schodek powinin zamykać się sam po włączeniu "zapłonu"
duende - 2018-08-24, 11:35

Zacznij od zdemontowania wałka, mogło przeskoczyć o 1 ząbek 45 stopni, nie na kwadracie...
powiększenie:
https://sklep.klaja.pl/pl/p/Walek-silnika-stopnia-Thule-V15-V12/6326

OMEGA - 2018-08-24, 11:41

duende, dziękuję za schemat , tego mi brakowało błąd tkwi w przestawieniu się na ząbkach .

Wszystkim dziękuję za dobre dorady i chęć pomocy, może się komuś przyda ten temat i wasze pomocne podpowiedzi.

OMEGA - 2018-08-24, 11:54

Koledzy , jestem po rozmowie z serwisem , problem jest im znany ,zaraz wiedzieli o co chodzi , jakiś wadliwy element jest do wymiany. :spoko
koko - 2018-08-24, 15:03

SlawekEwa napisał/a:
Schodek powinin zamykać się sam po włączeniu "zapłonu"


Mylisz się w naszych autach odzywa się pisk i chowa się schodek przyciskiem na desce

Bronek - 2018-08-24, 15:14

U mnie antena i schodek chowają się po przekręceniu kluczyka.
Ale to jak ma być, tylko założenie poszczególnych konstruktorów.

Np w tym nowym moim schodek jest gówniany, bo może wyskakując przywalić w goleń, a do tego nie wysuwa się po samym impulsie - trzeba tą sekundę trzymać do końca procedury.

Najlepiej jak go by nie było i tylko obniżenie (tak miałem), to takie samo g... "pod publikę", jak uchwyt na kieliszki.
Chowany schodek, marketingowo się sprawdza.
Kamper ma tak nisko np belkę tylną itp, że spokojnie można by obniżyć na stałe wejście

duende - 2018-08-24, 18:00

Może się przyda.
Zastanawiając się co i gdzie mogło przeskoczyć, znalazłem podobne problemy z tymi stopniami: minuta 1,35 - poszczerbiony plastik-fantastik.
Model stopnia na filmie może się różnić - ma sworzeń kwadratowy nie gwiazdkę 8 ramienną - minuta 1,06 - ważne przy ewentualnej wymianie silnika.

naprawa stopnia Thule

Przestroga dla kupujących w ciemno używane.

OMEGA - 2018-09-04, 15:44

Stopień dzisiaj został naprawiony w serwisie , działa dobrze .

Przyczyną prawdopodobnie było nie do końca jego wysunięcie , następnie obciążenie go ciężarem ciała , tak stwierdził mechanik.

Przeskoczyło na wieloklinie ośki silnika . Przekładnia silnika została rozebrana celem sprawdzenia pozostałych elementów ukrytych w obudowie ,
wszystko było OK i ponownie zmontowana.

Obeszło się bez wymiany części a tylko prawidłowym ustawieniu wieloklina względem pełnego wsunięcia stopnia i wyłączenia piszczałek alarmowych

może się komuś ten opis przyda.

Kolegom dziękuję za sugestie i podpowiedzi.

nikita55 - 2018-09-11, 21:29

Tak,to prawda.Bardzo często nie do końca otwarty stopień jak jest dociśnięty nogą uszkadza plastikowe tryby. Nowszy model silnika jest już poprawiony i silnik ma już zębatki metalowe.
nikita55 - 2018-09-11, 21:31

Co do ..chowania.. stopnia. Może być automatycznie po przekręceniu stacyjki lub przełącznikiem dodatkowym.
Bronek - 2018-09-11, 21:37

Mnie w stopniach elektrycznych wkurza, że trzeba trzymać do końca procedury. Niby to chwilka ale czaasem skutki jak wyżej
Wstawię przekaźnik podtrzymujący tak jaki mam w SOGu, by tylko impuls wystarczył

OMEGA - 2018-09-12, 11:03

Mnie też wkurza to że jak ktoś chce wejść lub wyjść a silnik pracuje to go muszę wyłączyć a następnie wyciągnąć stopień przełącznikiem i po wejśćiu zamknąć
jest to bardzo denerwująca i upierdliwa czynność i znowu silnik odpalić.

Bronek - 2018-09-12, 18:48

Mniejszy pies też ma problem z wskiwaniem, nie może złapać rytmu .
Ku... nie mogli zrobić normalnie jak miałem?
Będę ponownie woził stopień. To też fajne jest siedzisko np na brzegu wody...
No i ma żna komuś nieźle przyp... w goleń (tym nie wysuwanym a rozkładanym)

nikita55 - 2018-09-13, 05:46

Są specjalne moduły elektroniczne które się montuje i wystarczy (przy drzwiach wejściowych) raz wcisnąć przycisk (nie trzymać) i sam się wysunie do końca. Tak samo i zamknąć.
Bronek - 2018-09-13, 06:09

nikita55 napisał/a:
Są specjalne moduły elektroniczne które się montuje i wystarczy (przy drzwiach wejściowych) raz wcisnąć przycisk (nie trzymać) i sam się wysunie do końca. Tak samo i zamknąć.


Pewnie drogie bo do kampera.. tu ten się nada chyba lub coś w tym guście, tak na szybko, 45 zł https://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-czasowy-podtrzymujacy-3srp-i6071817762.html#thumb/2

MAWI - 2018-09-13, 13:30

Uważam , że to trzymanie na guziku ,aż do sukcesu . To porażka. Już w fabryce powinni to robić . Nie wiem czemu nikt na to nie wpadł . Piszę to bo dopiero zobaczyłem temat . Sam miałem taką awarię. Naprawiłem na impuls . A teraz znów mam na trzymanie :-/ :-/ :-/ I mi sie nie chce tego robić, ale trzeba się przemóc.
nikita55 - 2018-09-13, 17:22

Takie moduły seryjnie ma laika montowane.Oj drogo drogo. Ja mam gdzieś taki jeden za 80 euro mogę sprzedać. Myślę że taki przekaźnik tylko spali stopień (silnik)ponieważ moduł działa na innej zasadzie. Po wciśnięciu przycisku moduł dostaje sygnał i trzyma zasilanie aż do momentu dużego oporu (pełne otwarcie/zamknięcie) i od razu rozłącza. Ten przekaźnik działa tylko czasowo ( np 15 min) i myślę że to się tak nie uda.
Bronek - 2018-09-13, 17:34

To nie ma krańcówek?
Czyli jak dziecko przytrzyma to spali?
Przekaźnik podobny mam w swoim SOGu i działa od sekundy do kilkudziesięciu sekund.
To na wszelki wypadek można dać moduł przeciążeniowy, jeszcze tańszy.

Nie żebym... ale tak dla pożądku. Gdyby ktoś chciał nie dać się walić w rogi przez z producentów...
Tu masz od jednej sekundy, to kwestia wyboru
https://allegro.pl/przekaznik-samochodowy-czasowy-podtrzymujacy-3srp-i6213521120.html

Można nawet wybrać sterowanie plusem lub minusem., Ustawiam 3 sek i nie ma bata by spaliło.
Zresztą można dać mnirjszy bezpiecznik przed przekaźnikiem, niż jest na tym obwodzie stopnia. W, razie gdyby przekaźnik się popsuł itp.

PS.
Postanowiłem zabierać stopień xxl.
Schodek wysuwany sporadycznie. Wur... a mnie jeszcze jego gumowate zachowanie. I psy nie lubią, za krótki.

eler1 - 2018-09-13, 18:29

nikita55 napisał/a:
Takie moduły seryjnie ma laika montowane.Oj drogo drogo. Ja mam gdzieś taki jeden za 80 euro mogę sprzedać. Myślę że taki przekaźnik tylko spali stopień (silnik)ponieważ moduł działa na innej zasadzie. Po wciśnięciu przycisku moduł dostaje sygnał i trzyma zasilanie aż do momentu dużego oporu (pełne otwarcie/zamknięcie) i od razu rozłącza. Ten przekaźnik działa tylko czasowo ( np 15 min) i myślę że to się tak nie uda.

A jak jest składany stopień po przekręceniu kluczyka stacyjki i podczas pracy silnika (nie ma możliwości jego otwarcia cały czas jest tam napięcie a krańcówka rozpina czy się mylę ) ?

vIrek - 2018-09-14, 07:28

Do sterowania wszystkimi napędami (markiza, roleta, stopień) mam takie coś:
https://www.proxima.pl/pr...ik-szyb-ssm2-2/
Można do jednego modułu podłaczyć 2 urządzenia, więc cenowo nie jest źle. Ma opcję przeciążeniową, którą można ustawić na 2 wartości.
Można zapamiętać działanie, więc np. przy markizie może działać dwuetapowo - zatrzyma się w połowie żeby złożyć/rozłożyć podpory.
Jedno naciśnięcie - otwiera/zamyka, przytrzymanie - działa do czasu puszczenia.

nikita55 - 2018-09-14, 20:54

Jak się przytrzyma chwilę to nic się nie stanie ale jak długo to może. Stopnie Thule mają tylko jedną krańcówkę (przy stopniu zamkniętym). Podłączony tam jest tez brzęczyk. Jest to tak wszystko zbudowane że przełącznikiem się manualnie steruje,ale jest tam też przekaźnik i jeżeli jest włączony zapłon to ten przekaźnik podaje tak plus że stopień się zamyka a rozłącza plus z włącznika i krancówka potem to rozłącza.
nikita55 - 2018-09-14, 20:56

Jeśli się nie chce montowac modułu oryginalnego kiedyś myślałem żeby wykorzystac używany moduł z przeciążeniem od sterowania szybami samochodu.
vianooo - 2019-01-12, 11:23

nikita55 napisał/a:
Jeśli się nie chce montowac modułu oryginalnego kiedyś myślałem żeby wykorzystac używany moduł z przeciążeniem od sterowania szybami samochodu.

Chciał by zamontować stopień wysuwany thule kasetowy który działa tak jak ten z filmu poniżej.
Jednak bez wykorzystywania modułu przeciążeniowego. Czy dokładał ktoś drugi wyłącznik krańcowy zamontowany gdzieś w stopniu aby wyłączał na końcu otwarcia?

mz3545 - 2019-03-02, 09:07

Jaki stopień będzie najbardziej pasował do Ducato od 2007 r i ilu stopniowy . Jak widzę sa jedno i dwu stopniowe, mam koła -opony 16 tki
MAWI - 2019-03-02, 19:47

mz3545 napisał/a:
Jaki stopień będzie najbardziej pasował do Ducato od 2007 r i ilu stopniowy . Jak widzę sa jedno i dwu stopniowe, mam koła -opony 16 tki

Pojedynczy , wysuwany. Wiem nawet kto taki miał , ale nie wiem czy jeszcze ma. Jak chcesz to w poniedziałek zapytam.

Suliki - 2019-03-03, 16:19

Cześć

Zdecydowanie pojedynczy zwróć tylko uwagę na grubość całkowitą ( im cieńszy tym lepszy ) , przy 16" nie jest to aż takie istotne ale generalnie jest to pierwsza rzecz do urwania na kamieniu :) Ja mam Thule i przy 16 " jest OK, przy 15" był strach ....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group