Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Remontujemy kampera - Skrzynia biegów Opel Vivaro

RadekNet - 2018-08-26, 00:42
Temat postu: Skrzynia biegów Opel Vivaro
Coś mi dziś padło okołoskrzyniowego - jak wciskam pedał sprzęgła to słychać metaliczne dzwięki. Stawiam na docisk, ale nie o to chcę zapytać, bo i tak pójdzie do wymiany cały komplet :)

Moja skrzynia jest w stanie takim sobie (szumi, ciężko wchodzi 1 i 2ka) i przy wymienie sprzęgła chcę coś z nią zrobic. Opcje są dwie - regeneracja z roczną gwarancją za 600e albo kupno używki z zapewnieniem sprzedającego, że wszystko jest ok za 100e. Da się na sucho sprawdzić skrzynię czy jest w dobrym stanie?

Gewehr - 2018-08-26, 00:45

Wyjętej skrzyni bez rozbierania niestety nie sprawdzisz.
amples - 2018-08-26, 01:03

RadekNet napisał/a:
kupno używki z zapewnieniem sprzedającego, że wszystko jest ok za 100e
Za 500 zł sprawną skrzynię ?
Panie cud! :bajer

majsterus - 2018-08-26, 07:13

Taki urok vivaro/primastar,trafic. Ciężko wbijający się drugi bieg.
Skrzynia to chyba 2tys.zł.

RadekNet - 2018-08-26, 17:12

Wygląda na to, że jedyną sensowną decyzją jest wymiana skrzyni na regenerowaną + nowy komplet sprzęgła. Na szukanie oszczędności w postaci używanej skrzyni (o złej opinii przeciez) za droga jest robocizna.

ps
I tak dobrze, że to normalne sprzegło a nie dwumasa...

Gewehr - 2018-08-26, 17:22

Nie kupuj regenerowanej. Napraw swoją, lub daj używkę. Te regenerowane są robione po taniości, aby tylko gwarancję wytrzymała. Wiem co piszę, sporo ich poprawiłem.
Potrafią wstawiać nawet różne koła zębate, które zawsze muszą być wymieniane w parach. Stąd niska cena takich skrzyń.

RadekNet - 2018-08-26, 20:59

Gewehr napisał/a:
Nie kupuj regenerowanej. Napraw swoją, lub daj używkę. Te regenerowane są robione po taniości, aby tylko gwarancję wytrzymała. Wiem co piszę, sporo ich poprawiłem.
Potrafią wstawiać nawet różne koła zębate, które zawsze muszą być wymieniane w parach. Stąd niska cena takich skrzyń.


Hmmm tylko czy będę naprawiać moją, czy kupię na wymianę to będzie to samo źródło, więc i jakość naprawy mojej czy tej drugiej taka sama. A skrzynie na podmianę mam od ręki. No i jeśli oryginał zrobił 250 tyś po lokalnych drogach, to mam nadzieję, że ta regenerowana 150-200 tyś zrobi, bo warunki pracy będzie mieć o niebo lepsze (głownie trasy).

A co do kompletu sprzęgła macie jakieś uwagi jeśli chodzi o producenta? Mam na wyboru BluePrint 350e, Luk 190e, Valeo 190e, Exedy 160e, Rymec 120e, Borg&Beck 115e.

Edit:
Mechanik naprawia skrzynie na czesciach Timken i Antonio Masiero, a synchronizatory oryginały.

Gewehr - 2018-08-26, 22:43

Sprzęgło tylko Valeo, albo LUK.
Timkena łożyska są ok. Reszta części do skrzyń, tylko oryginał. Bynajmniej ja tak stosuje. Na skrzyniowych zamiennikach się kilkukrotnie przejechałem. Zresztą nawet ory trafiają się wadliwe, ale w mniejszym stopniu.

RadekNet - 2018-08-29, 14:26

No i auto u mechanika. Jutro rano mają zdjąć skrznię, żebym mógł jechać ją wymienić na regenerowaną i wieczorem auto do odbioru. Przy okazji maja sprawdzić wtryskiwacze, bo dziad coraz bardziej kopci a w listopadzie przegląd mnie czeka...eh te stare diesle.

Facet od skrzyń mówi, że po tej jego naprawie skrzynie z reguły robią ponad 200 tyś km. Mam nadzieję, bo to by znaczyło, że do końca życia tego auta bedziemy mogli zapomnieć o temacie ;)

Dla ciekawskich - skrzynia 650e z roczną gwarancją, reszta (czyli komplet sprzęgła, olej do skrzyni, robocizna) 500e z roczną gwarancją.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group