Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Dethleffs - Mam zamiar kupić nowego Dethleffsa z 2,0 silniliem Citroena

MAWI - 2018-09-10, 09:31
Temat postu: Mam zamiar kupić nowego Dethleffsa z 2,0 silniliem Citroena
Jak w temacie .Pytanie raczej do posiadaczy pojazdów z takimi silnikami 2,0 diesel z Citroena.
W Kutnie mój kolega jest dilerem Dethleffsa i innych. Mam zamiar kupić nowego dethleffsa w wersji Adwantage lub Megik Edition
Czy ten dwu litowy silnik się sprawdza .Moc ich to 150-160 km. Wiem ,że te silniki montują również w innych autach więc proszę o opinie również.
Mam też na oku Benmara w wersji 964 , też proszę o opinie .
Pewnie lepszy jest 2,3 fiata ale ciężko kupić nowego kampera w dobrej cenie (300000-350000) zł
z tym silnikiem.
Bardzo proszę o pomoc w podjęciu decyzji :roza: Sprawa jest o tyle pilna ,bo mam chętnego na mojego starego , a nie chce być bez kampera :gwm Bo nie sprzedam jak na podwórku nie będzie stał nowy.

Bronek - 2018-09-10, 10:12

Nie widzę przewagi nad Benimarem, choćby z powodu kibla pod Markizą.
Wypas Benimara i cena o ile jest reszta OK. Automat...

Znam Twoje wymagania. Garaż , wyrko, kibel..akceptacja Szanownej...
Przebieg nikczeny i nawet dobrze bo duperele czyli śrubki i inne niedoróbki już zrobione. W nówce wię tylko wkur... sz.
Ci co za m. in sukces życiowy uważają zakup rzeczy martwej, są za nowym. Obojętnie byleby sąsiad wiedział.
A to kryterium mniej ważne.
Ja brałbym Benimara.
Ale może źle szukałem w tych Dethleffs ach?
Jakie ceny? i za co?

PS. Nie wypowiadam się na temat marek i użytych materiałów, a tylko układu i wyposażenia.
Akurat w tym aspekcie jestem mało wybredny, bo to wszystko lipa podpicowana.

MAWI - 2018-09-10, 19:43

Masz chyba rację, ale dziś trochę zamieszała córka Twierdząc "ja będę spać z tył a mój mały syn będzie spał na opuszczanym z przodu i ja go nie widzę".
Stąd moje wątpliwości.
Dziwi mnie ,że nikt nie jeździ autem z tym silnikiem.

DI STEFANO - 2018-09-10, 19:58

Celuj w RAPIDO i ………..
żałować nie będziesz.
no i .........
popieram słowa Bronka.
Krótko jeżdziłem D... pojemności silnika nie pamiętam, był na fiacie w alkowie.
Wykonanie wnętrza mile nie wspominam.

Bronek - 2018-09-10, 21:52

Nie mogłrm proponować Rapido, bo to widomo czym zalatuje, tym czego się zawsze sam czepiam ... :lol:
Kwestia też ceny. Rapido zmieniło wygląd i kupowanie za dużą kasę starszego modelu akurat w okresie przejściowym jest potem niekiedy bolesne, ale tylko ambicjonalnie. Z pkt widzenia użytkowania nie ma to znaczenia.
Oczywiście ledy, czasem inne nowecześniejsze rozwiązqnia są korzystne, lecz przy odrobinie sprytu można to samemu zrobić
NATOMIAST! te starsze ( nawet 2u letnie) były lepiej wykonane.

Będę wszystkim zalecał ten powracający układ salonu face to face czy inaczej panoramiqe zwanym.
I roztaw kół 4m.. Inna bajka.
Złożyłem - bo jest taka możliwość- pół jednego siedziska i zastanawiam się czy go w ogóle nie wywalić i wstawić fotel z funkcją relaks. :mrgreen:
Takie to jest poczucie przestrzeni tylko przez zmianę układu, mi pasuje. Innym nie musi.
Do tego jazda pasażerów jest o wiele ciekawsza i wygodniejsza, każdy siedzi osobno z dobrym widokiem, na boki i do przodu.
Z dziesięciu producentów już to robi.

Jak ktoś się "żeni" z kamperem, to zwraca uwagę na markę, i czy paździoch jest lepszy czy też gorszy. U mnie to nie ma wielkiego znaczenia. Kampery na poziomie cenowym na jakie mnie stać to lipa mniejsza lub większa.
Te powyżej miliona pewnie mają też swoje za uszami.

Te Dethleffs y ze zdjęć i filmów mi się nie podobały a Benimar ma to co niektórzy nie lubią, bo Zenek czy Rysiek tak nie ma, .... centralny zlew łazienki. Lubię inność.
Dla mnie układ i komfort.. a reszta to przy okazji. Silnik marka itd. to dodatki do budy. Jak się coś popsuje, to się naprawi :spoko

Socale - 2018-09-10, 22:23

MAWI napisał/a:

...
syn będzie spał na opuszczanym z przodu i ja go nie widzę".
Stąd moje wątpliwości.
Dziwi mnie ,że nikt nie jeździ autem z tym silnikiem.

JW ma prosto z fabryki i pali mu 6,5l/100 :idea
Wiesiu nie doczytałem, Interga, pół, czy alkowa?

Przeklinam "technologię" i inżynierków, ale takie czasy, nie ominiesz tekturowych elementów w żadnej marce.
Jedna fajna sprawa w alkowie u mnie jest, łóżko na dzień jedzie do góry z pościelą i schodami na siłownikach a do jazdy dodatkowo pas, po obróceniu fotela jest to bardzo przydatne rozwiązanie.
To jeden z nielicznych plusów Deth.
Takie coś:

Bronek - 2018-09-10, 22:24

Integry i to trzy konkretne modele, tak przynajmniej było?
Wczoraj, tylko Benimar :mrgreen:
Jutro sobaczymy :spoko

Socale - 2018-09-10, 22:30

Aaa, jo...
Zmyliło mnie "opuszczane łóżko" a ja klapki mam jak qń i "widziałem" tylko swoje.

MAWI - 2018-09-11, 16:55

Bronek napisał/a:
Jutro sobaczymy
:box2 :spoko :spoko
Ale to prawda. Nie wiem co? ważne jest aby była to pełna integra. Dobrze żeby bogato wyposażona. I 'królewskie łóżko z tyłu" Duża lodówka, opuszczane łóżko nad kierownicą. Reszta jest mało ważna.
wczoraj jeździłem kamperem z silnikiem 2,0 .Super się zbiera < wystarczy. codo nazwy kampera jest mi to obojętne , ale wolę znanej firmy. Popieram i podoba mi sie układ wnętrza jaki ma Bronek. Ale nie do końca .. bo tylne łózko nie po mojemu.
Najciekawsze jest to , że w Polsce na dziś brak fajnych kamperów od ręki a to co zostało ?? Miałem na oku ładnego dethleffsa z ALDE ,ale okazło sie ,że nie przeszedł certyfikatu i można go było zarejestrować jedynie na trzy osoby ,bo nie mieścił się w wadze. itd.

Bronek - 2018-09-11, 21:18

MAWI napisał/a:
Bronek napisał/a:
Jutro sobaczymy
:box2 :spoko :spoko
Ale to prawda. Nie wiem co? ważne jest aby była to pełna integra. Dobrze żeby bogato wyposażona. I....... Popieram i podoba mi sie układ wnętrza jaki ma Bronek. Ale nie do końca .. bo tylne łózko nie po mojemu.
........ itd.

No to masz tu z pojedyńczą podłogą https://www.rapido-motorh...e-8f_896f.chtml

tu z dual floor https://www.rapido-motorh...df_8096df.chtml
Wyrka królewskie, elektrycznie podnoszone i reszta też taka jaką preferujesz.

i na bogato modele https://www.rapido-motorh...amping-cars.php

Przody takie jak u mnie, tyłki różne. Brałem z łóżkiem nadgarażowym, bo 7m mnie interesowało i waga, dlatego też pojedyńcza podłoga. W zimie nie jeździmy
Właśnie wróciłem i jestem jak wszyscy zadowolony ze swojego kampera :bigok . No bo jak inaczej? :mrgreen:

Trzeba pomieszkać, by docenić ten układ przodu (salonu) , ja go w Hymerach starych widziałem i zawsze zastanawiałem się dlaczego tam jest tyle miejsca? Teraz wiem.

Pierwszego kampera można kupić tylko z fascynacji
Drugiego już wypada kupić z wyboru.
Trzeciego z doświadczenia
Czwarty jest wtedy niepotrzebny.

Po co zmieniasz, kupujesz kolejnego, jak chcesz brać to co leci lub co dają?
:?:

MAWI - 2018-09-12, 14:49

Wszystko ładnie . Jestem pod wrażenie ,że Rapido takie ładne rzeczy robi i w tak wielkim asortymencie. Aleeeeeee gdzie to kupić od ręki ,żeby nie czekać tak długo ,że jeszcze przed wakacjami gdzie pojechac . :szeroki_usmiech A tak serio to ja głupi myślałem ,że to w zasadzie po sezonie to się jakąś malinkę wyciągnie ,doposażoną powystawową ,dobrej znanej marki i to jeszcze w dobrej cenie . Myślałem""tych droższych to chba nie kupią?":ok :ok .
A tu g....o wszystko ładne wyprzedano a zostało bidne i gołe, Człowiek się uczy całe życie.

joko - 2018-09-12, 15:54

Sądząc po ilości nowych kamperów, jakie na polskich blachach jeździło w tym sezonie i w kraju i za granicą, ten biznes się ruszył już u nas na dobre. W mojej najbliższej okolicy do niedawna poza moim, były jeszcze może ze dwa młodsze jak 5 lat, a teraz to jest pewnie ze 30 roczniaków. Przypuszczam , że jest właśnie odwrotnie jak piszesz i to właśnie te droższe i lepiej wyposażone idą w pierwszej kolejności podobnie jak nowe osobówki. Nikt dzisiaj poza flotami nie kupuje golasów. Rozmawiałem niedawno ze sprzedawcą w jednym z salonów "lepszej marki" i stwierdził dobitnie, że prawie wszystko co się sprzedaje jest w opcji full albo prawie full.
Na logikę jak się wydaje kilka stówek to raczej na kompromisy się nie idzie :spoko

Kampery się w Polsce ruszyły, bo się stały popularne. Wcześniej mała sprzedaż była nie jak tam niektórzy twierdzili z braku kasy, tylko z braku wiedzy ..... teraz jeden na drugiego patrzy i co rusz następnemu się lampka zapala. Jeszcze trochę i w co drugiej chałupie będzie kamper stał.

Mnie to cieszy, chociaż kamperami nie handluje, bo jak Nas będzie więcej, to infrastruktura szybciej będzie sie do nas dostosowywała ..... a może jakieś pozytywne zmiany w prawie ? ...... no może się rozmarzyłem :haha:
Ja chyba nie jestem rdzennym Polakiem, bo mnie generalnie cieszy jak inni mają lepiej :mrgreen:

Co do silniczka 2.0 to bym się nie bał a za zaoszczędzoną akcyzę dorobisz i zainstalujesz w kamperku co Ci tylko do głowy wpadnie :ok
Nowy , gwarancja ..... co się bedziesz martwił jak to za 10 lat będzie jeździło .... do tego czasu będziesz miał już dwa inne :wyszczerzony:

Bronek - 2018-09-12, 19:14

joko napisał/a:
bo mnie generalnie cieszy jak inni mają lepiej


Mnie też, żyje sto razy lepiej wśród zadowolonych a nie z minami jak obecnie nam...panujący

Dodam, że wystarczy iż zmienimy detal i już trzeba czekać. Towary z wyższej półki lub prsonalizowane, nietypowe, nowości i na topie idą jak bułeczki.

Owszem są na stocku też wypasione modele, ale to co idzie z taśmy lub rezygnacje.
Rapido zamyka listę zamówień góra w październiku na własne wydumki

Wydumki? tzn w ramach katalogu. Pewnie gdyby pojechać, napierać szukać itd, to da się coś ugrać

10 m- cy kamper
6 m-cy samochód
Henryczek czeka na basenik z diodami, też kilka miechów :mrgreen:
ale kampera trafił z placu za pół bani z hakiem. :spoko

Dilerzy potrafią przekonać do tego co stoi i trzeba mieć naprawdę wiele samozaparcia by nie ulec.

HENRYCZEK - 2018-09-12, 20:26

Bronek napisał/a:

..ale kampera trafił z placu za pół bani z hakiem. :spoko
.


Pół nie,i bez haka,na razie nie potrzebuje : ;) ale pewnie dobije.Dzisiaj zaparkował tu kamperek,ustawił się odpowiednio w kierunku słoneczka i ....wyjechały wolniutko podpory,system samo poziomujący.UFFF. Zaczynam grać w Lotto :szeroki_usmiech

Wiesiu ,szukaj na placach, te droższe to nie golasy taśmowe,to podobno dealer zamawia co ma zejść z taśmy dla niego w oparciu o doświadczenie i opinie nie koniecznie marketingowe,on też czeka kilka miesięcy, ale czy to prawda. :roll: Bronek zamówił i czekał i czekał aż bociany odleciały,a i tak coś tam w nim dłubie.Widać to nie uniknione. Z motorem 2.0 warto szukać max dopasiony bo akcyza nie winduje zbytno ceny przydasi.I te łapy z żyroskopem :aniolek ..zakochałem się :spoko

Bronek - 2018-09-12, 20:52

Dłubie, ale już mniej i duperele.
Przez to nasze prawo nie szalałem z wyposażeniem w fabryce . No i akcyza. Warto albo szukać w gotowcach, lub brać z "grubymi" rzeczami jak silnik, skrzynia, tapicerka, a doposoażać u nas,.... ad akcyza.. Brałem wszystko " grube" czego diler nie może montować.

Generalnie co, gdzie i jak, zależy od preferencji, reguł nie ma.

Wyjazd za granicę jako opcja, jak ktoś lubi? Albo nie trafił u dilera.

Czasem samemu nie wie się, czego się chce i wtedy łatwiej wybrać, bo coś się zawsze może spodobać.

Do tego dochodzą sposoby finansowania i w ogóle kasa.

Ale i tak jak Henryczek napisał "bociany u mnie odleciały" pomimo, że za gotówkę. Bo się uparłem.

Socale - 2018-09-12, 21:27

I tak dla porównania, niejasne zjawisko. Kampersalonplatz będac w D jak widzę, to zazwyczaj wlezę popatrzeć se, a nusz któregoś se wydłubię...
I jak zwykle doopa. Tanich nie ma. Bo tanie + opłaty stają się drogą biedą :gwm
Nie stać mnie, a tylko sprzęty grube na placach stoją, złote klamki itp, a biedy nie widać.
Fakt jednego z nich (UBOGICH) ja wziąłem bo się wstrzeliłem w strachu, a reszta?
Biedne te Niemcy są chyba, wszystko przed nami wykupują :roll:
.
Dlaczego Niemcy nie znają 2,0 Diesel? Na jakie rynki te silniki?
Czyżby special edition for PL by durnoctwo opłatowe omijać?

MAWI - 2018-09-12, 23:19

wszyscy macie rację. Ale i ja jestem już mądrzejszy . Do niedawna myślałem ,że jedyny słuszny silnik w kamperze to 3,0 ostatecznie to 2,3. Teraz wiem ,że 2,0 w zupełności wystarczy w dodatku super oszczędny. W mmoim obecny kamperze jest 2,2 PUMA . Wróciłem niedawno z długiej wycieczki po Chorwacji i Włoszech . W podróży wtórował mi kolega podróżujący kampeem LMC na bazie mercedesa sprintera 3,0 d. Przy każdym tankowaniu ja lałem mniej o kilka lub kilkanaście litrów .Przejechaliśmy ponad 4 tysiące km. a to już daje różnice. Ale nie oto w tej zabawie przecież chodzi. Na jednym z kempingów w sąsiedztwie stał Niemiec w wypasionym Dethleffsie , z silnikiem 2,0. Byłem w szoku. Teraz wiem ,że wystarczy .Wiem też ,żeby nie szukac po markach tylko po standarcie . Ale i tak jestem zdziwiony ,że takie bogate kampery już poszły do ludzi. Ja w odróżnieniu od Bronka ,wezmę go na firme w leazing. bo mam inny pomysł na swoje pieniądze. Ale to inna sprawa. Wasze opinie są dla mnie bardzo cenne i gdyby ktoś z Was miał pomysł gdzie można jeszcze nabyś coś ciekawego to piszcie. :spoko :spoko :spoko
Socale - 2018-09-16, 21:54

MAWI napisał/a:
...
w wypasionym Dethleffsie
...

Ekyhm... ekh, ekh...
:-P :idea

MAWI - 2018-09-17, 19:25

Socale napisał/a:

MAWI napisał/a:
...
w wypasionym Dethleffsie
...

Ekyhm... ekh, ekh...

A co?? nie widziałeś takiego ,bo ja tak :spoko :spoko :spoko

Socale - 2018-09-17, 21:53

Nie o to, swojego na myśli miałem a i jeszcze ze 2 lata będę się bał śrubki wkręcać, ale jak się zdecyduję to może wypasiony to i mój będzie.
Kabinę mam wypasioną z fabryki a w DR Dethleffs a nie Fiat :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group