Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Klimatyzacja silnikowa

Arturo - 2008-10-07, 22:35
Temat postu: Klimatyzacja silnikowa
Czy klimatyzacja silnikowa (fabryczna) jest w stanie schłodzić całego kampera?
OMEGA - 2008-10-07, 22:40

Arturo napisał/a:
Czy klimatyzacja silnikowa (fabryczna) jest w stanie schłodzić całego kampera?



absolutnie nie , tylko kabinę kierowcy .

jacekiagatka - 2008-10-07, 23:03

W moim przypadku udaje mi się schłodzić prawie całe auto, no może poza sypialnią nad garażem. Myślę że duże znaczenie ma rodzaj zabudowy tj. alkowa czy integral. Przy alkowie przepływ chłodnego powietrza do tylnej części kampera jest ograniczony poprzez wąskie połączenie z „salonem”. Pamiętam, że gdy miałem poprzedniego kampera z alkową to miałem problemy z dogrzaniem w zimie tylnej części. Przy obecnym (integralu) ogrzewanie jest dużo lepsze. Ciężko porównać mi działanie klimatyzacji ponieważ w poprzednim staruszku po prostu jej nie było. Podejrzewam że ogrzewanie i schłodzenie przebiega bardzo podobnie.
Zauważyłem że lekkie uchyleni okna dachowego w tylnej części znacznie poprawia działanie klimatyzacji .

stefan - 2008-10-07, 23:04

Witam!
Cytat:
Czy klimatyzacja silnikowa (fabryczna) jest w stanie schłodzić całego kampera?
-co kolega rozumie pod pojeciem:
Arturo napisał/a:
klimatyzacja silnikowa (fabryczna)
???Slyszalem ze sa auta ktore podczas jazdy wykorzystuja sprezarke "silnikowa" a na postoju druga sprezarke .Rozwiazan jest bardzo duzo.A gdzie w tym "ustrojstwie"(latwiej bedzie odpowiedziec) umieszczony jest parownik? :ok Pozdrawiam.Stefan.
Arturo - 2008-10-07, 23:08

stefan napisał/a:
co kolega rozumie pod pojeciem:
klimatyzacja silnikowa (fabryczna)
chodzi mi o klimę montowaną przez Fiata lub Forda, bo taka pewnie jest (jeśli już jest) w kilkuletnich alkowach
stefan - 2008-10-07, 23:17

Witam! Takie "cos" ma parownik znajdujacy sie w zespole nagrzewnicy.Jest to zbyt male aby schlodzic cale autko.Sprezarka ma wieksze mozliwosci ale reszta "nie nadaza". :ok Pozdrawiam.Stefan.
OMEGA - 2008-10-07, 23:22

Mam zamontowaną fabrycznie klimatyzację , nie automat tylko do ręcznego sterowania
testowałem kilka razy:

-przy tem. zewnętrznej 33-35 stopni
-w kabinie 22 stopnie przy ustawianiu na max
- w części mieszkalnej 28-30 stopni

janusz - 2008-10-08, 00:25

W moim samochodzie jest bardzo ciasno, i przestrzeń do chłodzenia jest niewiele większa niż w dużej osobówce. Chłód jednak nie dociera do alkowy i tego spania nad bagażnikiem z tyłu. W samej części "transportowej pasażerskiej" wystarcza.
mymlon - 2008-10-08, 17:33

W holowniku mam zainstalowaną fabryczną klimatyzację. Jazda podczas upałów jest do przyjęcia, pasażerowie nie narzekają na skwar. Proszę pamiętać, że klimatyzacja to nie tylko chłodne powietrze, ale też suche. Obniżenie wilgotności w samochodzie sprawia, że temperatura odczuwalna jest niższa. Dodatkowo uchylam szyberdach co poprawia wymianę powierza.
Załoga G - 2011-02-24, 21:17

Nie chciałem tworzyć nowego wątku, ale mam pewien problem.

Chciałbym kupić kampera na ducato II, ale tam nie ma klimatyzacji silnikowej na której bardzo mi zależy, czy można gdzieś zamontować taką klimę wydaje mi się, że do tych modeli nie można skoro na otomoto nie ma żadnego dostawczka ducato II z klimą?
Czy ktoś montował klimatyzację silnikową (wiem,że to może być droga sprawa, ale kamper który by mi odpowiadał może kosztować 50 tys zł a dołożyć drugie tyle głownie z powodu klimy to przesada)

papamila - 2011-02-24, 21:26

Do ducato II można dołożyć klimę,
tyle że koszt urzadzenia (nowego) plus profesjonalny montaż
to pieniądze rzędu 9.000zł

tyle że klima też trochę mocy zabiera i robi się słabo pod maską

Camper Diem - 2011-02-24, 22:02

papamila napisał/a:
tyle że klima też trochę mocy zabiera i robi się słabo pod maską

moim zdaniem jeżeli ktoś rzeczywiście ma zamiar z tej klimy korzystać to przeboleje inwestycje, spadek mocy i zwiększone zużycie paliwa.

Załoga G napisał/a:
wydaje mi się, że do tych modeli nie można skoro na otomoto nie ma żadnego dostawczka ducato II z klimą?
Czy ktoś montował klimatyzację silnikową

ja mam klimę (chyba oryginalną włoską) dołożoną przez poprzedniego właściciela i na pewno się da, coś tam trzeba tylko przerobić, ale poważny warsztat sobie poradzi :spoko

WINNICZKI - 2011-02-24, 23:03

Są tzw,klimy uniwersalne dokładane do istniejącego już sprzętu.Koszt jak sie dowiadywałem ok 4000zł. Mnie osobiście jakoś niezbyt ciągnie w tym kierunku.Najbardziej klima potrzebna jest w górach przy podjazdach jak od temp.silnika i przy powolnej jeździe zaczyna być faktycznie gorąco.Ale wtedy przy 75 kucykach mocy można zapomnieć o włączeniu jej.Powiew wiatru podczas jazdy + ew.wiatrak wewnątrz zupełnie wystarcza.W osobowym mam klimę i przeważnie korzystam z niej przez cały czas jak jest upał.Dla tego myślę jednak o przeróbce blaszaka,już z fabrycznie zamontowaną klimą i silniczkiem nie mniej niż 130 koników.
eler1 - 2011-02-24, 23:15

WINNICZKI napisał/a:
Są tzw,klimy uniwersalne dokładane do istniejącego już sprzętu.Koszt jak sie dowiadywałem ok 4000zł. Mnie osobiście jakoś niezbyt ciągnie w tym kierunku.Najbardziej klima potrzebna jest w górach przy podjazdach jak od temp.silnika i przy powolnej jeździe zaczyna być faktycznie gorąco.Ale wtedy przy 75 kucykach mocy można zapomnieć o włączeniu jej.Powiew wiatru podczas jazdy + ew.wiatrak wewnątrz zupełnie wystarcza.W osobowym mam klimę i przeważnie korzystam z niej przez cały czas jak jest upał.Dla tego myślę jednak o przeróbce blaszaka,już z fabrycznie zamontowaną klimą i silniczkiem nie mniej niż 130 koników.
To zależy od klimy w nowszych samochodach są klimy spięte z komputerem i nie ma efektu utraty mocy . Taką klimę dokładałem do ducato III z 2002r. z silnikiem 2.0 JTD wcale nie było różnicy czy włączona czy wyłączona na mocy najwyżej chwilę może słabiej chłodziła ale różnicy nie było czuć. Z tego co wiem dokładał klimę na pasek w ducato II (Kaimar) . Aby zmontować klimę trzeba trochę rewolucji w szoferce cała deska do demontażu , cały przód z chłodnicami i elektryka do rozprowadzenia kupę roboty więc montaż będzie drogi. Zapytaj się też naszego kolegi Kalinia co o tym myśli
kimtop - 2011-02-25, 08:19

Ja dokładałem klimę do swojego Ducato II 2.8jtd.dwa lata temu we Wrocławiu.
Działa pięknie.Spadku mocy nie czuję może dlatego że mam 146KM.

kimtop - 2011-02-25, 08:21

eler1 napisał/a:
do ducato III z 2002r.


W 2002 nie było III

gino - 2011-02-25, 08:25

kimtop napisał/a:
eler1 napisał/a:
do ducato III z 2002r.


W 2002 nie było III

2002 to II po liftingu....III od 2006 :spoko

eler1 - 2011-02-25, 11:15

gino napisał/a:
2002 to II po liftingu....III od 2006
I II III IV V dlatego podałem rocznik :spoko
antwad - 2011-02-25, 11:38

kimtop napisał/a:
Ja dokładałem klimę do swojego Ducato II 2.8jtd.dwa lata temu we Wrocławiu.
Działa pięknie.Spadku mocy nie czuję może dlatego że mam 146KM.

Czy masz coś rzeźbione w silniku? Standard to chyba 128 KM

kimtop - 2011-02-25, 12:08

antwad napisał/a:
Czy masz coś rzeźbione w silniku?

Nie.Są dwie wersje tego silnika. 93,5KW (127km) i POWER 107KW (146km).

antwad - 2011-02-25, 12:12

kimtop napisał/a:
antwad napisał/a:
Czy masz coś rzeźbione w silniku?

Nie.Są dwie wersje tego silnika. 93,5KW (127km) i POWER 107KW (146km).

A faktycznie, zapomniałem o wersji POWER :spoko

kimtop - 2011-02-25, 12:17

Wracając do tematu.
Klimatyzację montowała mi ta firma http://www.autoklimat.com/

Załoga G - 2011-02-26, 11:14

Dzięki za informacje, wiem, że taka klimatyzacja dorabiana może znacznie obciążyć moc silnika ale ja w upałach mogę jechać z otwartym okienkiem, problem jest tylko gdy stoi się w kilkugodzinnym korku na autostradzie w pełnym słońcu. Chociaż sam tego jeszcze nie przeżyłem, ale boje się takiej sytuacji.
Camper Diem - 2011-02-26, 11:37

klima którą mam nawet za bardzo nie obciąża silnika, ale jej wydajność pozostawia trochę do życzenia. niemniej porównując jazdę po Chorwacji z klimą i powrót do Polski bez niej (nie włączałem, bo miałem problemy z silnikiem) to niebo, a ziemia. gdybym miał zmieniać auto i zamierzał jeździć do ciepłych krajów na pewno wybierałbym z klimą lub dokładał :spoko
kalinin - 2011-02-26, 15:17

Współpracuje z firma Autoklimat z Wrocławia od kilku lat zakładając urządznia chłodnicze na samochodach. Kilka lat temu założyłem Elerowi klimatyzację z której z tego co wiem był zadowolony, choć jej montaż przy nasyceniu elektroniki w Jego kamperze był wyzwaniem nie lada. Każda pracująca klimatyzacja samochodowa pociąga za sobą utratę mocy silnika nawet do 10%. Dlatego należy dobrać odpowiednie urządzenie do mocy silnika , kubatury pomieszczenia, klasy izolacji ścian, okien itd. Istnieją dwuparownikowe systemy schładzania, osobno kabinę kierowcy i osobno częsc mieszkalna. Montowaliśmy klimatyzacje w autobusach, objazdowych mamografach, mini busach itd. Wszystko jest kwestią ceny
mieczysław - 2011-03-09, 20:59

Po przeczytaniu jnformacji ofirmie montujoncej klimatyzacje we wroclawiu Skontaktowalem sie z nimi iumówilem sie na montaz wmoim James Cook klimatzacje kabinową .Jest załozona profesjonalnie i jestem zadowolony i mogę polecić . kimtop masz u mnie duże piwo MIECZYSŁAW
krzlac - 2011-10-14, 20:41

A słyszał ktoś o wykorzystaniu klimy z kabiny na postoju. Podobno można zamontować w komorze silnika sprężarkę na 230 V i chłodzić się na kempingu.
Forest - 2013-01-31, 08:38

Witam, odświeżam temat prosząc o pomoc. Od prawie roku jestem szczęśliwym posiadaczem kamperka na podwoziu ducato II 1,9 TD z 1996r., zabudowa dethlefss. Ubiegłoroczne wakacje na południu Europy przekonały mnie, że muszę do autka zamontować klimatyzację silnikową. Zdając sobie sprawę, że silnik 1,9 nie należy do najmocniejszych, a klima jeszcze bardziej go "osłabi". Godzę się jednak na to. Zakupiłem kompletną używaną klimę z auta 2,5TD i mam problem; Nie mogę nigdzie znaleźć schematu czy zdjęcia sposobu montażu sprężarki w silniku 1,9. Może ktoś z kolegów posiada autko z silnikiem 1,9Td z fabryczną klimatyzacją lub dołączoną - proszę o fotki poradę lub sugestie dotyczące montażu kompresora. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Thom - 2013-01-31, 09:09

Witam... Dzwoniłem do firmy Autoklimat z Wrocławia w kwestii montażu klimatyzacji do mojego Ducato 1.9 TD 90KM z 1999r... niestety nie ma możliwości bo podobno blok silnika nie ma odpowiedniego miejsca na zamocowanie sprężarki... z tego co poinformował mnie pracujący tam Pan, nie ma w ofercie (sprawdził w komputerze) bo w tym silniku nie jest to przewidziane...

Ja już sobie daje spokój... będę na "zimnym łokciu" przemierzał ciepłe kraje, a później zimne piwo smakuje lepiej :pifko

Forest - 2013-01-31, 09:18

A to mnie dziwi, gdyż te silniki były fabrycznie wyposażane w klimę, mój silnik jest fiatowski i ma 82km. Pozdrawiam
Thom - 2013-01-31, 09:24

Nie mam pojęcia... nie znam się i dlatego dzwoniłem po poradę do firmy, którą polecają koledzy z forum...

Generalnie mi zależy aby coś chłodziło podczas jazdy... bez klimy jest ciężko...

Forest - 2013-01-31, 09:42

Też mam ten problem. Na dowód, że klima w tych autach występowała podaję link do aukcji gdzie facet sprzedaje sprężarkę, niestety bez uchwytu.... http://allegro.pl/fiat-du...2984978505.html
Qcyk - 2013-01-31, 09:51

Thom napisał/a:
Witam... Dzwoniłem do firmy Autoklimat z Wrocławia w kwestii montażu klimatyzacji do mojego Ducato 1.9 TD 90KM z 1999r... niestety nie ma możliwości bo podobno blok silnika nie ma odpowiedniego miejsca na zamocowanie sprężarki... z tego co poinformował mnie pracujący tam Pan, nie ma w ofercie (sprawdził w komputerze) bo w tym silniku nie jest to przewidziane...

Ja już sobie daje spokój... będę na "zimnym łokciu" przemierzał ciepłe kraje, a później zimne piwo smakuje lepiej :pifko


Coś chyba nie możliwe :shock: ja do Transita z 1993 roku założyłem sprężarkę oryginalną z Transita z 1996 roku po liftingu i w silniku wszystkie otwory pasowały.
Najlepiej kupić cały kompletny zestaw. Sprawdź też jakie masz koło pasowe musi być na pasek wielorowkowy . Nie wiem jak w Ducato ale w Transicie jescze z tego paska wspomaganie było napędzane.
Jak kupowałem cały zestaw to koła pasowe też dostałem w pakiecie. Wtedy wszystko pasuje. 8-)

kaimar - 2013-01-31, 11:33

Jaki masz silnik : 1905 czy 1930?
Forest - 2013-01-31, 11:41

1905 - chyba, nie mam przy sobie dokumentów
ANDROCH - 2013-01-31, 12:46

Z tego co podaje forest07 to wynika że jest taka sama sprężarka jak przy moim ducato 2,8 i,d,TD z 2000r.tylko różni się tylną częścią mocowanie jest te same . Ja w swoim kamperze zamontowałem dodatkową klimatyzacje .Taką jak mają zamontowane osobowe ducato ,boxer czy jumper.Ta dodatkowa klima spokojnie daje radę by schłodzić całego kampera .
Forest - 2013-01-31, 13:13

Powiało optymizmem. Czy mógłbyś wykonać fotkę mocowania sprężarki w Twoim autku?
janus - 2013-01-31, 17:53

ANDROCH napisał/a:
Z tego co podaje forest07 to wynika że jest taka sama sprężarka jak przy moim ducato 2,8 i,d,TD z 2000r.tylko różni się tylną częścią mocowanie jest te same . Ja w swoim kamperze zamontowałem dodatkową klimatyzacje .Taką jak mają zamontowane osobowe ducato ,boxer czy jumper.Ta dodatkowa klima spokojnie daje radę by schłodzić całego kampera .


Masz może jakiegoś linka do tej dodatkowej klimy z osobowych trojaczków lub fotki swojej?
Akurat mam tren sam silnik z tego samego roku i może, może....

seba1 - 2013-01-31, 19:36

Ja mam silnik 2.8, rocznik 2002. jeśli ktoś potrzebuje to moge jutro spróbować zrobić zdjecia i tu wrzucić. oczywiscie jeśli nie zapomne
kaimar - 2013-01-31, 19:57

W całej zabawie z klimatyzacją najważniejsze jest mocowanie sprężarki. Spężąrka jest mocowana poprzez uchwyt do bloku silnika. Mocowanie z 2,8 powinno pasować do 2,5 bo to jest ten sam korpus silnika. Nie wydaje mi sie aby pasował do 1,9 zwłaszcza że w Ducato spotkać można dwa rodzaje silników 1,9. Pierwszy o pojemności 1905 pochodzi ze stajni Peugeota i Citroena , należy do rodziny XUD9 i spotkać go można w wielu autach osobowych Peugeot i Citroen.
Drugie silniki to Fiatowski 1930 spotykany w innych autach osobowych Fiata, jak Tipo itp.
Być może że właśnie tych aut osobowych podejdzie mocowanie sprężarki.

maszakow - 2013-01-31, 21:33

kaimar napisał/a:
Pierwszy o pojemności 1905 pochodzi ze stajni Peugeota i Citroena , należy do rodziny XUD9 i spotkać go można w wielu autach osobowych Peugeot i Citroen.

Silnik w wolnossącej wersji był seryjnie motowany w Berlingo/Parnerze 1.9D. Baardzo popularne auta, części powinno być sporo.

Forest - 2013-01-31, 22:09

Prostując wcześniejszy post, mój silni to fiatowska jednostka 1929cm3. Z mocowaniem sprężarki do tego silnika jest problem, co nie znaczy że nie można zamontować klimy. Odnalazłem w sieci kontakt do firmy pod Lublinem http://klimaborki.pl/kontakt/mapkadojazdu, która montuje klimy właśnie do takich silników. Serwisant w rozmowie telefonicznej przyznał, że jest pewien kłopot właśnie z mocowaniem sprężarki, ale na miejscu dorabiają ten uchwyt. Cena ok 4000zł, w przypadku własnych części ok. 2000 zł.
Myślałem, że może sam przy pomocy znajomego mechanika zamontuję klimę ale wygląda na to , że raczej to niemożliwe. Ponawiam jednak prośbę, o fotki schemat silnika 1,9 TD (1929m3) z zamontowaną klimą. Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam. Piotr

SlawekEwa - 2013-01-31, 22:24

forest07 napisał/a:
Odnalazłem w sieci kontakt do firmy pod Lublinem

Tosiek159 tam montował klimę do swojego kampera na Dukato.

Damian - 2013-02-01, 21:15

Firma z Borek montowala klimę silnikową w moim Ducato 2,3 - było to prawie 2 lata temu. Wydaje się, że znają się na rzeczy a i tak montaż zajął im prawie 2 dni (trzeba wymieniać m.in. elementy dolotowe powietrza w kabinie). Mogę polecić tą firmę.
ANDROCH - 2013-02-01, 23:11

Odnośnie tej dodatkowej klimatyzacji na tył .Na allegro jest taka sama w cenie 320zł linka próbowałem ściągnąć ale nie chciało mi to wejść .Chłodnica / agregat tylny klimatyzacji
do auta marki
Citroen Jumper Peugeot Boxer Fiat Ducato 02-06 rok

2.8 HDI

Real foto!

Element pochodzi z demontażu
auta wersji europejskiej!

Więcej informacji pod nr tel.
609 588 966

GG: 39646202

janus - 2013-02-02, 08:06

Dzięki za info :ok
Poszukam :spoko

Forest - 2013-06-11, 21:46

Odświeżam temat który powinien zainteresować posiadaczy kamperków na podwoziu ducato 1,9 td (1929cm3). Mój upór w poszukiwaniu warsztatu, który podejmie się montażu klimatyzacji został nagrodzony. Od dziś jestem szczęśliwym posiadaczem kamperka z klimatyzacją. W tym miejscu dementuję wszelkie informacje o braku możliwości dołożenia klimatyzacji do silnika 1,9 td (fiatowski). Okazuje się że nie trzeba wielkich kombinacji aby zamontować sprężarkę, gdyż sprżarka od silnika 2,5 td praktycznie idealnie pasuje pod wypusty silnika 1,9. Przeróbki wymagało koło pasowe oraz trzeba było dołożyć napinacz . Montażu podjął się Pan Jacek z Firmy Skorpion w Krośnie (podkarpackie) i wykonał to wzorowo. Cena to 1500 zł (1200 zł robocizna, 300zł części). Większość podzespołów była dostarczona przeze mnie - kupione na allegro
Autko śmiga, bez widocznego uszczerbku mocy, a co najważniejsze rewelacyjnie chłodzi.
Pozdrawiam
Piotr

tadek27 - 2013-06-12, 07:45

Gratuluję uporu :spoko :spoko :spoko
Thom - 2013-06-12, 08:18

BraVo!....

To mi się podoba... ja w takim razie poproszę namiar na Pana Jacka
i może jakąś listę części do zakupu...

Super... Pozdrawiam i Gratuluję.... :mikolaj

Forest - 2013-06-12, 10:08

Tak na szybko.
Adres zakładu to http://www.skorpion.krosno.pl/. Pan Jacek jest oczywiście pracownikiem firmy. Wykazał się wiedzą, sprytem i pomysłowością. Przekazałem mu oczywiście kompletną używaną klimę, łącznie z całym zespołem nagrzewnicy ale niestety część części było mocno zużyte (np. nagrzewnica z parownikiem). Nie było to problemem. Parownik klimatyzacji powędrował do mojej starej obudowy, przewody zostały również na nowo zakute.
W kwestii części nie podejmuję się wyliczyć co wchodzi w skład kompletu tu warto zagłębić się w internet. Podstawa to sprężarka, parownik i chłodnica + przewody.

piotrekbb - 2013-08-17, 20:16

krzlac napisał/a:
A słyszał ktoś o wykorzystaniu klimy z kabiny na postoju. Podobno można zamontować w komorze silnika sprężarkę na 230 V i chłodzić się na kempingu.


właśnie, słyszał ktoś ?

elmo78 - 2013-08-17, 21:09

Teoretycznie oczywiście, że się da. Nawet prościej niż sprężarkę jest podłączyć silnik elektryczny pod ten sam pasek.

Jest jednak jedno 'ale'. Prawa fizyki mówią, że aby uzyskać ileś tam energii, trzeba przynajmniej tyle samo energii wytworzyć. Będziesz potrzebował pompować w taką klimę jakieś 2000-3000W. Bez względu na to czy to będzie dodatkowa sprężarka czy silnik elektryczny.

Pewnie korki wywalisz na swoim stanowisku na campie

piotrekbb - 2013-08-18, 18:56

hmm , domowa lodówka bez problemu startuje na kempingu .Gdyby ruszyła sprężarka to jak dla mnie bomba , mam tak mały samochód,że klima silnikowa schładza go bez problemu.
Ciekawi mnie koszt takiej przeróbki , czyli sprężarka, wpięcie w obieg,i parę przekaźników.

Bajaga - 2013-08-18, 19:21

piotrekbb napisał/a:
hmm , domowa lodówka bez problemu startuje na kempingu .Gdyby ruszyła sprężarka to jak dla mnie bomba , mam tak mały samochód,że klima silnikowa schładza go bez problemu.
Ciekawi mnie koszt takiej przeróbki , czyli sprężarka, wpięcie w obieg,i parę przekaźników.


klimatyzator w markecie kosztuje ok. 800zl, widzialem takie na kempingach- warto sie wiec chrzanic z jakimiś dziwnymi przeróbkami?

piotrekbb - 2013-08-18, 19:34

eee , przenośny to balast i problemy z odprowadzaniem ciepłego powietrza .
Załoga G - 2013-12-24, 12:10

Nie chciałem zakładać nowego wątku, więc pisze tutaj.
Trochę się boje bo to nie pierwszy raz jak pytam o sprawy dla niektórych proste ale przez całe święta będę myślał o moim problemie a może koledzy coś wyjaśnią i będzie po kłopocie.

W moim nowym kamperku nie działa klima silnikowa to znaczy naciska się guzik i nic.
Sprzedawca zapewniał mnie, że ona się włącza dopiero powyżej iluś tam stopni na plusie, byłem trochę zdziwiony bo w mojej osobówce włącza się w zimie bez problemów. Poczytałem trochę w sieci i przekonałem się do tej hipotezy bo podobno w niektórych samochodach tak jest.

http://fiatklubpolska.pl/...atyzacji-17504/
Dzisiaj termometr pokazał 9 stopni i też się nie włączyła, poszukałem schematu i okazało się, że brakuje bezpiecznika o symbolu F19 7,5A, chciałem go włożyć ale nie idzie. Te otwory na bezpiecznik są tak luźne, że on tam wpada i się nie zaciska. Inne bezpieczniki wchodzą jak należy oprócz miejsca na F30 (bezpiecznik świateł przeciwmgielnych, których w tym samochodzie nie przewidziano, tez tam nie da się włożyć bezpiecznika)
No i teraz najważniejsze czy w takim razie tam w ogóle jest klimatyzacja i jak to rozpoznać, że ona tam jest.
Proszę o wyrozumiałość, taki ze mnie fachowiec jak z koziej .... trąbka.

silny - 2013-12-24, 15:06

1- klimatyzacja z osobnym przyciskiem czy klimatronik,?

2- jesli osobny przycisk to czy sie swieci jak nacisniesz przy odpalonym samochodzie i przelacznikiem wentylatora na np. 1 biegu i regulacji temp. na niebieskim?

3- jesli na odpalonym samochodzie podswietla wlacznik klimy tak jakby dzialala to czy szumia wentylatory na chlodnicy?

czy lkima jest stwierdzisz po tym ze na pasku napedowym przy silniku bedziesz mial pomijajac jakies tam rolki-
- alternator
-pompe wspomagania
-dziwne podluzne urzadzenie z rorkami z aluminium-to klima

jak cie meczy to znajdz korek na aluminiowej rorce gdzies kolo chlodnicy i odkrec korek , pod nim bedzie mozna nacisnac czyms na ulamek sekundy , jesli trysnie zielonkawe to znaczy ze jest czynnik.

tyle mozesz sam , reszte fachura.
jesli bedziesz naciskal to czyms nie drapiacym :lol:

kaimar - 2013-12-25, 20:40

Załoga G napisał/a:
Sprzedawca zapewniał mnie, że ona się włącza dopiero powyżej iluś tam stopni na plusie,


A który to handlarz wciska takie kity klientom?

Bezpiecznik F19 zabezpiecza cewkę kompresora (przed przekaźnikiem TO5 włączającym kompresor) ale jest jeszcze bezpiecznik F18 (7,5A) zabezpieczający cewkę przekaźnika TO9 sterowanego przez ECU silnika. Styki tego przekaźnika uruchamiają przekaźnik TO5.

Załoga G - 2013-12-25, 20:54

No na razie nie chcę przy świętach tak przy wszystkich oczerniać sprzedawcy, jeszcze muszę coś sprawdzić aby mieć pewność co do niego ale do kolegi Kaimar napisze na priv.
Załoga G - 2013-12-27, 17:57

Klimatyzacja chyba jest, bo pod autem blisko zderzaka znalazłem sprężarkę firmy SANDEN z nakleją czynnik chłodzący R134A. Nie można jednak włożyć bezpiecznika F19, chyba będę musiał cała tą skrzynkę bezpieczników wykręcić aby od spodu zobaczyć dlaczego on tam nie wchodzi.
GregKrak - 2014-03-03, 13:36

Po zaciągnięciu języka w swoim Ducato zdecydowałem się na montaż klimatyzacji tutaj: http://klimaborki.pl/ z Krakowa jest kawałek drogi
Klimatyzacja była oryginalna z innego fiacika, wyglądała jak nowa łącznie z panelem na desce rozdzielczej. Czekałem na nią 3 tygodnie.
Szef wie dobrze co robi - jednocześnie wykonywali montaże w 3 autach dostawczych (jeden z Ukrainy).
Założenie takiej oryginalnej klimy wiąże się z demontażem prawie całej deski rozdzielczej i części przodu auta - więc lepiej powierzyć to fachowcowi.
Cena za wszystko około 3500 zł (można się targować oczywiście przed przyjazdem :) )
Jak się uda to mogą skończyć w 1 dzień - u mnie trwało to 2 dni.
Dostajesz samochód zastępczy (taki sobie, brudny) i szef wskaże wszystkie atrakcje w okolicy - nie można się nudzić.
Na początku pilnowałem prac przez 3 godziny ale widząc że to faktycznie profesjonaliści i nie wstawiają kitu wziąłem auto zastępcze i w drogę.
Można spokojnie zanocować przy zakładzie w kamperku.
Praca wykonana starannie i profesjonalnie (nic nie uszkodzili) i z roczną gwarancją.
Klima sprawuje się świetnie.

Ryszard.S - 2015-07-25, 21:40

Chciałbym odświeżyć temat.
Czy ktoś mający ducato 2,8 JTD z klimatyzacją
może mi podpowiedzieć czy po włączeniu klimatyzacji
powinny się włączyć dwa wentylatory czy tylko jeden.
U mnie włącza się tylko jeden chłodnica robi się gorąca
a ciśnienie ciągle wzrasta .

mrsulki - 2015-07-26, 06:49

W moim Ducato II 2,8 włącza się najpierw jeden a po około 40 sek. drugi i tak już zostaje.
zibikruk - 2015-07-28, 09:19

W moim tak jak powyżej. :spoko
Ryszard.S - 2015-07-28, 22:34

To znaczy ,że u mnie jest coś nie tak. Dzięki za informacje.
elspasoo - 2016-04-08, 16:54

Pytanie do kolegów ,którzy posiadają Ducato 2,8 jtd . Gdzie jest umiejscowiony odpływ skroplin z nagrzewnicy pod deską?
kimtop - 2016-04-08, 18:31

elspasoo napisał/a:
Gdzie jest umiejscowiony odpływ skroplin z nagrzewnicy pod deską?


Skropliny na nagrzewnicy?

MILUŚ - 2016-04-08, 19:12

Może raczej myślał o klimie ? :-P
elspasoo - 2016-04-08, 19:50

No pięknie, w jednej obudowie nagrzewnicy jest nagrzewnica i parownik (wersja z klima) ,wówczas jest też odpływ skroplonej wody. Panowie, to jest pytanie do osób zorientowanych w temacie :P Dlatego pytanie jest w temacie o klimatyzacji. :)
Superman - 2019-07-29, 11:37

Cześć, podbijam temat po kilku latach.

Chcę zamontowac w Ducato II 1.9 klimatyzację silnikową.
Wiem , że polecacie serwis w Borkach (Klimaborki) ale terminy mają na koniec października, wolałbym wcześniej.
Czy ktoś montował Klimatyzację albo zna porządny serwis w Krakowie i okolicach gdzie można spróbować ?

Horte - 2019-07-29, 16:19

Jeżeli jesteś sprawny mechanicznie, to klimatyzacje założysz w 3 popołudnia.
Jestem po takiej operacji w swoim transicie i tylko test szczelności i napełnienie wykonywał kolega.
Dobrze jest mieć dawcę który jest na chodzie. Wtedy masz większe szanse, że wszystko zagra.
Powodzenia.

Superman - 2019-07-29, 17:42

Niestety, moje umiejętności ograniczają się do użycia powertapa w nagłych sytuacjach, ewentualnie naprawa cieknących kranów, montaż wiatraczka. Nie dotykam silnika bo się na nim nie znam :-(
Horte - 2019-07-29, 19:10

A myślałeś o klimatyzacji podławkowej?
Superman - 2019-07-29, 20:54

Myślałem, analizowałem, czytałem, zbierałem doświadczenia z praktyki innych. Zdecydowałem się na silnikowe.
Horte - 2019-07-30, 06:13

Uczciwie powiem, że faktycznie silnikowa klima robi robotę. W ostatni weekend jechałem tak jak należy, czyli z zamkniętymi szybami w chłodzie :)
darek 61 - 2020-08-18, 09:10

W niedziele wracałem z nad morza i padła decyzja że klimatyzacja musi być.I stąd mam kilka pytań,czy parownik bez problemu zamontuje w istniejącej instalacji wentylacyjnej, czy musi być tak zwany parownik uniwersalny.Po drugie czy do mojego silnika 2.8 2004 by dokręcić sprężarkę muszę mieć jakieś mocowania,napinacze lub coś jeszcze.Zapewne dłuższy pasek,ale to szczegół.
Jest taki kompresor niewiadomej jakości i nawet nie wiem czy by pasował do mojego silnika
https://allegro.pl/oferta/ducato-2-0jtd-2002-2006r-kompresor-sprezarka-9371457312
Choć chyba wolał bym nową podróbę.Może ktoś coś wie,chętnie przygarnę trochę dodatkowej wiedzy.

Horte - 2020-08-18, 12:11

Najlepiej przełożyć cały tunel wraz z nagrzewnicą i parownikiem. Pewnie jeszcze będą potrzebne tunele powietrzne idące do kratek wentylacyjnych.
Przyjrzeć należy się także instalacji elektrycznej, bo nie zawsze ta co jest będzie miała wszystko, co jest potrzebne do podłączenia klimy.
Kompresor przykręca się do bloku silnika więc pewnie to nie problem.
Jak zakładałem klimę w fordzie, to w ciągu dnia spokojnie udało się to zrobić (u mnie 3 popołudnia). Najwięcej czasu zajmuje zdjęcie i założenie deski.

Moja rada jest taka, żebyś znalazł sprawnego dawcę i z niego pozyskał wszystkie części. Nie polecam samodzielnego kompletowania.

janus - 2020-08-22, 07:18

Albo KlimaBorki :bigok
interwoj - 2020-08-22, 08:24

Zakladalem od podstaw klime do vwT4 wszystkie komponety od innych dawcow, najwiekszy problem parownik, ktory jest duzy i trudno go umiescic pod deska roz. jesli nie jest oryginalny, nie polecam zakladac samemu (zaciskanie wezy pod odpowiednim katem bardzo upierdliwe) jak pisal przedmowca BORKI
pozdrawiam

erni - 2021-01-21, 09:02

Klima Borki mogę polecić mimo problemów, które wynikły po przyjechaniu na miejsce. Tamacik do ducato 1.9 z 1997 Panowie przystąpili do pracy ochoczo , niestety ku ich zdziwieniu okazał się że mój egzemplarz był "dość nie typowy" Mianowicie opuszczając fabrykę nie miał wspomagania i jeszcze w niemczech ( w bardzo profesionalny sposób, jak stwierdził Właściciel klima borki ) w miejscu gdzie Oni montują klimę w tym modelu było zamontowane wspomaganie . I cały plan robót runą, dorobione mocowania/ blachy niestety nie mogły być wykorzystane . Propozycje były takie : zrezygnować z zakładania klimy, zrezygnować ze wspomagania , bądź najdroższa założenie fiatowskiego wspomagania w miejsce gdzie powinno być + założenie klimy w miejsce gdzie był plan założenia . Decyzja padła na 3 wersję i niestety musiałem zostawić kamperka 300 km od domu na 4 dni . Efekt , wszystko sie udało działa i jest full wyposażenie jak na ten model . Także jak najbardziej polecam Klima Borki i pozdrawiam .
Borys1003 - 2023-05-16, 08:26
Temat postu: Ducato 2.8idtd Klimatyzacja
Czy moze ktoś z forumowiczów wysłać mi zdjecie jak fabrycznie wygladają rurki klimatyzacji (jak są zamontowane w silniku)w Ducato II 2.8IDTD 2000rok. Mam zamiar dołożyc klimę mam pacjenta z którego wyjęli calą klimę. Brakuje mi podwójnego koła pasowego wału i napinacza ale mysle,ze idzie to kupic nowe.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group