Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Awaria w trasie - prośba o diagnozę co sprawdzić

mafej - 2018-09-20, 13:40
Temat postu: Awaria w trasie - prośba o diagnozę co sprawdzić
Koledzy. Mam taki o to problem z Ducato 2.3HDI 130KM (rok2012).
W drodze z Polski do Andory kilka razy auto szarpneło (tak jakby nie dochodziło paliwo) ale to były 1-2 sekundowe przerwania dopływu paliwa i dalej jechało bez zastrzeżeń. Ostatecznie 30 km od celu po tankowaniu na stacji już nie udało się uruchomić. Kręci prawie zapala ale gaśnie od razu...

Lokalny mechanik podjechał z komputerem który wypluł kilka błędów w załączniku. Z góry serdecznie dziękuję za podpowiedź co może się tu dziać gdyż panowie we Francji w serwis nie za bardzo chcą myśleć a czekają na info co mają zrobić... jedyne co zaproponowali to wyjęcie silnika... ręce mi opadły.
Pytanie od czego zacząć.? Jak ja przetłumaczyłem sobie te kody w net to wydaje mi się, że może to być coś związanego bardziej z elektryką - tak jakby nie dochodził prąd do przepustnicy...

Z historii auta
1. Czerwiec wymiana czujnika ciśnienia DPF i wypalenie
2. Lipiec wymiana wiatraka chłodnicy i kolejny raz czujnika DPF
3. Wrzesien tuż przed wyjazdem do Francji w ten poniedziałek wymiana przepustnicy i czujnika DPF na oryginalne części

mafej - 2018-09-20, 14:34

Jeszcze przetłumaczyłem te kody na PL.
P2112 - Sterowanie siłownikiem przepustnicy - zablokowane Zamknięte
P2299 Pozycja pedału hamulca / pedału przyspieszenia Niezgodny
P0812 "Obwód wejściowy biegu wstecznego - usterka"
P2111 Sterowanie siłownikiem przepustnicy - Stuck Open
P0101 "Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - sygnał poza zakresem/wydajność"

drzevo - 2018-09-20, 19:40

W 2.8 JTD miałem takie objawy, kiedy padł regulator ciśnienia paliwa.
Gewehr - 2018-09-20, 19:51

sprawdź czy nie jest zablokowana przepustnica. Powinna po włączeniu na kontrolki, tak charakterystycznie kliknąć. Wygląda że się przycina i przez to też złe wskazania z air flow.
Co do czujników DPF, to nie w nich problem i będziesz je zmieniał co chwilę ;)

silny - 2018-09-20, 20:11

Panowie , angielskim władam płynnie i tłumaczenia powyższe są błędne, tylko pierwszy i ostatni błąd są błędami stałymi , pozostałe mogą być ale silnik powinien pracować.

Przepustnica - czy wymienione na nowe i czy skasowane były błędy

Przepływomierz - ostatni błąd , czy było coś w tym temacie robione , i jak wyżej odnośnie błędów

:spoko

eler1 - 2018-09-20, 20:18

Ostatnio koledze wymieniono przepustnicę ale jeszcze kawałek wiązki dochodzącej do przepustnicy.
Podejrzewamy że ta wiązka była główna przyczyna usterki .
Rok wcześniej kalibrowali przepustnicę i było kilka tysięcy ok.
ps.a czy masz tempomat waeco - bo u mnie wprowadzał silnik w tryb awaryjny i wyskakiwał błąd przepustnicy

Gewehr - 2018-09-20, 20:30

eler1 napisał/a:
Ostatnio koledze wymieniono przepustnicę ale jeszcze kawałek wiązki dochodzącej do przepustnicy.
Podejrzewamy że ta wiązka była główna przyczyna usterki .
Rok wcześniej kalibrowali przepustnicę i było kilka tysięcy ok.
ps.a czy masz tempomat waeco - bo u mnie wprowadzał silnik w tryb awaryjny i wyskakiwał błąd przepustnicy


Ta wiązka to przejściówka. Fiat i IVECO zmienili dostawcę tych przepustnic i mają inaczej kość.
Po wymianie przepustnicy, zawsze trzeba zrobić dopasowanie.

mafej - 2018-09-20, 23:14
Temat postu: Jeszcze parę informacji
Cześć,
Dzięki za wskazówki koledzy. Odpowiem na pytania. Błędy po założeniu nowej przepustnicy mechanicy skasowali i nic się nie pojawiało.
Mam tempomat ale nie kojarzę jakiej firmy. Czy wiązkę zmienili na nową tego nie wiem jutro rano się postaram z nimi skontaktować i tego dowiedzieć - może ta nie zmieniona wiązka spowodowała problem.
Próbuję załatwić jakiegoś porządnego elektryka ale w tej Francji nie jest to takie proste. Będę dawał znać jak tam sytuacja się rozwija.

Ryszard.S - 2018-09-20, 23:27

U mnie w podobnym przypadku silnik wrócił do normalnej pracy po przepłukaniu zaworu ciśnienia paliwa /2.8 HDI/
Socale - 2018-09-20, 23:57

Ryszard.S napisał/a:

...zaworu ciśnienia paliwa...

Napisz jaśniej o co kaman, Kolega ma problem 2,5tys km od domu. Jest we Francji, kroją go bo sami nie wiedzą ,albo wiedzą tylko kroją ile się da za niewiedzę.
Żaby!
.
Po Polsku to określenie jest paradoksalne/błędne, nie do przetłumaczenia nawet na Mongolski.
Może być to logicznie ujmując, regulator albo czujnik - ciśnienia paliwa. Więc?

silny - 2018-09-21, 06:37

A przepływomierz ?????

Ostatni błąd!
!!

Gewehr - 2018-09-21, 07:15

Napisałem już wcześniej, skąd się bierze błąd przepływomierza. Przepustnica nie otwarta do końca, stąd przepływ powietrza poza tolerancją. Brak czystego powietrza nadrabia poprzez EGR. Na chwilę odpali i przestaje pracować. Zbyt dużo CO2, a zbyt mało O. Nie ma warunków do spalania ;)
mafej - 2018-09-21, 08:57

Cześć,
Właśnie rozmawiałem z moim mechanikiem co wymiał przepustnicę przed samym wyjazdem. Przewodu nie wymienialiśmy bo włożona została ta przepustnica co była na początku (chyba sprzed zmiany dostawcy w FIAT). Podejrzewamy, że przepustnica się zacięła w pozycji zamkniętej i dlatego dławi silnik, który jakby już odpala i zaraz gaśnie. (@Gewehr - tak samo twierdzi mój mechanik - że błąd przepływomierza jest pochodną duszenia silnika) Także plan teraz taki - zdejmuję przewód z przepustnicy i patrzę czy przy przekręcaniu silnika rusza się talerz przepustnicy. Teoretycznie silnik po zdjęciu przewodu powinien spokojnie odpalić. No i jeszcze sprawdzę bezpieczniki czy nie przepalił się jakiś z powodu tego że przepustnica była zablokowana i silniczek nie mógł jej ruszyć.
Dam znać koledzy - serdeczne dzięki i jest to mega pozytywne że zawsze na Was można liczyć.

waldemard - 2018-09-21, 11:28

nagar na przepustnicy,odpala i gaśnie typowy objaw
waldemard - 2018-09-21, 11:30

benzyna ekstrakcyjna i pędzelek
Gewehr - 2018-09-21, 11:42

Umyć to było można w starej benzynie. Tu tylko wymiana. Mielą się plastikowe tryby.
mafej - 2018-09-21, 13:15

Koledzy,
Dobrałem się do tej przepustnicy była zablokowana mechanicznie. Po zdjęciu przewodu zamiast być na maxa otwarta to była całkowicie zamknięta. Palce ruszyłem i zaczęła chodzić.
Pierwsza próba odpalenia – zapalił i zaraz zgasł i nie reagował na gaz. Po założeniu przewodu odpalił i chodzi ok. Robię jazdę próbną i zobaczymy czy dalej się zacina czy już jeździ OK.
Już teraz wielki szacun po piwie się należy.

Gewehr - 2018-09-21, 13:30

Musi być założona rura. Inaczej będzie gasł. Brak sygnału przepływu powietrza :spoko
Socale - 2018-09-21, 22:26

Gewehr, za wiedzę i bezinteresowność w pomaganiu:
zbyszekwoj - 2018-09-22, 10:28

To juz wiemy na kogo mozna liczyc w razie kłopotów. Ode mnie tez piwo dla Gewehra. :pifko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group