Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomoc koleżeńska - Awaria prądu w podróży po Albanii.

Pierrot - 2018-10-08, 17:21
Temat postu: Awaria prądu w podróży po Albanii.
Moi Drodzy,

wybraliśmy się z moją małżonką w podróż wzdłuż albańskiego wybrzeża zakosztować pięknej pogody. A tu pech. Na początku nie doładowywał się jeden akumulator pokładowy. Drugi jakby ok. Prądu brakło i do pompki wody i do oświetlenia. Zajechałem do tutejszego fachowca, sprawdził miernikiem rzeczywiście aku padł dokumentnie. Drugi jeszcze jest ok. Kupiłem nowy wstawiłem i wszystko wróciło do normy. Ale to tylko pozory. Po dojechaniu na miejsce postoju sprawdziłem co się dało. Bezpieczniki ok, ale stopień elektryczny już się nie wysuwa, pompka wody nie podaje, a z oświetleniem kokpitu cuda panie. Jedna strona świeci przy włączonym włączniku druga przy wyłączonym. Z elektryki słychać trzy ostrzegawcze sygnały. Podpowiedzcie czego szukać i jak zaradzić.

Co zrobić droga redakcjo. W kibelku woda niezbędna, podróży jeszcze miesiąc, a przecież nie będę Haniusi gonił w krzaki. :wyszczerzony:

Misio - 2018-10-08, 17:28

Masę sprawdź. :spoko
dziwaczek - 2018-10-08, 18:32

A te akumulatory to w ogóle się ładują?
Silnikowy ładuje w trakcie pracy silnika - a pokładowe - sprawdzałeś napięcie na nich przy pracującym silniku, a po podłączeniu do 230V jest lądowanie akumulatorów?
Zostaw tylko jeden akumulator zabudowy (masz chyba dwa połączone równolegle - tak? musza być one identyczne aby to działało dobrze).
Jak nie masz miernika to kup dowony w markacie 5-10e max, na ładującym się akumulatorze powinno być ok. 13,8V

arti33 - 2018-10-08, 19:07

Czy po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapala się kontrolka ładowania akumulatora ?
Jeśli się nie zapala to skończyły się szczotki w alternatorze lub zepsuł się regulator napięcia w alternatorze lub urwał się kabel od alternatora.
Przyczyn jest jeszcze parę.
Jeśli auto pali bez problemu znaczy , że ładowanie akumulatora od silnika macie, więc problem jest z elektryką zabudowy.
ładowanie powinno być między 13,8 V do 14,4 V ,na każdym akumulatorze przy odpalonym silniku.

Socale - 2018-10-08, 19:27

Uzupełniając Misia.
Weź kawałek przewodu/kabla i ręcznie zetknij słupek ujemny akumulatora pokładowego z jakimś pewnym czystym punktem stanowiącym dobre połączenie z masą.
Bez obaw, nic złego nie narobisz. Jeśli wyczujesz delikatne iskrzenie, a zarazem urządzenia zaczną poprawnie działać, to popraw fabryczne połączenie słupka ujemnego z masą pojazdu - śruba na czymś metalowym, najczęściej jest to skrzynia pod fotelem jeśli aku masz pod fotelem.

Pierrot - 2018-10-08, 19:42

Dziękuję bardzo za szybką reakcję. Uzupełniając moje nieskładne opisy humanisty informuję, że z akumulatorem rozruchowym jest wszystko ok. Pali jak trzeba
a zasilanie gniazdek, nawigacja jest ok. Padł cały system zasilania wnętrza.

Jutro z rana jak trochę się rozjaśni spróbuję znaleźć masę w skrzyni akumulatorów i zadziałać zgodnie z Waszymi sugestiami. Pozdrawiam z wieczoru przy świecach. :)

Bim - 2018-10-08, 19:47

To zacznij od bezpieczników za energoblokiem .

Na czerwonym kabelku częst sniedzieją ze względu na przegrzanie spreżynek w obudowie. :spoko

Pierrot - 2018-10-10, 17:13

Masa sprawdzona. Podłączony do prądu nie ładuje akumulatorów bo wskaźnik na panelu kontroli po dwóch dobach ani drgnie. Miernikiem akumulatorów jeszcze nie sprawdziłem bo nie udało mi się znaleźć w okolicy odpowiedniego sklepu. Jak znajdę zdam relację.
Po całodziennym piłowaniu auta po górach wskaźnik obu akumulatorów pokładowych wskazał o jedną działkę z sześciu więcej.
Póki co pozostaje wieczór przy lampce led. Daje radę a i klimat jakiś taki sprzyjający rozmowom się zrobił. :wyszczerzony:

Pozdrawiam.

dziwaczek - 2018-10-10, 17:48

jak nie naładujesz pokładowych to je zabijesz albo już je zabiłeś, panel powinien sygnalizować spadek napięcia poniżej 11V (mrygająca czerwona dioda). Masz dwa akumulatory zabudowy odłącz jeden a jeden zostaw. A wskaźniki na panelu pokazują jakie napięcie akumulatorów???
Podłącz sie pod 230V i naładuj akumulatory!!!

Pierrot - 2018-10-10, 20:20

Jeden utrzymuje się na poziomie powyżej 12,5 na drugim wskazanie mniej niż 11,5 -czerwona dioda świeci się na stałe. W czasie jazdy pierwszy na max naładowany drugi 11,5. Na postoju podłączony do prądu nie ładuje akumulatorów.
tom-cio - 2018-10-10, 20:33

A nie prosciej wziac dlugi kawalek przewodu i w momencie gdy wiesz ze bedziesz jechal zewrzec plus rozruchowego i zabudowy na krotko? Awarii elektrobloku nie usuniesz ale akumulatory doladujesz
Waldek00x - 2018-10-11, 08:31

Jest zwarcie na jednym akumulatrze tym co jest nie naładowany oberwana cela i elektronika wariuje
dziwaczek - 2018-10-11, 11:11

Odłącz padnięty akumulator, zostaw ten sprawny - będzie dobrze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group