| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Pomoc dla A73 - przetwornica
Socale - 2018-10-12, 22:07 Temat postu: Pomoc dla A73 - przetwornica Kolega pomocy potrzebuje a przez PW fotki mi nadal nie przechodzą.
.
Hej Andrzej, tak jak przewidywałem, info o zdjęciach na serwerze (patrz foto) otrzymuje po kilku godzinach a dopiero teraz siadłem do kompa i obejrzałem.
No więc tak, bezpieczniki zielone (barwa określa wartość) sprawdź czy są sprawne.
Tranzystory po stronie pierwotnej zaznaczyłem w kółkach, sprawdzić miernikiem czy nie są w zwarciu bo wystrzał może nie być widoczny po Twoim przypadku.
Strony /pierwotna - wtórna/ oddzieliłem kreską m/w po środku ale celowo przez transformatory bo to one pośredniczą pomiędzy stronami.
Po tym etapie zagłębimy się dalej.
Andrzej 73 - 2018-10-12, 23:44
Witaj.
Wymieniłem wszystkie sześć bezpieczników. Troszkę to zajęło czasu , ale się udało.
Tzn. włączyłem przetwornice na prostowniku i działa , więc myślę że będzie dobrze.
Dzięki za zainteresowanie.
Pozdrowionka
Socale - 2018-10-13, 07:56
Brawo!
Dobrze że tylko na bezpiecznikach się skończyło.
.
Bezpieczniki wbrew pozorom, nie służą do ochrony urządzenia przed błędami lecz mają za zadanie chronić źródło które je zasila. Gdyby tranzystory weszły w zwarcie a nie byłoby bezpieczników, to najpierw spaliłyby się kable a potem auto.
Tak jest w całym 360 stopniowym horyzoncie wszelakich urządzeń, czy to radyjko, czy to lodówka w domu czy bezpiecznik dmuchawy w aucie.
Ta świadomość często pomaga rozumieć o co w tym elektroburdelu chodzi, np radio w aucie zdechło a jego bezpiecznik cały i klient często pretensjonalnie był zdziwiony czemu radio nie gra? Przecież bezpiecznika nie wywaliło więc powinno grać, tłumaczę z grubsza i... słucham zarzuty że się nie znam
Andrzej 73 - 2018-10-13, 10:59
Wszystko okaże się po podłączeniu w kamperze czy przetwarza prąd. Ale to za kilka godzin.
Andrzej 73 - 2018-10-13, 14:48
I po sprawie , udało się uleczyć gada za pierwszym razem czyli po wymianie wszystkich bezpieczników.
Dzisiaj podłączone i sprawdzone na ekspresie do kawy.
Dla potomnych. Gdyby się to komuś przydarzyło , to proponuję od początku wymienić wszystkie 6 sztuk.
Do wymiany potrzebna jest porządna lutownica. Luty twarde i ciężko odlutować małą popierdułką.
HENRYCZEK - 2018-10-13, 15:50
Co było przyczyną??
Andrzej 73 - 2018-10-13, 16:57
Podczas podłączania kabli z aku do przetwornicy na biegunie plusa zetknął się kabel od aku z minusem.
HENRYCZEK - 2018-10-13, 17:17
Nie znalazłem więc zapytam.Dajemy bezpiecznik na kable łączące przetwornicę z aku?
Bronek - 2018-10-13, 17:33
| HENRYCZEK napisał/a: | | Nie znalazłem więc zapytam.Dajemy bezpiecznik na kable łączące przetwornicę z aku? |
Nie. Można dać "hebel" ale po byku., Generalnie ja daję podwójne kable (bo miałem) lub bardzo grube . Im mniej "przeszk9d na drodze prądu do przetwornicy tym lepiej. I jak najbliżej jak się da ma być ona od akumulatora
Andrzej 73 - 2018-10-13, 17:44
Ja nie mam żadnego zabezpieczenia , natomiast kabel ma około 0,5 m o grubości 25 mm2 coby dobrze przewodził prąd.
Socale - 2018-10-13, 19:17
Jeśli kabel jest krótki do przetwornicy to nie stosuje się, rolę bezpiecznika mocno obciążonego obwodu pełnią bezpieczniki w przetwornicy.
Natomiast jeśli kabel poprowadzimy np z aku spod fotela pasażera do przetwornicy pod fotel kierowcy, to przy samymi biegunie + akumulatora warto się zabezpieczyć, szczególnie jeśli ów kabel jest solidny-gruby z 99,95 Cu a nie miadzianopodobny. Nie mam tu na myśli połączeń tandetnych grzejących i utleniających się, lecz profesjonalne, które w niczym nie przeszkadzają swoją obecnością a biorą 100% odpowiedzialności za bezpieczeństwo.
Np takie coś stosowane w Car Audio:
Agostini - 2018-10-13, 19:56
Wiosną montowałem przetwornicę Votrinic 1750W i zgodnie z instrukcją połączyłem z aku przewodami 35mm2. Na pradowym, blisko akumulatora założyłem zalecane zabezpieczenie 250 A. Bezpiecznik, taki jak na foto.
Wcześniej miałem Trumę 1000 W montowaną przez serwis. Przewody chyba 25 mm2 i w podobnym miejscu bezpiecznik.
To tak w kwestii bezpiecznej pracy dużego inwertera.
|
|