Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Camper DIY - klimatyzacja i panele

chokai - 2018-10-14, 23:51
Temat postu: Camper DIY - klimatyzacja i panele
Cześć
Pytania do budujących kampera z blaszaków :
- czy baza-blaszak powinien mieć klimatyzację, czy może da się potem wstawić jakąś niezależną ?
- czy wysoki blaszak (czyli podwójnie podwyższany czyli H3) ma sens jako baza jeśli będę chciał na nim potem położyć panele fotowoltaiczne czy lepiej szukać niższego ? (chodzi mi bardziej o promy i inne tego typu ograniczenia niż jakieś spalanie)

Kłaniam się
Chokai

007jędruś - 2018-10-15, 00:08

H3 Ducato na kołach 16" z panelami, mieści się poniżej 3 metrów wysokości.
Ale okna dachowe są wyższe od paneli i tez poniżej 3 metrów. Po pomiarach pod antenę od papamili tez wychodzi poniżej 3 metrów.
Reasumując panele na ramce to najniższy dodatkowy element na dachu.

Darek Szczecin - 2018-10-15, 00:11

Klimatyzację zawsze można dołożyć, kwestja ceny i oczekiwań, ja dokładałem i jestem bardzo zadowolony, z ceny już mniej :szeroki_usmiech
chokai - 2018-10-15, 00:17

Darek Szczecin napisał/a:
Klimatyzację zawsze można dołożyć, kwestja ceny i oczekiwań, ja dokładałem i jestem bardzo zadowolony, z ceny już mniej :szeroki_usmiech


No dobra, a jaka to cena ? I czy to działa tylko na postoju ? A jak jedziesz (i masz przed sobą gorący silnik) ?

chokai - 2018-10-15, 00:21

007 napisał/a:
H3 Ducato na kołach 16" z panelami, mieści się poniżej 3 metrów wysokości.
Ale okna dachowe są wyższe od paneli i tez poniżej 3 metrów. Po pomiarach pod antenę od papamili tez wychodzi poniżej 3 metrów.
Reasumując panele na ramce to najniższy dodatkowy element na dachu.

No tak, zapomniałem o doswietleniu :)
Prawdę mówiąc te H3 to paskudne są, ale znacznie łatwiej trafić L4H3 niż L4H2, stad pytanie.

TomekM - 2018-10-15, 06:49

Jeżeli zastanawiasz się nad h2 a h3 pod kątem promów to chyba większym problemem jest długość, czyli l4 bo ta jest już powyzej 6m.
salek - 2018-10-15, 07:54

Darek Szczecin napisał/a:
Klimatyzację zawsze można dołożyć, kwestja ceny i oczekiwań, ja dokładałem i jestem bardzo zadowolony, z ceny już mniej


No tak, tylko klimatyzator np. Dometica jest dość wysoki na dachu - czy z nim już przypadkiem się nie przekroczy 3m? (Przy Ducato H3) :-/

007jędruś - 2018-10-15, 10:27

chokai napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
Klimatyzację zawsze można dołożyć, kwestja ceny i oczekiwań, ja dokładałem i jestem bardzo zadowolony, z ceny już mniej :szeroki_usmiech


No dobra, a jaka to cena ? I czy to działa tylko na postoju ? A jak jedziesz (i masz przed sobą gorący silnik) ?


O jaką klimatyzację pytasz :
Silnikową działająca w kabinie kierowcy w czasie jazdy
Czy zabudowy dzialajacą na postoju

chokai - 2018-10-15, 21:54

007 napisał/a:
chokai napisał/a:
Darek Szczecin napisał/a:
Klimatyzację zawsze można dołożyć, kwestja ceny i oczekiwań, ja dokładałem i jestem bardzo zadowolony, z ceny już mniej :szeroki_usmiech


No dobra, a jaka to cena ? I czy to działa tylko na postoju ? A jak jedziesz (i masz przed sobą gorący silnik) ?


O jaką klimatyzację pytasz :
Silnikową działająca w kabinie kierowcy w czasie jazdy
Czy zabudowy dzialajacą na postoju


Chodziło o to, jak sobie poradzić jeśli bazowy dostawczak będzie bez klimy. Twoje pytanie podpowiada, że dołozona klimatyzacja będzie działała tylko na postoju. Czyli kupowanie wozu bez klimatyzacji raczej nie będzie dobrym pomysłem, no bo w czasie jazdy tez "czasem" może być gorąco.

007jędruś - 2018-10-15, 22:42

Tak jak napisał wcześniej Darek klimę można dołożyc.
To znaczy jeśli kupisz auto bez klimy można ją potem zamontować w aucie w warsztacie który się w tym specjalizuje.
Niestety taka operacja jest kosztowna, lepiej szukać bazy na kampera z fabryczną klimatyzacją.

007jędruś - 2018-10-15, 22:47

Dla jasności piszę o klimie silnikowej. :mrgreen:
Socale - 2018-10-15, 22:57

A ja jeszcze dodam, że jeśli nie ma klimy silnikowej, ale podejmiesz decyzję o zamontowaniu klimy na pokładzie, np monoblok lub dedykowana i kosztowna na dach, to one w czasie jazdy absolutnie się nie sprawdzą. Nie odczujesz ich działania, o ile w czasie jazdy będą działały. Nie o zdolność elektryczną paneli chodzi bo załóżmy że jest duży zapas energii, nawet agregat 230V pracujący gdzieś pod podłogą i klima pracuje, to jej oddziaływanie nie będzie satysfakcjonujące-ulga znikoma=żadna.
To nie tędy.

tom-cio - 2018-10-16, 17:43

Dokladnie, zeby klima mieszkalna o mocy 1000w miala sens musisz miec wyizolowane czyli zaciemnione przednia i boczne szyby. Przez nia wpada kolo 2kw energii grzania i za pierona 1kw chlodzenia tego nie wyrowna. Wiem bo sam pingwina na bagazniku woze i chodzi sobie w czasie jazdy ale schladza se troszeczke tyl i tyle, natomiast na postoju se moge lodowke z auta zrobic
Bajaga - 2018-10-16, 18:06

Co do klimy silnikowej to co kto lubi. Są tacy, którzy mówią, że nie znoszą klimy. Dla mnie auto bez klimy jest popsute. Ale to jest już mały problem bo dołożenie klimy silnikowej to ok 3 tys zł więc w stosunku do ceny kampera to nie majątek. Klima postojowa jest fajna ale działa tylko na kempingu. Mam to i lubię (tzw podławkową) ale nie wiem czy bym zapłacił za to z 5 tys. Ideałem byłaby klima postojowa z solarów ale jak wiadomo to trudny temat... Klima silnikowa to ważna sprawa dla bezpieczeństwa, by się lepiej czuć i lepiej prowadzić chatę z rodziną.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group