Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Świeci check engine

LupekT - 2018-10-21, 21:02
Temat postu: Świeci check engine
Szanowni koledzy proszę o radę.

W moim kamperze Ducato 2.3 96 kW 2008 po nastartowaniu włącza sie światło check engine , jednak nie pojawia sie to za każdym razem. Po kilkukrotnym włączeniu i wyłączeniu silnika (5-6 razy) , swiatełko gaśnie. Samochód porusza się bez problemu. W silniku jest nowy EGR, nowa przepustnica. Korekcja na wtryskach jest chyba w normie ( 0,2-0,6 ). Profesjonalna diagnostyka Magnetti - Marelli i również MES po podłączeniu nie znajdują jakichkolwiek błędów. Po kasacji nie znalezionych błędów i kolejnym starcie światło check engine już nie świeci. Będę wdzięczny za jakiekolwiek rady.

Gewehr - 2018-10-21, 21:09

Badziewne testery. Jak się zapali check, błąd zawsze zostaje w pamięci. Egr i przepustnica zaprogramowane?
Socale - 2018-10-21, 22:54

Woda/czujnik wody w filtrze paliwa , zaglądałeś?
LupekT - 2018-10-25, 21:51

Zaglądałem,wody w filtrze nie ma i co dalej zkontrolowac.
Socale - 2018-10-25, 22:12

Skasowany błąd i nie świeci już, czy zaświecił się ponownie?
Jeszcze czujniki ciśnienia w wydechu trzeba sprawdzić.

Gewehr - 2018-10-25, 22:25

2008 to jedynie sonda lambda. Innych czujników w układzie wydechowym tam nie ma. Jak jest woda w filtrze, to nie zapala check. Jest do tego oddzielna kontrolka. Po 2014 na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Skontrolować filtr oleju napędowego ". Jeszcze raz diagnostyka dobrym testerem. Inaczej będzie wróżenie z fusów. Duże prawdopodobieństwo uszkodzenia przepustnicy, EGR, map sensora, jak również kilku innych elementów :mrgreen:
Ps. Okablowanie sondy lambda też może być ;)

Socale - 2018-10-25, 23:06

Gewehr napisał/a:
2008 to jedynie sonda lambda. Innych czujników w układzie wydechowym tam nie ma.
...
Po 2014 na wyświetlaczu pojawia się komunikat "Skontrolować filtr oleju napędowego "
...
Okablowanie sondy lambda też może być ;)

Aaa... tego nie wiedziałem, sądziłem że D3 ma od początku DPF i czujniki.
.
No to mi tylko czekać :)
.
Jak najbardziej! U mojej mamuśki w Maybachu (Peu-206) 6 miesięcy przez kabelek Check się świecił. Zgasiłem go naprawą... kabelka.
.
.
.
Kumplu, za wiedzę ponownie na zdrowie:

zbyszekwoj - 2018-10-26, 19:34

U mnie zaswiecił sie raz 4 tys temu i wczoraj w Hiszpanii (aż mnie zmroziło).po zatrzymaniu i odpaleniu po godzinie zgasł. a przede mna jeszcze z 12 tys km. Dodatkowo zpala mi sie czasami balonik poduszki ale tez gasnie. Motor ten sam 2,3 z 2007. :gwm
LupekT - 2018-10-26, 21:43

EGR ,przepustnica i map senzor nowe - oryginalne .
Socale - 2018-10-26, 21:56

.
Gewehr napisał/a:

...
Egr i przepustnica zaprogramowane?

jurekf - 2018-10-27, 10:24

Miałem taki sam problem na początku po kilkukrotnie odpalonym silniku lampka gasła po przejechaniu sezonu lampka zapaliła się na dobre silnik pracował normalnie nie tracąc mocy po wizycie w warsztacie samochodowym Fiata i po zresetowaniu przejechałem znowu parę tysięcy nastompił ten sam problem.
Wizyta w serwisie Fiata jestem przed urlopem diagnoza mechaniczna przepustnica do wymiany i w drogę jedziemy przez Alpy diagnostyka trafna .
Następny sezon zapala się to okropna lampka wizyta u servisanta nnowu przepustnica tym razem elektryczna decyzja nic nie robię jeżdżę dalej po rozmowie z majstrem jedziemy znów na południe zostałem poinformowany o ewentualnym problemie jeśli ta lampka się ponownie zaświeci jadąc po gòrach może silnik stracić moc.
Pojechałem zrobić test na znanej górce ledwo no pojechałem na 1 biegu
Wymiana przepustnica tym razem elektrycznej.
Zrobiłem 50.000 tys.km nara ze wszystko ok

LupekT - 2018-10-27, 12:05

Kolego jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw Multi Jet no i tam przepustnica jest elektrycznie sterowana. Stara przepustnica była z produkcji Wahler i miały wadę konstrukcyjną. Praktycznie wszyscy to zmieniali. Teraz mam nową produkcji Magneti Marelli no i było trzeba jeszcze kabelek do podłączenia. W przedostatnim poście użytkownik Socale pisze "Egr i przepustnica zaprogramowane?". Egr jest sterowany pod ciśnieniem , nie ma żadnego czujnika(Silnik EURO 4), więc jak tam programować. Przepustnica Magneti Marelli nie zauważyłem na korpusie żaden specialny kod. A kolega mechanik, który mi ją montował nic o programowaniu nie wspomniał. Czy na pewno Egr i przepustnice trzeba programować tak jak się programują wtryskiwacze.
Gewehr - 2018-10-27, 12:58

LupekT napisał/a:
Czy na pewno Egr i przepustnice trzeba programować tak jak się programują wtryskiwacze.

Jest procedura wymiany. Masz ją w sofcie diagnostycznym. Programujesz również wymianę np. MPROP. EGR musi się zgrywać razem z przepustnicą, stąd programowanie. Jak tego nie zrobisz, wywala problemy z przepływem powietrza.

jurekf - 2018-10-27, 16:09

(_Kolego jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw)
Rok budowy 2010 2.3 130 PS
Nie jestem mechanikiem w dwuch przypadkach pokazano wymienione części gdzie gołym okiem można było zauważyć wyrobione miejsca .

zbyszekwoj - 2018-10-28, 08:56

LupekT napisał/a:
jaki typ silnika masz w samochodzie bo ja mam 2.3 96kw Multi Jet no


Ciekawe jaki masz tez przebieg ?

LupekT - 2018-10-28, 21:02

212 tys.km, kupiony w salonie w 2009

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group