Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Grupa Hymer - "Siadający" akumulator.

mirekg9 - 2018-11-18, 16:08
Temat postu: "Siadający" akumulator.
Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.

MILUŚ - 2018-11-18, 16:33
Temat postu: Re: "Siadający" akumulator.
mirekg9 napisał/a:
............
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.


Ten po prawej jeśli chcesz mieć wszystko wyłaczone na "pokładzie " w dolnej :mrgreen:

dziwaczek - 2018-11-18, 17:13

akumulator pokładowy i akumulator zabudowy nie są z sobą "połączone", każdy pracuje samodzielnie tj. oddaje prąd. Za to silnik gdy pracuje ładuje oba akumulatory, podobnie jak podepniesz kamperka pod 230V. Solar z zasady doładowuje akumulator pokładowy.
silny - 2018-11-18, 18:37

U mnie radio pożerało energię :gwm
andi at - 2018-11-18, 19:15

Górne zdjęcie to masz dobrze podłączony solar .Zrób zdjęcie na wprost :spoko
silny - 2018-11-18, 19:19

Pomiar miernikiem rozwiąże dylemat
wezuwiusz3 - 2018-11-18, 22:41
Temat postu: Re: "Siadający" akumulator.
mirekg9 napisał/a:
Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.


Może taki zakupiłeś jak mnie chcieli upchnąć,,świeżaczka " z 4 lutego 2018 roku z napięciem 12,4(kupowałęm 3 Listopada 2018).
Czort wie ile już tak leżał niedoładowywany.
Wiadomo że aku częściowo rozładowane się zasiarcza jak leży nie ładowany.Akumulator ma mieć min.12,6 ,poniżej trzeba doładować jak najszybciej,zwłaszcza jak to jest aku żelowy ,lub AGM który nie lubi być niedoładowany dłużej niż 1-2 dni max..
Akumulator traci od 5-20% pojemności w przeciągu 1 miesiąca.Jeżeli masz nowy aku to podjedż gdzieś gdzie zmierzą ci parametry tego akumulatora,tylko musisz go naładować.

mirekg9 - 2018-11-19, 02:35

silny napisał/a:
U mnie radio pożerało energię :gwm


Radio wyjęte, aby to już wykluczyć.

mirekg9 - 2018-11-19, 02:39

andi at napisał/a:
Górne zdjęcie to masz dobrze podłączony solar .Zrób zdjęcie na wprost :spoko


Podłączony jest dobrze, to zły kąt fotki. Solar podłączony w dwa pierwsze od lewej, a środkowe to aku. Wolne są dwa pierwsze od prawej.

mirekg9 - 2018-11-19, 02:40

silny napisał/a:
Pomiar miernikiem rozwiąże dylemat


Możesz rozwinąć myśl? Mogę Ci powiedzieć ile ma na mierniku.

silny - 2018-11-19, 06:56

Nie o to chodzi, przekładasz kable na pomiar Amper, małe mierniki mają do 10 , i odkręcasz klemę akumulatora dając przepływ energii przez kabelki miernika..
WAŻNE, nie może działać solar czyli ciemno i nie podłączone 230V !!!!!!! Nic nie może ładować.i nic nie jest powłączane.
Wtedy na mierniki odczytasz pobór !! energii z Aku , w stanie spoczynku, i możesz szukać, rozpinać bezpieczniki , obwody aż pobór mocy zniknie sty znajdziesz winnego :zastrzelic

Flag - 2018-11-19, 08:08
Temat postu: Re: "Siadający" akumulator.
wezuwiusz3 napisał/a:
mirekg9 napisał/a:
Siemka.
Czy akumulator rozruchowy "oddaje" napięcie akumulatorowi pokładowemu (od solara) i na odwrót?
Tydzień temu, założyłem nowy akumulator rozruchowy 100Ah a dziś siedzi.
Kontrolki na regulatorze wszystkie mrugają (foto1) , czy jest mi ktoś wstanie podpowiedzieć do czego jest pierwszy przełącznik po lewo (foto 2)?
Wiem, że pierwszy od prawej rozłącza zasilanie na oświetlenie wnętrza/budy 12V.
W jakich pozycjach powinny być przełączniki, jeśli kamper "zimuje" w garażu.


Może taki zakupiłeś jak mnie chcieli upchnąć,,świeżaczka " z 4 lutego 2018 roku z napięciem 12,4(kupowałęm 3 Listopada 2018).
Czort wie ile już tak leżał niedoładowywany.
Wiadomo że aku częściowo rozładowane się zasiarcza jak leży nie ładowany.Akumulator ma mieć min.12,6 ,poniżej trzeba doładować jak najszybciej,zwłaszcza jak to jest aku żelowy ,lub AGM który nie lubi być niedoładowany dłużej niż 1-2 dni max..
Akumulator traci od 5-20% pojemności w przeciągu 1 miesiąca.Jeżeli masz nowy aku to podjedż gdzieś gdzie zmierzą ci parametry tego akumulatora,tylko musisz go naładować.


rzadko na tym forum większe głupoty można przeczytać :)

mirekg9 - 2018-11-19, 08:22

silny napisał/a:
Nie o to chodzi, przekładasz kable na pomiar Amper, małe mierniki mają do 10 , i odkręcasz klemę akumulatora dając przepływ energii przez kabelki miernika..
WAŻNE, nie może działać solar czyli ciemno i nie podłączone 230V !!!!!!! Nic nie może ładować.i nic nie jest powłączane.
Wtedy na mierniki odczytasz pobór !! energii z Aku , w stanie spoczynku, i możesz szukać, rozpinać bezpieczniki , obwody aż pobór mocy zniknie sty znajdziesz winnego :zastrzelic


Teraz po nocce podjechałem do kamperka.
Nowy akumulator rozruchowy miał 7,01V. Kontrolki z regulatora solara już nie mrugały-była ciemnica. Po podłączeniu 230V do gniazda kampera, akumulator rozruchowy pokazywał 12,7 natomiast kontrolka z soolara- regulatora wskazywała że aku jest pełny.
Oświetlenie wnętrza działało, lecz nie mogłem otworzyć stopnia z przełącznika. Pykało, ale nie działało.
Zobaczę ok. 14-ej, jak się mają sprawy, gdy podładuje się aku.
Doczytałem tu na forum, że po podłączeniu 230V do kampa, to najpierw ładuje się aku rozruchowy a potem pokładowy.

kimtop - 2018-11-19, 10:00

Podjedź do pierwszego lepszego elektryka żeby zmierzył upływ prądu.Oczywiście najpierw trzeba odłączyć solar
https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV7rs

dziwaczek - 2018-11-19, 12:24

kimtop napisał/a:
Podjedź do pierwszego lepszego elektryka żeby zmierzył upływ prądu.Oczywiście najpierw trzeba odłączyć solar
https://www.youtube.com/watch?v=obsE2VnV7rs


Koledze rozładowuje się akumulator SILNIKOWY!!!!! I od niego jest jakiś odbiornik (alarm, ładowarka itp.?) Solar to się podłącza do akumulatora zabudowy i tak pewno masz.
Przy ładowaniu na 230V bywa różnie zależy od energo-bloku.
Niewiem jak jest u Ciebie ale u mnie akumulator silnikowy jest w komorze silnika po prawej w ducato II 1995r - gdzieś o to pytałeś? Pod fotelem raczej jest akumulator zabudowy.

kimtop - 2018-11-19, 13:40

dziwaczek napisał/a:
Koledze rozładowuje się akumulator SILNIKOWY!!!!!

Wiem
Napisałem o solarze,bo u mnie na przykład jest tak,że po doładowaniu pokładowego ,regulator daje jeden amper na silnikowy

mirekg9 - 2018-11-19, 23:32

[quote="dziwaczek"Koledze rozładowuje się akumulator SILNIKOWY!!!!! I od niego jest jakiś odbiornik (alarm, ładowarka itp.?)
Niewiem jak jest u Ciebie ale u mnie akumulator silnikowy jest w komorze silnika po prawej w ducato II 1995r - gdzieś o to pytałeś? Pod fotelem raczej jest akumulator zabudowy.[/quote]

Jest tak jak piszesz. Rozładowuje się silnikowy - alarmu brak, ładowarek brak i wszystko rozłączone, nawet radio wyjęte.
Co do akumulatorów, to nie pytałem gdzie jest jaki. To akurat wiem, w komorze silnika mam po lewo (patrząc od przodu) Ducato II 2001r a pokładowy też pod siedzeniem kierowcy.

silny - 2018-11-20, 06:56

Zrób jak pisałem , odłącz od 230 v !!!! I, miernik na A, pokaże pobór energii a ty szukasz złodzieja wyciągając bezpieczniki
dziwaczek - 2018-11-20, 08:19

A to moze mi się cos pomyliło z tymi akumulatorami :wyszczerzony:
Zmierz pobór prądu z silnikowego aku. i podobnie zrób z tym z zabudowy jak jest wszystko odłączone.
Nie powinny one być ze sobą spięte ew. przez separator ładowania ale Ty masz przecież energoblok, sprawdź po przewodach moze ktoś zrobił jakąś rzeźbę.
Do zabudowy z komory silnikowej idą najczęściej dwa przewody:
- jeden bezpośrednio od akumulatora silnikowego (moze być czarny ok 4-6mm2)
- od alternatora podaje D+ (moze być szary ok 1.5mm2)
W dwóch kamperkach tak miałem.

kimtop - 2018-11-20, 09:14

W zeszłym roku kupiłem do firmy nowe Ducato 2,3.Auto chodziło tydzień i było ok. Po pierwszym łykendzie nie odpaliło.Pobór prądu był w normie.W serwisie Fiata stwierdzili winę akumulatora.Po wymianie na nowy jak ręką odjął
Proponuję doładować akumulator,zdjąć klemę i zobaczyć co będzie za dwa dni.
Może tak jak w moim przypadku to wina wadliwego akumulatora

mirekg9 - 2018-11-20, 11:32

Dziękuję za cenne uwagi i podpowiedzi. :pifko :pifko
Tak będę powoli czynił.

gardamm - 2018-11-20, 12:11

mirekg9 napisał/a:
Dziękuję za cenne uwagi i podpowiedzi. :pifko :pifko
Tak będę powoli czynił.


miałem to samo , niby wszystko wypięte a w ciągu 3 dni akumutor wyładowany do zera (nawet ledy nad drzwiami sie nie zaswiecały ) -Kupowałem nowy akumulator i po paru miesiącach znowu to samo. Zacząłem odpinać klemę na postojach i się uspokoiło. Od 2 sezonów mam założony wyłacznik na akumulatorze i na razie prąd nie ucieka. :spoko

mirekg9 - 2018-11-20, 16:54

gardamm napisał/a:
mirekg9 napisał/a:
Dziękuję za cenne uwagi i podpowiedzi. :pifko :pifko
Tak będę powoli czynił.


miałem to samo , niby wszystko wypięte a w ciągu 3 dni akumutor wyładowany do zera (nawet ledy nad drzwiami sie nie zaswiecały ) -Kupowałem nowy akumulator i po paru miesiącach znowu to samo. Zacząłem odpinać klemę na postojach i się uspokoiło. Od 2 sezonów mam założony wyłacznik na akumulatorze i na razie prąd nie ucieka. :spoko


Też o tym myślałem aby założyć taki wyłącznik jak to bywało w Nysach i Żukach. :wyszczerzony: :ok

robba - 2018-11-20, 21:39

A jak już rozepniesz wszystko i się okaże że nic nie bierze
prądu z akumulatora to jak b ędzie ciemno sprawdz czy
sterownik solarny nie ciągnie....
Mam gdzieś nawet taki sterownik, który rozładowuje....

zbyszekwoj - 2018-11-21, 15:49

nawet centralny potrafi rozładowac ,no ale nie po 3 dniach. :gwm
wezuwiusz3 - 2018-12-16, 21:53

silny napisał/a:
Nie o to chodzi, przekładasz kable na pomiar Amper, małe mierniki mają do 10 , i odkręcasz klemę akumulatora dając przepływ energii przez kabelki miernika..
WAŻNE, nie może działać solar czyli ciemno i nie podłączone 230V !!!!!!! Nic nie może ładować.i nic nie jest powłączane.
Wtedy na mierniki odczytasz pobór !! energii z Aku , w stanie spoczynku, i możesz szukać, rozpinać bezpieczniki , obwody aż pobór mocy zniknie sty znajdziesz winnego :zastrzelic

Zapomniałeś dodać aby wyciągnąć kluczyk ze stacyjki.

gardamm - 2018-12-17, 08:51

zbyszekwoj napisał/a:
nawet centralny potrafi rozładowac ,no ale nie po 3 dniach. :gwm


:idea ponoć niedomknięte schodki (elektryczne )rozładowywały

SlawekEwa - 2018-12-17, 10:14

gardamm napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
nawet centralny potrafi rozładowac ,no ale nie po 3 dniach. :gwm


:idea ponoć niedomknięte schodki (elektryczne )rozładowywały

Powinny spalić bezpiecznik.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group