|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - Żarówki ksenonowe
Kamperfan - 2008-10-18, 10:03 Temat postu: Żarówki ksenonowe Proponuję temat: Systemy świetlne technologii Xenon w kamperach. Znane są zalety oświetlenia ksenonowego: żywotność lampy Xenon szacowana jest na 10-13 lat tj. około 8 razy dłużej, niż zwykłej żarówki halogenowej, mniejszy pobór prądu - moc 35 W zamiast 55W, wydzielanie ciepła o 1/3 mniejsze niż w zwykłej żarówce halogenowej, no i jakość oświetlenia! Na rynku są też dostępne żarówki halogenowe wypełnione gazem xenon - nie trzeba wtedy wymieniać całej optyki i elektryki dla zainstalowania pełnych ksenonów. Zgodnie z przepisami, zestaw ksenonowy powinien posiadać homologację, a lampy muszą być przystosowane do takiego oświetlenia (soczewki, spryskiwacz, przetwornica, typ żarnika...). Może ktoś ma ksenony w kamperze (oryginalne czy "podróby"?) i zechce się podzielić wiedzę na ten temat na forum?
stefan - 2008-10-18, 10:09
Witam! Kamperfan napisał/a: | (soczewki, spryskiwacz, przetwornica, jaki typ żarnika...). | -no i element poziomujacy jeszcze.Bardzo duzo zabawy.Pozdrawiam.Stefan.
bonusik - 2008-10-18, 11:05
Stefan ma rację
Wiele osób montuje ksenony albo pseudoksenony nie zwracając uwagi na poziomowanie reflektorów.W przypadku oryginalnie montowanych reflektorów ksenonowych na wahaczach są zainstalowane czujniki poziomu,które dają impulsy do silników korygujących położenie odblasku reflektora.
Na pewno nie raz widzieliście w nocy jak ktoś jechał i "dawał po oczach" własnie ksenonem.
Wynikało to między innymi z uszkodzenia bądż braku czujników pozycjonujących.
Niestety większość ludków idzie na łatwiznę i myśli,że samo zamontowanie żarówki czy nawet reflektora zamyka sprawę.
Pozdrowionka
matro - 2008-10-18, 13:14
albo orginalne lampy albo tradycyjne mocniejsze żarówki... inaczej nas przeklną inni kierowcy...
Kamperfan - 2008-10-18, 15:06
Racja! Oślepianie jest na naszych drogach zjawiskiem nagminnym przy zwykłych żarówkach . W oryginalnym zestawie, lampy ksenonowe z definicji mają układy samopoziomujące, zapewniające odpowiedni kąt padania światła, niezależnie do obciążenia pojazdu - by nie raziły innych uczestników ruchu. Czy ktoś z zacnych kamperowiczów ma ksenony w kamperze?
lepciak - 2008-10-18, 21:19
Dzisiaj w radio przedstawiciel Policji oświadczył, że będą kontrolowane samochody z reflektorami ksenonowymi pod kątem legalnego lub autoryzowanego ich zainstalowania. Przewidują kary i zatrzymywanie dowodów rejestracyjnych za nielegalny montaż.
stefan - 2008-10-18, 23:15
Witam! lepciak napisał/a: | Dzisiaj w radio przedstawiciel Policji oświadczył, że będą kontrolowane samochody z reflektorami ksenonowymi pod kątem legalnego lub autoryzowanego ich zainstalowania. | - -nie dosc tego ze sa (koledzy widzieli) wyposazeni w CB radia to jeszcze nasze Forum czytaja! Pozdrawiam.Stefan.
Dembomen - 2008-10-19, 07:10
Hej!
stefan napisał/a: | Witam! lepciak napisał/a: | Dzisiaj w radio przedstawiciel Policji oświadczył, że będą kontrolowane samochody z reflektorami ksenonowymi pod kątem legalnego lub autoryzowanego ich zainstalowania. | -nie dosc tego ze sa (koledzy widzieli) wyposazeni w CB radia to jeszcze nasze Forum czytaja! |
Pies to pies i nic tego nie zmieni!!!!
Hej!
paf - 2008-10-19, 11:30
Kamperfan napisał/a: | Na rynku są też dostępne żarówki halogenowe wypełnione gazem xenon - nie trzeba wtedy wymieniać całej optyki i elektryki dla zainstalowania pełnych ksenonów. |
jeśli dobrze rozumiem są to tzw. HIDy - czyli narzędzie do szybkiej masakry na drodze
Jeśli widzicie auto które ma na przodzie ogromne dwie latarnie świecące bez opanowania (najczęściej na niebieskawo) we wszystkie strony to właśnie właściciel dbający (pozornie) tylko o swoje bezpieczeństwo doświetla sobie wszystko i wszystkich, zapominając że reflektory lustrzane są przystosowane do rozprowadzania o wiele słabszych źródeł światła niż HIDy.
Niebezpieczeństwo jakie stwarza jest ogromne, oślepiony kierowca jest bardzo niebezpieczny na drodze
Kamperfan napisał/a: | Zgodnie z przepisami, zestaw ksenonowy powinien posiadać homologację, a lampy muszą być przystosowane do takiego oświetlenia (soczewki, spryskiwacz, przetwornica, typ żarnika...). |
dokładnie, z czego najważniejsze IMO jest dostosowanie typu lampy. Soczewkowa, w której "cała reszta" lampy nie odbija światła jest przy HIDach mniejszą tragedią ale w dalszym ciągu nielegalną...
a bajki sprzedawców że żarówka ma homologację i to wystarczy - można wsadzić pomiędzy czerwonego kapturka a jasia i małgosię
stefan - 2008-10-19, 11:39
Witam! paf napisał/a: | bajki sprzedawców że żarówka ma homologację i to wystarczy | - to jest bez znaczenia.Przewaznie(zawsze?) na szklach reflektorow jest podany typ dopuszczonej zarowki.Szczegolowe normy ponadto okreslaja wartosc natezenia strumienia swiatla. Pozdrawiam.Stefan.
paf - 2008-10-19, 13:08
stefan napisał/a: | - to jest bez znaczenia.Przewaznie(zawsze?) na szklach reflektorow jest podany typ dopuszczonej zarowki.Szczegolowe normy ponadto okreslaja wartosc natezenia strumienia swiatla. |
dokładnie dlatego -> bajki
Kamperfan - 2008-10-19, 14:52
Dziękuję za wypowiedzi - jak widać forum spełnia misję edukacyjną i chyba teraz nikt nie odważy się jeździć na HID-ach nie tylko kamperem :-x . Ale ponawiam pytanie: może ktoś ma w kamperze legalne ksenony Jakie wrażenia - z jazdy nocnej zwłaszcza
AUTOJUR - 2008-10-19, 18:18
Żarówki z ala Xenon są z Homologacją .Są nawet opatentowane przez znanego producenta w środku jest tylko gaz który zmienia kolor światła na biały normalne dają odcień światła bardziej żółty.Na każdym reflektorz podano jaka żarówka powinna być zamontowana najczęściej 55-60W
janusz - 2008-10-20, 15:43
A zakładanie zarówek np 100W zamiast 55W jest nielegalne. I grozi mandacik. I zabranie dowodziku rejestracyjnego. I odwiedziny na SKP co bardzo lubię
AUTOJUR - 2008-10-20, 15:44
I bardzo szybko niszczy i wypala reflektory .
janusz - 2008-10-20, 15:49
AUTOJUR napisał/a: | I bardzo szybko niszczy i wypala reflektory . |
I właśnie dla tego policjancik zabiera dowodzik. Gdy tylko spalona żaróweczka można wynegocjować wymianę żarówki i jazdę dalej. Przy 100W podejrzenie uszkodzenia reflektora i konieczne badanie techniczne. Podobnie jak zabranie dowodu za przeciążenie auta, skutkuje zabraniem dowodu nawet gdy z auta wyrzucimy zbędny balast 9np teściowa). Ponieważ po przeciążeniu mogło się uszkodzić i należy to zbadać w SKP
stefan - 2008-10-20, 16:00
Witam! Ja zaczynalem jezdzic na zwyklych zarowkach.Moje pierwsze auto mialo je jeszcze w kolorze zoltym...Pozniej byla "leworucja" halogenowa.Coz to byl za cud!Byly tez (dodatkowe) reflektory jodowe(?) o duzej mocy.Swiecily bardzo mocno i baardzo daleko.Przez jakis czas tez jezdzilem z xenonami.Wnioski sa takie: jezeli w reflektorach tradycyjnych nie ma spadkow napiecia (przy zarowce powinno byc pow 13V) i odblaski sa w miare "swieze" to i swiatla sa przyzwoite.Zycie mnie nauczylo zawsze prawidlowo ustawiac swiatla po tym jak pewnego razu przyjechalem na miejsce gdzie jeden pan oslepil drugiego.Tak jak pisze AUTOJUR napisał/a: | bardzo szybko niszczy i wypala reflektory | -wieksza zarowka powoduje wydzielanie wiekszej ilosci ciepla co powoduje znacznie wieksze nagrzewanie i szybsze utlenienie powloki odblysnika.Ponadto zwykle instalacja jest dostosowana do zarowek 55W i przy zalozeniu 100W napiecie spada o okolo poltora wolta.Strumien swatla o prawie polowe. Pozdrawiam.Stefan.
StasioiJola - 2008-10-20, 18:21
Zarówki o większej mocy niż przewidziane kodeksem 55/60W niszczą nie tylko odblaski ale i włączniki główne świateł oraz przełączniki świateł i kierunków pod kierownicą. Widocznie większe obciążenia powodują wypalanie styków.
SlawekEwa - 2008-10-20, 19:58
W sprawie żarówek 100W/90-80 w reflektorach glównych mam pewne doświadczenia praktyczne. Eksploatowałem takie żarowki w VW Golf III GTI przez ok.6 lat i co ciekawsze po włączeniu światel drogowych świecily one mocą 190W na każdy reflektor. Przez ten czas zero problemów z intalacją elektryczną auta i reflektorami./ zostały zamontowane przekazniki światel od Poldka/. W czasie naszego ostatniego powrotu z urlopu w Hiszpanii w moim T-4 doszło do spalenia włókna mijania jednej żarówki, wymieniam i co widzę, wyjęta ma moc 100/90 i została włożona przez Pana Niemca conajmniej 4 lata temu bo ja żarówek od czasu kupiena auta nie wymieniałem. Z ciekawości swojej zajrzałem do drugiej i widzę taką samą. Relektory wporzo i instalacja taż.
AUTOJUR - 2008-10-20, 20:07
Ok ale patrzyłeś co pisze na reflektorze? Są reflektory w których można montować takie żarówki
bonusik - 2008-10-20, 20:14
W dwóch poprzednich autkach miałem włozone mocniejsze żarówki i prawidłowo ustawione światła.Uważam,że jesli reflektor jest porządnej firmy a nie jakiś wynalazek z Chin to bez problemu jego odbłysnik sobie poradzi.
Nie zauwazyłem większego zużycia odbłyśnika a podczas kontroli Mr.Policeman nic nie mówił o oślepianiu,więc chyba świeciło prawidłowo...
stefan - 2008-10-20, 20:17
Witam! bonusik napisał/a: | podczas kontroli Mr.Policeman nic nie mówił o oślepianiu,więc chyba świeciło prawidłowo... | -na tym autorytecie bym nie polegal.... Pozdrawiam.Stefan.
bonusik - 2008-10-20, 20:22
Stefan....może dawno nie było Ciebie w kraju ale możesz mi wierzyć...policjanci to też ludzie,też są po szkole i dobrze znają się na swoim fachu(oczywiście spotyka się niechlubne wyjątki).Nie jestem w żaden sposób związany z tą Instytucją ale "łodrobinka szacunku" im się należy wszakże wykonują dość niewdzięczny zawód...
Pozdrowionka
Dembomen - 2008-10-20, 20:25
Hej!
stefan napisał/a: | na tym autorytecie bym nie polegal.... |
Może i nie, ale z czekiem i sugestiami wszyscy muszą się liczyć!
Hej!
SlawekEwa - 2008-10-20, 20:47
AUTOJUR napisał/a: | Są reflektory w których można montować takie żarówki |
Jak wyglądają? AUTOJUR napisał/a: | Ok ale patrzyłeś co pisze na reflektorze? |
A co ma pisać?
AUTOJUR - 2008-10-20, 20:50
Na obudowie reflektora typ żarówki np:H4 55/60W
SlawekEwa - 2008-10-20, 20:56
AUTOJUR napisał/a: | Na obudowie reflektora typ żarówki np:H4 55/60W |
Tam jest ciężko wlożyć palce a oko tymbardziej
Fux - 2015-01-04, 17:31
Czy na forum jest ktoś, kto handluje żarówkami samochodowymi?
Potrzebuję żarniki ksenonowe D3S.
rigg - 2015-01-04, 18:17
Fux napisał/a: | Czy na forum jest ktoś, kto handluje żarówkami samochodowymi?
Potrzebuję żarniki ksenonowe D3S. |
Proszę
http://www.xenon24.eu/596...410-4300k-.html
http://interlook.pl/produ...nonowa-D3S.html
http://twojeauto24.pl/pl/...wka-ksenon.html
By google
Fux - 2015-01-04, 18:32
Ale mnie chodzi o osobę/firmę sprawdzoną.
Te podane przez Ciebie nie wyglądają ciekawie, zwłaszcza dwie ostatnie.
Dzięki za dobre chęci.
rigg - 2015-01-04, 18:52
[quote="Fux"]Czy na forum jest ktoś, kto handluje żarówkami samochodowymi?
Nie pytałeś o opinie, a o handlarza...
Może Philips?
http://www.conrad.pl/?web...uX3WBoCWXrw_wcB
Polecam filmik, o orginałach i podróbkach.
https://www.youtube.com/watch?v=Y3GxMzSMsuA
Maciejj - 2015-02-16, 22:10
nie ma co kombinowac. poprostu dobre zarowki 55/60 nie polecam phiipsa ani zadnych Osram itd bo sypia sie po 2-3 miesiacach. dobre sa Varta albo Tungsram
Johny_Walker - 2015-02-17, 09:38
Żaróki Osram czy inne są dobre. Jednak trzeba kupować zwykłe lub o przedłużonej trwałości.
Zwykłe wiadomo.
Przedłużona trwałość - nieco mniej światła (lumenów) kosztem wydłużenia trwałości.
Ekstra jasne +30% światła i żywotność kilka miesięcy.
Jeszcze jaśniejsze np. +60% czy +100% światła żywotność u mnie dwa - trzy miesiące.
Proponuję świadomy wybór.
Bronek - 2015-02-17, 10:55
Johny_Walker napisał/a: | Proponuję świadomy wybór. |
Najtaniej per saldo NOKTOWIZOR
Ksenony bez poziomowania i spryskiwacza , lub żarówki z podniesiona wartością , moim zdaniem to brak szacunku dla innych .
Jak widzę takiego z niebieskawą poświatą, to wiem ,że to prawdopodobnie burak .
Wolę już spojler na Toyocie Avensis, VW Passacie i Oplu mnie obciachowy .
jarko_66 - 2015-02-17, 13:14
Bronek napisał/a: | Jak widzę takiego z niebieskawą poświatą, to wiem ,że to prawdopodobnie burak . | Bronek trafiło mi się auto ze światłami FUL LED. Też świecą na niebiesko. Znacznie lepiej niż zwykłe żarówki, dalej i szerzej .Dobrze oświetlają pobocza ,nawet to po przeciwnej stronie. Mają jedną wadę nie emitują ciepła
Fux - 2015-02-17, 18:16
Bronek, bez epitetów.
Były auta, które a H7 nie oświetlały niczego.
Fakt; chińszczyzna to porażka, ale czasami ogarniała. Kwestia znalezienia.
Przepisy o spryskiwaczach, poziomowaniu to bełkot.
W subaru miałem wieśniackie zennony, dzięki którym coś widziałem.
Kwestia koloru to ogarnięcie temp. żarzenia.
Im niższa wartość, to cieplejsze światło.
W obecnym aucie D3S wytrzymały 111kkm
Koszt wymiany to ~600pln.
Mowa o oryginałach.
Bronek - 2015-02-17, 18:51
Babol1 muli sieć
Bronek - 2015-02-17, 18:55
Babol 2 . Już. Dobrze.
Epitet bez adresu....
Chyba ,że ktoś sie poczuwa..
Poniżej o oślepianiu
Badania pokazują ,że co drugi albo i lepiej samochód ma walnięte światła.
U mnie w Ducato tęż były .
Nawet na forum pytałem jak ustawiać . Dopiero kurirr DHL pokazał.
Wszyscy tylko gadali o eletrycznym....
Bronek - 2015-02-17, 18:56
Epitety... Ty widzisz, ja nie.
Poziomowanie uważasz za bełkot, spryskiwacze też.
Otóż pkt. Widzenia od pkt siedzenia.
Nie rozumiesz, że nie chodzi byś Ty widział, tylko byś widział i nie oślepiał.
Ale bez teorii , podam przykład z życia
Czasem jadę cooperem , toż to teraz bmw, niemiecka solidność
Ma ksenony, ma poziomowanie i co jakiś czas samoczynnie spryskuje reflektory, szczególnie po włączeniu wycieraczek.
Wzbudza to nawet uśmiechy, bo wyskakują takie dwa fiuty i psikają
Ale i tak ludzie czasem z naprzeciwka sygnalizują by wyłączyć długie...
Ledy tak nie oślepiają.
Do niebieskich mam anse jak widać, że sobie kupił bo sobie kupił i ma w dupie innych. Bo on dobrze widzi....
I tyle
janek50 - 2015-02-17, 19:55
Bronek, ale cię wnerwili , że zacząłeś się aż jąkać, , trzy razy to samo pisać, ,
ale muszę ci przyznać rację kolejny raz, niestety nasze kierowcy nie wiedzą co to poziomowanie ręczne w samochodzie, ot taki gadżet , lepiej nie używać bo sie jeszcze coś zepsuje i jedzie taka ofiara losu na wakacje w 5 osób, bagażnik wypchany że ledwie zamkneli i w nocy wali po oczach jadącym z naprzeciwka i do nieba. Mnie szlag trafia jak widze takiego buraka w jego furze nie bedę wymieniał marek bo nie chce wszystkich pakować do jednego wora.
Kolejna grupa buraków których bym od razu wysyłał na powtórny kurs teoretyczny i tłukł im dzień i noc przepisy jak i kiedy należy używać świateł przeciwmgielnych ,tych z przodu i z tyłu. Troszkę sie zamgli ,widoczność na 200-300m a już 90% buraków za kółkiem jedzie na wszystkich przeciwmgielnych, niech widzą inni że je mam. Nie mówiąc o jeździe w mieście gdzie jedziemy jeden za drugim z oszołomiającą prędkością 30 km na godzine.
Bronek - 2015-02-17, 19:59
Muli Internet od kilku godz. I nie wiem czy poszło.
PS mi chodzi o poziomowanie automatyczne ksenonów , tak jest w,w aucie plus przysłonięcie widma plus czyste reflektory.
Ale i tak walą czasem innym po oczach aż wstyd.
Czasem mrugam długimi by pokazać iż to oryginalnie tak jest.
Dodam ,że ustawienia sprawdzane.
jarko_66 - 2015-02-17, 20:08
Bronek napisał/a: | Ledy tak nie oślepiają.
Do niebieskich mam anse jak widać, że sobie kupił bo sobie kupił i ma w dupie innych. Bo on dobrze widzi....
I tyle | A na pewno widziałeś ledy, bo ja się jakiś czas rozglądałem i zazwyczaj były to ledy ,a właściwe światło to ksenony.
rigg - 2015-02-17, 20:09
Mi na przeglądzie ,w audi pan szukał na fabrycznych ksenonach homologacji.... a pół wsi jeżdzi na chińskim shicie... Miał nawet plany, żeby żarniki, które w Ingolstadt helmut montował sprawdzić.
janek50 - 2015-02-17, 20:09
Bronek to nie net coś jest z forum CT. mi też ciężko się dziś włącza.
Bronek - 2015-02-17, 20:13
Już lepiej przechodzę z telefonu na tablet .Na razie modem lte i wifi .Zaraz przejdę ns tablet z simem.
Zauważyłem też na innych stronach gogle itp.
koko - 2015-02-17, 20:19
Nie wiem jaką mają trwałosc zarówki u mnie ale 7 lat nie wymieniałem ani jednej piszę o osobówce
Bronek - 2015-02-17, 20:27
Od 2008 codziennie jeżdzony, też na razie bez wymiany.
Dobra furka nic ale to nic nie padło.
Niemniej jednak dla posiadacza ksenonów to niebo a ziemia.
Widoczność bajka w porównaniu ze zwykłymi.
Niestety ci z naprzeciwka czasem mają przekichane
Fux - 2015-02-17, 20:33
Bronek napisał/a: | Niestety ci z naprzeciwka czasem mają przekichane |
Bajki piszesz.
Mam automatyczną zmianę z drogowych na mijania, zmianę snopa światła i nikt mnie nie mruga.
Bronek - 2015-02-17, 20:41
Uczepiłeś się jak rzep..
Ok dobra mam brzydką żonę w paskudnym popsutym aucie.
I kłamię jak najęty bom złym człowiekiem jest.
Wygrałeś. Masz lepsze auto itd.
toscaner - 2015-02-17, 21:20
A może LED'y zamiast xenon?
H7 http://www.cyclopsadventu...-bulb_p_86.html
H4 http://www.cyclopsadventu...bulb-_p_83.html
Kuszące.
Socale - 2015-02-17, 22:25
Bronek napisał/a: |
...
Nawet na forum pytałem jak ustawiać . Dopiero kurirr DHL pokazał.
Wszyscy tylko gadali o eletrycznym.... |
Bo wszystkim wydaje się że jak jest regulacja elektryczna to jest git.
Ale tu ukazuje się techniczny prymitywizm naszego społeczeństwa, ba , nawet zwykłe lenistwo.
Reflektor musi być najpierw dobrze ręcznie/pokrętłami ustawiony, potem działają regulatory.
.
A Bronkowi biję brawo za epitety pod adresem buraków którzy dla picy pseudoksenon wstawiają bezmyślnie, bo po co myśleć/wiedzieć skoro można ultrafioletem po oczach bez filtra w lampach H1/5/7 itd...
Fux - 2015-02-18, 08:28
Bronek napisał/a: | Uczepiłeś się jak rzep..
Ok dobra mam brzydką żonę w paskudnym popsutym aucie.
I kłamię jak najęty bom złym człowiekiem jest.
Wygrałeś. Masz lepsze auto itd. |
Aj, aj...
Masz na myśli chyba tych użyszkodników drogi, którzy podchodzą dość wstrzemięźliwie do stanu technicznego swych rumaków.
jarko_66 - 2015-02-18, 17:46
toscaner napisał/a: | A może LED'y zamiast xenon? | Toskaner ledy nie dają ciepła i to jest jedyny mankament który zauważyłem. Podczas jazdy zimą kiedy pada marznący śnieg ,po prostu nie spływa tylko obmarza na lampach.
toscaner - 2015-02-18, 23:52
Dają, dają i to sporo. Oczywiście mowa o np. xml'ach, albo cob'ach, a nie tych 5mm, albo tych na taśmie silikonowej.
Zauważ jaki kawałek radiatora jest w tych żarówkach.
jarko_66 - 2015-02-19, 14:09
toscaner napisał/a: | Dają, dają i to sporo. | Ja nie zauważyłem aby dawały ciepło , może dla tego że to nie są żarówki ,tylko całe reflektory ledowe .Trochę dziwnie to wygląda ,jak mi się uda wrzucę fotkę takiego reflektora.
Bydgoszczu - 2015-02-19, 15:53
Fux napisał/a: | W obecnym aucie D3S wytrzymały 111kkm
Koszt wymiany to ~600pln.
Mowa o oryginałach. |
Jakie są pierwsze objawy zużycia ? Bo tak się zastanawiam czy z moimi coś nie zaczyna się dziać.
Fux - 2015-02-19, 19:21
Jedna mignęła kilka razy, zmiana koloru na fiolecik/malinkę i do kosza.
Bydgoszczu - 2015-02-19, 19:33
Dzięki, ja obserwuję leciutką zmianę koloru - delikatnie jakby zielonkawe są i nie świecą tak jasno jak powinny, tak mi się przynajmniej wydaje. Zmiana koloru naprawdę w kategoriach minimalnych, ale chyba najgorzej z wydajnością (jasnością). Auto kupiłem używane (passat, 2009) i nigdy te światła nie powalały jasnością, świecą szeroko i równo, doświetlają zakręty, ale w porównaniu z octavią 2011 (żarówki halogenowe) zwłaszcza długie są gorsze (ciemniejsze, o mniejszym zasięgu).
rigg - 2015-02-19, 20:02
cinas napisał/a: | Fux napisał/a: | W obecnym aucie D3S wytrzymały 111kkm
Koszt wymiany to ~600pln.
Mowa o oryginałach. |
Jakie są pierwsze objawy zużycia ? Bo tak się zastanawiam czy z moimi coś nie zaczyna się dziać. |
U mnie, w A4 ksenony lekko migają, po odpaleniu, co podobno też jest oznaką końca żarnika, dzieje się tak już dobre kilka lat i póki co nie wymieniam. Fakt, że używam ich tylko w nocy.
poptek - 2015-02-19, 20:19
U mnie po prostu żarnik przestał świecić. Nie było żadnych oznak zużycia. Przebieg jakieś 150 tys. km.
Dziabong - 2015-02-19, 20:53
cinas napisał/a: | Dzięki, ja obserwuję leciutką zmianę koloru - delikatnie jakby zielonkawe są i nie świecą tak jasno jak powinny, tak mi się przynajmniej wydaje. Zmiana koloru naprawdę w kategoriach minimalnych, ale chyba najgorzej z wydajnością (jasnością). Auto kupiłem używane (passat, 2009) i nigdy te światła nie powalały jasnością, świecą szeroko i równo, doświetlają zakręty, ale w porównaniu z octavią 2011 (żarówki halogenowe) zwłaszcza długie są gorsze (ciemniejsze, o mniejszym zasięgu). |
W moim Sabolocie ściemnianie nastąpiło przy przebiegu około 70000 i tak trwało, aż do wymiany na nowszy model
toscaner - 2015-02-19, 20:59
jarko_66 napisał/a: | toscaner napisał/a: | Dają, dają i to sporo. | Ja nie zauważyłem aby dawały ciepło , może dla tego że to nie są żarówki ,tylko całe reflektory ledowe .Trochę dziwnie to wygląda ,jak mi się uda wrzucę fotkę takiego reflektora. |
No właśnie, może dlatego. Te żarówki np. H4. (znajomy ma) mają wbudowane wentylatorki. A te xml to uwierz lub nie, ale potrafią oparzyć (mam). No ale oświetla to to terenu na kilkaset metrów i prądu żre do 4A z 18650. Nie wiem jak w/w. problem z takimi żarówkami w lampie w zimie. To fakt, bo nie kupiłem ich, ale latara rękę w zimie ogrzewa wystarczająco.
Bydgoszczu - 2015-02-19, 21:23
Dzięki wszystkim za informacje, to u mnie będzie pomału czas na żarniki.Doczytałem na właściwym dla marki forum, że czeka mnie odkręcenie 37 śrub, demontaż zderzaka, czyszczenie odbłyśników i soczewek (już ktoś wymyślił patent ze starej anteny teleskopowej, Boże jak ja kocham naszą polską pomysłowość) oraz przy okazji wymiana żarników i dopiero wtedy będzie jak w dzień.
Fux - 2015-02-19, 21:28
Jakie auto?
Bydgoszczu - 2015-02-19, 21:31
Passat B6 2009.
jarko_66 - 2015-02-19, 22:43
toscaner napisał/a: | Nie wiem jak w/w. problem z takimi żarówkami w lampie w zimie | Nie będę ciągnął tematu, bo to o Ksenonach a nie o ledach,Tylko powiem jedno ,w tych lampach na zdięciu nie ma żarówek . I producent nie przewidział wymiany poszczególnych diod . tam nawet nie ma lustra.
toscaner - 2015-02-19, 23:00
Jarko wiem, rozumiem. To nie konkurs przecież, tylko poszerzenie wiedzy.
Chodzi mi o to, że sam zastanawiałem się nad ksenonami + spryskiwacze. Ale od lat używam xml'e w latarkach. Święcą, że "job twoja mać". Dlatego od dawna szukam alternatywy dla ksenonów w samochodzie. Bo domyślnie celem jest poprawienie jasności świecenia zwykłych żarówek w lampach. Xenony poza wadami ok. no ale jak jest inna alternatywa...
Fakt, że popularność ledów h7 prawie zerowa. Jeszcze.
Nie jestem pewien, czy do takich ledowych H7 też potrzebne spryskiwacze? Może ktoś wie.
Jeśli nie, to wiele ułatwia i temat do przemyślenia.
jarko_66 - 2015-02-19, 23:25
Pogadamy w Poznaniu przy piwku
Fux - 2015-02-20, 08:17
Z tą demolka przodu przy tej wymianie to współczuję.
Johny_Walker - 2015-02-20, 08:57
jarko_66 napisał/a: | I producent nie przewidział wymiany poszczególnych diod . tam nawet nie ma lustra. |
Lustro niepotrzebne, bo dioda jest zamontowana z boku i świeci z kątem nie większym niż 180.
Zaletą tych żarówek może być rzekomo lepszy strumień światła. Trzeba by to sprawdzić.
Z punktu widzenia oszczędności paliwa to wyliczyłem że zwrócą się po 3500 godzin/250 000 km czyli nigdy. Podobnie z oszczędnością energii - nie ma sensu.
jarko_66 - 2015-02-20, 10:49
To się nie ma zwrócić, nawet nie chcę wiedzieć ile taka lampa kosztuje, i obym się nie dowiedział.Są zamontowane fabrycznie i świecą o niebo lepiej niż zwykłe.
Johny_Walker - 2015-02-20, 11:21
LEDy H4 fabrycznie?
Maciejj - 2015-02-20, 12:01
Powiem tak. Mialem Auto z orginalnymi xenonami i faktycznie jest lepiej. Co do ledow to czytalem artykul w niemieckiej gazecie i wszystkie ledy wypadly slabo poza mercedesem. Pozatym jesli cos walnie wymieniasz cala lampe a to juz tysiace zl.
jarko_66 - 2015-02-20, 13:02
Johny_Walker napisał/a: |
Wysłany: Dzisiaj 11:21
LEDy H4 fabrycznie? | To nie H4 popatrz na fotkę z poprzedniej strony , włączone są mijania,świeci chyba ze 6 diod, jak się zmienia na drogowe zapalają się jeszcze trzy na dole lampy i całość się podnosi do góry. Maciejj napisał/a: | Co do ledow to czytalem artykul w niemieckiej gazecie i wszystkie ledy wypadly slabo poza mercedesem. Pozatym jesli cos walnie. | Świecą super ,też miałem obawy.Jak walną to zmienię na zwykłe, lub ksenony (całe lampy).Bo jest taka opcja.
|
|