| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - "W" w automacie 2,8 Ducato
Bazyli - 2018-12-20, 09:17 Temat postu: "W" w automacie 2,8 Ducato Moi drodzy
Posiadam TEC Rotec 2,8 diesel w automacie w którym jest tryb zimowy - przycisk "W" a mamy zamiar jechać kampem na sylwestra.
Przetrzepałem internet i naczytałem się różnych opinii na ten temat: jedni piszą że można na nim jeździć na całej trasie w słabych warunkach pogodowych, inni że to szkodliwe dla układu a tryb tak naprawdę służy tylko do ruszania w trudnych warunkach z wyższego biegu.
Opinie dotyczyły lekkich osobówek a nie 3,5 tonowej krowy.
Może ktoś z kolegów ma skrzynię automatyczną z trybem "Winter", jeździł w zimie i nieco napisze o jego używaniu.
Gdzie jak nie tu się czegoś dowiem
Rafał76 - 2018-12-20, 09:48
Poczytaj na tej stronie prnd.pl
westa76 - 2018-12-20, 09:54
co prawda nie w Ducato a w Saabie 900 miałem W i skutkowało to ruszaniem z drugiego przełożenia i łagodniejszą zmianą biegów przy niższej prędkości obrotowej silnika
Pozdrawiam
Mariusz
Bazyli - 2018-12-20, 09:54
| Rafał76 napisał/a: | | Poczytaj na tej stronie prnd.pl |
http://prnd.pl/zimowy-try...z-asb,4,62.html
Dzięki ale wiele nie wnosi: dokładnie 4 zdania "artykułu"
Spytam tak: czy w takich warunkach jak na foto jedziemy cały czas z "W" czy nie ?
Zakładam że nie przekraczam 70km/h.
Co ze spalaniem z "W" ? Jaka równica ? Ktoś sprawdzał ?
Czy tryb można wł./wyłą. w czasie jazdy ?
Może ma ktoś instrukcję producenta busa z automatem z "W" ?
Bazyli - 2018-12-20, 10:33
Obecnie wygląda to tak - kontakt z Fiat Professional na czacie -> konsultant podaje namiary do instrukcji online -> niestety instrukcje są od 2014 rok ale maja instrukcje do baz pod kampery - podję, może komuś się przyda
http://aftersales.fiat.co...&part_number=#1
Pani z centrali we Włoszech też nie potrafiła mi pomóc odsyłając mnie do ASO Fiat w Lublinie gdzie podczas rozmowy telefonicznej serwis wie mniej ode mnie ale prosili mnie o wysłanie maila z zapytaniem->jak tylko otrzymam odpowiedź dam znać.
Edit: Mail napisany - czekamy
Rav - 2018-12-20, 15:08
Istotą trybu Winter jest jak najbardziej płynna praca skrzyni i ograniczanie momentu przekazywanego na koła. Odbywa się to przez ruszanie z wyższego przełożenia i dłuższe/częstsze wykorzystywanie konwertera tam gdzie w trybie D miałby już zapięty lock-up.
Ja trybu zimowego używam wyłącznie wtedy, gdy są problemy z trakcją (rzadziej uruchamia się system kontroli trakcji). W użytkowaniu codziennym, czy na załączonym zdjęciu nie używałbym "W" bowiem nie widzę tu potrzeby ruszania z dwójki, czy jeżdżenia praktycznie bez lock-upa, czyli skrzynia częściej używa "sprzęgła" w postaci konwertera. Jazda bez zapiętego lock-upa zawsze podniesie spalanie (choć nie wiem czy nawet je zauważysz).
Jedź normalnie, tylko delikatnie używaj gazu.
|
|