Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - wspomaganie układu kierowniczego

paf - 2007-01-15, 21:08
Temat postu: wpomaganie układu kierowniczego
Paweł Pawlak napisał/a:
Nooooo właaaaaśśśśnnniieee. WSPOMAGANIE. Musze pomyśleć o wspomaganiu.

jako że jestem lajkonik to pytanie: czy do auta na bazie którego jest kamper (tak ogólnie) można założyć w jakichś rozsądnych kosztach wspomaganie? są pompy wspomagania ale jak to jest - wie ktoś?

Paweł P. - 2007-01-16, 17:21

paf, do wspomagania potrzebna jest impreza z pompą, trochę alkoholu i masz tyle mocy że Ci wspomaganie w camperze Janusza zblednie :mrgreen: . A tak na poważnie to musi być:
1. siłownik wspomagania który najczęściej znajduje się w konstrukcji maglownicy,
2. serwostat który również jest w konstrukcji maglownicy
3. pompa która musi tłoczyć olej (najczęściej ATF)
4. zbiornik na ten olej
5. napęd pompy, czyli mocowania i paski klinowe lub zębate
6. przewody wysokiego ciśnienia, żeby to spiąć do kupy
7. chęci, czas i pieniądze

kazbar - 2007-01-18, 17:02

Mój LT-ek nie ma wspomagania układu kierowniczego, ale ma za to... duuużą kierownicę!
Każdy, kto do niego wsiada nawet nie pyta o wspomaganie bo wszystko leciutko chodzi :-D
Może zamiast tych wszystkich pompek założyć trochę większe koło kierownicy?

Paweł P. - 2007-01-18, 17:55

U mnie też nie ma wspomagania i na razie nie narzekam. A z ty kołem w J5 jest jak w starym Jelczu :-)
Jacek M - 2007-01-21, 23:31

Zgadzam się, pewnie kręcić po parkingach byłoby łatwiej, ale bez wspomagania satysfakcja jest bez porównania większa :) Poza tym w tych autach działa to całkiem znosnie. Tak na prawdę w maluchu z zapieczonymi sworzniami trzeba się było więcej napocić, ze o Żuku nie wspomnę, a już o Avii i Starze 28 to nie ma nawet co gadać :) ))
Salonjarek - 2008-08-30, 17:34

Piszczenie to pasek cza by nowy założyć naciąganie nic nie pomoże
janusz - 2008-08-30, 20:23

Pasek. lub/i koło pasowe alternatora. Wymiana paska powinna pomóc lecz nie koniecznie na długo. Piszczenie powstaje wtedy gdy pasek zamiast opierać się bokami, jak klin o boki koła pasowego, dotyka dna tego koła. Zbyt zużyty pasek jak pisał mój poprzednik, lub zużyte, za szerokie koło.
MOPAR - 2008-08-30, 23:13

W J5 montaż wspomagania wiąze się z wymianą wału korbowego :gwm czyli jest to nie opłacalne totalnie.
stefan - 2008-08-30, 23:14

Witam!
MOPAR napisał/a:
W J5 montaż wspomagania wiąze się z wymianą wału korbowego
-nie moge sie doszukac zwiazku.Pozdrawiam.Stefan.
zbychu91 - 2008-08-31, 09:26

Moze tylko kolo pasowe walu korbowego?Chociaz przewaznie jest wolne miejsce do napędu
pompy wspomagania.

MOPAR - 2008-08-31, 11:06

Związek jest taki ,że wał w j5 bez wspomagania jest dużo krótszy i nie ma do czego przykręcić koła pasowego wspomagania.
stefan - 2008-08-31, 11:18

Witam!
MOPAR napisał/a:
nie ma do czego przykręcić koła pasowego wspomagania.
-a komu ono tak naprawde potrzenbne?To tylko mysle niepotrzebne koszty.Zobacz elektryczne.Pozdrawiam.Stefan.
zbychu91 - 2008-08-31, 16:39

Oj czasami moze sie przydac!(choc rzadko),ale w tym roku nad Solina zastawili mnie tak dokladnie ze z miejsca na parkingu wyjezdzalem chyba na pietnanascie razy! i tylko tylem:gwm(oj przydalo by sie nie tylko wspomaganie ale i kamerka z tyly) Tak panowie parkingowi dusili monete (doslownie)!Parking na np.100 aut wchodzi 300 i kilka autobusow!!!! :haha:
EwaMarek - 2008-09-02, 07:11

a coś więcej o tym wspomaganiu elektrycznym?
co trzeba wymienić? czy do fiata dutaco z 1991r coś takiego jest?
mam silnik 1,9 td więc normalnego wspomaganie nie ma gdzie założyć i no i silnik osłabi

stefan - 2008-09-02, 11:25

Witam! Jest obecnie cala masa tego do francuzow i innych takich.Jest to niewielkie.Pojecia nie mam tylko jak ze sterowaniem.Jezeli jest tam modul serwotronic to tez da sie cos z tym zrobic.Chyba sobie sam cos takiego kupie aby przeprowadzic testy.Pozdrawiam.Stefan.
bonusik - 2008-09-02, 15:36

Elektryczne pompy wspomagania wbrew pozorom wcale nie są takie proste do zainstalowania.
W przypadku założenia jej do układu bez wspomagania nalezy załozyc taką która jest zainstalowana wraz z mechanizmem na lub przy trzpieniu przekładni kierowniczej.
Nawet jesli uda nam się uporać z dopasowanim i montazem takowej pompy zostaje jeszcze kewstia sterowania i wzbudzania pompy.
W nowych autach pompy kręcąc kierownicą uruchamiamy sterownik pompy,który z kolei uruchamia samą pompę.
Na pewno gra jest warta świeczki bo miło kręci się "fajerą" bez uzycia siły ale trzeba ostro "powalczyć" z adaptacja wszystkiego(oczywiście jesli jest na to miejsce) :spoko

stefan - 2008-09-03, 11:05

Witam!Sam modul jest prostrzy do zamontowania od tradycyjnego.Z wysterowaniem nie powinno byc zadnych problemow.Ma tez ta niewatpliwa zalete ze dziala kiedy nam to potrzebne.Nie bez znaczenia jest tez cena. :ok Pozdrawiam.Stefan.
dominik - 2008-09-03, 12:47

Mam w Kangoo taką pompę, pompa zawiera zbiornik oleju, silnik i jest mała.
KrzySówka - 2015-07-16, 20:10

Witam :spoko Czy ktoś montował wspomaganie elektryczne do Peugeota J5 . A jesli tak to jakie . Za informacje dziękuję.
IAAN - 2015-07-16, 20:23

miałem kiedyś w J5 wspomaganie ale nie elektryczne tylko z elektryczną pompą
maglownica była typowa a olej dostarczała pompa chyba mercedes A klase

KrzySówka - 2015-07-16, 20:31

Zakładaleś sam czy tak kupiłeś. Jęsli dobrze rozumię ( co nie jest pewne ) to potrzebował bym maglownice ze spomaganiem i dołożyć pompę elektryczną ?
McGali - 2015-07-16, 21:31

KrzySówka napisał/a:
Witam :spoko Czy ktoś montował wspomaganie elektryczne do Peugeota J5 . A jesli tak to jakie . Za informacje dziękuję.

Jest jeden mały problem z dźwignią zmiany biegów w adaptacji wspomagania elektrycznego. Problem ten nie występuje w przeróbce z kierownicą po prawej stronie ponieważ dźwignia zmiany biegów jest osobno. Dawca to Corsa B, czujnik prędkości od Poldolota,

IAAN - 2015-07-16, 21:33

jeśli masz J5 to czy nie lepiej kupić całe wspomaganie maglownicę koło napędu pompy i pompę wspomagania ,niż kombinować z pompą elektryczną
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ty pytasz o wspomaganie elektryczne z silnikiem elektrycznym na magownicy który wspomaga ,czy pytasz o pompę elektryczną montowaną do zwykłej typowej maglownicy

KrzySówka - 2015-07-17, 08:01

McGali napisał/a:
Jest jeden mały problem z dźwignią zmiany biegów w adaptacji wspomagania elektrycznego. Problem ten nie występuje w przeróbce z kierownicą po prawej stronie ponieważ dźwignia zmiany biegów jest osobno. Dawca to Corsa B, czujnik prędkości od Poldolota,


Dziękuje za informację postaram się ogarnąć temat.

IAAN napisał/a:
jeśli masz J5 to czy nie lepiej kupić całe wspomaganie maglownicę koło napędu pompy i pompę wspomagania ,niż kombinować z pompą elektryczną
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ty pytasz o wspomaganie elektryczne z silnikiem elektrycznym na magownicy który wspomaga ,czy pytasz o pompę elektryczną montowaną do zwykłej typowej maglownicy


Na razie rozważam różne wersje i tak naprawdę zastanawiam się czy warto. W każdym razie zbieram informacje i zastanowie się co dalej. Ostatnio kompletne wspomaganie tradycyjne ktoś na OLX wycenił na 2 tys. zł. :(

McGali - 2015-07-17, 09:05

KrzySówka napisał/a:


Dziękuje za informację postaram się ogarnąć temat.


Tu masz kopalnię wiedzy w temacie Ducato I http://www.jktowers.fsnet...rhome/index.htm

KrzySówka - 2015-07-17, 10:30

Superr dzięki :bigok
IAAN - 2015-07-17, 16:08

Ostatnio kompletne wspomaganie tradycyjne ktoś na OLX wycenił na 2 tys. zł.
Chyba musiała go mocno głowa boleć ,za 2 tyś kupisz całe auto j5

KrzySówka - 2015-07-18, 07:40

IAAN napisał/a:
za 2 tyś kupisz całe auto j5


Gdyby miało wspomaganie biorę w ciemno :szeroki_usmiech

eMWu - 2015-07-20, 10:31

są takie, w zeszlym roku wzgardzilem takim. jeszcze mial Turbo :D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group