|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Podwozia - technika i eksploatacja - wspomaganie układu kierowniczego
paf - 2007-01-15, 21:08 Temat postu: wpomaganie układu kierowniczego
Paweł Pawlak napisał/a: | Nooooo właaaaaśśśśnnniieee. WSPOMAGANIE. Musze pomyśleć o wspomaganiu. |
jako że jestem lajkonik to pytanie: czy do auta na bazie którego jest kamper (tak ogólnie) można założyć w jakichś rozsądnych kosztach wspomaganie? są pompy wspomagania ale jak to jest - wie ktoś?
Paweł P. - 2007-01-16, 17:21
paf, do wspomagania potrzebna jest impreza z pompą, trochę alkoholu i masz tyle mocy że Ci wspomaganie w camperze Janusza zblednie . A tak na poważnie to musi być:
1. siłownik wspomagania który najczęściej znajduje się w konstrukcji maglownicy,
2. serwostat który również jest w konstrukcji maglownicy
3. pompa która musi tłoczyć olej (najczęściej ATF)
4. zbiornik na ten olej
5. napęd pompy, czyli mocowania i paski klinowe lub zębate
6. przewody wysokiego ciśnienia, żeby to spiąć do kupy
7. chęci, czas i pieniądze
kazbar - 2007-01-18, 17:02
Mój LT-ek nie ma wspomagania układu kierowniczego, ale ma za to... duuużą kierownicę!
Każdy, kto do niego wsiada nawet nie pyta o wspomaganie bo wszystko leciutko chodzi :-D
Może zamiast tych wszystkich pompek założyć trochę większe koło kierownicy?
Paweł P. - 2007-01-18, 17:55
U mnie też nie ma wspomagania i na razie nie narzekam. A z ty kołem w J5 jest jak w starym Jelczu :-)
Jacek M - 2007-01-21, 23:31
Zgadzam się, pewnie kręcić po parkingach byłoby łatwiej, ale bez wspomagania satysfakcja jest bez porównania większa Poza tym w tych autach działa to całkiem znosnie. Tak na prawdę w maluchu z zapieczonymi sworzniami trzeba się było więcej napocić, ze o Żuku nie wspomnę, a już o Avii i Starze 28 to nie ma nawet co gadać ))
Salonjarek - 2008-08-30, 17:34
Piszczenie to pasek cza by nowy założyć naciąganie nic nie pomoże
janusz - 2008-08-30, 20:23
Pasek. lub/i koło pasowe alternatora. Wymiana paska powinna pomóc lecz nie koniecznie na długo. Piszczenie powstaje wtedy gdy pasek zamiast opierać się bokami, jak klin o boki koła pasowego, dotyka dna tego koła. Zbyt zużyty pasek jak pisał mój poprzednik, lub zużyte, za szerokie koło.
MOPAR - 2008-08-30, 23:13
W J5 montaż wspomagania wiąze się z wymianą wału korbowego czyli jest to nie opłacalne totalnie.
stefan - 2008-08-30, 23:14
Witam! MOPAR napisał/a: | W J5 montaż wspomagania wiąze się z wymianą wału korbowego | -nie moge sie doszukac zwiazku.Pozdrawiam.Stefan.
zbychu91 - 2008-08-31, 09:26
Moze tylko kolo pasowe walu korbowego?Chociaz przewaznie jest wolne miejsce do napędu
pompy wspomagania.
MOPAR - 2008-08-31, 11:06
Związek jest taki ,że wał w j5 bez wspomagania jest dużo krótszy i nie ma do czego przykręcić koła pasowego wspomagania.
stefan - 2008-08-31, 11:18
Witam! MOPAR napisał/a: | nie ma do czego przykręcić koła pasowego wspomagania. | -a komu ono tak naprawde potrzenbne?To tylko mysle niepotrzebne koszty.Zobacz elektryczne.Pozdrawiam.Stefan.
zbychu91 - 2008-08-31, 16:39
Oj czasami moze sie przydac!(choc rzadko),ale w tym roku nad Solina zastawili mnie tak dokladnie ze z miejsca na parkingu wyjezdzalem chyba na pietnanascie razy! i tylko tylem:gwm(oj przydalo by sie nie tylko wspomaganie ale i kamerka z tyly) Tak panowie parkingowi dusili monete (doslownie)!Parking na np.100 aut wchodzi 300 i kilka autobusow!!!!
EwaMarek - 2008-09-02, 07:11
a coś więcej o tym wspomaganiu elektrycznym?
co trzeba wymienić? czy do fiata dutaco z 1991r coś takiego jest?
mam silnik 1,9 td więc normalnego wspomaganie nie ma gdzie założyć i no i silnik osłabi
stefan - 2008-09-02, 11:25
Witam! Jest obecnie cala masa tego do francuzow i innych takich.Jest to niewielkie.Pojecia nie mam tylko jak ze sterowaniem.Jezeli jest tam modul serwotronic to tez da sie cos z tym zrobic.Chyba sobie sam cos takiego kupie aby przeprowadzic testy.Pozdrawiam.Stefan.
bonusik - 2008-09-02, 15:36
Elektryczne pompy wspomagania wbrew pozorom wcale nie są takie proste do zainstalowania.
W przypadku założenia jej do układu bez wspomagania nalezy załozyc taką która jest zainstalowana wraz z mechanizmem na lub przy trzpieniu przekładni kierowniczej.
Nawet jesli uda nam się uporać z dopasowanim i montazem takowej pompy zostaje jeszcze kewstia sterowania i wzbudzania pompy.
W nowych autach pompy kręcąc kierownicą uruchamiamy sterownik pompy,który z kolei uruchamia samą pompę.
Na pewno gra jest warta świeczki bo miło kręci się "fajerą" bez uzycia siły ale trzeba ostro "powalczyć" z adaptacja wszystkiego(oczywiście jesli jest na to miejsce)
stefan - 2008-09-03, 11:05
Witam!Sam modul jest prostrzy do zamontowania od tradycyjnego.Z wysterowaniem nie powinno byc zadnych problemow.Ma tez ta niewatpliwa zalete ze dziala kiedy nam to potrzebne.Nie bez znaczenia jest tez cena. Pozdrawiam.Stefan.
dominik - 2008-09-03, 12:47
Mam w Kangoo taką pompę, pompa zawiera zbiornik oleju, silnik i jest mała.
KrzySówka - 2015-07-16, 20:10
Witam Czy ktoś montował wspomaganie elektryczne do Peugeota J5 . A jesli tak to jakie . Za informacje dziękuję.
IAAN - 2015-07-16, 20:23
miałem kiedyś w J5 wspomaganie ale nie elektryczne tylko z elektryczną pompą
maglownica była typowa a olej dostarczała pompa chyba mercedes A klase
KrzySówka - 2015-07-16, 20:31
Zakładaleś sam czy tak kupiłeś. Jęsli dobrze rozumię ( co nie jest pewne ) to potrzebował bym maglownice ze spomaganiem i dołożyć pompę elektryczną ?
McGali - 2015-07-16, 21:31
KrzySówka napisał/a: | Witam Czy ktoś montował wspomaganie elektryczne do Peugeota J5 . A jesli tak to jakie . Za informacje dziękuję. |
Jest jeden mały problem z dźwignią zmiany biegów w adaptacji wspomagania elektrycznego. Problem ten nie występuje w przeróbce z kierownicą po prawej stronie ponieważ dźwignia zmiany biegów jest osobno. Dawca to Corsa B, czujnik prędkości od Poldolota,
IAAN - 2015-07-16, 21:33
jeśli masz J5 to czy nie lepiej kupić całe wspomaganie maglownicę koło napędu pompy i pompę wspomagania ,niż kombinować z pompą elektryczną
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ty pytasz o wspomaganie elektryczne z silnikiem elektrycznym na magownicy który wspomaga ,czy pytasz o pompę elektryczną montowaną do zwykłej typowej maglownicy
KrzySówka - 2015-07-17, 08:01
McGali napisał/a: | Jest jeden mały problem z dźwignią zmiany biegów w adaptacji wspomagania elektrycznego. Problem ten nie występuje w przeróbce z kierownicą po prawej stronie ponieważ dźwignia zmiany biegów jest osobno. Dawca to Corsa B, czujnik prędkości od Poldolota, |
Dziękuje za informację postaram się ogarnąć temat.
IAAN napisał/a: | jeśli masz J5 to czy nie lepiej kupić całe wspomaganie maglownicę koło napędu pompy i pompę wspomagania ,niż kombinować z pompą elektryczną
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale ty pytasz o wspomaganie elektryczne z silnikiem elektrycznym na magownicy który wspomaga ,czy pytasz o pompę elektryczną montowaną do zwykłej typowej maglownicy |
Na razie rozważam różne wersje i tak naprawdę zastanawiam się czy warto. W każdym razie zbieram informacje i zastanowie się co dalej. Ostatnio kompletne wspomaganie tradycyjne ktoś na OLX wycenił na 2 tys. zł.
McGali - 2015-07-17, 09:05
KrzySówka napisał/a: |
Dziękuje za informację postaram się ogarnąć temat. |
Tu masz kopalnię wiedzy w temacie Ducato I http://www.jktowers.fsnet...rhome/index.htm
KrzySówka - 2015-07-17, 10:30
Superr dzięki
IAAN - 2015-07-17, 16:08
Ostatnio kompletne wspomaganie tradycyjne ktoś na OLX wycenił na 2 tys. zł.
Chyba musiała go mocno głowa boleć ,za 2 tyś kupisz całe auto j5
KrzySówka - 2015-07-18, 07:40
IAAN napisał/a: | za 2 tyś kupisz całe auto j5 |
Gdyby miało wspomaganie biorę w ciemno
eMWu - 2015-07-20, 10:31
są takie, w zeszlym roku wzgardzilem takim. jeszcze mial Turbo :D
|
|