| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Mobilvetta Kimu 101 DMC
Janusszr - 2019-01-29, 10:40 Temat postu: Mobilvetta Kimu 101 DMC Może ktoś się orientuje, czy Mobilvetta Kimu 101 z lat 2005-2007 występuje w wadze powyżej 3500kg? Na aukcjach wszystkie są do 3500kg.
Pusta, praktycznie bez paliwa wody i kierowcy waży ok.3100kg.
mischka - 2019-01-29, 11:40
https://www.practicalmoto...lvetta-kimu-101
o tym modelu myślałeś?
Janusszr - 2019-01-29, 13:16
Tak.
Dziękuję. Taka waga by mnie satysfakcjonowała.
https://www.otomoto.pl/of...-ID6B7gXz.html?
Rav - 2019-01-29, 14:12
Myślę, że nawet na pustaka waży więcej niż 3100.
Co do tego konkretnego egzemplarza - stoi co najmniej od wakacji. Nie oglądałem go, więc nie wiem, czy coś nie tak, ale na pewno cena była ok. 105 tys. zł. Teraz spadła do 90 tys. zł.
Janusszr - 2019-01-29, 14:20
| Rav napisał/a: | Myślę, że nawet na pustaka waży więcej niż 3100.
Co do tego konkretnego egzemplarza - stoi co najmniej od wakacji. |
Prosiłem o zważenie i otrzymałem po kilku dniach taką właśnie odpowiedź. Prawie na pusto ważyli. Po dołożeniu paliwa, wody, kierowcy, wyjdzie ok. 3300 i tyle podają na forach zagranicznych. Po załadunku do podróży wychodzi 3800-3900. Tak podają użytkownicy. Z tym, że nie spotkałem w tych opisach, że DMC jest większa od 3500. Wszędzie było podane 3500.
Pewnie waga odstrasza kupców, bo firma Wadowscy ma dobrą opinię i chyba złego kampera by nie wystawiali.
Rav - 2019-01-29, 15:16
| Janusszr napisał/a: |
Pewnie waga odstrasza kupców, bo firma Wadowscy ma dobrą opinię i chyba złego kampera by nie wystawiali. |
Jeśli szukasz w tych rozmiarach to z wagą musisz się pogodzić. Nie ma opcji, aby do jazdy, z ludźmi i bagażami, zalany wodą zmieścił się w 3.500kg. Moim zdaniem szybciej potencjalnych kupców odstrasza przebieg, aniżeli masa.
Co do egzemplarza: jeszcze raz powtórzę, nie widziałem, nie znam, nie oceniam. Jedyne co mogę stwierdzić to zejście z ceny i stosunkowo długą sprzedaż.
LukF - 2019-01-29, 15:59
Zgadzam się z RAV.
Ten gabaryt będzie tak ważył. Wiem bo jeszcze mam i wcześniej też miałem 7,5m kampera. W dokumentach waży pusty 3060kg. Jak załadowałem się na miesiąc to ważylem z załogą 3990kg. Czyli standard, tak jest. Zaakceptowałem i nie przeskoczę tego.
Powsinoga - 2019-01-29, 17:56
Osobiscie miałem Ducato 244 czyli model 02-06 zarejestrowany na dmc 3850 a byl to zwykły blaszak z trzema miejscami siedzacymi i calkiem pusta paka , widzialem wiele kamperow na ducato 250 czyli od 2006 w zupelnie normalnej długosci zarejestrowanych na dmc 4250. W całej skandynawii bardzo czesto podnosza dmc przy nowych autach
Janusszr - 2019-01-29, 20:30
Załóżmy, że w papierach homologacyjnych tego auta jest DMC=3850kg.
W DR DMC = 3500kg.
Czy podczas przerejestrowywania można to wyprostować, zgodnie z homologacją?
Powsinoga - 2019-01-29, 20:49
Co prawda zmieniałem z 3850 na 3500 ale z doświadczenia wiem ze rzeczoznawca przy wydawaniu opinii opierał sie na danych z tabliczki znamionowej........ ja miałem szczescie bo dmc było tylko w papierach wyzsze a tabliczka została fabryczna i WK zmienił dmc na nizsze
lewicki - 2019-01-29, 21:10
Odnośnie wagi,to producenci kamperów sprzedają je z możliwością rejestracji do 3500kg lub
3850kg .Można to sprawdzić w specyfikacji sprzedawcy.Można o taką homologację wystąpic do producenta i albo zwiekszyć wagę albo zmiejszyć.
Janusszr - 2019-01-30, 08:52
Kupując swoje ostatnie auto dostałem również dokumenty dotyczące homologacji. Mając taki papier w ręku muszę wystąpić do producenta auta, jeżeli są rozbieżności między DR, a świadectwem homologacyjnym?
W moim przypadku wszystko się zgadza ze świadectwem, ale wiadomo, że często papiery są preparowane pod kupującego. Kolega tak właśnie kupił przyczepę kempingową. DMC przyczepy została tak dobrana, aby zestaw nie przekroczył 3500kg.
kaimar - 2019-01-30, 12:04
| Janusszr napisał/a: | | Mając taki papier w ręku muszę wystąpić do producenta auta, jeżeli są rozbieżności między DR, a świadectwem homologacyjnym? |
Musi być rozbieżność. Niestety Polska jest bardziej... W homologacji i w całej UE jest podawana masa pojazdu gotowego do jazdy czyli z określoną ilością paliwa, wody, gazu i z kierowcą o masie 75kg. Natomiast w polskim DR jest pozycja D - masa własna. Nikt do końca nie potrafi mi zdefiniować co ona zawiera w przypadku kampera. Praktyka jest taka w Polsce że do rejestracji jako masę własną podaje się masę pojazdu gotowego do jazdy z homologacji pomniejszoną o kierowcę 75kg.
Według tego masa własna G w polskim DR jest z paliwem, gazem i wodą. Bez sensu? Tak , ale inaczej się nie da, ponieważ wydziały komunikacji przy rejestracji nowego kampera wysyłają zapytanie do ITS.
Mobilvetta KIMU ma zabudowę typu monoscocca czyli jest cała odlana z włókna szklanego. Taka technologia jest ciężka i droga.
Janusszr - 2019-01-30, 14:12
| kaimar napisał/a: |
Mobilvetta KIMU ma zabudowę typu monoscocca czyli jest cała odlana z włókna szklanego. Taka technologia jest ciężka i droga. |
I dobra, czy taka sobie?
kaimar - 2019-01-30, 14:23
| Janusszr napisał/a: | | I dobra, czy taka sobie? |
Wieczna, nigdy nie zgnije.
https://youtu.be/US-wSFnt-9c
Rav - 2019-01-30, 15:47
No to rewelacja. Pytanie tylko jak z ewentualną technologią naprawy? Czy nawet małe uszkodzenie nie okaże się nieopłacalne do usunięcia (wymiana całego elementu).
kaimar - 2019-01-30, 16:16
Technologia napraw taka sama jak łódek z żywicy i włókna szklanego.
Ela i Andrzej - 2019-01-30, 22:14
Łatwa i tania w naprawie ..
|
|