Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

FIAT - Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD

bartxt1 - 2019-01-29, 18:26
Temat postu: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD
Koledzy :spoko
Może kotoś z was wytłumaczy mi co to za kontrolka???
Zapala sie gdy auto ciśnie pod góre lub podczas wyprzedzania gdy trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu



Z góry dziekuję za konkretne odpowiedzi :lol:

Skwarek - 2019-01-29, 18:51

Wydaje mi się, że się dusi, woła tlenu tlenu. To raczej filtr powietrza. ;)
gardamm - 2019-01-29, 18:54
Temat postu: Re: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD
bartxt1 napisał/a:
Koledzy :spoko
Może kotoś z was wytłumaczy mi co to za kontrolka???
Zapala sie gdy auto ciśnie pod góre lub podczas wyprzedzania gdy trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu

Obrazek

Z góry dziekuję za konkretne odpowiedzi :lol:


w instrukcji po niemiecku to"Anzeige fur zu hohen Ladedruck." Wskaźnik ociążenia nadmiernego ciśnienia .albo nadmiernego cisnienia doladowania Ale nic mi to nie mówi.

Skwarek - 2019-01-29, 18:59

Masz rację to jednak turbina, byłem w aucie i sprawdziłem :gwm
gardamm - 2019-01-29, 19:03

Skwarek napisał/a:
Masz rację to jednak turbina, byłem w aucie i sprawdziłem :gwm


Prawdopodobne przyczyny nadmiernego ciśnienia doładowania
Układ paliwowy / układ wtryskowy uszkodzony lub nieprawidłowo ustawiony
Zawór / zawór regulacji ciśnienia doładowania nie otwiera się
Uszkodzony kabel sterujący amortyzatora / zaworu

bartxt1 - 2019-01-29, 19:21

no też tak obstawiałem. Czy ten zaworek na turbinie powinien sie ruszać pod naciskiem palca?
amples - 2019-01-29, 19:27

bartxt1 napisał/a:
powinien sie ruszać pod naciskiem palca?
Odepnij cięgno od gruszki i próbuj rozruszać , czasami się to udaje .
LukF - 2019-01-29, 20:28
Temat postu: Re: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD
gardamm napisał/a:

Wskaźnik ociążenia


:haha:



Bronek, pomożesz proszę.... ;)

Socale - 2019-01-29, 21:02

I czego się nabija?
Błędnie ale w tym kierunku idzie. A Bronek to nie od starych silników jest.
.
Teraz ja.
Istotnie jest to kontrolka sygnalizująca przeciążenie turbiny. Z dodmuchu/kolektora zimnego jest wyprowadzony wężyk i doprowadzony do czujnika ciśnienia załączającego tą kontrolkę.
Czujnik zlokalizowany jest w okolicy reflektora, wielkości powiedzmy 3 pudełek zapałek.
Jest on jeśli dobrze pamiętam regulowany, ale regulację zostaw na sam koniec.
Wywal wkład filtra najpierw, nie odpalaj i sprawdź czy cięgno bez odpinania poddaje się pod palcem - siła palca powinna wystarczyć lub większa.
Ruch jak na foto.
Cięgno sterowane jest z "gruchy/puszki" również "zasilanej" wężykiem, już nie pamiętam skąd, ale jego urwanie/nieszczelność może powodować błędne ustawienie wobec zapotrzebowania na moc podczas wyprzedzania.

bartxt1 - 2019-01-30, 20:49

Bardzo dziekuję kolegom za pomoc w temacie a koladze Socale w szcególnosci za zreferowanie tematu. :ok
Jak tylko będzie chwila i sprzyjajace warunki zajme sie tematem. W przypadku watpliwosci bedę pisał na PW

Socale - 2019-01-30, 23:21

Nie, nie na PW. Pisz w temacie, wiedza dla potomnych i ew.zdjęcia w tematach wchodzą, przez PW nie.
Dzięki za browca, ile wiedzy mam tyle oddaję.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group