|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
FIAT - Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD
bartxt1 - 2019-01-29, 18:26 Temat postu: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD Koledzy
Może kotoś z was wytłumaczy mi co to za kontrolka???
Zapala sie gdy auto ciśnie pod góre lub podczas wyprzedzania gdy trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu
Z góry dziekuję za konkretne odpowiedzi
Skwarek - 2019-01-29, 18:51
Wydaje mi się, że się dusi, woła tlenu tlenu. To raczej filtr powietrza.
gardamm - 2019-01-29, 18:54 Temat postu: Re: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD
bartxt1 napisał/a: | Koledzy
Może kotoś z was wytłumaczy mi co to za kontrolka???
Zapala sie gdy auto ciśnie pod góre lub podczas wyprzedzania gdy trzeba mocniej przycisnąć pedał gazu
Obrazek
Z góry dziekuję za konkretne odpowiedzi |
w instrukcji po niemiecku to"Anzeige fur zu hohen Ladedruck." Wskaźnik ociążenia nadmiernego ciśnienia .albo nadmiernego cisnienia doladowania Ale nic mi to nie mówi.
Skwarek - 2019-01-29, 18:59
Masz rację to jednak turbina, byłem w aucie i sprawdziłem
gardamm - 2019-01-29, 19:03
Skwarek napisał/a: | Masz rację to jednak turbina, byłem w aucie i sprawdziłem |
Prawdopodobne przyczyny nadmiernego ciśnienia doładowania
Układ paliwowy / układ wtryskowy uszkodzony lub nieprawidłowo ustawiony
Zawór / zawór regulacji ciśnienia doładowania nie otwiera się
Uszkodzony kabel sterujący amortyzatora / zaworu
bartxt1 - 2019-01-29, 19:21
no też tak obstawiałem. Czy ten zaworek na turbinie powinien sie ruszać pod naciskiem palca?
amples - 2019-01-29, 19:27
bartxt1 napisał/a: | powinien sie ruszać pod naciskiem palca? | Odepnij cięgno od gruszki i próbuj rozruszać , czasami się to udaje .
LukF - 2019-01-29, 20:28 Temat postu: Re: Zapalajaca sie czerwona kontrolka C25 2,5TD
gardamm napisał/a: |
Wskaźnik ociążenia |
Bronek, pomożesz proszę....
Socale - 2019-01-29, 21:02
I czego się nabija?
Błędnie ale w tym kierunku idzie. A Bronek to nie od starych silników jest.
.
Teraz ja.
Istotnie jest to kontrolka sygnalizująca przeciążenie turbiny. Z dodmuchu/kolektora zimnego jest wyprowadzony wężyk i doprowadzony do czujnika ciśnienia załączającego tą kontrolkę.
Czujnik zlokalizowany jest w okolicy reflektora, wielkości powiedzmy 3 pudełek zapałek.
Jest on jeśli dobrze pamiętam regulowany, ale regulację zostaw na sam koniec.
Wywal wkład filtra najpierw, nie odpalaj i sprawdź czy cięgno bez odpinania poddaje się pod palcem - siła palca powinna wystarczyć lub większa.
Ruch jak na foto.
Cięgno sterowane jest z "gruchy/puszki" również "zasilanej" wężykiem, już nie pamiętam skąd, ale jego urwanie/nieszczelność może powodować błędne ustawienie wobec zapotrzebowania na moc podczas wyprzedzania.
bartxt1 - 2019-01-30, 20:49
Bardzo dziekuję kolegom za pomoc w temacie a koladze Socale w szcególnosci za zreferowanie tematu.
Jak tylko będzie chwila i sprzyjajace warunki zajme sie tematem. W przypadku watpliwosci bedę pisał na PW
Socale - 2019-01-30, 23:21
Nie, nie na PW. Pisz w temacie, wiedza dla potomnych i ew.zdjęcia w tematach wchodzą, przez PW nie.
Dzięki za browca, ile wiedzy mam tyle oddaję.
|
|