Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - Blaszak rodzina 2+2

africates - 2019-02-25, 12:59
Temat postu: Blaszak rodzina 2+2
Witam, czytam i gromadze informacje i najchetniej przerobilbym sam blaszaka na odpowiedni dla mnie pojazd ale nie wiem czy dam rade i od strony technicznej i od formalnej...

Moze ktos ma i sie pozbywa czegos co w przyblizeniu spelnialoby takie kryteria (lub sluzylo za baze do dalszego dostosowania)

Blaszak / brygadowka z zewnatrz nie wygladajacy na kampera, w srodku obrotowe fotele kierowcy i pasazera, brak przegrody, 2-os kanapa z pasami (dzieci) zarejestrowany na specjalny kempingowy.

Moj finalny plan jest taki: ocieplenie / wygluszenie, kuchnia z lodowka, wc/lazienka, elektryka z PV, z tylu miejsce na bagaz na nim lozko dla 2os doroslych (187cm i 155cm) i nad nim dla 2jki malych dzieci

Oryginalnie myslalem o sprinterze 4x4 (tym co ma 420 paki) ale niemozliwe jest to do znalezienia.

Bajaga - 2019-02-25, 13:20
Temat postu: Re: Blaszak rodzina 2+2
africates napisał/a:
Witam, czytam i gromadze informacje i najchetniej przerobilbym sam blaszaka na odpowiedni dla mnie pojazd ale nie wiem czy dam rade i od strony technicznej i od formalnej...

Moze ktos ma i sie pozbywa czegos co w przyblizeniu spelnialoby takie kryteria (lub sluzylo za baze do dalszego dostosowania)

Blaszak / brygadowka z zewnatrz nie wygladajacy na kampera, w srodku obrotowe fotele kierowcy i pasazera, brak przegrody, 2-os kanapa z pasami (dzieci) zarejestrowany na specjalny kempingowy.

Moj finalny plan jest taki: ocieplenie / wygluszenie, kuchnia z lodowka, wc/lazienka, elektryka z PV, z tylu miejsce na bagaz na nim lozko dla 2os doroslych (187cm i 155cm) i nad nim dla 2jki malych dzieci

Oryginalnie myslalem o sprinterze 4x4 (tym co ma 420 paki) ale niemozliwe jest to do znalezienia.


Sprinter jest za wąski, w trojaczkach zrobisz miejsce do spania w poprzek. Piętrowe łóżko to marny pomysł. Polecam podwójne łóżko z tyłu, położone dosyć wysoko (pod nim duży garaż) i łóżko z przodu nad fotelami dla dzieci (zobacz np. u Globe Travellera).
Co do bazy to Ducato L4H3 2.3 lub 3.0. Jeżeli by Musiał być 4x4 (dobry napęd Dangel, prawie nie do znalezienia) to chyba max jest L3H2.

ps. Ducato (z tym, że raczej II FL) z napędem Dangel sam bym kupił, żeby... mieć :lol: ale łatwiej chyba o Lamborghini na rynku...

africates - 2019-02-25, 13:29

Dzieki Bajaga! Nie myslalem ze sie zmieszcze gdziekolwiek w poprzek (187cm) wiec bralem pod uwage wzdluz i dzieci w poprzek nad nami. Jak poloze dzieci z przodu to gdzie bede z piwkiem siedzial :lol:

No ale zabudowa to jeszcze daleka droga... najpierw to przestraszony jestem przerabiania blaszaka na kampera stad pomysl zeby kupic juz gotowca / zaczete autko....

Jakie roczniki tego L4H3 2.3 lub 3.0 najlepsze? Takie zeby na wschodzie dali rade naprawic tez :)

edit: globe traveller to ma juz jakas mega podniesiona specjalna pake chyba???

Bajaga - 2019-02-25, 13:48

africates napisał/a:
Dzieki Bajaga! Nie myslalem ze sie zmieszcze gdziekolwiek w poprzek (187cm) wiec bralem pod uwage wzdluz i dzieci w poprzek nad nami. Jak poloze dzieci z przodu to gdzie bede z piwkiem siedzial :lol:

No ale zabudowa to jeszcze daleka droga... najpierw to przestraszony jestem przerabiania blaszaka na kampera stad pomysl zeby kupic juz gotowca / zaczete autko....

Jakie roczniki tego L4H3 2.3 lub 3.0 najlepsze? Takie zeby na wschodzie dali rade naprawic tez :)

edit: globe traveller to ma juz jakas mega podniesiona specjalna pake chyba???


Globe ma podniesiony z przodu dach. Ale i bez tego w H3 da się zrobić piętro dla dzieci a nawet pod nim siedzieć (wewnątrz jest 217cm wysokości).
Pomysł łóżka piętrowego z tyłu odrzucam bo na łóżku nie leży się tylko jak w trumnie ale i np siedzi, czyta (o sexie nie mówiąc. .. 8-) ) Do siedzenia potrzeba minimum 60-65cm. Do tego sprawa wentylacji i powietrza do spania...
Co do naprawy to sądzę, że wszystkie nowożytne pojazdy to już nie jest temat dla kowala w Mołdawii... Sama turbina jest nienaprawialna bez wysokiej klasy sprzętu do tego wtryskiwacze o komputerze nie wspomnę...
Silniki 2.3 i 3.0 proponuję bo to konstrukcja Iveco czyli dobra. Jak kupisz z Prawdziwym rozsądnym przebiegiem to silnik przeżyje budę. Znam jednego 3.0 który pod dużym obciążeniem ma już co najmniej 750 tys na liczniku (dawno zepsutym) i jeździ...

africates - 2019-02-26, 10:33

Czy zna ktos jakas firme ktora zmieni fotele na obrotowe, usunie przegrode i dostawi 2os kanape z tylu i koszta takiej operacji? (sa firmy ktore zmieniaja dostawcze w osobowe i maja homologacje na poszczegolne modele) czy wszyscy roba to sami?

edit: czy jak kupie brygadowke bez przegrody z 4 fotelami z tylu (zarejetstrowane na osobowy) i usune 2 fotele z tylu + zmienie przednie na obrotowe to jest tez zmiana konstrukcyjna czy nie? :)

erikson - 2019-02-26, 13:48

czy diagnosta sie połapię jak wsadzisz obrotowe ,jak mu nie powiesz to nie będzie wiedział, rób tak abyś na czas przeglądu mógł je wstawić,ew. trzeba zmienić na mniejsza ilość miejsc.
Bajaga - 2019-02-26, 14:59

africates napisał/a:
Czy zna ktos jakas firme ktora zmieni fotele na obrotowe, usunie przegrode i dostawi 2os kanape z tylu i koszta takiej operacji? (sa firmy ktore zmieniaja dostawcze w osobowe i maja homologacje na poszczegolne modele) czy wszyscy roba to sami?

edit: czy jak kupie brygadowke bez przegrody z 4 fotelami z tylu (zarejetstrowane na osobowy) i usune 2 fotele z tylu + zmienie przednie na obrotowe to jest tez zmiana konstrukcyjna czy nie? :)


Fotelami się nie przejmuj, to są tylko obrotnice (notabene w niemczech akcesoryjne mają atest tuv i są całkiem legalne), diagnosta ma to raczej w nosie. Bywały minivany z obracanymi przednimi fotelami i nikogo to raczej nie obchodzi.
Co do brygadówki to nie ma ona przegrody za pierwszym rzędem foteli ale ma za drugim :)
Legalizacja różnych zmian nie jest teraz tak prosta. Potrzeba firmy (faktury od firmy) dokonującej zmian w autach, np. producenta karetek, bankowozów itp. i chyba jeszcze kwitu z okręgowej SKP (do ustalenia) Lub... brygadówka i co roku sympatyczny diagnosta... Chyba, że jest sporo $ wtedy można pogadać z producentami kamperów.

ps. A tak w ogóle dla układu 2+2 (czyli w zasadzie standartowego) to po co się chrzanić w budowę? Albo będzie to masa kompromisów, używanych komponentów, brzydko i nie drogo albo będzie super (jak się ma know how) i drogo, czyli... lepiej kupić gotowca i nie tracić kilku miesięcy życia...

amples - 2019-02-26, 15:39

africates napisał/a:
(zarejetstrowane na osobowy) i usune 2 fotele z tylu + zmienie przednie na obrotowe to jest tez zmiana konstrukcyjna czy nie?
Jeżeli będzie zarejestrowany jako osobowy to nie będzie miał przegrody ,
ilość miejsc możesz sobie zmniejszyć legalnie , trochę trudniej ze zwiększeniem .

erikson - 2019-02-26, 21:27

ale sa juz dostawczaki-chodzi o bude które sa fabrycznie jako osobówka ,po co sie męczyć ,kup 9 osobowe i wtedy zmieniaj tylko ilość miejsc,przegrody juz nie masz. np https://www.otomoto.pl/of...html#c9aca028b8
LukF - 2019-02-26, 22:54

Nie napisałeś jaki budżet chcesz przeznaczyć...??? :shock:
africates - 2019-02-27, 18:29

Dzieki. Budzet mysle ze max to 60k w przypadku zabudowy zrob to sam z pomoca kogos kto ma wieksze pojecie i czas... jezeli mialbym wydawac wiecej to tylko na baze 4x4 (sprinter?) W zabudowie kamperowo wyprawowej... i dalej mysle o lozku z tylu wzdluz 2m dlugosci po mojej stronie i 170cm po stronie malzowiny a nad nami w poprzek dzieciaki... :lol: zalozenie jest takie ze auto ma wygladac jak van z zewnatrz zebymogl je porzucic gdzies na przedmiesciach w dowolnym miejscu i wrocic samolotem itp jak bede potrzebowal szybko...

Cos w tym stylu ale z wc/prysznicem..

https://youtu.be/dYjVKHuc3Qk (btw zna ktos ekipe... ludziki z forum?)

tom-cio - 2019-02-27, 18:51

Naprawde w tym stylu? Toc wstydzilbym sie tym miedzy ludzmi pokazac, zrob zabudowe porzadnie, za 60 tysi da sie naprawde fajna baze kupic i super zabudowe ogarnac a nie badziew jak na filmie
africates - 2019-02-27, 18:55

Hahah ja bym nie wstydzil sie raczej
.. a chodzilo mi bardziejno zabudowe tylu... czyli bagaznik nad nim loze malzenskie a nad nami bachory... znaczy dzieciaczki kochane

LukF - 2019-02-27, 22:05

Jako esteta oczy mnie bolą i serce też kiedy widzę takie wnętrze... :gwm
rakro1 - 2019-02-27, 22:28

Wielokrotnie miałem ochotę o tym napisać,gdy wszyscy zachwycali się autami do zabudowy,które miały napęd na tył lub 4x4 ale brakło mi odwagi.Kocham auta ze stałym napędem 4x4 i nie ma dla mnie znaczenia większe zużycie paliwa.Na co dzień używana Suzuki Vitara z silnikiem 2.4 automat zużywa ok.12 litrów paliwa.Natomiast w kamperze liczy się każdy kilogram.Czy ktoś policzył ile więcej waży takie auto i co w zamian można zamontować? Wydaje mi się,że nie warto na wstępie kupować cięższej bazy :mrgreen: .Również wybór skrzyni biegów - mimo,że automaty to moje ulubione i miałem ich osiem w swoim życiu to akurat do jazdy w trudnym,górzystym terenie jedynie manualna skrzynia.Ew. z tempomatem.Czyli - odradzam Ci napęd 4x4 oraz unikanie wywożenia rodziny w ekstremalne tereny plus ew.bardzo mocna,przekładana przód/tył wyciągarka.Gdybyś mieszkał bliżej z przyjemnością pomógłbym Ci przy budowie.Powodzenia.
Bajaga - 2019-02-27, 22:29

Poza marną estetyką i de facto brakiem łazienki (czyli wiadomo - nie kamper :wyszczerzony: ) to osłabia mnie ten układ łóżek, jest Okropny... 5 minut bym w takiej trumnie nie wytrzymał. Spanie w kamperze to nie to co przekimanie się na siedzeniach osobówki, to nie kara tylko normalny wypoczynek ma być.
erikson - 2019-02-28, 07:45

większość twierdzi ze jak wc nie ma to nie kamper.
africates - 2019-02-28, 08:55

Ja nie widze innego rozwiazania z lozkami.... dzieci ida wczesniej spac a ty chcesz posiedziec dluzej i cos ugotowac a pada i jest chlodno... lozko z przodu odpada

Moze jednak pojsc w gotowca... tyle ze jest zamysl zostawania na dziko przez wiekszosc czasu...

africates - 2019-03-08, 10:02

Hmmm.. a co myslicie o takim? Nie ma zbytnio info o aucie.. tylko rocznik :D

https://www.donedeal.ie/c...er-van/20411819


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group