Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - Który MAN 12 ton?

Johny_Walker - 2019-02-27, 15:06
Temat postu: Który MAN 12 ton?
Gdybym chciał zbudować kampera na bazie używanej chłodni MAN 12 ton lub czegoś podobnego, to który silnik i wersję wybrać? Co innego zamiast MAN w tej wielkości?
eler1 - 2019-02-27, 18:53

Jeżeli man to silnik 6 garow 6800 pojemności od 220KM skrzynia biegów 6
orys - 2019-02-27, 20:52

Taki mercedesik jak Milka 2 jest sympatyczny.

Z kolei ja dużo bardzo jeździłem DAFem LF. Wada to dość ciasna kabina, natomiast jest to niesamowicie zwrotne auto i sympatycznie się prowadzi (choć podatne na podmuchy wiatru), można kupić w wersjach od 7.5 do 18ton...

Cyryl - 2019-02-28, 07:14

MAN tej wielkości jest z "rodziny" TGL, jest na rynku od 2005 roku. jest wyposażany w silniki od 4-cylindrowych 150KM do 6 cylindrowych 250KM.
oznaczenie pojazdu np. 12.220 oznacza 12t DMC i 220KM mocy silnika.
w tej chwili najczęściej jest montowana skrzynia 8-biegowa manualna Eaton FSO 8309 z przebitką pneumatyczną góra-dół.
w tej chwili najbardziej rozpowszechniona jest wersja 12.220-250.
jest to pojazd dystrybucyjny, więc zwrotny i dość krótki, najczęściej jego długość nie przekracza 8m, czyli tyle ile kamper o DMC 4,5-5t DMC.
jest dość solidnie zbudowany i nie ma kłopotu za awariami oraz dostępność części jest bardzo łatwa.
wadą będzie oddzielnie kabiny od części mieszkalnej, więc pojazd będzie mógł przewozić maksymalnie 3 osoby oraz wysoka podłoga części mieszkalnej.
wysokość pojazdu w tej wersji jest około 3,4m i pozwala na dość swobodne poruszanie się w mieście pod wiaduktami o ile nie ma zakazów tonażowych.
w Polsce w przeciętnym mieście mamy kilka kategorii zakazów tonażowych:
1. 18t DMC dla ruchu tranzytowego tirów,
2. 12t DMC pozwalający na wjazd takich właśnie pojazdów dystrybucyjnych.
3. 9t DMC pozwala na wjazd pojazdom dostawczym trochę większym i tu takim pojazdem już nie wjedziesz.
4. 3,5t DMC dla centrów miast zezwalający na poruszanie się tylko osobówkami i zaopatrzenia dostawczymi do 3,5t DMC.

JacekL - 2019-02-28, 07:36

eler1 napisał/a:
Jeżeli man to silnik 6 garow 6800 pojemności od 220KM skrzynia biegów 6

Święta racja - mocny i stosunkowo nie dużo pali, ciągnie od dołu. Tylko skręt ma fatalny. Miałem takiego kilka lat. Mercedesy lub dafy mają dużo lepszy skręt co przydaje się podczas kamperowania dużym pojazdem. Jeżeli wybór padł na MANa to trzeba szukać z jak najkrótszym rozstawem osi.

eler1 - 2019-02-28, 10:24

Cyryl napisał/a:
MAN tej wielkości jest z "rodziny" TGL, jest na rynku od 2005 roku
Ja osobiście bym szukał LE lub L2000 do roku 2005 oglądałem ostatnio z 2005r. 12.220 Euro4 z kontenerem dł.7,4m na poduszkach i rampą przebieg 668tys.km tacho analog , webasto 3 osoby + kurnik za 21tys.netto do negocjacji
Socale - 2019-02-28, 23:25
Temat postu: Re: Który MAN 12 ton?
Johny_Walker napisał/a:
Gdybym chciał zbudować kampera na bazie używanej chłodni MAN 12 ton lub czegoś podobnego
...

"Czyś Ty zdurniał na starość?" Gdzie ja teraz klimatyzację do chłodni kupię?
.
Dżony... Tysetak... serio?

Johny_Walker - 2019-03-02, 13:35

Tylko tak myślę. W takiej chlodni zakladam kanałówkę i mam zimno lub ciepło kiedy chcę.
Comsio - 2019-03-02, 22:12

Johny_Walker napisał/a:
Tylko tak myślę. W takiej chlodni zakladam kanałówkę i mam zimno lub ciepło kiedy chcę.


Dobrze myślisz. :ok
Wiesz czego chcesz , agregat Carrier III , mruczy :ok :szeroki_usmiech :ok

Johny_Walker - 2019-03-03, 08:27

Na dachu ciężarówki zmieszczę bez problemu minimum 1500W solarów. To z nawiązką wystarczy do zasilenia normalnej domowej klimatyzacji.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group