|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kamperowanie - Wielkość kampera - opłaty za promy w Europie
Pablo RS - 2019-03-03, 19:28 Temat postu: Wielkość kampera - opłaty za promy w Europie Jestem w trakcie decyzji wyboru wielości kampera do zakupu. Będę jeździł głównie samotnie - tak lubię :-), myślałem o integrze. Wyglada na to ze będę duzo jeździł po wyspach: w basenie śródziemnomorskim ale tez Wyspy Kanaryjskie ect. Jakie macie doświadczenie w opłatach za przeprawy promowe w zależności od wielkości kampera ( długość / wysokość/ waga) ? Czy wysokosc i waga ma znaczenie w kosztach przepraw czy tylko długość? Czy są jakieś stanadardy w opłatach ze np. do 5 metrów długości to podstawowa opłata a powyżej większa? Jak to ogólnie wyglada w tej kwestii? Czy są jeszcze inne kwestie w tym temacie? Dzieki z góry za rady.
Socale - 2019-03-03, 20:39
Cenniki są tak opracowane by w najkorzystniejszym przedziale mieściło się jak najwięcej kamperów. Coś jak słynny cennik kempingu w Dziwnowie:
Przyczepa
mała x zł
średnia x zł
duża x zł
powyżej 4 m x zł
.
Na promach kampery mają przedziały do 5m, powyżej 5m , powyżej 7m.
Masa nie, ale wysokość na niektórych promach mają znaczenie.
marcincin - 2019-03-03, 21:16 Temat postu: Re: Wielkość kampera - opłaty za promy w Europie
Pablo RS napisał/a: | Wyglada na to ze będę duzo jeździł po wyspach: w basenie śródziemnomorskim ale tez Wyspy Kanaryjskie ect. Jakie macie doświadczenie w opłatach za przeprawy promowe w zależności od wielkości kampera ( długość / wysokość/ waga) ?.
|
Transport na wyspy to jeden aspekt - z tego co napisałeś to chcesz explorować wyspy - które przeważnie są górzyste, z wąskimi i krętymi drogami. Nie wiem jakie masz doświadczenia w jeżdżeniu większymi od osobówek pojazdami w tego typu terenie. Na wyspy (szczególnie Kanaryjskie) najlepiej sprawdzi się krótka blaszanka - szczególnie, że planujesz samotne wyprawy. Szerokim kamperem nie wjedziesz w wiele miejsc - chyba, że planujesz poruszanie się po głównych drogach i kamperowanie stacjonarne. Osobiście uważam, że zwiedzanie kamperem wyspy typu La Palma to słaby pomysł - oczywiście wszystko można (widziałem tam kampery). Zjazd z drogi głównej będzie wiązał się z dużą dawką adrenaliny i obawą czy uda się wrócić. Kilka razy na La Palmie np. musiałem zatrzymywać się (małą osobówką) na podjeździe 20% i cofać, aby minąć się z jadącym z góry samochodem - nie chciałbym ćwiczyć takich manewrów kamperem.
pasza - 2019-03-03, 21:40
Jak patrzyłem na ceny promów już nie pamiętam czy do Grecji czy na Sardynię to za kampera powyżej 7m bilet kosztował niemal 2X !!! tyle co za mą Adrię 5,7m, aż uwierzyć nie mogłem że aż taka różnica, takim długim o promach można zapomnieć bo ceny kosmiczne.
Teraz mam forda 6,22m + na bliźniakach i już opłaty wyższe za prom dodatkowo nie tylko w Polsce za bliźniaki się płaci na jakieś tam autostradzie ale i w Francji też są takie.
Adria wygrywa pali mało, opłaty niskie na wszystko a w środku więcej miejsca jak w semiintegrze 7metrowej.
MILUŚ - 2019-03-03, 23:49
Co prawda kierunek inny ale w Skandynawii barierą od której licza niemal połowę drożej jest magiczne 6 m .
Janusszr - 2019-03-04, 10:02
A jak wyglądają opłaty:
1. Osobówka + przyczepa kempingowa.
2. Kamper + przyczepka lekka z wystającym np. na metr ładunkiem.
andi at - 2019-03-04, 11:59
No i kierowca jest przypisany do kampera. Sam jedziesz to podajesz tylko kamper .Ja też wiem o magicznych 6 m
krzlac - 2019-03-04, 15:29
Tu nie można uogólniać, co armator to inne zasady. Trzeba klikać po stronach linii promowych, wybierać konkretną przeprawę, datę, podać długość pojazdu, czasem wysokość, czasem rodzaj pojazdu, ilość pasażerów i na końcu jest cena dnia. Klikasz za miesiąc i jest inaczej. Podjeżdżasz z marszu i jest bilet tańszy jak przedpłacony w internecie, podjeżdżasz innym razem i jest droższy.
Jest generalnie zasada, że im krótszy i niższy tym taniej. I potwierdzam, zwykle 599 cm jest długością magiczną. Głupi nie projektował trojaczka L3H2. Kierowca nie na każdych liniach jest przypisany do samochodu.
mischka - 2019-03-05, 21:09
Płaciłem teraz za prom na Sardynię i Kamper (poniżej 6 metrów) wyszedł taniej niż samochód osobowy.
Andrzej 73 - 2019-03-05, 21:39
mischka napisał/a: | Płaciłem teraz za prom na Sardynię i Kamper (poniżej 6 metrów) wyszedł taniej niż samochód osobowy. |
Skąd wypływałeś i gdzie kupowałeś bilety.
My w tym roku mamy zamiar odwiedzić te rejony Włoch.
RadekNet - 2019-03-05, 21:42
Morze Irlandzkie i okolice:
https://www.irishferries.com - do 8m i do 12m
https://www.stenaline.ie - do 6m, do 10m i do 12m
orys - 2019-03-05, 22:29
W Szkocji na promach Cal Mac cena rośnie mniej więcej proporcjonalnie co pół metra.
UPDATE 2019: Teraz opłaty za kampery są podzielone na trzy poziomy: "do 6 m", "do 8 m" i "do 10 m".
Na małych promach samorządowych (np. Corran Ferry) jest stała opłata za wszystko do 3.5t.
Na Orkady i Szetlandy nie pływałem...
mischka - 2019-03-06, 22:21
Andrzej 73, Livorno->Olbia, Olbia->Piombino.
Bilety kupowane u Mobylines. Koszt tam i powrót dla 2+2 ze śniadaniem ok.350€
Dokładnie mogę ci powiedzieć jak będę w domu.
Milki - 2019-11-04, 22:02
Usiłuję wybrać bazę.
Wacham się między L2 a L3.
Znalazłem info że Trojaczki 2006-2014 w wersji L3 mają 5998 mm długości.
Z tego co czytam 6 m bywa granicą opłat.
Czy dobrze przypuszczam że hak/bagażnik na rowery spowoduje że zgodnie z rzeczywistością zapłacę jak za auto powyżej 6 metrów?
Jak to jest w praktyce?
edit.
Chyba znalazłem w innym dziale ale to tylko o Norwegii:
https://www.camperteam.pl...ghlight=#516534
sweetek - 2019-11-04, 22:20
Ja jak pływałem kamperem 5.95 i pytałem się czy rowery mam chować do środka bo z rowerami było 6.5 to patrzyli się na mnie jak na idiotę.
|
|