Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - Peugeot J5 ucieka na prawo

Artur.Dell - 2019-03-18, 18:55
Temat postu: Peugeot J5 ucieka na prawo
Witam,

Mam kłopot z moim Peugeotem. Otóż podczas jazdy ściąga go na prawo. Byłem na stacji diagnostycznej i nie wykryto żadnych usterek przedniego zawieszenia. Hamulce są sprawne i się nie grzeją. Jak odpuściłem lewą poduszkę, a prawą zostawiłem pod ciśnieniem 4 atm. to nieco poprawiło sprawę, ale jeszcze lekko ucieka w prawo. Ale to chyba nie jest rozwiązanie.

MisioKRAK - 2019-03-18, 20:59

A sprawdzałeś zbieżność?
zbiegusek - 2019-03-18, 21:03

ciąga przy przyspieszaniu? Hamowaniu? Podczas jednostajnej jazdy? Jest różnica jeżeli nagle zdejmiesz nogę z gazu? (Zwłaszcza na niższych biegach?)
Pisząc o poduszce masz na myśli poduszki w tylnym zawieszeniu? Przyjrzyj się resorom tylnej osi i przede wszystkim - czy równo stoi na płaskim?

Nemo72 - 2019-03-18, 21:20

Ja bym sprawdził opony kiedyś też tak miałem wszystko sprawdzone a auto ściągało.... Winna była opona po wymianie auto jechało jak należy.
Horte - 2019-03-19, 05:43

Również proponuje sprawdzić zbieżność!
pawel-m - 2019-03-19, 07:45

myśle że opony na śmietnik miałem podobny problem bieżznik jak nowy a sciągało .możesz zmienić lewą na prawą i jak bedzie ściągać w drugą str. to niestety wymiana oponek
dziwaczek - 2019-03-19, 07:48

Zbieżność - tak jak koledzy pisali (moze być z tym problem, szczególnie jak pojazd ma ponad 3m - mój ma 3.2m i był problem gdzie znaleźć warsztat aby się zmieścił) Też mi lekko ściągał w prawo ale po ustawieniu zbieżności i wymianie opon - na nowe (ciśnienie
ustaw w oponach) jest już dobrze.
Jest jeszcze kwestia sprawdzenia geometrii (koła tylne - może coś jest przestawione)

Na stacji diagnostycznej powinni Ci powiedzieć że coś jest nie tak ze zbieżnością - pojedz na inną i zapytaj.

CORONAVIRUS - 2019-03-19, 08:16

Obstawiam opony , zamienić lewe na prawe i się okaże , to nawet może być tylna opona z wadą .
Artur.Dell - 2019-03-19, 19:49

Zacznę od zbieżności i sprawdzenia ciśnienia w kołach. Jak to nie pomoże to będę kombinował ze zmianą kół. Opony ma nowe, zmienione w ubiegłym roku na wiosnę. Więc myślę że to nie ich wina.
Kuba L. - 2019-03-19, 20:17

Mam ten sam objaw od samego początku (od 8 lat) pisałem już o tym tutaj chyba ze 2-3 lata temu.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej :haha:

Bez urazy :bajer

P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. :spoko

Misio - 2019-03-19, 20:44

Sprawdź łożyska, cylinderek też może nie wracać :spoko
zbiegusek - 2019-03-20, 21:22

Kuba L. napisał/a:
.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej :haha:
P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. :spoko

Tzw. polibusze. Zamiast zwykłych tzw. silentbloków. :)
A tak serio, to szukaj miejsca, w którym jest luz objawiający się skręcaniem jednego koła przy zmianie obciążenia. Może być tak, że wszystkie elementy łożyskowe, elementy metalowo-gumowe są OK a wina leży w złym stanie blacharki - poddaje się podłużnica, do której mocowany jest wahacz. Dodajesz gazu, koło ciągnie do przodu, wahacz się wygina a drążek kierowniczy nie i zmienia się zbieżność koła prawego na rozbieżne bardziej. No i ściąga... :)

Gewehr - 2019-03-20, 22:25

Kuba L. napisał/a:
Mam ten sam objaw od samego początku (od 8 lat) pisałem już o tym tutaj chyba ze 2-3 lata temu.. Zawieszenie utrzymuję w stanie bdb, zbieżność igła, opony bdb, wyważane/zamieniane, co roku przegląd diagnostyczny na 100% i co ? I ku.. cały czas to samo, ściągą podczas przyspieszania, wciskam gaz - ciągnie w prawo, odpuszczam gaz - jedzie prosto.. Ma ktoś jakiś pomysł? Chętnie wysłucham jakiejś nowej teorii, tylko nie tych powyżej :haha:

Bez urazy :bajer

P.S. Kiedyś padł pomysł żeby zastosować gumy wahaczy takimi specjalnymi twardymi gumami z poliuretanu, trzeba by było metodą prób dopasowywać, tylko kto ma na to czas i takie możliwości.. :spoko

Objaw typowy dla luzu na drążku reakcyjnym. Może być jeszcze wywalona poduszka amora. Sprawdź jeszcze przednią belkę, tą pod chlodnicą. Jak nie będzie trzymała sztywność, to i reakcyjny nie będzie działał prawidłowo.

Kuba L. - 2019-03-20, 22:36

Ale ja mam blacharkę w bdb stanie, nie mam nigdzie żadnej korozji ;) za chwilę wstawiam go na wiosenny przegląd to każę całą zawiechę zwalić i ew. po kolei wymieniać na nowe jak będzie coś nie halo.. zrobię jeszcze raz zbieżność, w tym roku jak już gdzieś wcześniej pisałem lecą też nowe kapcie i zobaczymy czy to coś pomoże.. ale nie łudzę się za bardzo :spoko
Kuba L. - 2019-03-20, 22:40

[quote="Gewehr"]Objaw typowy dla luzu na drążku reakcy

O, dzięki za info tego chyba nie przerabiałem lub nic o tym nie wiem.. dam znać czy coś się zmieniło na plus po przeglądzie :spoko

Artur.Dell - 2019-04-18, 12:24

Może ktoś polecić zakład w okolicach Katowic, gdzie można zrobić geometrię kół?

Obdzwoniłem pół województwa i albo usłyszałem od razu nie, albo inni mieli za niskie wjazdy.

Mój kamper ma 3m wysokości.

MisioKRAK - 2019-04-18, 13:46

Mogę polecić geometrię w Krakowie...
😁

Artur.Dell - 2019-04-18, 13:49

Dziękuję. Pewnie jak nic nie znajdę w mojej okolicy to zostanie mi Kraków😀
LukF - 2019-04-18, 17:12

Na stacji kontroli pojazdów KREG w Rybniku
RISTEAM - 2019-04-29, 18:36

Miałem taki sam problem ze ściąganiem w Ducato I wymieniałem wszystko po kolei i nic nie pomagało. Dopiero najprostszy sposób dołożyłem zwykłe podkładki przed gumy wahacza koło cofnęło się do tyłu i wszystko wróciło do ładu! Proste ale skuteczne
Artur.Dell - 2019-04-29, 19:53

Po majówce jadę na geometrię. Zobaczymy czy to coś poprawi.
martini44 - 2019-04-29, 20:48

Lędziny... warsztat geometria "u Lecha" zrobił idealnie :spoko

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group