| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Prawo i przepisy - Zmiany kontrukcyjne podwozia ciezarowki vs przepisy prawne
tooFATtoDRIVE - 2019-04-06, 18:25 Temat postu: Zmiany kontrukcyjne podwozia ciezarowki vs przepisy prawne Witam,
Pytanie nie do konca zwiazane z kamperami ale moze ktos bedzie w stanie cos podpowiedziec lub odeslac do konkretnych paragrafow w polskim prawie.
Wyobrazmy sobie taka sytuacje:
* ciezarowka z 4 osiami
* kabina tzw dzienna czyli krotka
Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) - chodzi tu glownie o to zeby nie bawic sie w przedluzanie ramy w ciezarowce z 3 osiami
* zamiana kabiny dziennej na podwojna kabine (potocznie nazywana Doka), co rowniez wiaze sie z przesunieciem do tylu wspornika/zatrzasku na ktorym siedzi tyl kabiny
Co na to przepisy? Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska.
Czy ktos sie orientuje jak ten temat wyglada?
Pozdrawiam
amples - 2019-04-06, 18:36
| tooFATtoDRIVE napisał/a: | | Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska | Jaki masz problem ? , od czego net. i np. forum diagnostów
tooFATtoDRIVE - 2019-04-06, 18:52
| amples napisał/a: | | tooFATtoDRIVE napisał/a: | | Nie mam jak zapytac na stacji diagnostycznej poniewaz mieszkam poza Polska | Jaki masz problem ? , od czego net. i np. forum diagnostów |
To mi sie podoba. Jasna sugestia co zrobic - zaraz zaloze profil na forum diagnostow i zaczne zadawac pytania.
Dzieki
janusz - 2019-04-06, 19:47
| tooFATtoDRIVE napisał/a: | | zaraz zaloze profil na forum diagnostow |
Chyba trafniej byłoby na forum Rzeczoznawców techniki motoryzacyjnej. Myślę, że tak duża ingerencja w konstrukcję pojazdu nie przejdzie bez ekspertyzy rzeczoznawcy.
tooFATtoDRIVE - 2019-04-06, 20:05
| janusz napisał/a: | | tooFATtoDRIVE napisał/a: | | zaraz zaloze profil na forum diagnostow |
Chyba trafniej byłoby na forum Rzeczoznawców techniki motoryzacyjnej. Myślę, że tak duża ingerencja w konstrukcję pojazdu nie przejdzie bez ekspertyzy rzeczoznawcy. |
Dziekuje za sugestie. Tez zaloze profil i zamieszcze pytanie.
janusz - 2019-04-06, 20:48
| tooFATtoDRIVE napisał/a: | | Tez zaloze profil i zamieszcze pytanie. |
Myślę, że pewniej będzie umówić się z jakimś rzeczoznawcą i porozmawiać. Na forum zawsze są dwie przeciwstawne opinie. Jedni napiszą, że można drudzy, że nie można i której grupie dyskutujących uwierzyć? Moim zdaniem, jeżeli jesteś zdecydowany na przebudowę to idź do rzeczoznawcy, umów się, że on napisze Ci później opinię, uzgodnij co i jak masz zrobić żeby jemu odpowiadało. Z opinią w ręku znacznie łatwiej będzie znaleźć SKP w której zalegalizują Ci to i łatwiej będzie urzędnikowi w starostwie/urzędzie komunikacji przełknąć papiery.
Ahmed - 2019-04-06, 21:37
| tooFATtoDRIVE napisał/a: | Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) |
To zmienia naciski na pozostałe osie , powinna za tym iść zmiana DMC , czego w naszym kraju raczej nie przeskoczysz
| janusz napisał/a: | | Z opinią w ręku znacznie łatwiej będzie znaleźć SKP w której zalegalizują Ci to |
Wątpię , już od dawna nie pracuję na okręgowej ale te papiery od rzeczoznawcy zawsze działały na mnie jak płachta na byka
Pawcio - 2019-04-08, 13:29
| tooFATtoDRIVE napisał/a: | Proponowane zmiany:
* usuniecie drugiej z dwoch przednich osi (nie napedzanej) - chodzi tu glownie o to zeby nie bawic sie w przedluzanie ramy w ciezarowce z 3 osiami
* zamiana kabiny dziennej na podwojna kabine (potocznie nazywana Doka), co rowniez wiaze sie z przesunieciem do tylu wspornika/zatrzasku na ktorym siedzi tyl kabiny |
Powiem Ci krótko i treściwie. Nie idź tą drogą Jeśli masz dużo wolnego czasu, chęci i pieniędzy wykorzystaj to w inny sposób. Poszukaj sobie odpowiedniego do swoich wymagań gotowego trzyosiowego podwozia i je zabuduj. Jeśli już posiadasz taką czteroośkę to sprzedaj i kup to, co potrzebujesz.
W kwestii przepisów nie wypowiem się.. ale w kwestiach technicznych - w większości przypadków krótka kabina to pojazdy wykorzystywane w dystrybucji na krótkich odcinkach. Posiadają one skrzynie biegów i mosty dostosowane do ruchu miejskiego - krótkie przełożenia uniemożliwiają komfortowe i w miarę ekonomiczne pokonywanie dłuższych tras.
A może przybliżysz więcej co zamierzasz wyprodukować? Ciekaw jestem.. i nie przejmuj się jak koledzy zaczną się tutaj w temacie to taka tradycja
Matheus - 2019-04-08, 14:25
Zmiana kabiny może by jeszcze przyszła ale uważam że, demontaż osi to już żaden diagnosta nie podbije.
tooFATtoDRIVE - 2019-04-10, 22:57
| Pawcio napisał/a: |
A może przybliżysz więcej co zamierzasz wyprodukować? Ciekaw jestem.. i nie przejmuj się jak koledzy zaczną się tutaj w temacie to taka tradycja |
Za jakis czas przyblize ten temat.
To ze mnie koledzy zmasakruja za niestandardowe pomysly mowiac ze sie nie da, ze mnie chyba pogielo - to jest przeciez taka nasza tradycja wiec napewno bedzie mialo miejsce
moskit - 2019-04-11, 06:46
Pójście tą drogą to spore wyzwanie prawne tak jak pisze Achmed likwidacja jednej osi może zakończyć się pełną homologację , jak trafisz na "dokładnego" rzeczoznawcę lub diagnostę , szkoda twoich pieniędzy i czasu. Wartość przerobienia i stworzenia nowych dokumentów zdecydowanie przewyższy kasę jaką trzeba wydać na zamianę bazy.
MAWI - 2019-04-11, 21:01
| Ahmed napisał/a: | DMC , czego w naszym kraju raczej nie przeskoczysz
|
Da się . Ja tak miałem. Mam MAN o symbolu 26,364. i w dmc wpisali mi DMC 24 tony. A Firma MAN dała mi oświadczenie ,że wyprodukowano go z DMC 26ton i się udało. Ale łatwo nie było.
Ahmed - 2019-04-11, 21:05
Jeśli komuś w 126p wpiszą DMC 3500 kg. to oczywiście korekta na prawidłowe wartości jest możliwa a wręcz pożądana
MAWI - 2019-04-11, 21:14
Podobno w Kutnie to pierwszy raz , bo auto z trzema osiami z tymi znakami czyli 26,xxx nigdy nie miała w dowodzie więcej niż osiem ton na oś . I myśleli ,że tak będzie. U mnie to auto wozi gabarytowe towary np. Maszyny budowlane , czy rolnicze i przy długości pokładu 9 metrów , jest to auto specjialne i dodatkowe 2 tony robi różnicę. Miało ok 18 ton ładowności . Teraz ma ok 20 ton.Na solówce.
MAWI - 2019-04-11, 21:19 Temat postu: Można Tu papier.
Ahmed - 2019-04-11, 21:43
| MAWI napisał/a: | | jest to auto specjialne |
Co się kłóci z tym
| MAWI napisał/a: | | Tu papier. |
Gdzie jest napisane że ciężarowe
Zresztą z błędem , jest dopuszczalna masa całkowita , winno być maksymalna masa całkowita
MAWI - 2019-04-12, 09:34 Temat postu: Oświeć mnie panie bo głupi. Tu masz zdjęcie dowodu
Ahmed - 2019-04-12, 11:58
| MAWI napisał/a: | | Tu masz zdjęcie dowodu |
Ale w czym jest problem ? Te 24 tony miałeś źle kiedyś wpisane , teraz masz dobrze .
11500 KG na oś napędową
8000 KG na drugą
8000 KG na trzecią
Mam tylko małą uwagę , w samochodzie specjalnym nie wpisuje się ładowności do dowodu rejestracyjnego
Matheus - 2019-04-12, 17:33
| Cytat: | samochodzie specjalnym nie wpisuje się ładowności do dowodu rejestracyjnego |
No właśnie, dlaczego tak jest?
Specjalny kempingowy rozumiem że nie ma ładowności ale tak jak wyżej specjalny pomoc drogowa czemu nie ma?
amples - 2019-04-12, 18:08
| Matheus napisał/a: | | Specjalny kempingowy rozumiem że nie ma ładowności | I tu się mylisz ,
wiele przerobionych blaszaków na kampera , ma wpisaną ładowność ,
Rav - 2019-04-12, 19:33
MAWI
Zdejmij ten dowód z Peselami i adresami, bo zaraz jakiś amator zaciągnie w Twoim imieniu kilka pożyczek. Wystarczy na te dane zamówić dowód kolekcjonerski, odkleić nalepkę "falsyfikat" i heja po pożyczkach internetowych.
tooFATtoDRIVE - 2019-04-14, 16:38
| moskit napisał/a: | | Pójście tą drogą to spore wyzwanie prawne tak jak pisze Achmed likwidacja jednej osi może zakończyć się pełną homologację , jak trafisz na "dokładnego" rzeczoznawcę lub diagnostę , szkoda twoich pieniędzy i czasu. Wartość przerobienia i stworzenia nowych dokumentów zdecydowanie przewyższy kasę jaką trzeba wydać na zamianę bazy. |
Cos w tym jest. Trzeba dalej pomyslec.
W pierwszej wiadomosci zapomnialem dodac kwestii rejestracji samochodu o szerokosci 2.70m (na poziomie opon ale nie karoserii ale nie sadze zeby to akurat bylo jakimkolwiek wytlumaczeniem jak mnie ktos zatrzyma i zacznie sprawdzac.
Jak na razie znalazlem Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, a konkretnie paragraf 57:
"§ 57. 1. Szerokość samochodu ciężarowego, ciągnika siodłowego i balastowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r. może wynosić do 2,7 m, jeżeli pojazdy te będą wyposażone w światła obrysowe, o których mowa w § 12 ust. 1 pkt 15."
(zrodlo: http://prawo.sejm.gov.pl/.../D20162022.pdf)
A wiec jezeli to poprawnie czytam, samochody zarejestrowane po raz pierwszy po 1 stycznia 1986 r. nie moga miec wiecej niz 2.55m, no chyba ze jest to chlodnia, ktorej szerokosc moze byc do 2.60m.
Czy ktos zna blizej jakies odstepstwa od reguly 2.55/2.60m?
Ahmed - 2019-04-14, 17:12
| tooFATtoDRIVE napisał/a: | | Czy ktos zna blizej jakies odstepstwa od reguly 2.55/2.60m? |
https://www.gov.pl/web/in...cznych-pojazdow
|
|