Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Na prądzie chłodzi na gazie grzeje.

Socale - 2019-04-15, 21:09
Temat postu: Na prądzie chłodzi na gazie grzeje.
Vitaycie Koledzy.
Moje szare komórki albo uległy rozkładowi albo problem jest poważny.
Lodówka, na 12V podczas jazdy oraz na 230V ze słupka działa prawidłowo.
Błyskawicznie (2-3 kwadranse) osiąga niską temperaturę na dowolnym prądzie.
Natomiast na gazie efekt jest odwrotny, wnętrze lodówki osiąga temperaturę wyższą niż otoczenia.
Zajrzałem gdzie trzeba, sprawdziłem co trzeba i... poległem. Po prostu nie wiem co zrobić.
Płomień jest ładny, niebieski, komin drożny, żadnych pajęczyn itp. Wszystko jak z fabryki.
Komin na górze/wylocie spalin ma fabrycznie założoną kształtkę blaszaną, zdjąłem ją i wyjąłem drutowaty wycior z blaszaną świdrowatą skrętką - znam jej rolę dlatego sprawdziłem, nie ma nawet jeszcze korozji na niej.
Chcielibyście się nad moim problemem zastanowić i coś napisać?

amples - 2019-04-15, 21:41

Socale napisał/a:
Płomień jest ładny, niebieski, komin droż.........wnętrze lodówki osiąga temperaturę wyższą niż otoczenia.

Palisz ognisko w lodówce i dziwisz się że się nagrzewa :haha: :haha:
A serio to :niewiemm nie uznaje ognia poza piecem i kuchnią , czasami świece :wyszczerzony:
.

CORONAVIRUS - 2019-04-15, 21:50

To jest ładny płomień ? to jakiś wypierdek ognia , szukaj ciśnienia w układzie albo dysza przytkana . Za chwilę lodówka wyświetli kod 09 :)
Andrzej 73 - 2019-04-15, 22:34

Wojtek , masz butlę z propanem?
Wymień butlę na nową z czystym propanem , a jak to nie pomoże to czyszczenie dyszy.
Tak jak Adam napisał płomień jest stanowczo za mały.
:spoko

Socale - 2019-04-16, 21:19

Brawo Adam, Brawo Andrzej.
Na przeglądzie poleciłem wymienić reduktor na nowy, bo jak wstawiałem zbiornik LPG to założyłem reduktor używany a chciałem mieć pewny, nowy.
Chłopaki zlecenie wykonali ale założyli 30 mBar - absolutnie nieświadomie popełnili błąd.
Jeden telefon sprawdzający i uzyskałem odpowiedź że na bank wstawili 30mBar bo 50mBar nawet nie mają na półkach bo nikt tego nie chce a pracownik... tylko pracuje.
- Ok, nie ma problemu.
.
Nowy 50mBar już jedzie do mnie i zapewne problem zostanie rozwiązany. Jeśli jednak nie, to będę drążył dalej, tymczasem Wam, za myślenie i stosowanie wiedzy,
po Porterku:

Socale - 2019-04-16, 21:21

Łooooo Adam...
Pińcet.
(Nie kojarzyć z +)
Ale mam zaszczyt :bigok
.
.
.
A gdzie mogę zobaczyć jak wygląda prawidłowy płomień?
Mój może za niski ale drży i jest niebieski, dlatego uznałem że prawidłowy. Lecz nie szumi tak jak wcześniej :idea a pamiętam, Bronka zapewniałem że jak szumi to ok bo i ja tak mam. Miałem.
Fakt, niedogrzany układ w efekcie ogrzewa.

Suliki - 2019-04-16, 21:31

Cześć

jedna uwaga, jak masz LPG to załóż filtr ( o ile tego nie zrobiłeś, ja założyłem taki od wózka widłowego ) , LPG bywa zaolejone szczególnie w krajach jak np Turcja i potrafi przytkać reduktor co powoduje podobne efekty 'słabego ciśnienia'.

CORONAVIRUS - 2019-04-16, 21:47

50 m bar do nowego auta ??? :shock: :shock: :shock: :shock:
Socale - 2019-04-16, 22:36

MECENAS napisał/a:
50 m bar do nowego auta ??? :shock: :shock: :shock: :shock:

O q...va.
Tak miałem fabrycznie, widać naklejkę (patrz foto).
Ja pi...le :gwm już "znalazłem błąd" a tu okazuje się że wsio prawidłowo.
.
Dobra, brniemy dalej. Adam, masz gdzieś foto jak wygląda prawidłowy płomień? Pójdziemy w tym kierunku.
Muszę zajrzeć pod auto co tam jest i odszperać co tam było przeze mnie założone. Pamięć zawodzi ale wiem że jak coś robię to żadnych kompromisów, mi to działało więc musiało być prawidłowo, teraz nie jest prawidłowo zatem muszę znaleźć przyczynę.
.
Hm... a już miałem se pospać spokojnie.
Teraz mi wlazł pomysł zmierzenia temperatury spalin na poziomie wylotu z komina, to dane do wniosków.

Andrzej 73 - 2019-04-16, 22:51

Wojtek , sprawdziłeś dyszę?
Spokojnie , jak przed awarią działało prawidłowo , to nic nie zmieniaj , tylko sprawdzaj.

CORONAVIRUS - 2019-04-16, 22:54

nie mam foty płomienia ale jak go nie słychac to jest gówniany a dyszę w tym palniku jak wyjmiesz to bedziesz gość :)
Bronek - 2019-04-16, 23:14

G... ny gaz? może?
Suliki - 2019-04-17, 06:48

a jaki masz płomień na kuchence ? Jak jest OK to coś jest nie fajnie z dyszą w lodówce lub na wejściu do zaworu lodówki ( Dometic ) jest taki filterek jak od papierosa wetknięty zaraz za złączką
kimtop - 2019-04-17, 08:37

Pierwsze od czego powinieneś zacząć ,to sprawdzenie dyszy.
zbyszekwoj - 2019-04-17, 08:57

Widac że to thetford ,tam se tak łatwo dyszy nie sprawdzisz. Moim zdaniem albo za małe ciśnienie gazu, a najprawdopodobniej dysza do wymiany ( 35 euro nie majatek).
Krystian - 2019-04-17, 19:46

Też uważam że to dysza powinna być mniejsza a reduktor 30 mbar.
Grzeje dlatego że "gotuje się" czynnik chłodzący.

Socale - 2019-04-17, 20:28

Ale na prądach jest lux.
Zagotowanie czynnika to raczej od większego płomienia, a tu mowa że jest zbyt mały.
Szumi raczej jak zawsze choć nie mogę porównać. Jutro będę miał chwilę to jeszcze poszperam.
.
zbyszekwoj napisał/a:
Widac że to thetford ,tam se tak łatwo dyszy nie sprawdzisz.
...

Ale łatwo przerobię jeśli zajdzie potrzeba a jak już przerobię to na dyszę wkręcaną z mosiądzu jak w kuchenkach domowych - kwestia dziurki.
:bigok

Andrzej 73 - 2019-04-17, 21:52

Wojtek , na prąd i 12 v jest grzałka więc gazu to nie dotyczy.
Wymień dyszę. :spoko

Socale - 2019-04-18, 11:00

No ok, ok, ale Kolega wyżej napisał ze czynnik się gotuje - jeśli tak, to jak to możliwe na zmniejszonym płomieniu? Albo to fake news.
MisioKRAK - 2019-04-18, 11:17

U mnie efekt grzania jest jak jest zbyt mały przepływ powietrza z tyłu (np zamontowałem klapy osłonowe).
Socale - 2019-04-18, 21:39

Wymiękam.
Analogicznie do zdjęć:
.
Włączona na prądzie 230V lodówka przez noc przed południem osiągnęła w zamrażalniku z 3 butelkami zwykłej wody (dla stabilizacji/zwiększenia bezwładności termicznej w zamrażalniku) minus -20,2stC.
.
Przełączyłem na gaz i już po niecałych 3 kwadransach odnotowałem że temperatura rośnie: -19,0.
.
Ponownie przełączyłem na 230V i zdemontowałem palnik. Prowizorycznie zapiąłem go na butlę z reduktorem 50mBar i płomień aż grzmiał na żółto co = ciśnienie za wysokie=za dużo gazu w mieszance wobec dostarczanej stałej ilości powietrza.
Zatem dysza z logiki musi jest czysta.
Ok, ten wątek sprawdzony, pomyłki nie ma. W sieci mam ciśnienie 30mBar i jest zgodne z fabryką.
.
Grą światła sprawdziłem komin, jest do połysku czysty.
.
Poskładałem wszystko do kupy, odpaliłem gaz ponownie i...
No q... nie wierzę! :gwm
Po godzinie pracy na gazie temperatura pobiła rekord prądowy i nadal spadała.
Ostatecznie na gazie osiągnęła -22,7 stC ale nie mam fotki, jest za to -22,1stC zrobiona jakieś 20 minut wcześniej.
Nie cieszę się z tego!!! Bo...
Zrodził się nowy dylemat: usterka nie odnaleziona, nie usunięta, nie ma diagnozy ani logicznego wyjaśnienia durnego zachowania, nic nie wykryłem, nic nie naprawiłem :gwm
Niepokój. Pojadę w dzicz latem i lodówką dogrzeję piwo bo księżniczka lodówesia ma jakieś gazowe widzimisię? Profanacja.

W obecnej sytuacji, tam gdzie będę miał 230V , będę włączał na gaz i obserwował.

CORONAVIRUS - 2019-04-18, 22:02

Usterki nie odnalazłeś ponieważ sama się usunęła , dałeś na dysze większe ciśnienie i ją przepchało , być może już przy wyciąganiu palnika z dyszy wypadł syf który zatykał prawidłowy prześwit ... usterka usunięta , sprzęt działa , serwisant z Ciebie tylko dlaczego jesteś pisiorem ? :-P :spoko
Bronek - 2019-04-18, 22:04

Paproch :mrgreen:
SlawekEwa - 2019-04-18, 22:29

MECENAS napisał/a:
serwisant z Ciebie tylko dlaczego jesteś pisiorem ?

Dawno, dawno temu był taki redaktor naczelny "POLITYKI" i nazywał się Mieczysław F. Rakowski.
Napisał wtedy słynny artykuł "Fachowiec, ale bezpartyjny" :chytry

Socale - 2019-04-18, 23:05

MECENAS napisał/a:
Usterki nie odnalazłeś ponieważ sama się usunęła , dałeś na dysze większe ciśnienie i ją przepchało , być może już przy wyciąganiu palnika z dyszy wypadł syf który zatykał prawidłowy prześwit ... usterka usunięta , sprzęt działa , serwisant z Ciebie tylko dlaczego jesteś pisiorem ? :-P :spoko

No jest git, niby działa, ale po zamontowaniu wszystkiego na miejsce płomień absolutnie nie zmienił się od tego co jest na foto w pierwszym poście. Zwróciłem na to uwagę i nawet foto nie było sensu robić bo byłoby identyczne.
Albo... :evil: tkwi w szczegółach. Może "paproch" taki jak ja, faktycznie wyleciał i wróciło brakujące niezauważalne 10%
.
Niemniej Adam, za bardzo logiczne podejście:

Bronek - 2019-04-19, 07:25

Piwko za samokrytykę :mrgreen: :bajer

:bukiet: Wsesołych Świąt

zbyszekwoj - 2019-04-19, 08:48

Było tak jak ko... Mecenas napisał. Płomienia na oko tu nie ocenisz , a dyszę zapycha rdza. Dziwine tylko ze elektronika nie odcinała gazu przy niższym przepływie.
Socale - 2019-04-19, 09:55

Myślę Zbyszku że był to zbyt mało zmniejszony przepływ by go elektronika zauważyła, ale dziwne jest bardziej to, że mimo włączenia płomienia i jest on widziany przez elektronikę, to nie zgłaszała błędu że przez 2 dni temperatura nie spada a przecież jest ona szczególnie obserwowana.
To było ostatnio w Częstochowie.
Potem w domu sprawdzenie i przez noc nagrzała zamrażalnik do +19stC.
Potem temat założyłem.
A teraz działa.
Dziękuję Koledzy.

zbyszekwoj - 2019-08-02, 15:01

Odświeżyłem temat,bo mój znowu pieprzony Thetford zaszwankował.

Płomień jak u Socale ,iskra pyka nieprzerwanie i po 20 sek gasnie- wyswietla bład 11. Po przejecganiu 100km przełaczyła sie na gas i wszystko ok.

Wiem ze nie jest ok, mysle że w czasie jazdy moze cisnienie wzrosło?

dziwaczek - 2019-08-02, 17:19

Przedmuchaj palnik, ja profilaktycznie wożę sprężone powietrze - ostatnio mi na Węgrzech pomogło, czasem cos spadnie z komina na palnik i już nie grzeje dobrze - wystarczy dmuchnąć.
DK-Tadeusz - 2019-08-02, 17:31

A u mnie dysza wygląda tak; sam syf.
Palnik i dysza nowe, kupione 5 lat temu. Użytkowane 2 tygodnie.
Mam sito stalowe (mesh)100, ale czy to będzie szczelne?. Ewentualnie wsadzić w rurkę?
(edit) Zamówiłem Mesh 250,325 i 500. Czemu nikt jakiegoś patentu nie robi na to, bo to nałogowy problem z syfem w gazie?

Skorpion - 2019-08-02, 18:00

Zobacz tu:
https://www.kena.pl/?products_id=1025

https://www.fresa.sklep.p...1014-el-p31935#

Suliki - 2019-08-05, 10:15

Witam
Polecam filtr od wózka widłowego na gaz przed reduktorem, problem z zatkanymi dyszami i zaolejonym reduktorem znika.

Suliki - 2019-08-05, 10:16

np taki: https://allegro.pl/oferta/filtr-gazu-lpg-wstepny-wozek-widlowy-7934971742
dziwaczek - 2019-08-05, 11:21

jedna uwaga to filtr fazy ciekłej (z takiej korzysta wózek) a nie gazowej jak jest pobierana w kamperku.
Suliki - 2019-08-05, 11:45

tak ale działa bardzo skutecznie :) , w środku jest wkład papierowy do wymiany co +/- 2 lata
dziwaczek - 2019-08-05, 19:45

Prościej stosować czysty propan od sprawdzonego dostawcy. Ale ten filtr o nie głupi patent :idea:
Socale - 2019-08-05, 21:43

Panowie, filtr nic tutaj nie pomoże, gdyż efekty korozji występują już za dyszą gdy gaz jest już uwolniony i miesza się z tlenem.
Suliki - 2019-08-06, 08:24

na korozję za filtrem nie pomoże, ale na to wszystko co wychodzi ( a wychodzi ! ) z butli tak. Wystarczy popatrzeć na stan filtra przy wymianie.
JacekL - 2019-08-06, 09:22

Suliki napisał/a:
na korozję za filtrem nie pomoże, ale na to wszystko co wychodzi ( a wychodzi ! ) z butli tak. Wystarczy popatrzeć na stan filtra przy wymianie.


Dokładnie tak, butle są często pordzewiałe lub brudne w środku.

zbyszekwoj - 2019-08-06, 10:08

Najgorszy jest olej zawarty w gazie który zakleja zawory ogrzewania. Przy przelewaniu gazu w Maroku widać było również czarny proszek wylewający się z gazem.
Idąc tropem Socale robię doświadczenie z zapchanym palnikiem który wymieniłem w Hiszpanii.O efekcie poinformuję.

zbyszekwoj - 2019-08-06, 14:15

Ten filtr do wózka niby dobry ale te katowe przyłacze nie za bardzo pasuje do stojącej butli. :roll:
zbyszekwoj - 2019-08-06, 18:08

Stuknąłem palnikiem o stół, wypadła z niego blaszka rdzy o wym. 2x1 mm. Podłączyłem do gazu tak jak sokale poprzez reduktor 37 at. Jak ocenicie płomień?
Suliki - 2019-08-06, 18:21

tu masz prosty :ok

https://allegro.pl/oferta/filtr-gazowy-do-wozka-widlowego-prosty-7772089222

zbyszekwoj - 2019-08-06, 20:32

A co sądzicie o tym?
https://allegro.pl/oferta/filtr-gazowy-do-wozka-widlowego-prosty-aluminiowy-7772147649?reco_id=bbce2937-b877-11e9-93d3-246e968481e0&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a1429

Socale - 2019-08-06, 21:17

zbyszekwoj napisał/a:
...
Jak ocenicie płomień?

Pierwsze zdjęcie lekko niepokojące, ale lekko, a następne są doskonałe.

zbyszekwoj - 2019-09-24, 17:31

No i już sam zgłupiałem z tym moim syfiastym Thetfordem. Znowu płomień niby ładny , palnik wymieniony w ub r. razem z iskrownikiem, iskrownik pyka i wszystko gaśnie jak dawniej. Załozyłem stary palnik , niby przedmuchany i stary iskrownik ,któty nie był przyczyne pierwszej awarii i :dupa

Macie jakiś pomysł, co tu jeszcze może szwankować?. Jadę na propanie amergas.
Może znowu nowy palnik będzie potrzebny?

Socale - 2019-09-24, 20:50

Zbyszek, palnik nowy nic nie zmieni bo palnik stary się nie zużywa, nie wypala tak szybko, itd.
Trzeba się zastanowić, co powoduje zmiany charakterystyki. Czy jesteś w stanie z oddzielnej butli, przez reduktor puścić gaz na lodówkę i wówczas zobaczyć jak działa?

zbyszekwoj - 2019-09-25, 07:32

Socale napisał/a:
Zbyszek, palnik nowy nic nie zmieni bo palnik stary się nie zużywa, nie wypala tak szybko, itd.
Trzeba się zastanowić, co powoduje zmiany charakterystyki. Czy jesteś w stanie z oddzielnej butli, przez reduktor puścić gaz na lodówkę i wówczas zobaczyć jak działa?


Podejrzewam, że będzie działać,bo nic nie odetnie gazu,a trzeba by czekać z tą prowizorka kilka godzin. Serwisant w Hiszpanii mówił że palnik powinno zmieniać się w Thetfordzie co 6 lat. Może ta dysz jest taka czuła ,ze musi byc idealny przeswit, nie mam pojęcia.Palnik niby nowy, nie widać było syfu, niby przedmuchałem. Na starym też płomiń ze 4cm i :dupa

Hiszpan dobrze mówił, Thetford jest be , naprawia Anglikom i Fracuzom.

zbyszekwoj - 2019-09-25, 07:48

A jeszcze nurtuje mnie ten komin, jakos nie mozna sie do niego dobrać. W Dometicu prosta sprawa, tutaj drut napotyka opór. Niestety serwisy jak Alpo czy Kaimara to ode mnie kilkaset km a wyjazd na zimowanie zbliza sie nieubłagalnie. Taką mam piękną lodówkę , automatyczną , a takie g...o potrafi spieprzyć wyjazd.

W ub.r.walczyłem w Kilku serwisach w 2 krajach, dopiero w jednym serwisie kumaty hiszpan od razu postawił na palnik.

Koledze z tym samym problemem w identycznej lodówce w serwisie w Maroku wymienili wszystko od razu, elektode palnik i elektronikę za 600 Eu .

Endi - 2019-09-25, 11:23

Być może elektronika Thetforda, niesprzyjające warunki pracy napotyka w sahryjskim pyle ?
Socale - 2019-09-25, 22:27

zbyszekwoj napisał/a:
...
Na starym też płomiń ze 4cm i :dupa

...

Oooo i tu coś jest. 4cm to moim zdaniem trochę za wysoki, jeśli cały niebieski, to przegrzewa, jak żółty na końcówce to kopci.
Krótki i niebieski powinien być.
Teraz nasunęła mi się wątpliwość, czy stara/nowa/kolejna dysza jest dopasowana do znamionowego ciśnienia roboczego: 30 lub 50mBar, bo można wymienić dyszę na nową ale nie zwracając uwagi na jakie jest ciśnienie rodzi kłopoty - to ma znaczenie.
Dysza to precyzyjny otwór, nie łatwo jest go prostym czyszczeniem rozkalibrować na tyle by zmieniło to charakterystykę płomienia a zarazem prawidłowości w procesie chłodzenia, ale znacznie łatwiej da się zatkać na tyle, by zniekształcić płomień, pozornie prawidłowy.

zbyszekwoj - 2019-09-26, 10:23

Socale napisał/a:
zbyszekwoj napisał/a:
...
Na starym też płomiń ze 4cm i :dupa

...

Oooo i tu coś jest. 4cm to moim zdaniem trochę za wysoki, jeśli cały niebieski, to przegrzewa, jak żółty na końcówce to kopci.
Krótki i niebieski powinien być.
Teraz nasunęła mi się wątpliwość, czy stara/nowa/kolejna dysza jest dopasowana do znamionowego ciśnienia roboczego: 30 lub 50mBar, bo można wymienić dyszę na nową ale nie zwracając uwagi na jakie jest ciśnienie rodzi kłopoty - to ma znaczenie.
Dysza to precyzyjny otwór, nie łatwo jest go prostym czyszczeniem rozkalibrować na tyle by zmieniło to charakterystykę płomienia a zarazem prawidłowości w procesie chłodzenia, ale znacznie łatwiej da się zatkać na tyle, by zniekształcić płomień, pozornie prawidłowy.


Z palnika mozna wykręcić element z dyszą, sama dysza jest raczej zaprasowana i nie występuje chyba jako oddzielna część. Po oczyszczeniu sprawdziłem przez lupę pod światło, posiadają identyczne otwory w kształcie prostokącika. Zaczynam celowac juz w elektronikę która "nie widzi" płomienia i odcina gaz.
Szkoda tylko, że nie chcą wypowiedzieć się fachowcy ,których kilku jest na forum.

koko - 2019-09-26, 11:33

zobacz czy płomień ogrzewa termoparę i czy ona daje napięcie po nagrzaniu ok.2V
zbyszekwoj - 2019-09-26, 15:36

koko napisał/a:
zobacz czy płomień ogrzewa termoparę i czy ona daje napięcie po nagrzaniu ok.2V


Konrad, u mnie nie ma termopary bo to thetford, tylko elektroda jonizująca która zapala gaz. :gwm

MisioKRAK - 2019-09-26, 16:31

No niestety czasem bywa z tą elektroniką kijowo...
a może spróbuj wyczyścić komin/element grzewczy ze spiralą w środku (jakaś giętka witka wierzbowa lub cos takiego + kompresor = uwaga może lecieć sporo sadzy)...bo drutem się nie da...
Ja w tym roku miałem taki problem (myślę że to problem z gazem - zakupionym) że zaczęło mi mocniej kopcić - po przeczyszczeniu i zmianie gazu na propan płomień wrócił do normy i ładnie zaczęło to pracować...
Chociaż pomysłu na porządne wyczyszczenie tego nie mam...

A zmieniałeś (dla testów) reduktor ?

koko - 2019-09-26, 18:04

a co zamyka gaz w przypadku zdmuchnięcia płomienia
kimtop - 2019-09-26, 18:08

koko napisał/a:
a co zamyka gaz w przypadku zdmuchnięcia płomienia


zbyszekwoj napisał/a:
elektroda jonizująca

zbyszekwoj - 2019-09-27, 09:30

koko napisał/a:
a co zamyka gaz w przypadku zdmuchnięcia płomienia


Ta elektroda działa podobnie jak termopara w dometicu daje sygnał poprzez elektronike do elektrozaworu i odcina gaz.
Problem w tym, że chyba moja elektronika nie zauwaza płomienia i po kilkunastu min. odcina gaz.
Takie jest moje podejrzenie, ale ja jestem tylko amatorem i chciałbym aby bardziej doświadczeni potwierdzili moje podejrzenia. Czy wymiana panela dość kosztownego i nie "od ręki"załatwi sprawę? Czy może być jeszcze inna przyczyna? Tym bardziej że wstrzymuje mi to wyjazd, a małżonka bez lodówki mi odmawia. :gwm

dudusie34 - 2019-09-27, 10:23
Temat postu: filtr gazowy
witam. założyłem go rok temu. rewelacja.skończyły się wszelkie problemy. pozdrawiam. :spoko
Socale - 2019-09-27, 22:11

zbyszekwoj napisał/a:
...po kilkunastu min. odcina gaz.
...

Kilkunastu minutach? Nie. To nie może tak być. Bezwładność reakcji może sięgać kilku/nastu sekund, nie minut. Problem tkwi gdzieś indziej, w przyczynie a nie w skutku. Skutkiem umownie jest odcinanie po kilkunastu minutach, zatem coś się w tym czasie dzieje, osiąga apogeum a reakcja elektroniki jest kilka sekund po jego osiągnięciu, moim zdaniem prawidłowa więc sprawna.
Chyba trzeba tym tokiem.

zbyszekwoj - 2019-09-28, 10:12

Socale napisał/a:
Kilkunastu minutach? Nie. To nie może tak być. Bezwładność reakcji może sięgać kilku/nastu sekund, nie minut. Problem tkwi gdzieś indziej, w przyczynie a nie w skutku. Skutkiem umow



No tak,skleroza, chodzi o sekundy.

fan - 2019-09-28, 20:33

30 sekund tak bylo u mnie skonczyło się wymianą kompa
Socale - 2019-09-28, 21:53

fan napisał/a:
30 sekund tak bylo u mnie skonczyło się wymianą kompa

A gdzie w lodówce komp? Zwykła prosta elektronika, do ogarnięcia. Powodem jest zawsze drobiazg, bzdura, tylko trzeba ją odszukać i usprawnić a nie wymieniać całość. Z drugiej strony technologia+niskie koszty produkcji i wysokie zyski ze sprzedaży, generują najniższą linię oporu, w efekcie łatwiej i taniej jest wymienić na gwarancji a trudniej naprawić lub znacznie zdrożej wymienić po jej upływie. Wady są już zaprogramowane, mam tego świadomość i... mam już pomysł by przechytrzyć cwaniaków.
Jak mi lodówka przestanie działać po gwarancji, to sam sobie zrobię, ręcznie sterowany moduł.

zbyszekwoj - 2019-09-29, 08:05

To cały komputer, w Niemczech mozna np. kupic samo to (szara kostka) zaok 45Eu.Tylko skąd trafic co zepsute. Trza inzyniera tylko od tych urządzeń.
Roberto - 2019-09-29, 09:57

Socale napisał/a:
A gdzie w lodówce komp?

zbyszekwoj napisał/a:
To cały komputer...

Pozwolę sobie nie zgodzić się z kolegami :bajer

Nie wiem, który dokładnie model ma zbyszekwoj, ale zamieszczone zdjęcie nie pokazuje "komputera" tylko elektronikę wykonawczą (to moja robocza nazwa).
Np. w modelu N3142 (i wszystkich N3...) sterownik to płytka na której są przyciski. Poniżej zamieszczam fotkę do modelu z automatyką. Na płytce widać układ scalony w którym jest umieszczony program do sterowania całą lodówką.
Jest kilka modeli tych płytek z układem sterującym oraz kilka modeli płytek z elektroniką wykonawczą. Niestety nie wszystkie mogą pracować ze sobą zamiennie.
Temat zgłębiałem, z uwagi na chęć przerobienia lodówki N3150 z manualnej na automat.
W firmie w Gdańsku zaśpiewali mi 900zł za obie płytki (mówiąc, że są parowane) plus usługa wymiany :evil:
Pierwotnie chciałem wrzucić układ na programator i wyedytować plik wsadowy.
Niestety jest to czasochłonne :(
Dlatego finalnie przeanalizowałem budowę mojej elektroniki i kupiłem z ogłoszenia samą płytkę sterującą.
I działa tak bezawaryjnie już prawie rok :ok :szeroki_usmiech

Socale - 2019-09-29, 10:06

A ma jakąś zdolność obliczeniową ten... "komputer"?
Zero jedynkowy algorytm w najprostszej postaci oparty na danych z czujników i obecności źródeł.
Ruski Rubin to porównawczo kosmiczna technologia i jest naprawialny.

Roberto - 2019-09-29, 10:16

Socale napisał/a:
A ma jakąś zdolność obliczeniową ten... "komputer"?
Zero jedynkowy algorytm w najprostszej postaci oparty na danych z czujników i obecności źródeł.
Ruski Rubin to porównawczo kosmiczna technologia i jest naprawialny.

Cóż mam powiedzieć :roll:
Sorry. Ja się nie znam.
Więc nie będę polemizował z fachowcem... :ok

Socale - 2019-09-29, 10:22

No dobrze, jest tam jakiś układzik który wie co jak i kiedy ma robić. :idea
Odbiegamy od tematu a nikt tego nie lubi mając problem nie rozwiązany.
Z drugiej strony, nikt z nas nie potrafi na chwilę obecną skutecznie Zbyszkowi pomóc.

Roberto - 2019-09-29, 11:44

zbyszekwoj napisz jaki masz dokładnie model tego Thetforda.
Widziałem Twoje zapytanie na caravaning.pl.
Jak zauważyłeś tam też ktoś opisywał podobny problem i u niego to była kwestia sterownika.
Wcale nie jest powiedziane, że u Ciebie za pierwszym razem był to palnik, a teraz np. elektronika :confused

zbyszekwoj - 2019-09-29, 12:16

Typ u mnie
Roberto - 2019-09-29, 12:49

No to kiszka. Myślałem,że będę mógł pomóc i wypożyczyć elektronikę na testy, ale niestety do tego modelu nie mam :(
Tu link do (prawdopodobnie) twojego sterownika:
https://www.adamdepannage...age-626972.html

MisioKRAK - 2019-09-29, 16:06

No niestety ja miałam uszkodzony sterownik/przypalony przepięciem.
Udało nam się uruchomić 12V j 230V, ale gaz nie...
Wymiana elektronik pomogło ...

A Roberto - pokazałeś wyświetlacz do lodówki, a nie sterownik który znajduje się z tylu.

zbyszekwoj - 2019-09-29, 16:43

MisioKRAK napisał/a:
A Roberto - pokazałeś wyświetlacz do lodówki, a nie sterownik który znajduje się z tylu.


Roberto, jakbyś jeszcze odnalazł ten z tyłu, to chociarz odczytałbym kod części .

zbyszekwoj - 2019-09-29, 16:56

Odnalazłem w tym linku tylko z ręcznym sterowaniem ,a ja mam AES. :gwm
Roberto - 2019-09-29, 17:02

MisioKRAK napisał/a:
A Roberto - pokazałeś wyświetlacz do lodówki, a nie sterownik który znajduje się z tylu.

Michał. "I Ty Brutusie przeciwko mnie..." :shock:

Sterownik to (jak sama nazwa wskazuje) element sterujący. Przyjrzyj się dokładnie zdjęciom z linka. Na tej płytce z drugiej strony masz cały układ sterujący.
To co jest na tej drugiej płytce to zespół przekaźników, bezpieczników, iskrownik i kilka drobnych elementów elektronicznych. Czyli typowy układ wykonawczy, który zgodnie z programem zawartym w sterowniku załącza odpowiednie grzałki, iskrownik, dopływ gazu itd...

Ale OK. Może elektronicy, informatycy i automatycy używają innych określeń :szeroki_usmiech
TO nie ma znaczenia.
Ważne, aby było wiadomo, która płytka za co odpowiada :ok

Socale - 2019-09-29, 17:17

Roberto, temat założyłem ja, a tytuł może troszkę mylić w diagnostyce u Zbyszka, jego problemy zaczynają się od tego posta, zerknij. https://www.camperteam.pl...p=789881#789881
Roberto - 2019-09-29, 18:07

Socale napisał/a:
Roberto, temat założyłem ja, a tytuł może troszkę mylić w diagnostyce u Zbyszka, jego problemy zaczynają się od tego posta, zerknij. https://www.camperteam.pl...p=789881#789881

OK. Sorki.
Faktycznie w pewnym momencie wróciłem z lekturą do początku i aby nie zaśmiecać Twojego wątku temat dokończyliśmy telefonicznie :ok

Niestety pewnych napraw nie da rady zrobić przez telefon :(

fan - 2019-09-30, 05:50

Zbyszek, w mojej sterownik ma symbol 691137 sr r2g automatic

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group