|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Budujemy kampera - Całoroczny kampervan z VW LT35 #vanlife - nasz plan
Tynka - 2019-04-29, 15:33 Temat postu: Całoroczny kampervan z VW LT35 #vanlife - nasz plan Cześć!
Zaczynamy naszą przygodę z blaszakiem, który docelowo stanie się domem dla 2 osób i 2 psów. Vanlife na pełen etat wymaga sporej bazy, dlatego wybraliśmy z chłopakiem VW LT 35 w wersji maxi.
Samochód kupiony, jesteśmy na etapie wyboru izolacji blaszaka.
Skłaniamy się do takiego rozwiązania:
- mata kauczukowa 6 mm na całe wnętrze
- na ściany wełna mineralna 10 cm w workach (dzięki Toscaner , na dach i podłogę styrodur 5 cm
- alufox na całość
- sklejka 4 mm na całość
- na odsłonięte cześci podłogi panele
- na gorę panele ścienne przypominające drewnianą boazerię
Jaki układ wnętrza planujemy:
- duże łóżko na tyle samochodu, wysoko zawieszone na konstrukcji, aby pod spodem mieć miejsce na nasze dechy i inne sprzety
- z jednej strony kampera: mini łazienka z prysznicem i toaletą, dalej kuchnia
- z drugiej strony wygodne siedzisko z miejscem do przechowywania i legowiskiem dla psiurów
- stolik wysuwany jak szuflada spod łóżka
Tak to mniej więcej wygląda.
A teraz, żeby od razu skorzystać z Waszej nieocenionej pomocy, pytanie:
Co uważacie o powyższej izolacji? Bitmaty są super, ale strasznie drogie, dlatego chcemy jako pierwsza warstwę wyciszającą dać od razu kauczuk 6 mm. Może macie jakieś sprawdzone patenty na izolację - ma być chłodno latem, ciepło w zimniejsze wieczory. Jakiej grubości styroduru i wełny mineralnej używaliście do izolacji?
decumanus - 2019-04-29, 17:34
Mam armacell 9mm, watoline, czyli wełnę poliestrowa, i alufox. Bitomow nie mam. Toscaner kładł wełnę mineralną w workach na gołą blachę. Jak zrobicie poszycie z armacella i zakryjecie to szczelna powłoka z alufoxa to worki możecie odpuścić. Moim zdaniem. Ważne żeby nie było przeciagow ze środka pojazdu do warstwy izolacji. Bedzie git. Na podłogę poszukajcie paneli drewnianych na sklejce. Sa takie. Wystarcza za podłogę i mają już wykończenie.
Takie moje rady.
R
Bajaga - 2019-04-29, 22:11
Można dawać i 50 cm izolacji i co z tego jeżeli wieje z kabiny. Nie łatwo w kabinie zlikwidować wszelkie szpary. Także nie ekscytowałbym się tak mocno ociepleniem. Ciepło i tak robi truma i pomijając zużycie gazu i wg mnie nieco za duży szum robi to skutecznie. Jeżeli chce się oszczędzać to bym zrobił zamykaną sypialnię i jakieś małe webasto. Przestrzeń do spania dla 2 osób można ogrzać przysłowiową świeczką.
KASZUB - 2019-04-29, 22:17
Tynka, Hej.
Co do maty bitumiczne to nie kładzie się jej na całe auto. Pamiętaj o wadze. Mata 3mm waży 2.3kg a ty masz jakieś 35m2 na ścianach i drzwiach. To lekko 70-80kg. A po co? Na twoich blachach już pewnie jest wygluszebiw rezonansu blachy. Sprawdź. Takie prastokaty na dużych polaciach.
Jak już bardzo chcesz wełnę to docisnij ja do ściany i starczy. Nic więcej nie potrzeba ani do ocieplenia ani do wygluszenia. Na części metalowe jak słupki dajcie alufox. Nie pchajcie nic w słupki i progi bo to nic nie da.
Autko na kampera troszkę ciężkie ale skromnie się da coś tam napchac. Liczcie kg i życzę powodzenia. Nie bójcie się pytać. Nie ma głupich pytań.... [/quote]
pixi2000 - 2019-04-29, 23:02
KASZUB napisał/a: | Mata 3mm waży 2.3kg |
To by wychodziła gęstość objętościowa na poziomie ponad 750kg/m3. Dla jakiego materiału masz taką gęstość?
Przed chwilą zważyłem rolkę armaflex ACE gr 32mm. Jest tego 3m2. Wyszło 3,8kg, czyli gęstość objętościowa to ok. 40kg/m3. Dla takiej gęstości to 9mm armaflexa daje 12,6kg na całe auto.
KASZUB - 2019-04-30, 06:22
pixi2000, przeczytaj pierwsze zdanie jeszcze raz.
pixi2000 - 2019-04-30, 09:09
Kaszub napisał/a: | pixi2000, przeczytaj pierwsze zdanie jeszcze raz. |
Tu masz rację.
Sugerowałem się pytaniem autora:
Tynka napisał/a: | dlatego chcemy jako pierwsza warstwę wyciszającą dać od razu kauczuk 6 mm |
o matach bitumicznych nie pisał.
Niezrozumienie się i tyle.
Kombinator - 2019-04-30, 10:28
KASZUB napisał/a: | Co do maty bitumiczne to nie kładzie się jej na całe auto. Pamiętaj o wadze. Mata 3mm waży 2.3kg a ty masz jakieś 35m2 na ścianach i drzwiach. To lekko 70-80kg. A po co? |
Zgadzam się w całej rozciągłości PO CO!?
Sens tego typu wynalazków jak maty butylowe widzę w zasadzie tylko w kabinie jako docieplenie podłogi i drzwi. Jestem w trakcie docieplania kabiny w moim wehikule takim ustrojstwem i efekty są super tyle że mi bardziej chodziło o wyciszenie auta. Co do wagi : jak dostałem przesyłkę to się przeżegnałem, położyłem maty na wadze i zapłakałem .......30 kg!!!! na samą kabinę.
W tych pieniądzach lepiej zrobicie pryskając Polinorem lub/i Kolonerem . Waga znikoma, izolacja znakomita. Czas roboty w porównaniu z "workowaniem " wełny też pewnie zbliżony. Zaleta taka że blacha jest zaizolowania i nie tworzy się efekt rosy. Przy workach takiej pewności nie ma. zawsze pomiędzy wilgoć może przedostawać się do blachy i tam się skraplać. Przy pianie nie ma szans.
Dodatkowo jeśli chcecie kłaść na ścianę panele to stelaż montowany na piankę będzie super stabilny i nie trzeszczący. .....z pianą ta ja oczywiście swój ogonek chwalę bo u mnie wszystko na pianę
Zrezygnowałbym ze styroduru na sufit: dobra izolacja terminczna ale stosunkowo słaba akustyczna.
No i jak ma być vanlife to koniecznie dobra wentylacja.
I pozwodzenia będę się przyglądał postępom
tolo61 - 2019-04-30, 10:51
Hej zimal/ka
Wysłałem wiadomość na PW
LeszekEk - 2019-04-30, 23:08
Trzymam kciuki i będę obserwował , sam zastanawiam się czy nie porwać się na własnoręczne majsterkowanie
, tyle tu inspiracji
POWODZENIA
|
|