Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Nadwozia kempingowe i zabudowy - ducato tabliczka znamionowa

mgF3 - 2019-05-03, 12:18
Temat postu: ducato tabliczka znamionowa
Cześć, byłem parę dni temu na przeglądzie rejestracyjnym i diagnosta odstąpił od ogledzin i powiedział, że tego nie podpisze ponieważ tabliczka na przednim pasie opiewa na 3620kg. Auto kupione w RP i poprzedni przegląd był na tej samej stacji :?:
Moje pytanie brzmi czy Wasze tabliczki też tak mają?

Ahmed - 2019-05-03, 15:31

Czy to jest kamper i co masz w dowodzie rejestracyjnym ?
Ahmed - 2019-05-03, 15:43

Szukałeś już drugiej tabliczki ?
mgF3 - 2019-05-03, 17:06

tak kamper kupiony w kraju
jest druga tabliczka i na innej stacji bez problemu przeszło, ale zastanawiam się co będzie podczas kontroli policji w kraju albo za granicą

kimtop - 2019-05-03, 18:38

Coś tak bardzo oszczędnie dozujesz informacje o kamperku.
Jakia marka,typ dmc.

Zapewne dmc w dowodzie zrobione na 3,5t., tylko ktoś zapomniał zmienić tabliczki znamionowej i trafiło na dobrego diagnostę.

Ahmed - 2019-05-03, 18:41

mgF3 napisał/a:
tabliczka na przednim pasie opiewa na 3620kg


To tabliczka z pierwszego etapu homologacji

mgF3 napisał/a:
jest druga tabliczka i na innej stacji bez problemu przeszło



To tabliczka z drugiego etapu homologacji

mgF3 napisał/a:
diagnosta odstąpił od ogledzin i powiedział, że tego nie podpisze


Przykro mi , że niedouczeni pracują w tym zawodzie

mgF3 napisał/a:
jest druga tabliczka i na innej stacji bez problemu przeszło


Tak mało być

mgF3 napisał/a:
zastanawiam się co będzie podczas kontroli policji w kraju albo za granicą


To samo , zależy czy trafisz na debila czy na znającego się na tym fachowca :spoko

Ahmed - 2019-05-03, 18:43

kimtop napisał/a:
trafiło na dobrego diagnostę.



Acha :gwm :gwm :gwm

Suliki - 2019-05-03, 19:00

Cześć

Ja też tak miałem ( dwie tabliczki jedna Fiata na przednim pasie druga Burstnera wewnątrz pojazdu ), badanie przeszedł ale diagnosta powiedział, że w niektórych krajach i innych stacjach diagnostycznych może być problem . Sugerował że powinienem wystąpić do urzędu o zastępczą tabliczkę na pas przedni...

Ahmed - 2019-05-03, 19:12

Suliki napisał/a:
Sugerował że powinienem wystąpić do urzędu o zastępczą tabliczkę na pas przedni...


Następny , który nie powinien pracować w tym zawodzie ....

Bronek - 2019-05-03, 19:15

Dwa dni temu rejestrowalismy nowego wana Rapido V55 na Ducato.
Do rejestracji potrzeba tylko papierow z Rapido. Aczkolwiek mielismy też homologację Fiata. Jej nawet nie pokazaliśmy
Ponieważ rok temu Panienka z okienka miała pewne kłopoty z ogarnięciem przy tym moim większym. Też Rapido i początkowo chciała go rejestrować jako Fiata Ducato. :shock:

Podobnie z tabliczkami.
Do przeglądu i rejestracji liczy się zabudowy, bo w papierach jest wszystko co potrzeba. Czyli skąd twórca kampera wziął bazę.
Tak to wygląda teraz w fabrycznych.

"Jazdy" też są przy ubezpieczeniu. Miałem kiedyś Ducato i dostawczak przy normalnym kamperze McLouisie . Ale to było OC. Przy AC lepiej nie kombinować.

Suliki - 2019-05-03, 20:10

Ahmed napisał/a:
Suliki napisał/a:
Sugerował że powinienem wystąpić do urzędu o zastępczą tabliczkę na pas przedni...


Następny , który nie powinien pracować w tym zawodzie ....


Może tak może nie, dwie tabliczki z różnymi danymi to też nie jest normalna sytuacja. Dla jakiegoś policjanta w dalekim kraju to z tabliczki >3,5t a prawo jazdy kategorii B ....

Wojciechu - 2019-05-03, 23:10

Suliki napisał/a:
druga Burstnera wewnątrz pojazdu


Z tą marką w pewnych rocznikach to dość ciekawa sprawa. Na pasie przednim ordynarnie poprzebijane cyfry przez Burstnera, na zabudowie tabliczka markowa pusta. Miałem kiedyś z tym problemy. Wszystko jest jednak do zrobienia. ;)

Filip - 2019-05-04, 13:24

Żeby się nie rzucało w oczy...
Oderwij tę 3620 kg i przy nastepnym przegladzie poproś o zastępczą. Na zastępczej nie ma wagi więc problem dla niedouczonych zniknie :bigok
Tadam :spoko

dziwaczek - 2019-05-04, 14:49

Filip napisał/a:
Żeby się nie rzucało w oczy...
Oderwij tę 3620 kg i przy nastepnym przegladzie poproś o zastępczą. Na zastępczej nie ma wagi więc problem dla niedouczonych zniknie :bigok
Tadam :spoko


No ładnie - proponujesz koledze 3 latka odsiadki - paragraf 306kk się kłania :idea

"Art. 306. KK
Usuwanie, podrabianie lub przerabianie znaków identyfikacyjnych
Kto usuwa, podrabia lub przerabia znaki identyfikacyjne, datę produkcji lub datę przydatności towaru lub urządzenia,
podlega karze pozbawienia wolności do lat 3."

amples - 2019-05-04, 14:53

dziwaczek napisał/a:
proponujesz koledze
Proponował "zgubienie tabliczki" , to nie podlega pod paragraf :diabelski_usmiech
dziwaczek - 2019-05-04, 14:58

amples napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
proponujesz koledze
Proponował "zgubienie tabliczki" , to nie podlega pod paragraf :diabelski_usmiech


"oderwij" tam jest napisane - nie naginajcie rzeczywistości - nie prościej załatwić to legalnie?
Tam tej masa 3620kg - jest bardziej problematyczne bo to już B nie jest tylko C :idea: a co jest w dowodzie rej. pojazd to "specjalny kempingowy"?
Trzeba by to było wyprostować, proponuje legalnie - chyba będzie mniej problemów np. polska tabliczka znamionowa zastępcza niekoniecznie bywa "zrozumiana" na zachodzie.

ps. jest jeszcze Wariograf - nie polecam :spoko

amples - 2019-05-04, 15:28

dziwaczek napisał/a:
Wariograf - nie polecam

Byleś maglowany :diabelski_usmiech

Ahmed - 2019-05-04, 16:20

dziwaczek napisał/a:
Trzeba by to było wyprostować


Tylko tam nie ma czego prostować :bajer

dziwaczek - 2019-05-04, 16:31

Ahmed napisał/a:
dziwaczek napisał/a:
Trzeba by to było wyprostować


Tylko tam nie ma czego prostować :bajer


W sumie racja :spoko

kaimar - 2019-05-05, 10:01

kimtop napisał/a:

Zapewne dmc w dowodzie zrobione na 3,5t., tylko ktoś zapomniał zmienić tabliczki znamionowej i trafiło na dobrego diagnostę.


Tu się Marku mylisz - wszystko jest prawidłowo i zgodnie z prawem a diagnosta jest niedouczony.

Kamper posiada homologację pojazdu skompletowanego i musi posiadać tabliczki znamionowe z każdej fazy kompletacji. Może mieć np. trzy tabliczki - pierwsza z Fiata, druga z AL-KO a trzecia od producenta zabudowy. Na każdej mogą być inne parametry w tym DMC. Dane do rejestracji określa homologacja producenta pojazdu finalnego czyli kampera. Dane z tej homologacji są na "ostatniej" tabliczce znamionowej a jej lokalizacja jest wskazana w homologacji i COC na podstawie którego dokonuje się rejestracji pojazdu.

DMC na tabliczce Fiata pod maską 3650 lub 3850 kg w kamperach z DMC 3500 jest normalne.
Zdarzają się też kampery z DMC na tabliczce pod maską 3300 a z homologacją producenta kampera na 3500.

mgF3 - 2019-05-05, 10:37

jestem trochę w szoku bo nigdy nie widziałem ducato ponad 3,5t a może nie zwracałem na to uwagi. Wstyd bo siedzę w tej branży :-/

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group