Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

RENAULT - Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi, 07 r.

samotny wilk - 2019-05-28, 22:07
Temat postu: Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi, 07 r.
Szukam opinii o silniku Renault Master 2.5 dCi z 2007 r.
Poj. skokowa 2464 ccm. Moc 100 kM/74 kW.

Czy ten motorek da radę z alkową o długości ok. 6 m.?
Jaka jest jego awaryjność i trwałość?

Warto? Czy szukać kampera z mocniejszym motorkiem? :spoko

amples - 2019-05-28, 22:57

samotny wilk napisał/a:
Jaka jest jego awaryjność i trwałość?

Silniki 2.5 dci to jeden z lepszych w tamtym okresie ,
występował od 100 do 150 hp , słupek i głowica ta sama , zmieniała się tylko dawka powietrza i paliwa .
Mój 120 hp ma blisko 600 k i nie miał kapitalki (nie licząc robionych wtrysków przy 450k) , ale wszystko zależy od tego jak był traktowany .
samotny wilk napisał/a:
Czy ten motorek da radę z alkową

Zależy jaka skrzynie ma , wolna-szybką (były różne montowane)
Jeżeli nie jest zarznięty to bez problemu zmodzisz go o 30% mocy i momentu ,

samotny wilk - 2019-05-29, 13:39

amples, dzięki wielkie za cenne opinie. Faktycznie motorków o pojemności 2.5 dCi jest wiele. O mocy od 100 do 145 kM. Nawet ten najsłabszy ma moment obrotowy grubo > 200 Nm, a dokładnie 260 Nm. Zatem, powinien dać sobie swobodnie radę z alkową o długości poniżej 6 m. Czytając opinie kierowców samochodów dostawczych też nie zauważyłem wielu negatywnych. Wprost przeciwnie - prawie wszyscy chwalą je. No i piszą, że części zamienne są tanie.
Sprzedający twierdzi, że autko ma tylko 105 000 km. :shock:

A jak to sprawdzić, jaką on ma skrzynię: wolną/szybką? Gdzie jest to jak byk napisane? :lol:

Jeszcze raz dzięki za poradę i popij to zimnym piwkiem, które wirtualnie podrzucam. :piwo:

:spoko

amples - 2019-05-29, 14:22

samotny wilk napisał/a:
jak to sprawdzić, jaką on ma skrzynię: wolną/szybką? Gdzie jest to jak byk napisane
Od spodu na skrzyni jest zazwyczaj wybity symbol skrzyni , a jakie przełożenia to trzeba sobie sprawdzić po symbolu .
Ale prościej ci to sprawdzić jadąc np.
100km/h na najwyższym biegu patrzymy na obroty silnika
okolice 2k obr./m szybka
okolice 2,5kobr./m wolna
w dci 100 , raczej będzie wolna :spoko

samotny wilk - 2019-05-29, 21:20

amples, ok, to już coś.
Tylko, czy mi sprzedający pozwoli tak szybko pedałować? Mieszka na wsi, a tam autostrady brak. Powiem Mu: Panie, ja skrzynię biegów sprawdzić muszę. :szeroki_usmiech
:spoko

amples - 2019-05-29, 21:35

samotny wilk napisał/a:
ylko, czy mi sprzedający pozwoli tak szybko pedałować?
Procentowo zmniejszasz np :
75km/h
okolice
1875 obr./m wolna
1500 obr./m szybka
Te silniki przy 1.5k obr./m normalnie pracują przyspieszają a od 2k wciska w fotel (oczywiście na niższych biegach)

LukF - 2019-05-29, 21:55

Cytat:
pracują przyspieszają a od 2k wciska w fotel (oczywiście na niższych biegach)[/quote]

Normalnie F1 jakieś... :haha:

Żartuję tylko

amples - 2019-05-29, 22:20

LukF napisał/a:
Normalnie F1 jakieś..
F1 to to nie jest , ale nie jeden w osobówce ma gębę rozdziawioną . :wyszczerzony:
samotny wilk - 2019-06-02, 14:30

amples, Kurde, mam jeszcze 2 wątpliwości.

Pierwsza: wszystkie silniki 2.5 mają pojemność 2464 ccm. Natomiast w DR sprzedającego jest jak byk napisane 2463 ccm.
Analogicznie jest z mocą silnika: zamiast 74 kW jest 73 kW.
Jak to wyjaśnić?

Druga: w realu jest to kamper firmy Weinsberg i tak jest on oznaczony na zabudowie (napisy Weinsberg). A w DR jest Renault/Knaus. No i w dokumentacji auta jest jeszcze inaczej: Knaus/Tabbert.
Trochę tych nieścisłości jest? :shock:

amples - 2019-06-02, 14:47

samotny wilk napisał/a:
Pierwsza:
Również w DR man 2463 ccm , to nie jest istotne.
Co do zabudowy , to niech się inni wypowiedzą , ( nie przerabiałem stodoły za-nad szoferką :szeroki_usmiech )
Moze TU znajdziesz odpowiedz na nurtujące pytanie .

samotny wilk - 2019-06-02, 15:02

Mam świadomość, że Weinsberg to tańszy brat Knausa. Weinsberg jest jedną z wielu marek w portfolio grupy Knaus Tabbert.
Ale, żeby w dokumentach zmieniać nazwę marki z Weinsberg na Knaus?
To mi nie pasuje. :bajer

Rav - 2019-06-02, 16:39

Producent Knaus Tabbert. Weinsberg to tylko marka handlowa.

Na polski DR nawet nie zwracaj uwagi. Ile ja się namęczyłem, żeby zrobić przegląd po sprowadzeniu auta i słyszałem "nie ma takiego producenta jak Mobilvetta". Chcieli zrobić na Fiat Ducato, ale Wydział Komunikacji odmawiał przyjęcia. W końcu się udało jest Mobilvetta M700 (i znów ktoś zapyta, a co to za model M700). Choć łatwo nie było, bowiem VIN był ... Fiata.

samotny wilk - 2019-06-02, 22:06

Rav, chyba se odpuszczę. :-/ Za dużo już tych wątpliwości jest. A to z pojemnością silnika, a to z mocą, a to z nazwą producenta. Ile można? Trochę to wygląda tak, jakbym auto Skody nazwał Volkswagenem. :mrgreen: Nie chce mi się "wozić" po Wydziale Komunikacji.
Będę szukał dalej. Ale siły słabną. Zresztą, jak nie kupię to i tak nic się nie stanie. :szeroki_usmiech

amples - 2019-06-02, 23:01

samotny wilk napisał/a:
chyba se odpuszczę. Za dużo już tych wątpliwości jest. A to z pojemnością silnika, a to z mocą,
Z pojemnością i mocą nie masz żadnych niejasności
wpisywane były rożne wartości NP. TU
Ale ty decydujesz , zrobisz jak uważasz :spoko

Rav - 2019-06-02, 23:13

Jeśli chcesz odpuścić z powodu takich pierdół to będzie błąd. Auto jest już w kraju zarejestrowane i w WK sprawę załatwisz od ręki w kilka minut (pomijając ewentualną kolejkę). Dzielenie włosa na czworo to jest tylko przy pierwszej rejestracji w kraju.
Kuba L. - 2019-06-03, 06:24

Efekt takich danych w dowodzie rejestracyjnym niezgodnych z rzeczywistością to jest wynik niedopilnowania właściciela podczas rejestracji, sam taki błąd kiedyś popełniłem a zorientowałem się dopiero po czasie. Przez 7 lat miałem w swoim dowodzie wpisane: DUCATO/PILOTE a posiadam TABBERT EUROPA 560MS i niedawno przy wymianie dowodu z powodu braku miejsca na pieczątki zrobiłem z tym porządek i teraz mam wpis taki jak na tabliczce znamionowej zabudowy.. Jak się samemu tego na początku nie dopilnuje w wydziale podczas rejestracji to w przypadku pojazdów kempingowych oni wpisują to co akurat mają w systemie.. :spoko
eler1 - 2019-06-03, 17:39

Cytat:
Druga: w realu jest to kamper firmy Weinsberg i tak jest on oznaczony na zabudowie (napisy Weinsberg). A w DR jest Renault/Knaus. No i w dokumentacji auta jest jeszcze inaczej: Knaus/Tabbert.
Trochę tych nieścisłości jest? :shock:


To żadna nieścisłość. Jedna grupa producencka kilka marek w jednej fabryce - wyrabiają jedną homologacje dla danych zewnętrznych zabudowy i kilka marek klepią .
Np. kampery z nazwą Elnagh mają w dowodach SEA

Ważniejsze jest sprawdzić czy dane podwozie wyszło z fabryki u producenta zabudowy czy to był bus z paką

Mavv - 2019-06-03, 18:09

Mam Mastera (a właściwie Interstara) z silnikiem 2.5dCi w wersji 100KM, 260 lub 270Nm. Obecnie przejechane ok 250 tys km.
O silniku mogę powiedzieć, że wydaje się słaby do mojego L3H3, ale przyzwyczaiłem się. 120km / godz to max. 130 z górki. Podejrzewam, że z alkową będzie gorzej. Silnik sam w sobie jest dobry, oprócz wycieków płynu chłodniczego, gdy kupiłem auto, to się nic nie działo. Odpala nawet przy wszystkich walniętych świecach żarowych (co prawda u mnie nie ma mrozów po -20*C ;) ). A, zaraz - pekła na spawie plastikowa rura od turbo - dwa razy. Raz na górnym spawie, a w zeszłym roku, po zaliczeniu srogiej dziury we Francji - na dolnym spawie. Naprawa za pomocą wklejenia rurki na gorąco i uszczelnieniu kosztowała grosze - nowa rura ok 600 zł (jeśli dobrze pamiętam).
Mam skrzynię 5-kę. Czasem przydałby się 6-ty bieg :) Auto jak na swoją masę i wymiary jest ekonomiczne. Poniżej 10 nie jest wyczynem, gdy do 100km/godz jeżdżę. Poniżej 9 też spokojnie można zejść.
Słyszałem, że te silniki były w trzech wersjach - 100KM, 120KM (inny soft) i 136KM (inna turbina).

kisielak - 2019-06-03, 20:46

Andrzej wszystko jest OK => prawdą jest, że to Renault? Prawdą. Prawda jest też, że to Knaus? Prawdą. I to wpisali w dowodzie, Na resztę, czyli Tabbert i Weinsberg po prostu miejsca w dowodzie nie starczyło :) A co do pojemności i mocy - to w pierwszym przypadku tylko sie cieszyć że ma mniejszą pojemność - jest lżejszy. A moc? A mocy i tak wiekiem zwykle ubywa. To normalka. Andrzejku, jak Tyś kupił pierwszego kamperka? Choć z drugiej strony - chciałbym być tak dociekliwy i pedantyczny - pewnie dzisiaj bym miał worek pieniędzy :) )). To żart, nie gniewaj się. Pozdrawiam Cię serdecznie :spoko
krzysioz - 2019-06-04, 12:06

Nie wiem czy temat aktualny . Po zdjeciach wnioskuje ,ze mam (prawie?) taka sama zabudowe ( Weinsberg Orbiter 591) na takim samym podwoziu ale z nieco mocniejszym motorkiem 115KM. Powiem tak - mnie wystarcza , jezdzi sie dobrze . Moze na autostradach troche gorzej . Pod wiatr czasami sa trudnosci z rozwinieciem predkosci powyzej 100 km/h i gorke wyczuje np na autostradach w terenach gorzystuych np w Austri pod gorke czasami wyprzedzaly mnie TIR y , ktore ja wyprzedzalem wczesniej na rownym.
Reasumujac ; mnie sie jezdzi fajnie - jesli ktos nie zapuszcza sie za kazdym czasem do Portugalii lub rownie dalekich stron i nie potrzebuje leciec na leb na szyje, wydaje mi sie ze w zupelnosci wystarczy ten motorek.

samotny wilk - 2019-06-04, 16:19

kisielak, hej, wszystko jest "ok", ale ja odpuściłem ten egzemplarz. Pierwszego kampka kupiłem, bo w papierach i realu miał wszystko ok.
Natomiast jestem mocno przewrażliwiony po drugim zakupie. Sprzedał mi sąsiad po swoim zmarłym ojcu. Ufałem mu, bo to w końcu sąsiad. :mrgreen: Wydział Komunikacji poznałem od podszewki. Ponad rok trwała procedura spadkowa dotycząca kampera po ojcu sprzedającego. Łącznie "woziłem" się prawie 2 lata. Już nawet nie pamiętam ile papierów ode mnie żądano?
Teraz, przy najmniejszych wątpliwościach, po prostu odpuszczam.
Po raz 2 nie chcę być zablokowany znowu na 2 lata. Po co mi to. Ja już swoje przeszedłem. :lol:

W końcu bez kampera też da się żyć, choć łatwo nie jest. :roll: Osobowego też się pozbyłem. Teraz jestem goły i wesoły. :wyszczerzony: Ale za to więcej latam i podróżuję środkami komunikacji publicznej. Cały czas jestem w drodze.

Będę cierpliwie szukał nadal. Może kiedyś i ja trafię na "swój" egzemplarz i tego sobie życzę. A worek kasy grzecznie czeka. :mrgreen:

Pozdrawiam Ciebie i dziękuję Wszystkim za cenne porady. :spoko

kisielak - 2019-06-05, 16:01

o tym aucie pisałeś?
Renault Knaus

amples - 2019-06-05, 16:32

kisielak napisał/a:
o tym aucie pisałeś?
O TYM
samotny wilk - 2019-06-05, 18:02

kisielak, o tym egzemplarzu nie. :mrgreen:

Tobie trochę zazdraszczam kamperowania przy takiej pogodzie jak dzisiaj. Ludzie to mają dobrze. Ja muszę cierpieć. Ale za co? :lol:

Kamperuj i baw się dobrze. :spoko


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group