Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Trojaczki - jaki silnik?

Zbynek - 2019-06-21, 12:31
Temat postu: Trojaczki - jaki silnik?
Cześć :bigok
Obecnie jeżdżę blaszakiem zrobionym na Ducato 2,3 130KM i wiem z czym to się je. Jednak w związku z tym, że to mój pierwszy sprzęt to po prawie 3 latach użytkowania wiem co bym zmienił/zrobił inaczej, co mi odpowiada a co nie. W związku z tym pojawił się pomysł zmiany sprzętu w przyszłym roku. Jako że żaden producent nie ma zabudowy blaszaka która mnie interesuje poważnie rozważam zlecenie zabudowy komuś w Polsce (sam tego nie zrobię bo nie mam czasu i zdolności żeby to zrobić dobrze, a byle jak nie chcę). W związku z tym będę miał swobodę jeśli chodzi o wybór bazy i na pewno będzie to któryś z trojaczków. Dylemat jest odnośnie silnika. Jeśli chodzi o nowe to najciekawiej wygląda Peugeot/Citroen 2.0 163KM, ale nie ma jeszcze zbyt dużo opnii o tym silniku (pozytywnych lub negatywnych). do Fiata 2,3 trzeba już 10tys. zł dopłacić (akcyza). W sumie teraz jest jeszcze dobry okres żeby kupić bazę z ostatniego roku produkcji silnika 3.0 177KM z sensownym przebiegiem (około 150tys. km).
I tu jest dylemat: nowy, nie sprawdzony 2.0 z adblue, dopłata do 2,3 Fiata, czy może 2-3 latek 3.0? Technicznie 3.0 pewnie najlepszy, wszędzie chwalony, najbardziej długowieczny, aczkolwiek ma normę Euro 5 i jest lekka obawa odnośnie użytkowania przez kolejne powiedzmy 10 lat...

Co o tym myślicie?
:ok

HENRYCZEK - 2019-06-21, 12:45

Cytat:
do Fiata 2,3 trzeba już 10tys. zł dopłacić (akcyza).


Jeżeli ma to być blaszak,to jest akcyza??

Zbynek - 2019-06-24, 11:55

HENRYCZEK napisał/a:
Cytat:
do Fiata 2,3 trzeba już 10tys. zł dopłacić (akcyza).


Jeżeli ma to być blaszak,to jest akcyza??


Tak, blaszak. Szczerze mówiąc nie miałem pojęcia że na dostawcze nie ma akcyzy i w ten sposób tłumaczyłem różnicę w wyższej cenie Fiata. Mój błąd. Generalnie nie ważne jest skąd ta różnica w cenie się bierze, kwestia czy warto dopłacać do 2,3 względem 2.0. A może młodą używkę 3.0??

kimtop - 2019-06-24, 19:36

Tylko 3.0
Zbynek - 2019-06-25, 08:15

kimtop napisał/a:
Tylko 3.0


Bo...??
Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0?

HENRYCZEK - 2019-06-25, 10:33

Zbynek napisał/a:
kimtop napisał/a:
Tylko 3.0


Bo...??
Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0?


Ja miałem i mam nadal i...
Tylko 3.0 :spoko

SlawekEwa - 2019-06-25, 11:01

kimtop napisał/a:

Tylko 3.0

HENRYCZEK napisał/a:
Tylko 3.0

i ja tylko 3.0 :bigok

LukF - 2019-06-25, 14:23

A po co 3.0? Ten silnik jest ciężki i w tym aucie to już wyraźnie czuć. Miałem, jeździłem. Wybieram 2.3 150KM lub 180KM. Tym ostatnim obecnie jeżdżę. Bez Adblue =bez kłopotu, zbiornik mam na 120l, zasięg ponad 1000km. To jest złota baza wg.mnie
HENRYCZEK - 2019-06-25, 14:33

Już gdzieś pisaliśmy.
Rozmiar ma znaczenie :bigok

kimtop - 2019-06-25, 16:43

Zbynek napisał/a:
Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0?


Miałem 2x po2.8jtd.Obecnie mam 1x 2,3 i 3x 3.0
Tylko 3.0 .Tym się jedzie i mało pali :ok

Zbynek - 2019-07-03, 21:12

kimtop napisał/a:
Zbynek napisał/a:
Miałeś do czynienia z 2,3 lub 2.0?


Miałem 2x po2.8jtd.Obecnie mam 1x 2,3 i 3x 3.0
Tylko 3.0 .Tym się jedzie i mało pali :ok


Same głosy na 3.0 :shock: Coś w tym musi być :ok

franu - 2019-08-13, 23:29

Oczywiście że 3 litry, mam w ducato i iveco.

Pozdrawiam

franu

Bajaga - 2019-08-13, 23:50

W przypadku kampera silnik jest niezbyt istotny bo nigdy nie zrobi on 20 proc. przebiegu przewidzianego przez producenta.
Więc szukaj auta w jak najlepszym stanie i tyle.
A najlepszy silnik tak w ogóle? Fiat/Iveco 3.0.

007jędruś - 2019-08-14, 08:56

Ale w 3,0 często padają skrzynie.
W 2.3 nie ma tego problemu.

Bajaga - 2019-08-14, 10:55

007 napisał/a:
Ale w 3,0 często padają skrzynie.
W 2.3 nie ma tego problemu.


Nie słyszałem o awariach skrzyni zbyt częstych. A jeżeli są to przy przebiegach nieosiągalnych przez kampery. Jechalem jednym Ducato 3.0 (jako pasażer) który miał przebieg minimum 750 tys km (bo potem licznik się zepsuł...) i był lawetą, więc tyrał. Do tego przebiegu nic poważnego w tym aucie się nie zepsuło.
Sam miałem blaszaka 3.0 180. Fajna sprawa, osiągi jak osobówka. Na "niemieckiej autostradzie" 180 km/h i chciał więcej. W necie są filmy z wyższymi znacznie wynikami....

Zbynek - 2019-08-14, 20:11

Bajaga napisał/a:
W przypadku kampera silnik jest niezbyt istotny bo nigdy nie zrobi on 20 proc. przebiegu przewidzianego przez producenta.
Więc szukaj auta w jak najlepszym stanie i tyle.
A najlepszy silnik tak w ogóle? Fiat/Iveco 3.0.


Ale nie chodzi mi o wytrzymałość, a o to,jak dany silnik radzi sobie z masą 3500kg na autostradzie, w górach itp. Wiadomo że 3.0 będzie najszybszy, ale ciekawe jakim kosztem (spalanie w stosunku do mniejszych silników)...

zbyszekwoj - 2019-08-15, 07:47

Zbynek napisał/a:
akim kosztem (spalanie w stosunku do mn


1l diesla.

kimtop - 2019-08-15, 19:34

zbyszekwoj napisał/a:
1l diesla.
mniej ,ze wskazaniem na 3.0
Bajaga - 2019-08-15, 20:40

Zbynek napisał/a:

Ale nie chodzi mi o wytrzymałość, a o to,jak dany silnik radzi sobie z masą 3500kg na autostradzie, w górach itp. Wiadomo że 3.0 będzie najszybszy, ale ciekawe jakim kosztem (spalanie w stosunku do mniejszych silników)...


To jest pomijalne. Jak się uda to brać 3.0. Jak się nie uda to brać to co jest w rozsądnym stanie technicznym. W kamperze 20 koni w tą czy tamtą nie jest tak istotne. Każdy który ma ponad 100 koni da radę wszelkim wakacyjnym wyzwaniom (małe górki itp).
A spalanie zależy od nogi kierownika a nie od silnika. 2.0 może spalić tyle co 3.0 i odwrotnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group