Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Grecja - Mechanik w Grecji

uhuprzem - 2019-07-02, 05:44
Temat postu: Mechanik w Grecji
Cześć!
Wczoraj jadąc z Salonik w okolice Lamia w pewnym momencie straciliśmy 5-ty bieg w Ducato 2.8 rocznik 2002. Camper jedzie dalej, ale bez piątki no i obawiamy się czy problem się nie pojawi z kolejnymi biegami.
Czy znacie/korzystaliście z jakiegoś serwisu w Grecji w okolicach od Wolos, przez Ateny (dajej kierujemy się na południe Peloponezu)? Chciałbym znaleźć fachowca który zerknie do skrzyni i zdiagnozuje problem...

Kuba L. - 2019-07-02, 08:54

W Volos jest min. serwis Fiata, ale ty jesteś już niżej, jeżeli potrzebujesz diagnozy to zjedź do Lamii im większe miasto tym lepiej.
Bim - 2019-07-02, 12:01

Oj będzie bolało w serwisie fiata to od 500euro na dzień dobry ,żeby się nie skończyło na wymianie skrzyni :oops:

5bieg zaczął ci wyskakiwać czy zniknął od razu ?

Ja wracałem na 4 biegu do Polski

uhuprzem - 2019-07-02, 14:04

Zniknął nagle, od razu. Można „wrzucić” piątkę ale zachowuje się jak na luzie.
Misio - 2019-07-02, 15:44

Skontaktuj się z kolegą Gewehr, dobry mechanik, napewno pomoże lub podpowie. Miałem ten sam problem tylko że na Węgrzech. Wróciłem na czwórce a skrzynie naprawił. Polecam :spoko
Roberto - 2019-07-02, 17:14

Temat znany wielu właścicielom aut z silnikiem 2,8.
Też to niestety przerabiałem. Miałem minimalny wyciek oleju przez simering na półosi.
W przypadku tej skrzyni tryby 5-ego biegu są na samej górze i jak stan oleju jest zbyt niski to wtedy ulegają one "zmieleniu".
W grę wchodzi wymiana. Same zębatki to koszt kilkuset złotych.
Na szczęście, z kanału, dostęp do nich jest dość łatwy. Odkręca się dekielek z boku i nie potrzeba wyjmować całej skrzyni.
W ubiegłym roku, w drodze do Turcji, kolega gryz3k też miał taki problem. Objawy identyczne i też do wymiany zębatki.

Gewehr - 2019-07-02, 18:29

Podjedź do jakiegoś warsztatu, niech odwrócą przesuwkę. Do puki nie naprawisz, to nie wkładaj już tej V, bo zjedziesz koło. Jest to standardowe uszkodzenie i nie wynika ze zbyt małej ilości olej. Wycina ję od zbyt wczesnego wkładania V biegu(poniżej 80km/h). Na Youtube masz film z wymiany takiej piątki. Możesz śmiało jechać na 4 biegu. Chociaż ja bym tego nie robił, szkoda silnika :spoko
Roberto - 2019-07-02, 20:20

Gewehr napisał/a:
Jest to standardowe uszkodzenie i nie wynika ze zbyt małej ilości olej. Wycina ję od zbyt wczesnego wkładania V biegu(poniżej 80km/h).

Z tym olejem to wiedza pochodząca od zaprzyjaźnionego mechanika, który naprawiał mi skrzynię.
U mnie faktycznie było za mało oleju.
Tak czy siak ta usterka to standard.

Gewehr - 2019-07-02, 20:25

Swoją wiedzę w tym temacie, też nabyłem od zaprzyjaźnionego mechanika ;)
MILUŚ - 2019-07-03, 06:08

A swoją droga pytanie............

czy na tą usterke to narażone są wszystkie skrzynie w 2.8 JTD ? Jakies roczniki ? Jest zawsze ten sam typ skrzyń ? Pytam bo u mnie jeszcze tej "przyjemności" nie zaznałem :chytry

Rav - 2019-07-03, 11:45

Gewehr:
1. czy może wracać na IV bez ingerencji w skrzynię (tak jak jest, po awarii), bez ryzyka dalszych uszkodzeń?

Ja mam "6", ale wolałbym wiedzieć, czy w razie podobnego przypadku mogę kontynuować urlop.

uhuprzem - 2019-07-03, 15:51

Dzięki wszystkim za pomoc. Auto podstawiliśmy do lokalnego warsztatu. Zdjęli dekiel i oczywiście piątka zmielona pełno pourywanych ząbków w oleju. Poprosiłem o dokładne wyczyszczenie i przepłukanie skrzyni, zamknięcie, uszczelnienie i zalanie olejem. Dalsza trasa do bez piątki, nie spieszymy się. Majstry niestety ni w ząb po angielsku czy niemiecku, ja nic po grecku. Bardzo pomógł mi p. Wiesław (polski mechanik z Aten). Przez telefon tłumaczył rozmowę z mechanikiem.
Gewehr - 2019-07-03, 17:36

Rav napisał/a:
Gewehr:
1. czy może wracać na IV bez ingerencji w skrzynię (tak jak jest, po awarii), bez ryzyka dalszych uszkodzeń?

Ja mam "6", ale wolałbym wiedzieć, czy w razie podobnego przypadku mogę kontynuować urlop.

Jeśli jest to skrzynia V biegowa w ducato przed 2006 rokiem, to można jechać na IV biegu i nic nie powinno się stać. Oczywiście prędkość w granicach rozsądku :mrgreen:
Przy VI biegowej, czy to na dwóch wałkach, czy na trzech. Nie można. W tych skrzyniach, jak sypnie się jakiś bieg, od razu lecą za nim łożyska. Gdy ulegną uszkodzeniu łożyska, to w szybkim tempie również wałki :-/

uhuprzem - 2019-07-03, 19:48

W takim układzie mam szczęście, skrzynia 5 biegowa ducato 2002 :D
Rav - 2019-07-03, 20:30

To zostanie ADAC i powrót na lawecie :-)
spanian - 2019-07-04, 03:13

Mam ten sam silnik, skrzynię i rocznik auta. I też jestem w Grecji. Piątego biegu używam tylko na autostradzie. Przełożenia w tej skrzyni preferują czwarty bieg do 70/80 km/h. Będzie ci go brakowało jedynie na autostradzie. Jeżdżąc po Grecji masz spokojną głowę. Napisz ile zapłaciłeś za serwis?
uhuprzem - 2019-07-08, 15:17

Rzeczywiście póki co nie odczuwam wielkiej straty, "piątka" zbyt często w Grecji się nie przydaje.
Za serwis zapłaciłem 60 EUR "bez kwita" :D

Bim - 2019-07-08, 16:23

uhuprzem napisał/a:
Dzięki wszystkim za pomoc. Auto podstawiliśmy do lokalnego warsztatu. Bardzo pomógł mi p. Wiesław (polski mechanik z Aten). Przez telefon tłumaczył rozmowę z mechanikiem.


Jeżeli to nie zastrzeżony nr telefonu może byś mógł go udostepnić w razie co :lol:

Cytat:
Za serwis zapłaciłem 60 EUR "bez kwita


To prawie darmo :spoko

uhuprzem - 2019-07-08, 18:29

Wystarczy na FB wyszukać ‚Auto mechanik Hellas’
Bim - 2019-07-08, 18:53

uhuprzem napisał/a:
Wystarczy na FB wyszukać ‚Auto mechanik Hellas’


Dzięki nie mam niestety fzboka :spoko

andrzej627 - 2019-07-08, 20:21

uhuprzem napisał/a:
Wystarczy na FB wyszukać ‚Auto mechanik Hellas’

Myślałem, że wystarczy szukać w w Google'u. :spoko

Chociaż ja, mając problem samochodowy na Islandii, napisałem na ten temat w grupie FB Polaków na Islandii i zaraz dostałem poradę, do kogo się udać. :spoko

zbyszekwoj - 2019-07-10, 20:31

uhuprzem napisał/a:
Rzeczywiście póki co nie odczuwam wielkiej straty, "piątka" zbyt często w Grecji się nie przydaje.
Za serwis zapłaciłem 60 EUR "bez kwita" :D


Jak widac Grecja to jeszcze nie Francja, ja równiez w prowincjonalnym warsztacie za naprawe 3rbg zapłacilem 50euro i to w niedzielę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group