|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - rozładowuje sie wszystko
tomaswojtas - 2008-11-11, 22:32 Temat postu: rozładowuje sie wszystko Witam,mam problem z obydwoma akumulatorami w mitsubishi l300.jeden jest kompletnie wyladowany(ten kabinowy) a rozruchowy sie wyladowuje,autko dobiero co kupilem i niewiem o co chodzi,prosze o jakąs porade co jak włączyć czy przełączyc,lub jakąś instrukcje obslugi tych wszystkich urzadzeń w tym pojezdzie.narazie jestem troche przerażony niewiedzą
medard - 2008-11-11, 22:44
witaj
przyczyn moze i jest bardzo wiele ale na poczatek sprawdz czy niema poboru pradu ,moze byc tez tak ze jest uszkodzony akumualtor /tylko wizytq u elektryka ktory sprwdzi to odpowiednim przyrzadem co sa warte akumulatory/ trosze to dziwne bo akumulatory powinne byc niezalezne tj pokladowy powinien osobno dzialac
pozdrawiam i powodzenia i pamietaj ze nigdy nie jest zle
stefan - 2008-11-11, 22:46
Witam! Sprawdz czy nie masz sklejonych stykow na przekazniku laczacym rownolegle oba akumulatory.Powinien zwierac tylko podczas ladowania z alternatora. Pozdrawiam.Stefan.
Andi466 - 2008-11-12, 17:08
Sprawdź czy nie ma poboru prądu ,Czasami dioda w alternatorze Ale to tylko akumulator rozruchowy chyba że jak wcześniej pisał Stefan styki się skleiły w przekaźniku . Podładuj akumulatory i je porozłanczaj zostaw na kilka dni i sprawdć czy się samoistnie nie rozładuja bo można to sprawdzić woltomierzem z oporem jaki jest stan akumulatora
stefan - 2008-11-12, 18:26
Witam! Andi466 napisał/a: | Czasami dioda w alternatorze | -jezeli dioda sie zewrze to moze byc caly czas +12 na uzwojeniu cewki przekaznika i to bedzie powodowalo samorozladowanie. Pozdrawiam.Stefan.
matro - 2008-11-15, 18:15
w moim l300 też się rozładowuje aku główne jeżeli podłączony mam aku kabinowe, dziwne, ale tak mam...niestety nie mam czasu się tym zająć, więc chętnie zapoznam się z rozwiązaniem problemu.[/list]
Gonzo - 2008-11-22, 18:03
W moim L300 tez tak bylo. Okazalo sie to w trasie niestety .
Powodem byl padniety alternator. Jak polaczone byly akumulatory przekaznikiem + lodowka to biedak nie dawal rady i wszystko sie rozladowywalo. Nasz alternator daje tylko 50 A. W serwisie alternatorow powiedzieli, ze takie przeciazenie zabilo ostatecznie moj alternator - w sumie ze 20 lat ma.... No i dawal marne ze 20 A co nie ładowało juz niczego...
Teraz wywale przekaznik i zamontuje separator bezstratny Intelle - to urzadzenie jachtowe. A tam sa male alternatory, 8-20 A dajace i inteligentnie przelacza ladowanie akumulatorow. I w dodatku ze 4 razy tansze od elektroblokow...
stefan - 2008-11-22, 20:50
Witam! Gonzo napisał/a: | Powodem byl padniety alternator. | -czyli +12 na stale do przekaznika? Gonzo napisał/a: | Jak polaczone byly akumulatory przekaznikiem + lodowka to biedak nie dawal rady i wszystko sie rozladowywalo. | - Gonzo napisał/a: | Nasz alternator daje tylko 50 A. | - i moj "tylko" tyle daje....I wszystko dziala! Gonzo napisał/a: | W serwisie alternatorow powiedzieli, ze takie przeciazenie zabilo ostatecznie moj alternator | -a o jakim "przeciazeniu"mowili? Cytat: | Teraz wywale przekaznik i zamontuje separator bezstratny Intelle - to urzadzenie jachtowe. A tam sa male alternatory, 8-20 A dajace i inteligentnie przelacza ladowanie akumulatorow. I w dodatku ze 4 razy tansze od elektroblokow... | - i z tego sam prad sie robi? A jak zachowywala sie kontrolka ladowania w tym czasie? Pozdrawiam.Stefan.
|
|