| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Nadwozia kempingowe i zabudowy - Kilka pytań laika różnice marek, oraz rozmieszczenie mebli
AizoOK - 2019-08-04, 13:31 Temat postu: Kilka pytań laika różnice marek, oraz rozmieszczenie mebli Czytam forum i chłonę informację, ale mam jeszcze kilka pytań :
1. Czy firmy które budują kampery należy porównywać tak samo jak w autach osobowych ? np. Mercedes będzie miał wykończenie i spasowanie lepsze niż Dacia . Jedno i drugie będzie jeździć, jedno i drugie dowiezie nas do celu, ale w Mercedesie będzie wygodniej . Czy tak samo mam porównać Hymer i Auto Roller ?
2. Czy dla osoby mającej wysokość 190cm najlepszym rozwiązaniem jest alkowa ? Pożyczałem Alkowę i półintegrę , integrę oglądałem tylko wewnątrz i moje spostrzeżenia są takie że tylko w Alkowie nie czuję się 'gnieciony' przez sufit.
Integra jest fajna bo przód jest szerszy, ale gdy zwykle jest zamontowane łóżko to dla wysokiej osoby ta szersza kabina jest nie wielkim pocieszeniem, bo i tak aby tam wejść musi się garbić.
3. Jakie Waszym zdaniem rozmieszczenie wnętrza auta będzie najlepsze dla 1 osoby ?
Póki co jeździłem :
półintegra, mało miejsca na głowę, ale najbardziej denerwowała szafka pomiędzy drzwiami wejściowymi a szoferką. Zabiera wizualnie miejsce i wolę gdy jest z tyłu auta.
Ktoś ma podobne spostrzeżenia ? Dla mnie to dyskwalifikuje kampera, a może jest coś o czym nie wiem i jest tu osoba która docenia tę szafkę w tym miejscu ?
Dodatkowo łóżko zjeżdzające z sufitu na noc "zabierało" salon.
7 osobwy więc dużo miejsca, ale generalnie to kojarzę go z korytarzem który ciągnął się przez pół długości kampaera a wolałbym otwartą przestrzeń. Łóżka piętrowe służyły mi jako półki na graty. Choć sam 'salon' był przestronny bo stoliki po obu stronach bez wysokich szafek dawały przestrzeń.
Znalazłem jeszcze takie rozmieszczenie i ciekawy jestem Waszych spostrzeżeń
(zdjęcie kampera krynia i stan - mam nadzieję, że mogę je tu użyć ... )
W wypożyczalniach jednak takiego ustawienia raczej nie ma .... czy jest generalnie mało funkcjonalne, czy mało funkcjonalne dla typowej rodziny 2+2 ?
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i spostrzeżenia . Chciałbym poszerzyć wiedzę odnośnie układu wnętrz kamperów.
Bronek - 2019-08-04, 14:07
Integre możesz zamówić bez łóżka nad kabiną. I to daje jeszcze więcej przestrzeni i sporo mniej wagi kampera. Tym samym np. masz skuter wagowo obojętny.
Gdybym nie miał rozdzielności łóżkowej z żoną, lub nawet podobny rytm dobowy, to bym taką wybrał.
Jestem zdecydowanym zwolennikiem "salonu" face to face zwanym też panoramique.
Ten typ rozmieszczenia daje najwięcen wolnej przestrzeni i teraz staje się teraz modny.
Rozwiązano kwestię, jak zmienić kanapy boczne w fotele na wprost do jazdy, szybko i prosto.
Czyli wg mnie : Integra ;face to face,; pow7 m,; garaż, łóżko tylne najlepiej podnoszone, silnik w automacie
Do tego są marki lepsze i gorsze a w obrębie samych marek też jest podział. Itd
Ten mój wybór ma największą wadę jest chyba najdroższy!
No zdjęcia są robione obiektywami szerokokątnymi.
koko - 2019-08-04, 19:39
są lepsze jedno łóżko z przodu zjażdzające nisko w dół elektrycznie i salon w podkowę z tyłu tak jak mają przyczepy. Carthago wypuścił taki model
Socale - 2019-08-04, 20:12
| Bronek napisał/a: | Integre możesz zamówić bez łóżka nad kabiną.
...
Jestem zdecydowanym zwolennikiem "salonu" face to face
... |
Półintegrę również. Np Adria Coral, to Matrix ale już bez wiszącego łóżka i z ogromnym oknem w tym miejscu.
.
Face to face, proponowałeś również mi, jednak na siłę chciałem zmieścić się w 7m w półintegrze.
i dobrze, bo jak kiedyś się gdzieś na kampie spotkamy to siedzimy u Was
.
Oczywiście że są podziały, by je łatwo rozróżniać trzeba w tym siedzieć, laik zostanie zagoniony w kozi róg. Skoro posługujemy się porównawczo z markami aut, to w Mercedesie jak i w Dacii są podziały modelowe na skromne-budżetowe jak i bogatsze.
Najskromniejszy Mercedes jest wówczas dużo tańszy od najbogatszej Dacii.
W kamperach słabiej widać prestiż gołym okiem laika, doświadczony potrafi zrobić zestawienie szeregu po marce, modelu, symbolu układu i roczniku.
Domyślam się że chcesz kupić kampera... Nie szukaj prestiżu, serio. Zacznij od takiego który Cię zauroczy, będziesz czuł przez skórę że to jest ten pierwszy którego musisz mieć. Po roku średnio statystycznie dokonasz zmiany ku Twojej radości.
Tak po prostu jest.
Chyba że kasę liczysz na kilogramy i chcesz by sąsiad się przekręcił, wówczas szukaj po cenie.
Zacznij np od Morelo i zapomnij o ognisku w dziczy.
AizoOK - 2019-08-04, 21:58
Cieszę się, że nie jestem odosobniony w upodobaniu do salonu face to face lub jak to koko wspomniał salonu na końcu w podkowę.
Patrząc na oferty wypożyczalni zwykle widzę jedno rozmieszczenie salonu i jakoś mi ono nie podchodzi.
Nad kamperem się zastanawiam, no i nie będzie to Morelo - jeszcze
Najpierw chcę sprawdzić jeszcze kilka wypożyczonych, a następnie zacznę od czegoś co będę wymieniać co 1,5 roku - przynajmniej taki cykl zawsze miały u mnie osobówki.
Bronek - 2019-08-05, 06:05
| koko napisał/a: | | są lepsze jedno łóżko z przodu zjażdzające nisko w dół elektrycznie i salon w podkowę z tyłu tak jak mają przyczepy. Carthago wypuścił taki model |
Rapido też ma, coś podobnego z dwoma salonami
Tylko to kosztem wysoko#ci garażu.
Auto Star też robi itd...
Generalnie coś drgnęło, ale ja czekam na slajdy
I jeszcze moja uwaga na którą nie zwracałem uwagi, to drzwi wejściowe jak najdalej do tyłu. Salony w L mają je bardziej w kierunku kabiny i to skraca przestrzeń dzienną.
Zawsze wybór i preferencje są indywidualne, lecz dobrze jest wiedzieć co za sobą niesie każdy układ.
Tego nie ma wiele i są powtarzalne.
https://www.rapido-reisem...94DF/index.html
jsaluga - 2019-08-05, 07:20
Taa, ojciec Dżesiki robi se lans.
Bronek - 2019-08-05, 08:05
Jak to mówią- jedni mają, to co lubią , inni muszą lubić, to co mają .
Nowy kolega chce kupić sobie kampera na jedna osobę i ... nic nie pisze o ograniczeniach finansowych
Ma być wieżowiec , wręcz penthause... To mu robimy prezentacje " na bogato"
Konrad w temacie Carthago , bo ma taka markę .Ja w Rapido bo mam taką . Wojtek o Morelo wspomniał
jsaluga - 2019-08-05, 09:22
Ten wpis był niepotrzebny. Jeżeli kogoś uraziłem to przepraszam.
Bajaga - 2019-08-05, 11:29
Wg mnie salon z tyłu to beznadziejne rozwiązanie. Z tyłu ma być duży garaż, to wyklucza salon. Każdy kto trochę pojeździ wie, że wielki garaż jest ważny. A poza tym to już tylko kwestia upodobań i kasy oraz preferowanego sposobu wypoczynku.
rosomak - 2019-08-05, 14:10
"jsaluga Najwyżej dorobi jeszcze dwójkę bachorów.
....mógłbyś wyjaśnić co to znaczy ,,bachorów" tł ku jeden.
....jakieś bydło zalęgło się na tym forum.
AizoOK - 2019-08-05, 16:13
| Bronek napisał/a: | Jak to mówią- jedni mają, to co lubią , inni muszą lubić, to co mają .
Nowy kolega chce kupić sobie kampera na jedna osobę i ... nic nie pisze o ograniczeniach finansowych
Ma być wieżowiec , wręcz penthause... To mu robimy prezentacje " na bogato"
Konrad w temacie Carthago , bo ma taka markę .Ja w Rapido bo mam taką . Wojtek o Morelo wspomniał |
Bo 'Nowy kolega' pytał o rozmieszczenie wnętrza kamperów i uwagi bardziej doświadczonych kolegów, aby nie musieć części na sobie przerabiać:)
Finanse nie mają tu znaczenia, bo salon z tyłu można mieć w integrach zarówno z lat 70 jak i obecnych
O wieżowcu czy penthausie nic nie wspominałem . Fajnie jest mieć dużo miejsca, ale kamperem trzeba też się przemieszczać i wtedy może się pojawić problem z parkowaniem czy manewrowaniem.
Bronek - 2019-08-05, 18:57
Jakbyś poczytałForum, tak pobieżnie (tylko z pół roku Ci to zajmie), to byś wiedział, że Kamper to zestaw kompromisów.
Jak masz przestrzeń, to nie masz mobilności itd...
Fakt nie chciałeś wieżowca, tylko salę gimnastyczną ( ad wzrost)
I tu jeszcze jedna uwaga, gdy już m/w sobie ustalisz co chcesz, to okaże się że tego nie ma.
A w używanych jeszcze trudniej znaleźć . W nowych nie lepiej. Chyba że szczęście lub przypadek i Ci się trafi.
Niestety najczęściej kupuje się m/w, tak by pasowało, ulega marketingowe, a potem dorabia ideologię, że to jest to.
To jak dom trzeci lub czwarty jest w miarę ... Aczkolwiek niekoniecznie
Socale - 2019-08-05, 20:28
| jsaluga napisał/a: | | Kasa nie jest problemem. Najwyżej dorobi jeszcze dwójkę bachorów. |
Ejjjj...
Nie masz powodów by tak określać dzieci.
Socale - 2019-08-05, 20:38
No dobra Aizo, Bronek określił warunki do wyznaczenia linii startu, określ skład załogi na serio, wstępne preferencje i granicę finansową. Bez obaw, tutaj to norma i żadna tajemnica kto ile chce siana przeznaczyć a z zakupu zazwyczaj cieszymy się wszyscy.
Z góry proponuję zacząć jednak taniej, możliwie taniej, na próbę, dla nauki, dla własnego zdania.
AizoOK - 2019-08-06, 16:10
| Socale napisał/a: |
Z góry proponuję zacząć jednak taniej, możliwie taniej, na próbę, dla nauki, dla własnego zdania. |
Właśnie to przerabiam na sobie. Myślałem o 200 , później spadło na 100, następnie na 70, 40 i 20 .
Z pułapu 20 szybko wyszedłem po tym jak zdałem sobie sprawę, że mogą sprawić więcej problemów niż frajdy
Czytam forum i widzę, że na minę można się władować nawet przy 100tyś.
Usłyszałem radę, że najlepiej przed zakupem pożyczyć na 3 dni, tylko gdzie są tacy sprzedawcy ?
Póki co wypożyczam kampery zawsze po sezonie i jeżdzę na południe je testować.
Skład załogi już określiłem, tyko ja ... no i jeszcze motocykl:)
W kamperze do tej pory wymagałem tylko haka pod przyczepkę, ale ostatnio stwierdziłem że salon przydałby się większy, stąd temat o układzie wnętrza
Z nowymi kamperami i do tego z przyczepką jest pewien problem - za bardzo się rzucają w oczy i trochę o nich strach o czym się przekonałem ostatnio.
Najbardziej by mi odpowiadał wygląd z lat 90 , z garażem jak w nowych aby zmieścił się motocykl, no i z dużym salonem .
Czyli jak to Bronek napisał "gdy już m/w sobie ustalisz co chcesz, to okaże się że tego nie ma. "
Bajaga - 2019-08-06, 17:45
| AizoOK napisał/a: | | Socale napisał/a: |
Z góry proponuję zacząć jednak taniej, możliwie taniej, na próbę, dla nauki, dla własnego zdania. |
Właśnie to przerabiam na sobie. Myślałem o 200 , później spadło na 100, następnie na 70, 40 i 20 .
Z pułapu 20 szybko wyszedłem po tym jak zdałem sobie sprawę, że mogą sprawić więcej problemów niż frajdy
Czytam forum i widzę, że na minę można się władować nawet przy 100tyś. |
Za 20 to możesz kupić fajny skuter.Kamper który nie jest marzeniem majsterkowicza to 50+ Bezpieczniej z 70+. A na minę można zawsze trafić. Ale kamper to nie statek kosmiczny. Jak jest suchy i działa mu wszystko co ma działać to jest już ok.
Zbynek - 2019-08-07, 13:53
| AizoOK napisał/a: | | Socale napisał/a: |
Z góry proponuję zacząć jednak taniej, możliwie taniej, na próbę, dla nauki, dla własnego zdania. |
Właśnie to przerabiam na sobie. Myślałem o 200 , później spadło na 100, następnie na 70, 40 i 20 .
Z pułapu 20 szybko wyszedłem po tym jak zdałem sobie sprawę, że mogą sprawić więcej problemów niż frajdy
Czytam forum i widzę, że na minę można się władować nawet przy 100tyś.
Usłyszałem radę, że najlepiej przed zakupem pożyczyć na 3 dni, tylko gdzie są tacy sprzedawcy ?
Póki co wypożyczam kampery zawsze po sezonie i jeżdzę na południe je testować.
Skład załogi już określiłem, tyko ja ... no i jeszcze motocykl:)
W kamperze do tej pory wymagałem tylko haka pod przyczepkę, ale ostatnio stwierdziłem że salon przydałby się większy, stąd temat o układzie wnętrza
Z nowymi kamperami i do tego z przyczepką jest pewien problem - za bardzo się rzucają w oczy i trochę o nich strach o czym się przekonałem ostatnio.
[url=https://naforum.zapodaj.net/thumbs/0aec3c792107.jpg]Obrazek[/url]
Najbardziej by mi odpowiadał wygląd z lat 90 , z garażem jak w nowych aby zmieścił się motocykl, no i z dużym salonem .
Czyli jak to Bronek napisał "gdy już m/w sobie ustalisz co chcesz, to okaże się że tego nie ma. "
|
Z tyłu rampa na motocykl i nie potrzebna jest przyczepka ani duży garaż
koko - 2019-08-07, 15:18
Najlepiej jechać do Duseldorfu tam się rozejrzeć
LukF - 2019-08-07, 20:54
| Zbynek napisał/a: |
Z tyłu rampa na motocykl i nie potrzebna jest przyczepka ani duży garaż |
Taaa, do momentu wjazdu na wagę w Austii...już 3 razy w tym roku mnie ważyli
Bogusław i Ewa - 2019-08-08, 18:30
Kupiłem kamperka w 2009 za 24tys.Minęło 10lat i jest on wart? 24000zł.Po mnie było 3 właścicieli i dalej jest tyle wart.Wszyscy po mnie płacili taką samą kwotę.Wszyscy posiadacze są z niego zadowoleni.Nie zgnił,2,5D 75KM.To chyba cud.To fakt a nie teoria.
Socale - 2019-08-08, 20:54
| Bogusław i Ewa napisał/a: | Kupiłem kamperka w 2009 za 24tys.Minęło 10lat i jest on wart? 24000zł.Po mnie było 3 właścicieli i dalej jest tyle wart.Wszyscy po mnie płacili taką samą kwotę.Wszyscy posiadacze są z niego zadowoleni.Nie zgnił,2,5D 75KM.To chyba cud.To fakt a nie teoria. |
Fakt, ale nie paradoks.
10 lat temu 24tys zł to było powiedzmy 6 ładnych pensji.
Dziś są to 2-3 ładne pensje
To nie wyliczenie, to komentarz do "cudu"
Rowerek - 2019-08-08, 21:00
U nas takiego cudu z pensją nie ma są dalej 6
zbyszekwoj - 2019-08-09, 07:54
| Rowerek napisał/a: | | U nas takiego cudu z pensją nie ma są dalej 6 |
Bo my "ściana wschodnia", Polska B w której kolejne rządy wyrównują poziom.
Bogusław i Ewa - 2019-08-09, 09:48
Przepraszam że zabrałem głos,obiecuję że się to więcej nie powtórzy
zbyszekwoj - 2019-08-09, 20:32
| Bogusław i Ewa napisał/a: | Przepraszam że zabrałem głos,obiecuję że się to więcej nie powtórzy |
Co Ty Boguś jak panienka ?
|
|