| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Pokrywa zaworów
Wolny - 2019-08-10, 19:36 Temat postu: Pokrywa zaworów Poszukuję pokrywę zaworów silnika1.9 TD KOD- DHX/XUD9TF/ L / Kamper Fiat Dukato rok 1999.Może być nowa lub używana. ZFA23000005609917
Skorpion - 2019-08-10, 20:25
Kompletny zestaw uszczelek silnika RELING EL581128
Kompletny zestaw uszczelek silnika
CITROEN BERLINGO,
BX,
C15,
C25,
EVASION,
JUMPER,
JUMPY,
VISA,
XANTIA,
XSARA,
ZX;
FIAT DUCATO,
SCUDO,
ULYSSE;
FSO POLONEZ II,
POLONEZ III 1.7D/1.8D/1.9D 07.82-12.06
Dodatkowe informacje katalogowe
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z wałem korbowym z pierścieniami uszczelniającymi
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem trzonków zaworów
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez uszczelki głowicy cylindra
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2 z uszczelnieniem kolektora wydechowego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2
Uszczelka głowicy: Nie
Uszczelniacze trzonków zaworów: Tak
Pierścienie uszczelniające wału korbowego: Tak
Inter Cars cena: 376.49 PLN
Dane podstawowe
Marka: FIAT
Model: DUCATO platforma / podwozie (230_) 1.9 D
Produkowany od: 1998.04->2002.04
Moc [kW]: 50
Moc [KM]: 68
Pojemność w ccm (dane techniczne): 1905
Pojemność w litrach: 1.90
Liczba cylindrów: 4
Nadwozie
Rodzaj nadwozia: Skrzynia
Hamulce
ABS/ASR: -/-
System hamulcowy: Hydrauliczny
Silnik
Rodzaj silnika: Olej napędowy
Paliwo: Olej napędowy
Napęd
Rodzaj napędu: Napęd przednich kół
Kody silnika: DJY
KBA: 15522
Wolny - 2019-08-10, 21:32 Temat postu: Pokrywa zaworów Mój silnik jest zastosowany ponoć w JUMPER i CYTROEN chyba uszczelki pod pokrywę będą te same? Jest tylko jedno ale czy te twoje to orginał nie Czaina bo ja w miesiącu wymieniłem 5 szt. i właśnie szukam już pokrywy bo jeszcze to mi zalecają wymienić mimo że nie widać jej deformacji.
Wolny - 2019-08-10, 21:38 Temat postu: pokrywa zaworów Mam ko kolegów pytanie czy ktoś w ostatnich latach wymieniał uszczelkę pod pokrywą w tym silniku i jest OK?
Wolny - 2019-08-10, 22:03 Temat postu: Pokrywa zaworów Załanczam zdjęcie uszkadzanej uszczelki wyjaśniając ze uszkodzenie następuje jedynie po długiej stronie uszczelki.
ComiX - 2022-06-06, 11:29
Właśnie znalazłem powyższy post. Mam identyczny problem w Ducato - ten sam rocznik i silnik. Jestem niezwykle ciekawy jak udało się usunąć tę usterkę i co było jej powodem.
Bim - 2022-06-06, 12:36
| ComiX napisał/a: | | Właśnie znalazłem powyższy post. Mam identyczny problem w Ducato - ten sam rocznik i silnik. Jestem niezwykle ciekawy jak udało się usunąć tę usterkę i co było jej powodem. |
Kolega był ostatni raz na forum 30.08.2021
ComiX - 2022-06-06, 15:13
Dzięki za info. Może trafi się jakiś użytkownik Ducato, który skutecznie uporał się z tym problemem.
Nawet w serwisie Fiata nie posiadają oryginalnej uszczelki pokrywy zaworów oraz nie posiadają danych na temat zalecanego momentu dokręcania śrub pokrywy zaworów...
Socale - 2022-06-06, 20:30
| ComiX napisał/a: | ...
Nawet w serwisie Fiata nie posiadają oryginalnej uszczelki pokrywy zaworów oraz nie posiadają danych na temat zalecanego momentu dokręcania śrub pokrywy zaworów... |
Serio???
To zadzwoń do serwisu w celu wykonania określonego zlecenia i zapowiedz, że ma być fabrycznie z gwarancją na tą usługę
Czego tu nie rozumiesz?
sqbik - 2022-06-19, 12:04
Takie uszkodzenie to raczej wina zbyt mocnego dokręcenia pokrywy, z własnych obserwacji zauważyłem że problem jest w kilku modelach fiata z lat 90 z pokrywą aluminiową, wymiana uszczelki na oryginał pomaga ale na niedługo, widocznie "pocenie" pokrywy w tym modelu tak ma być
Wolny - 2022-06-20, 22:43 Temat postu: Uszczelka pokrywy, aworow Ja dostalem uszczelkę Japońską i od tego czasu mam spokój.
ComiX - 2022-07-03, 21:13
Udało mi się uszczelnić pokrywę za trzecim razem.
Zastosowałem uszczelkę firmy Elring nr: 581.305
Dodatkowo dałem sylikon w czterech miejscach gdzie rozpoczynają się "półkola" na wałek rozrządu.
Każdą z trzech śrub dokręciłem momentem: 10kN.
Mimo, że pokrywa zaworów ma "ograniczniki", które powinny uchronić uszczelkę przed zbyt mocnym dokręceniem, to gdy dokręcimy ją zbyt mocno ulega uszkodzeniu i cieknie.
Jeśli ktoś nie dysponuje kluczem dynamometrycznym, wystarczy dokręcić wkrętakiem z końcówką 10 mm jedną ręką z całej siły. Daje to podobny-zbliżony do 10kN moment.
Pozdrawiam
BikerB - 2022-07-04, 01:04
No jedna reka 10kN......
ComiX - 2022-07-04, 08:28
Zapewne masz lepszy pomysł niż "wkrętak"jeśli musiałbyś dokonać tej wymiany w trasie.
Szydera to podstawa. Szacun
Socale - 2022-07-04, 22:07
Comix, wprowadzasz w system błędy.
Wiem że uciekałeś z fizyki i stąd brak precyzji która ma ogromne, największe znaczenie.
Upominam Cię, że to Ty wzruszyłeś temat w dziale "Pomocy..." której oczekujesz.
.
Wracając do objawów, sądzę że nastąpiła jakaś deformacja głowicy lub pokrywy, której dedykowane uszczelki nie zapewniają szczelności a jedynie inne nieco grubsze uszczelki mogą tą rolę spełnić.
ComiX - 2023-07-02, 21:55
Oczywiście przepraszam bardzo moment jakim dokręcałem śruby, to 10 N czyli 1 kg. Moja pomyłka.
Docinki o moich ucieczkach z lekcji fizyki to bardzo wysoki poziom riposty. Szacunek
Chylę czoła
ComiX - 2023-07-02, 22:02
Mam pytanko czy użytkownik "Wolny" dysponuje może numerem tej japońskiej uszczelki, którą zastosował w swoim samochodzie.
Dziękuję i pozdrawiam
|
|