|
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Pomocy! mam konkretny problem techniczny - Hiace `83 - spawanie czy klejenie blachy ?
jarekvolvo - 2019-08-31, 14:07 Temat postu: Hiace `83 - spawanie czy klejenie blachy ? Witam szanownych,
Podczas przygotowań remontowych kabiny Toyoty zauważyłem, że pod jej "noskiem" \ linia połączenia poszycia przedniego i zamkniętych profili podłogi \ puściło kilka zgrzewów i teraz poszycie ma możliwość "poruszania się" względem reszty konstrukcji {no,, kilka mm }. Dostępu z zewnątrz tam nie ma, można tylko włożyć palce przez otwór technologiczny.
Wypadałoby to zespolić, ale aby to zespawać - obojętnie czym - musiałbym wyciąć rewizje w zdrowym poszyciu przodu - a tego wolałbym uniknąć.
Zastanawiam się więc, czy można tam wstrzyknąć klej ? Da się to docisnąć teleskopem z zewnątrz - ale czy klej to dobre rozwiązanie ? I jaki - czy twardszy i sztywniejszy, cieńsza warstwa, czy też bardziej miękki,"butylowaty", trochę grubiej ?? Możecie coś zaproponować ??
Miłego dnia !!
DK-Tadeusz - 2019-08-31, 14:15
Dawaj zdjęcia to doradzimy fachowo.
jarekvolvo - 2019-08-31, 14:22
Heh, tam tylko palec się mieści ( i do tego zgięty }. Chciałem zrobić fotę, ale telefonu tam nie włożę, a tym bardziej obiektywu. Mogę tylko "całość" od frontu..
DK-Tadeusz - 2019-08-31, 14:39
To narysuj przekrój konstrukcji w tym miejscu, a zdjęcia dawaj.
jarekvolvo - 2019-08-31, 14:45
To jest "nad" trzecim od prawej otworze w belce dolnej, patrząc do góry, "za" pierwszą linią zgrzewów ( ona jest OK )
Podejrzewam, że to konstrukcyjny błąd technologiczny, jak zgrzew błotników w Syrenkach w okolicach reflektorów. Podłoga pracuje - zaraz obok mocowanie kolumny kierowniczej - poszycie pracuje - obciążenia od poduszek mocujących do ramy - a dostęp zamknięty w procesie budowy i montażu końcowego. A wyraźnie czuję możliwość ruchu blachy ciągnąc za dolną krawędź - nad dolnym pasem... .
jarekvolvo - 2019-08-31, 15:06
Tak baaaardzo schematycznie - ni mom talentu :
I w zasadzie bardziej domyślnie, bo do końca nie wiadomo, ile blaszek tam się znajduje..
DK-Tadeusz - 2019-08-31, 15:28
Fakt, miejsce głupie. A na śruby / wkręty nie dało by się? Wtedy tylko małe otworki na narzędzia .
W mojej to odcinałem cały narożnik bo ni jak było spawać. Ale po decyzji poszło piorunem.
Kleje i silikon to jak na sprzedaż, a dla siebie ma być na 100%, bo fuszerka potem w nocy się przyśni.
jarekvolvo - 2019-08-31, 17:27
Tak. Zdecydowałem, że nie będę robił druciarstwa. Wytnę dostęp od strony podłogi, bo na pewno dalej w profilu czai się rudy. Przodu nie będę ruszał, bo blacha ładna i szkoda ją szpecić, A od środka to jeszcze coś dodatkowo poprawię... .
I tak na tyle lat to blacha trzyma sie idealnie. Widziałem egzemplarz wiszący na samych słupkach, dół nie istniał, a dwa lata młodsza... .
DK-Tadeusz - 2019-09-01, 23:12
Takie stare HI-ACE to nie stare auto, raczej stan umysłu.
jarekvolvo - 2019-09-02, 21:04
Ooo, tu nowoczesność widzę
U mnie takie cudo :
U mnie brak wspomaganie i kierownica na brzuchu... .a ów tęgi jest
DK-Tadeusz - 2019-09-03, 16:13
Miałem kiedyś coś podobnego bo skrzynia LH52 z chyba 85.
A druciarstwo jest na tych zdjęciach.
Od kwasowanie mostu, widać wżery po 6-7 mm.
Nie spawałem i dałem plastik.
Oszukałem ale tylko siebie, bo po cirka 5KKm. cieknie.
|
|