Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Kupujemy kampera - ford na bliźniakach

chris_66 - 2019-09-07, 21:06
Temat postu: ford na bliźniakach
hej


oglądałem sobie kampera - ford z 2002 r

i zastanawia mnie jedna sprawa, bliźniaki z tyłu :shock:
rejestracja na 3500kg, ładowności coś koło 600kg więc nie widzę uzasadnienia do bliźniaków

dlaczego takie dziwne rozwiązanie było (jest) stosowane i co to ma na celu

i jakich plusów należy się dopatrywać w sześciu kołach (minusów też)

Rav - 2019-09-08, 11:19

Było wiele razy. Uzasadnieniem przede wszystkim lepsza nośność auta, które stale ma ponad 3 tony na ramie.

Zalety:
1. Napęd na tył
2. Lepsze prowadzenie
3. Lepsza przyczepność w kiepskim terenie, a znacznie lepsza przy podjazdach pod górkę
4.. Masa na 4 kołach a nie 2 to także większe bezpieczeństwo

Wady:
1. W polskich warunkach więcej kasują na autostradzie (jak dla mnie bez znaczenia)
2. Wał i most to większa masa
3. Często mosty są z wersji a'la wywrotka (wolne mosty, gdzie przy 100 km/h będziesz miał ze 3 krpm)
4. Zamiast 2 opon będziesz kupował na tył 4

Ja osobiście chętnie bym swego czasu Forda na bliźniakach przytulił (z motorkiem 2.4 140 KM). Niestety niczego w rozsądnej cenie i zabudowie nie trafiłem. Bujam się ciężkim Ducato, który bardzo łatwo grzęźnie - duży nawis z tyłu skutecznie odciąża napędzaną przednią oś, więc zatrzymanie się w trudnym terenie może okazać się postojem dłuższym niż planowany.

chris_66 - 2019-09-08, 17:40

Rav napisał/a:

1. Napęd na tył


a wiesz, że nie zwróciłem na to uwagi :haha:
co prawda tylko wstępnie oglądałem ale nie przyszło mi do głowy że to do driftu może się nadawać :aniolek

Socale - 2019-09-08, 20:21

Rav napisał/a:
...
Wady:
...
2. Wał i most to większa masa
...

+ Masa 2 kół wliczona w aktualną DMC

Rav - 2019-09-08, 22:08

chris_66 napisał/a:

co prawda tylko wstępnie oglądałem ale nie przyszło mi do głowy że to do driftu może się nadawać :aniolek


Więc czas przyswoić, że napęd na tył to nie tylko opcja "drift" (w cudzysłowie, bo możliwe chyba tylko na lodzie).

chris_66 - 2019-09-09, 08:16

Socale napisał/a:
Rav napisał/a:
...
Wady:
...
2. Wał i most to większa masa
...

+ Masa 2 kół wliczona w aktualną DMC


jakoś da się z tym żyć
550kg realnej ładowności tam jest

kimtop - 2019-09-09, 11:27

chris_66 napisał/a:
550kg realnej ładowności tam jest


Ważyłeś go?

chris_66 - 2019-09-09, 11:39

kimtop napisał/a:
chris_66 napisał/a:
550kg realnej ładowności tam jest


Ważyłeś go?


tak, zalany wodą i zatankowany na full, wypróżniony tam gdzie trzeba i pusty

jestem wyczulony na te sprawy

ostatnio oglądałem ciekawą sztukę - DMC 3200kg i puściutki (na rezerwie) pokazywał na wadze równe 3200 :diabelski_usmiech

Bajaga - 2019-09-09, 14:10

Ja akurat często jeżdżę np. A1. Odcinek płatny 29,90, gdybym miał bliźniaki z tyłu to 71 zł. Na jednym przejeździe w te i nazad ponad 82 zł różnicy...
Horte - 2019-09-09, 15:46

Też mam forda na bliźniaku i jakoś mi to nie przeszkadza.
Jak sprzedam swojego
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDBgFmm.html
to będę szukał również bliźniaka. Prowadzenie dużych zabudów z takim rozwiązaniem jest zdecydowanie przyjemniejsze. Manewry też wydają się łatwiejsze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group