| |
Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam
|
 |
Kupujemy kampera - ford na bliźniakach
chris_66 - 2019-09-07, 21:06 Temat postu: ford na bliźniakach hej
oglądałem sobie kampera - ford z 2002 r
i zastanawia mnie jedna sprawa, bliźniaki z tyłu
rejestracja na 3500kg, ładowności coś koło 600kg więc nie widzę uzasadnienia do bliźniaków
dlaczego takie dziwne rozwiązanie było (jest) stosowane i co to ma na celu
i jakich plusów należy się dopatrywać w sześciu kołach (minusów też)
Rav - 2019-09-08, 11:19
Było wiele razy. Uzasadnieniem przede wszystkim lepsza nośność auta, które stale ma ponad 3 tony na ramie.
Zalety:
1. Napęd na tył
2. Lepsze prowadzenie
3. Lepsza przyczepność w kiepskim terenie, a znacznie lepsza przy podjazdach pod górkę
4.. Masa na 4 kołach a nie 2 to także większe bezpieczeństwo
Wady:
1. W polskich warunkach więcej kasują na autostradzie (jak dla mnie bez znaczenia)
2. Wał i most to większa masa
3. Często mosty są z wersji a'la wywrotka (wolne mosty, gdzie przy 100 km/h będziesz miał ze 3 krpm)
4. Zamiast 2 opon będziesz kupował na tył 4
Ja osobiście chętnie bym swego czasu Forda na bliźniakach przytulił (z motorkiem 2.4 140 KM). Niestety niczego w rozsądnej cenie i zabudowie nie trafiłem. Bujam się ciężkim Ducato, który bardzo łatwo grzęźnie - duży nawis z tyłu skutecznie odciąża napędzaną przednią oś, więc zatrzymanie się w trudnym terenie może okazać się postojem dłuższym niż planowany.
chris_66 - 2019-09-08, 17:40
| Rav napisał/a: |
1. Napęd na tył
|
a wiesz, że nie zwróciłem na to uwagi
co prawda tylko wstępnie oglądałem ale nie przyszło mi do głowy że to do driftu może się nadawać
Socale - 2019-09-08, 20:21
| Rav napisał/a: | ...
Wady:
...
2. Wał i most to większa masa
... |
+ Masa 2 kół wliczona w aktualną DMC
Rav - 2019-09-08, 22:08
| chris_66 napisał/a: |
co prawda tylko wstępnie oglądałem ale nie przyszło mi do głowy że to do driftu może się nadawać |
Więc czas przyswoić, że napęd na tył to nie tylko opcja "drift" (w cudzysłowie, bo możliwe chyba tylko na lodzie).
chris_66 - 2019-09-09, 08:16
| Socale napisał/a: | | Rav napisał/a: | ...
Wady:
...
2. Wał i most to większa masa
... |
+ Masa 2 kół wliczona w aktualną DMC |
jakoś da się z tym żyć
550kg realnej ładowności tam jest
kimtop - 2019-09-09, 11:27
| chris_66 napisał/a: | | 550kg realnej ładowności tam jest |
Ważyłeś go?
chris_66 - 2019-09-09, 11:39
| kimtop napisał/a: | | chris_66 napisał/a: | | 550kg realnej ładowności tam jest |
Ważyłeś go? |
tak, zalany wodą i zatankowany na full, wypróżniony tam gdzie trzeba i pusty
jestem wyczulony na te sprawy
ostatnio oglądałem ciekawą sztukę - DMC 3200kg i puściutki (na rezerwie) pokazywał na wadze równe 3200
Bajaga - 2019-09-09, 14:10
Ja akurat często jeżdżę np. A1. Odcinek płatny 29,90, gdybym miał bliźniaki z tyłu to 71 zł. Na jednym przejeździe w te i nazad ponad 82 zł różnicy...
Horte - 2019-09-09, 15:46
Też mam forda na bliźniaku i jakoś mi to nie przeszkadza.
Jak sprzedam swojego
https://www.olx.pl/oferta...D5-IDBgFmm.html
to będę szukał również bliźniaka. Prowadzenie dużych zabudów z takim rozwiązaniem jest zdecydowanie przyjemniejsze. Manewry też wydają się łatwiejsze.
|
|