Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Budujemy kampera - L3H2 dla rodziny 2+2+1 gapowicz ;)

irvin - 2019-10-21, 23:07
Temat postu: L3H2 dla rodziny 2+2+1 gapowicz ;)
To może i ja nieśmiało zacznę temat naszego ducato. Jako że od cen wakacji w przyszłym roku trochę zakręciło się w głowie, przyspieszyliśmy nieco plany budowy kampera celem wyjazdu w cieplejsze okolice.

Jako baza stanęło na Ducato L3H2 z 2010 roku z silnikiem 2.3 MultiJet. Auto relatywnie zdrowe, choć szoferka niemiłosiernie upaprana piachem zmieszanym z jakimś smarem. Brygadówka, zarejestrowana na 7 osób, żeby oszczędzić sobie kłopotów ze zmniejszeniem ilości miejsc + mam już fabryczne miejsca montażu ławki w drugim rzędzie.

Mechanicznie: klima do naprawy + oleje i rozrząd dla spokoju ducha ;)

Plan zakłada 3 łóżka (przednie fotele, tylne fotele i standardowo łóżko w poprzek) + łóżeczko dziecięce. Toaleta przenośna, jakiś biedaprysznic (bo dzieciaki), itp. itd. Przód na razie bez obrotnic, tył dość blisko przodu. Tak naprawdę ewoluuje to dość organicznie...

irvin - 2019-10-21, 23:22

W zeszłym tygodniu, po rozebraniu samochodu do rosołu zaczęło się wstępne sprzątanie. Z 'szoferki' wyciągnąłem odkurzaczem warsztatowym wiadro błota. Nie wiem kto w fiacie wpadł na takie ułożenie obicia podłogi, ale bez dywaników to co można pod nią znaleźć jest straszne :P

W każdym razie po jako takim doczyszczeniu, poszła polerka nielicznych ognisk rdzy i konserwacja podłogi szoferki + stopni/progów.

Do tego naprawa masy drobnych rzeczy jak np. zamek prawych drzwi który zdążył się zepsuć już po zakupie - wystarczyło rozebrać i odblokować cięgno + przesmarować. Podłączyłem odpięty czujnik zamknięcia drzwi przesuwnych i poprawiłem je tak żeby wykrywał zamknięcie (i tak będą zdjęte do malowania budy pod szyną środkową, bo widzę tam korozję od zewnątrz), wyregulowałem tylne drzwi.

Z nowości - dorzuciłem centralny zamek na pilota (był na kluczyk) - jakby ktoś w internetach szukał i nie mógł znaleźć - sterowanie zamkiem na kablu żółto-niebieskim przy komputerze (to łatwo znaleźć), przy czym nikt nie pisał że u mnie będą dwa kable żółto niebieskie (żółto-błękitny i żółto-niebieski) i oba zamykają drzwi, ale tylko jeden jeszcze je otwiera :P

Jutro powinien dojść zestawik wideorejestratora z kamerą cofania od majfrendów (o taki ). Kamera cofania będzie mi w sumie robić na stałe za lusterko wsteczne - ot takie przyzwyczajenie z osobówek.

Dodatkowo podłoga szoferki i paka oklejona wybiórczo matami butylowymi. Będę kleił tego więcej bo mam jeszcze jedną rolkę, a zmieniła się koncepcja ocieplenia...

wlodo - 2019-10-21, 23:35

Witamy wśród budowniczych, powodzenia :)
Nie rezygnuj z obrotnic, obrócisz fotele i masz pełnoużytkowy salon, widziałem chyba na OLX za 100 zł.
Też ma m 2010, i trochę roboty z blachami jednak jest, i również po firmie, no masakra...

irvin - 2019-10-21, 23:54

Generalnie z blachami jest tu mniej roboty niż się spodziewałem. Oglądałem jednego Jumpera gdzie aż żal było patrzeć...

Nie mam zdjęć z dzisiaj, ale nadkola już po szlifowaniu i warstwie epoksydu. Jutro psiknę akrylem, albo i nie, bo i tak całe będą butylem oklejone.

Co do foteli z przodu - na razie obrotnic nie będzie bo kierunki raczej ciepłe nas interesują i po prawdzie 'stały' salon nie jest nam potrzebny. Dorzucę jutro foty jak to teraz wygląda, bo do przodu trafiły fotele z Espace IV z elektryką i grzaniem tyłka, na lekko przerobionych podstawach z ducato (musiałem je nieco poszerzyć, więc dokręciłem z jednej strony na wzmacnianych śrubach stalowy kątownik). Fotele zdecydowanie bardziej mi leżą niż oryginalne z ducato. Tamte (wszystkie 7 foteli) wylądowało dzisiaj na OLXie. No i plastiki do budy wróciły :) Elektryka do foteli też już ogarnięta bez strat w ludziach.

Do tego dzisiaj ojciec podrzucił mi kantówkę 5x4 do szkieletu podłogi i sufitu, już zaimpregnowana...

Powiem tak, drugi tydzień siedzę ile mogę i strasznie człowieka wciąga ta robota :mrgreen:

MisioKRAK - 2019-10-22, 07:23

Też kibicuję!
A robota chyba tak samo fajna jak samo jeżdżenie... :D

reaven22 - 2019-10-22, 10:02

Również loguje się do tematu :)
Nie przesadzaj z butylem, działa tam gdzie rezonują proste blachy, na nadkolach to zbędny balast. Dobre ocieplenie lepiej wygłuszy.

irvin - 2019-10-22, 20:23

Dzisiaj z racji ograniczonej ilości czasu jakoś bardzo nie powalczyłem. Wrzucam fotkę poskładanego przodu z zamontowanymi fotelami z Espace.

Skończyłem oklejać blachy butylem i tak jak pisał reaven22, odpuściłem sobie nadkola bo faktycznie przy ostukiwaniu stwierdziłem że nie ma potrzeby. Pójdzie na nie jakiś kauczuk czy cuś.

Widoczne oznaki powierzchownej (na szczęście) korozji zostały zeszlifowane, pociągnięte R-Stopem, a po wysuszeniu podkładem epoksydowym. Na to pójdzie akryl bo w sumie mam dwie puszki a na szczęście nie bardzo mam co nim malować (na razie tylko rant drzwi, dzisiaj już pomalowany). Przegląd tej podłogi zrobię jeszcze raz, bo na bank coś pominąłem.

Teraz kwestia ocieplenia. Plan pierwotny to były płyty PIR na całość. Plan obecny to styrodur na podłogę i sufit bo równy i powinno się fajnie robić, a na ściany natryskowo piana polynor.

Nie wiem tylko:
1. Czy robić w ogóle sufit zanim kupię okno - w planach jest Fiamma TurboVent, tam niby otwór jest 39x39, więc jestem w stanie zrobić na to ramkę w środku.
2. Czy piankować 'progi' - znaczy te przestrzenie poniżej podłogi. Z tego co widzę one są dobrze wentylowane od strony podwozia, więc z wilgocią nie będzie tam problemów, a zrobiłem tam dość sensowną konserwację...

zbyszekwoj - 2019-10-23, 09:59

Takie fotele też założyłem w poprzedniku i niestety wywaliłem za free po pierwszej jeździe. Rozbolały mnie uda.
irvin - 2019-10-23, 10:18

Przetestujemy i zobaczymy jak będzie w praktyce. Jak dla mnie są wygodniejsze niż oryginały. Dużo lepsza pozycja za kierownicą.
drFeelGood - 2019-10-23, 22:44

Te fotele w osobówce są zamontowane dużo niżej więc kąt ułożenia nóg również jest inny przez co niekoniecznie mogą być wygodne zwłaszcza w dalszych trasach. Nie przyspawałeś na stałe więc jak nie przypasują to wymienisz :-) Kibicuję budowie.
irvin - 2019-10-24, 07:49

Co do kąta - myślałem o tym. Jak będzie niewygodnie to pójdą podkładki pod tył fotela żeby nieco kąt zmienić. Generalnie ten niewielki kawałek który miałem okazję przejechać tym autem na fotelach z ducato spowodował u mnie ból nogi - jakoś dziwnie umiejscowiony jest gaz w stosunku do osobówek, więc tutaj na pewno będę musiał powalczyć z ergonomią. I tak - jest to jeden z powodów dla którego nie spawałem podstaw ;)
CORONAVIRUS - 2019-10-24, 08:07
Temat postu: Re: L3H2 dla rodziny 2+2+1 gapowicz ;)
irvin napisał/a:
Brygadówka, zarejestrowana na 7 osób, żeby oszczędzić sobie kłopotów ze zmniejszeniem ilości miejsc + mam już fabryczne miejsca montażu ławki w drugim rzędzie.




Co zrobisz z tymi fabrycznymi miejscami ? :haha:

irvin - 2019-10-24, 08:15

Jak to co? Zostawię. Pasują mi tam gdzie są ;)
groniar - 2019-10-24, 08:31

Witam. Co do foteli to ja zamontowałem obrotowe od sharana, obniżyłem podstawę o 6 cm i opuściłem kierownicę o jakieś 3 cm , jest super, ale dla komfortu podróżowania zamontowałem za 800,- tempomat :ok
irvin - 2019-10-24, 08:34

Oj tak, tempomat koniecznie. Poluję na przełącznik w dobrej cenie. Z tego co czytałem do tych trojaczków z silnikiem EURO4 nie trzeba dłubać w kompie - podpina się kabelki i gra :)
groniar - 2019-10-24, 08:43

U mnie zakładał to fachowiec na oryginale i trwało to jakieś 20 min. chodzi jak złoto :lol:
Siedlak - 2019-11-14, 22:02

Witam. Ostatnio widziałem właśnie wystawione fotele z Ducato i tak pomyślałem czy ktoś coś nie buduje a tu proszę, sąsiad 😄. Ja też nie dawno zacząłem. Może jakieś :pifko za tydzień jak wrócę do domu? Loguje się do tematu i zapraszam do mojego że smoczkiem 😉 pozdro z skawicy
Kojot85 - 2019-12-27, 12:39

irvin napisał/a:
Oj tak, tempomat koniecznie. Poluję na przełącznik w dobrej cenie. Z tego co czytałem do tych trojaczków z silnikiem EURO4 nie trzeba dłubać w kompie - podpina się kabelki i gra :)


Zerknij czy masz wtyczkę pod obudową dolną kierownicy.
Jeżeli jest, to wpinasz i działa.
Nie musisz kupować przełączników całych, tj pająka. Nowa manetka z allegro 280 zł od Fiata Cromy i działa. Obudowę manetki trzeba tylko dopasować aby wskoczyła w miejsce gdzie ma być, ale to mały detal.

Spax - 2019-12-27, 13:15

Wtrącę swoje trzy grosze odnośnie foteli. Zrób jak radzą inni obrotowe. Piszesz, że ciepłe rejony ale... Dwa dni w deszczową pogodę w ciasnej budzie robią swoje - im więcej miejsca tym lepiej. (autopsja) :spoko
groniar - 2020-01-01, 18:02

Czytałem że poradziłeś sobie z elektryką foteli, gratulacje. Ja kupiłem fotele od C5 fajne komfortowe i pełną elektryką, kabli do kości dochodzi 18 szt i nie mam pojęcia jak to ugryźć, może masz jakieś sugestie jak to podłączyć żeby działało.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group