Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Podwozia - technika i eksploatacja - Ogrzewanie ALDE.

Edward - 2019-11-10, 12:04
Temat postu: Ogrzewanie ALDE.
Po wizycie na targach w Brnie naszła mnie cheć zmiany kampera.Model i marka która zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie instaluje ogrzewanie Alde. Czesi przekonują mnie że to znacznie lepsze i bardziej nowoczesne rozwiązanie jak truma6. ALDE.podobno zużywa 20%MNIEJ GAZU.Jestem ciekawy co koledzy w tym temacie,może ktos ma u siebie zamontowane te podobno "cudo"? Pozdrawiam.
aviator - 2019-11-10, 12:47

Nie mam dużego doświadczenia, bo to moja pierwsza jesień z ALDE. Do trumy już nigdy nie wrócę. Wspaniałe jest grzanie ciepłem z silnika w czasie jazdy i prądem podpięty pod 230v Ogrzewanie jest cichutkie a ciepło naturalnie rozprowadzone. Co do zużycia gazu.... ciagle mecze pierwsza butle i to jeszcze ta z wakacji - rok temu z truma skończyła mi się już na powrocie z wakacji a w tym roku grzeje zdecydowanie więcej i dłużej :)
Ja mam 3010 w nowych montuja 3020 a tam można już chyba całkowicie wyłączyć grzanie CWU podczas ogrzewania, zawsze to dodatkowa oszczędność.

Edward - 2019-11-10, 14:23

Wielkie dzięki Aviator, takie info to miodzio nie tylko dla mnie.Pewnie jeszcze inni koledzy zabiorą w tym temacie głos.Pozdrawiam.
jsaluga - 2019-11-10, 15:37

Jeżeli myślisz o oszczędności (dłuższym czasie postoju na butlach), to raczej na to nie licz. Fizyka jest fizyką, do ogrzewania trzeba konkretnej ilości energìi. Na czym miałaby polegać ta oszcżędność?, pompę ciepła dołożyli? . Jeżeli Alde daje jakieś oszczędności to z pewnością nie jest to 20, a najwyżej parę procent.
DK-Tadeusz - 2019-11-10, 15:49

20% jak najbardziej !
Ogrzewając sam dół kampera (domu) podłoga jest ciepła, a nogi to termostat człowieka. Wtedy automatycznie sami obniżamy temperaturę. To jedna z zalet podłogówki. :spoko

aviator - 2019-11-10, 15:56