Klub miłośników turystyki kamperowej - CamperTeam

Pomocy! mam konkretny problem techniczny - olej skrzynia biegów

daro35 - 2019-11-15, 21:19
Temat postu: olej skrzynia biegów
Witam,wiem że było,ale nie dało mi to 100% odpowiedzi,co nalać do skrzyni biegów do mojego dziadka Citroenka C25,wiem że olej ale jaki? :spoko
Skorpion - 2019-11-15, 22:38


Który C25???


C25 autobus (280_,290_) rok 1987,07 - 1994,02,1.8 E, kod silnika, benzyna

C25 autobus (280_,290_) rok 1981,09 - 1994,02, 2.0 E, kod silnika, benzyna

C25 autobus (280_,290_) rok 1991,02 - 1994,02 2,0 , kod silnika, benzyna

C25 autobus (280_,290_) rok 1987.07 - 1994,02, 1,9 D, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1992,04 - 1994,02, 1,9 TD, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1985,10 - 1994,02, 2,5 D, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1987,01 - 1994,04 2,5 D, 4x4 kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1987,08 - 1994,02,2,5 D Turbo, kod silnika, olej napędowy

C25 autobus (280_,290_) rok 1987,08 - 1994,04, 2,5 D Turbo 4x4, kod silnika, olej napędowy

C25 furgon (280_,290_) rok 1981.08 - 1994.03, 2.0 E, kod silnika, benzyna

C25 furgon (280_,290_) rok 1991.02 - 1994.03, 2.0, kod silnika, benzyna

C25 furgon (280_,290_) rok 1985.02 - 1994.04, 2.5 D, kod silnik, olej napędowy

C25 skrzynia (280_,290_) rok 1987.01 - 1994.03, 2.0, kod silnika, benzyna

daro35 - 2019-11-15, 22:47

poz.8
Skorpion - 2019-11-15, 23:32



Osobowe / CITROEN / C25 Autobus (280_, 290_) / 2.5 D - 73 KM

Olej silnikowy CASTROL EDGE TD 505.01 4L
Olej silnikowy Edge Titanium FST (4L)
SAE 5W40 API CF;
SN; ACEA C3;
FIAT 9.55535-S2;
FORD WSS-M2C917-A;
MB 226.5; MB 229.31;
MB 229.51; OPEL/GM DEXOS2;
RENAULT RN 0700;
RENAULT RN 0710;
VW 502.00;
VW
Cena:154.19 PLN

Płyn do chłodnic (typu G12+) 4MAX PŁYNY/CHEMIA XXL
1601-01-0003E
Cena: 123.92 PLN

Olej przekładniowy SHELL
SPIRAX S4 G 75W80 1L
Olej przekładniowy Spirax (1L) SAE 75W80 API GL-4; CITROEN B71 2315; PEUGEOT B71 2315
Cena: 34.14 PLN

Olej do układu wspomagania COMMA
PSF POWER STEERING 1L
Olej ATF PSF (1L)
Cena: 35.68 PLN

Filtr oleju FILTRON
OP 620
Filtr oleju CITROEN C25, CX I, CX II, JUMPER, XANTIA, XM; PEUGEOT 406, 505, 605, BOXER, J5; TALBOT TAGORA 2.3D-3.0 02.78-05.04
Cena: 33.14 PLN

Filtr paliwa FLEETGUARD
FF167
Filtr paliwa CASE IH 1000, 200, 500, 600, 700, 800, 900, CS, CX, PJ / PJN / PJV; CASE-STEYR 2000, M 900; DEUTZ FAHR AGROCOMPACT; FENDT 100; FIATAGRI 100, 1000, 200, 300, 400, 50, 500, 60, 600
Cena: 14.96 PLN

Filtr powietrza FILTRON
AK 280
Filtr powietrza CITROEN C25; PEUGEOT J5 2.5D 09.81-07.94
Cena: 121.41 PLN

Ma swój numer w IC 3798 Tadeusz Ryba


daro35 - 2019-11-15, 23:44

Dzięki Scorpionku,zasłużony :pifko leci :spoko
Skorpion - 2019-11-16, 00:04

:pifko :pifko :pifko :spoko :spoko
Andrzej R. - 2019-11-16, 15:50

Już gdzieś było ja wlałem Mobil ale jaki mogę podać w poniedzialek, zostało odrobinę w butelce. Tam chyba ma być 80w90 i nie może być żaden 75w lub 85w bo są synchronizatory które nie tolerują takiego oleju. W czasach produkcji naszym "dziadkow" nie było do skrzyń oleju semi ani syntetykow. Do silnika ja nie stosuje 5w40 jak podał Skorpion.
Pozdrawiam

amples - 2019-11-16, 16:08

Andrzej R. napisał/a:
Do silnika te nie stosuje 5w40 jak podał Skorpion

Może podasz powody dlaczego nie :wyszczerzony:

Andrzej R. - 2019-11-17, 07:29

Oleje syntetyczne posiadaja właściwości które powodują czyszczenie silnika z nagarów powstałych w dotychczasowej eksploatacji. Jezeli czytam w instrukcji C25 ze powino lac się olej klasy SAE 30 to jest to olej mineralny jednosezonowy /kiedyś i dzisiaj też są produkowane takie oleje to np. olej superol CC sae 30/na którym ten 27 letni "dziadek" jezdził, stosujac synt. po przejechaniu ok. 10 tys. kilometrów może zginać ciśnienie sprężania, znam to z doświadczenia stosujac taki olej do Forda kilka lat temu, silnik był do wymiany. Trzeba pamiętać ze nie producent oleju określa w jakich silnikach go stosować, a producent silnika to robi podając jakie parametry powinien mieć olej. Od 5 lat a tyle mam C25 stosuję olej 15w40 klasy CI, przejechałem ponad 100 tys.km. i jestem zadowolony, ciśnienie w normie zużycie ok. 1 litra na 10 tys. , cena też przyzwoita coś ok. 60 pln za 4 litrowe opakowanie.
Andrzej R. - 2019-11-17, 07:37

Skorpion napisał/a:


Osobowe / CITROEN / C25 Autobus (280_, 290_) / 2.5 D - 73 KM

Olej silnikowy CASTROL EDGE TD 505.01 4L
Olej silnikowy Edge Titanium FST (4L)
SAE 5W40 API CF;
SN; ACEA C3;
FIAT 9.55535-S2;
FORD WSS-M2C917-A;
MB 226.5; MB 229.31;
MB 229.51; OPEL/GM DEXOS2;
RENAULT RN 0700;
RENAULT RN 0710;
VW 502.00;
VW
Cena:154.19 PLN



Nigdy nie pytać sprzedawcy co stosowac on poprostu nie ma pojęcia, spójrz w instrukcję producenta silników tam zaleca producent olej klasy SAE 30

Socale - 2019-11-17, 10:07
Temat postu: Re: olej skrzynia biegów
Koledzy, mowa jest o oleju do SKRZYNI BIEGÓW.
Skrzynia biegów to takie konstruowisko, co ma taką wajchę z numerami 1-2, 3-4, 5 i R a nawet 6.
Służy do przenoszenia napędu z silnika na koła z różnymi prędkościami. Pod jej deklem nie pracują tłoki ani nie odbywa się żaden proces spalania, nie występuje ruch posuwisto zwrotny. 99,9% to ruch obrotowy podzespołów.
Uff... :mrgreen:
To tak na humorek.

daro35 napisał/a:
Witam,wiem że było,
...
olej ale jaki? :spoko

No było: https://www.camperteam.pl...pic.php?t=19034
A wlewałem nasz popularny Hipol bodaj 80/90
Skrzynie w wozidłach z tamtego okresu to proste konstrukcje, nie wymagają specjalnych właściwości a Hipol zawsze dominował w sprzęcie wojskowym w przeróżnych przekładniach, jak są zużycia to i najlepszy olej nie pomoże.
Śpij spokojnie.

amples - 2019-11-17, 11:20

Andrzej R. napisał/a:
Oleje syntetyczne posiadaja właściwości które powodują czyszczenie silnika z nagarów powstałych w dotychczasowej eksploatacji.
Od kiedy 5w40 jest olejem syntetycznym i skąd nagary w silniku (czy nie z gównianego oleju)
Dzisiejsze oleje nawet 15W40 maja w sobie środki płuczące :diabelski_usmiech
Jeżeli silnik jest dziurawy jak sito , to nie uszczelnia się go "kitem" (doktorami , nagarem z przepalonego oleju) tylko remontuje .
Silnik w środku ma być czysty , wtedy nie groźne mu 5w40 , a na mrozie nie masz masła tylko płynny .
a gdy ktoś dopuszcza do takiego stanu jak na foto poniżej
to nie dziwne ze wcześniej czy później siak go trafi :diabelski_usmiech

LukF - 2019-11-17, 21:08

Andrzej R. napisał/a:
może zginać ciśnienie sprężania



Bardzo mi się podoba to określenie.... :haha:


Zginąć :mikolaj

Andrzej R. - 2019-11-18, 09:44

LukF napisał/a:
Andrzej R. napisał/a:
może zginać ciśnienie sprężania



Bardzo mi się podoba to określenie.... :haha:


Zginąć :mikolaj

Bardzo się cieszę ze Cię rozbawiłem, w dzisiejszych czasach to nie jest wcale takie proste. Z pozdrowieniami :)

Andrzej R. - 2019-11-18, 09:53

Wracając do tematu tego wątku, to ja jeżdzę na Mobilube GX-A 80W.
Pozdrawiam również osoby wątpiące w doświadczenia innych, ja z doświadczeniami nie dyskutuję to nie jest teoria z nią można polemizować. Ponadto chciałem pozdrowić kolegę który wątpił w to że oleje 5w40 to syntetyki, otóz tak to są oleje syntetyczne, są równiez na rynku produkty które mają oznaczenie 5w40 i są głebiej rafinowanymi olejami mineralnymi.
Pozdrawiam :)

amples - 2019-11-18, 12:54

Andrzej R. napisał/a:
są równiez na rynku produkty które mają oznaczenie 5w40 i są głebiej rafinowanymi olejami mineralnymi.
Prawie każdy olej nie jest czysto syntetyczny ,
to są oleje na bazie mineralnej z dodatkami "syntetycznymi" (im więcej % dodatków tym lepszy )
olej który można nazwać "prawie syntetyczny " kosztuje ponad 200 pln za bańkę .
i równie dobrze możne być to 10w czy 0w
Większość to hydrocracki (III grupa) udające tylko syntetyki.
To co jest napisane na bańkach full synthetic to czysty marketing . :spoko

007jędruś - 2019-11-18, 15:31

Andrzej R. napisał/a:
LukF napisał/a:
Andrzej R. napisał/a:
może zginać ciśnienie sprężania



Bardzo mi się podoba to określenie.... :haha:


Zginąć :mikolaj

Bardzo się cieszę ze Cię rozbawiłem, w dzisiejszych czasach to nie jest wcale takie proste. Z pozdrowieniami :)


Fakt w dzisiejszych czasach to nie jest proste. Lepiej powiedzieć że ciśnienie sprężania poległo zamiast zginęło. :diabelski_usmiech

tom-cio - 2019-11-18, 22:17

A mi mój mechanik doradził wlewać do skrzyni manualnej olej ATF2 .Zakład remontujący dla niego.skrzynie tak zaleca,i dając gwarancję na naprawę skrzyni każe zalewać ja atf .ja mam zalane od 100 tysięcy od remontu skrzyni,i jeździ.Synchronizatory słychać,ale.100tysi przejechała po remoncie a ile w całości to już nikt nie wie.wiem jedno,nie ma ciężkiego.wkladania biegów na mrozie ,nie ma wycia.Ja będę dalej wlewał atf
Socale - 2019-11-19, 22:35

Jakieś techniczne uzasadnienie mogłoby przekonać wielu. Mechaników są tysiące, niektórzy się znają i tylko tacy potrafią tezy uzasadnić.
Ja to widzę tak:
Skrzynia z 1990r przewidziana na 500tys km i olej wówczas dedykowany.
Jak ktoś chce mieć na 100 km dłużej, niech myśli sam.

Ahmed - 2019-11-19, 22:40

Socale napisał/a:
Jak ktoś chce mieć na 100 km dłużej, niech myśli sam.


Dosypać trocin :bajer :haha: :haha: :haha:

amples - 2019-11-19, 22:48

Takich drobnych (pył) ze szlifierni , stara szkoła handlarzy . :haha:
robba - 2019-11-22, 21:52

tom-cio napisał/a:
A mi mój mechanik doradził wlewać do skrzyni manualnej olej ATF2 .Zakład remontujący dla niego.skrzynie tak zaleca,i dając gwarancję na naprawę skrzyni każe zalewać ja atf .ja mam zalane od 100 tysięcy od remontu skrzyni,i jeździ.Synchronizatory słychać,ale.100tysi przejechała po remoncie a ile w całości to już nikt nie wie.wiem jedno,nie ma ciężkiego.wkladania biegów na mrozie ,nie ma wycia.Ja będę dalej wlewał atf


opel zalewa skrzynię olejem na ATFie, może modyfikowanym... nie wiem.
Natomiast jest raz na całe życie skrzyni teoretycznie...
Wlałem oplowski do Lanosa kiedyś (to też GM) i skrzynia chodziła delikatnie
i bardzo cicho... teoretycznie nie wymienia się ale wymieniłem po trzystu..
teraz ma czterysta i stoi i czeka na żółte tablice.... sprawny...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group